abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82330879
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:29 schreef Maitje het volgende:

[..]

Daarom ging ik vanochtend! Om 9 uur (en dat op mijn vrije ochtend/middag), maar de zon scheen toen ook al was echt heul warm.

Net mijn vader gesproken over voorlichting en solliciteren bij KL. Wat een gezeik! . Hij blijkt de man die de voorlichting gaat geven te kennen, heel erg goed zelf. Dus had hem gesproken hoe en wat. Nu blijkt dat burgers maar mondjesmaat binnen komen op deze opleiding, en dat werkt dus in het nadeel.
Al, wat dan wel weer in mijn voordeel werkt, is dat ik geneeskundige achtergronden heb (welliswaar met dieren maar toch).

Vind het toch even (*%%^& om te weten.. maar extra motivatie om te laten zien dat ik het waard ben om aangenomen te worden .

Druk bezig met portofolio voor sollicitatie... Whaha.. ze zijn echt niet van me af

Je bent niet de enige die met de KMS bezig is, wat een papierwerk zeg... Maar mondjesmaat binnenkomen.... de KMS zit gewoon vol, voor elke richting behalve infanterie. als ik geluk heb kan ik over een half jaar beginnen, wss pas over een jaar
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:23:20 #177
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82336314
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:17 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Je bent niet de enige die met de KMS bezig is, wat een papierwerk zeg... Maar mondjesmaat binnenkomen.... de KMS zit gewoon vol, voor elke richting behalve infanterie. als ik geluk heb kan ik over een half jaar beginnen, wss pas over een jaar
Ik heb nog slechter nieuws ...

Had een mail gestuurd naar afdeling werving i.v.m. met mijn diplomas betreft sollicitatie.

Krijg ik een mail terug dat mijn middelbare school diploma niet voldoet en ik dus niet mag solliciteren... ik kan verdomme wel janken!

Ik ga kijken wat de mogelijkheden nu zijn. Misschien vakken appart behalen op richting zorg en welzijn..

Verdorie...

Hoe dan ook, ik ga naar de voorlichting... heb geen zin om eerst nog 2 of 4 jaar eerst alleen verpleegkudnige te doen en dan pas het leger in te gaan..

Er was eens....
pi_82336762
Damn, da's wel erg balen.
pi_82336793
Aii Balen zeg .. Wat voor middelbare school opleiding heb je gehad?

Ik zou idd ook overwegen om losse vakken te gaan doen om alsnog binnen te kunnen..
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:40:50 #180
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82336878
Hmpf dat is idd kutnieuws :|
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:21:49 #181
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82338174
Ik heb BBL gedaan en je moet TL hebben... En waarschijnlijk zullen ze niet kijken naar de geneeskundige achtergronden die ik heb.

Daarbij is het nog vervelender want heb wel het vakkenpakket die nodig is... sterker nog, ik heb alles al gehaald alleen op het MBO..

Maar ik heb nu bijna mijn portofolio klaar, en ga gewoon naar de voorlichtings dag en kijk wel, ga ook kijken voor eventuele lossen zorg en welzijn pakkatten.

Ik weet het ff niet meer hoor...
Er was eens....
pi_82339464
Das mooi kut! Maar je bent nog jong, dus waarom ga je anders niet een jaartje of 2 als soldaat aan de slag bij GNK? Krijg je je rijbewijzen(erg handig, ook later als je sgt bent) en je doet ervaring op binnen gnk. Ik weet niet welke opleidingen je hebt, maar anders kun je ook kijken op je korporaal-verpleegkundige kunt worden. Dan ben je zeg maar de assisitent van een AMV'er en heb je tijd zat om wel de juiste papieren voor de kms te halen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:03:35 #183
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82