abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82203091
er is mij vriendelijk gevraagd de komende maand een van onze poezen binnen te houden.
hij rooft namelijk alle nestjes leeg in het bos hier ongeveer 2 km. vandaan.
nu kan je zeggen dat dat een kwestie van natuur is, maar dan nog is bijkomend probleem dat hij echt een hele tijd op stap is en we dan erg ongerust zijn.
ik ben het daar wel mee eens, dus hebben we een kattenbak, vulling en een of ander strooispul gekocht om de geur enigszins te verdoezelen.
dan nog vind ik het een heel gedoe, zeker omdat onze andere kat er ook wel eens op/in gaat zitten.
ik verschoon de bak twee keer per dag, heb er eerst kranten in en dan de kattenbakvulling maar ik vind het nog steeds stinken.
hebben jullie tips voor me please?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:39:49 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_82203281
niet in je woonkamer naast de bank neerzetten is tip nummer 1

tips zonder gekheid:

- een klontenvormend kattengrid (iets als biokats) stinkt bij mij minder dan spul wat je compleet vervangt
- krantenpapier op de bodem, lijkt me dat dat de stank alleen maar versterkt, dat spul zuigt ook het een en ander op
- kattenbak met deksel
- genoeg kattengrid in de bak zodat je poezels het onder kunnen graven
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:42:42 #3
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_82203436
Katten zijn ook stinkbeesten, je kunt ze beter verkopen en een opgezet model kopen.. die poepen namelijk niet.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_82203599
2x per dag?
wij 2x per week en we hebben 2 katten.
tip: koop een dichte kattenbak.
pi_82203975
we hebben een dichte kattenbak.
maar die staat wel in de hal, er is ergens anders geen plaats voor.
het is misschien wel een kwestie van wennen.
de tip over die kranten vind ik wel wat, klinkt logisch, ik haal ze er direct uit, bedankt!
ze krijgen overigens alleen droogvoer, schijnt minder stank te veroorzaken.
en nee, ik ben er niet vies van om kattenpoep te ruimen
pi_82204006
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:45 schreef -moppie- het volgende:
2x per dag?
wij 2x per week en we hebben 2 katten.
tip: koop een dichte kattenbak.
Sorry, maar wat voor kattenbak heb jij dan? Ik heb twee katers rondrennen en die schijten en piesen een groot formaat kattenbak (ze passen er beide in) in een dag vol. Na drie dagen, wil niet weten hoe die bak er dan uitziet.
pi_82204327
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:53 schreef Casos het volgende:

[..]

Sorry, maar wat voor kattenbak heb jij dan? Ik heb twee katers rondrennen en die schijten en piesen een groot formaat kattenbak (ze passen er beide in) in een dag vol. Na drie dagen, wil niet weten hoe die bak er dan uitziet.
nou wij hebben 2 poesjes en toen ze jong waren kregen ze dat ook voor elkaar. Nu niet meer!
Geen idee hoe ze het doen, het ligt in ieder geval nergens anders in huis verstopt.
pi_82204378
Ik ben zwaar fan van silicaat kattebakvulling, dat absorbeert alle geur en je hoeft het voor 1 kat pas na een maand te verschonen (echt waar en is niet vies!).

Blijf je toch bij de klei of houtkorrels dan zou je een geurverdrijver in poedervorm kunnen kopen die je op de vulling kunt strooien.

Droogvoer geeft inderdaad minder stank dan natvoer maar voor de kleinste en droogste poepjes (en andere voordelen) zou je over moeten gaan op KVV (Kompleet Vers Voer). Rauw vlees met een paar toevoegingen dus. Die overstap kost wel een week of twee, afhankelijk van de kat, dus het is geen korte termijn oplossing. En het is een heel andere soort voeding dan de reguliere merken kattevoer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:01:18 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82204395
Fijn klontvormend grit, dat is mijn beste tip.
The love you take is equal to the love you make.
pi_82204937
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:01 schreef Lienekien het volgende:
Fijn klontvormend grit, dat is mijn beste tip.
En een ruime kattenbak, niet zo'n kleine bakjes waar de kat net in past.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:13:39 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82204975
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:12 schreef valkhyr het volgende:

[..]

En een ruime kattenbak, niet zo'n kleine bakjes waar de kat net in past.
Die van onze kat is niet zo groot, maar wel zonder kap, dus genoeg bewegingsruimte.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:17:29 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82205162
Litter Pearls.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82205391
klontenvormend gesteente. Welke wij gebruiken is (schrik niet) de goedkoopste die je bij de Lidl kunt vinden, maar verreweg 1 van de beste. Onze bakken stinken vrijwel nooit, of we moeten het een paar dagen vergeten leeg te scheppen.

We vervangen het grind maar 1x per 1/1,5 maand ofzo, voor de rest scheppen we gewoon de poepjes en plasballen eruit.
Geen kranten onderin, uiteraard een bak met deksel / filtertje en een klepje!! Dat klepje scheelt heel erg! (wij hebben tijdje even zonder geprobeerd vanwege dat 1 kat ook op andere plaatsen plaste)
pi_82205527
Zijn je katten gecastreerd? Urine van gecastreerde katten stinkt minder.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:28:10 #15
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_82205740
Wij gebruiken die van de AH.

pi_82210725
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:24 schreef felixvulgaris het volgende:
Zijn je katten gecastreerd? Urine van gecastreerde katten stinkt minder.
Die katten van mij zijn ook gecastreerd, maar MEUREN dat er 1 doet, niet normaal!!
pi_82221933
ze zijn gecastreerd, dus ik ruik niet zozeer de urine, maar meer de poep.
bedankt voor alle reacties en tips.
pi_82222495
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:07 schreef lies1947 het volgende:
ze zijn gecastreerd, dus ik ruik niet zozeer de urine, maar meer de poep.
bedankt voor alle reacties en tips.
Wij gebruiken de korrels van de AH Schep & Schoon Hygiëne. Daar zit een luchtje en de bak stinkt dan echt niet. (Wij hebben 2 binnenkatten)

Wat je zegt over droogvoer...katten poepen best veel met droogvoer. Wij voeren de katten vers vlees en ze poepen veel minder en als ze poepen stinkt het veel minder.
pi_82222689
Pfff, want zijn sommige mensen toch smerig zeg. Elke dag minimaal 1x dat ik de drollen uit de bak schep en de ergste pieskorrels. Om de dag wordt deze helemaal leeggegooid en voorzien van vers kattengrid (javame premium) en elk weekend wordt de bak zelf helemaal schoongemaakt met water en chloor.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:17:19 #20
192672 MissBitchy
Cute but Insane
pi_82223235
Hier worden de kattenbakken dagelijks verschoond, en daarna gaat er een scheut van dit spul in:

Wij mensen hebben immers ook een wc verfrisser staan
Life doesn't have a remote, you have to get up and change the channel yourselve..
pi_82223288
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:55 schreef Casos het volgende:
Pfff, want zijn sommige mensen toch smerig zeg. Elke dag minimaal 1x dat ik de drollen uit de bak schep en de ergste pieskorrels. Om de dag wordt deze helemaal leeggegooid en voorzien van vers kattengrid (javame premium) en elk weekend wordt de bak zelf helemaal schoongemaakt met water en chloor.
Bak helemaal schoonmaken met water en allesreiniger hier iedere keer.
pi_82247107
quote:
sorry hoor maar dit is zwaar overdreven. Zeker met goed grind.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:55:43 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_82250500
quote:
whut

wat een tijdverspilling en kattenpesten zeg, die houden niet van die chloorlucht

het is hier in huis brandschoon en ik heb nog nooit mensen horen klagen over de stank van de kattenbakken. en ook ik maak 1 keer per dag de bakken schoon, gewoon klontenvormendspul en verder helemaal niets, nada, noppes...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:56:51 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82250564
Ze houden juist wél van chloorlucht.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:58:07 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82250623
De term is trouwens kattengrit. Dus niet kattengrid of kattengrind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')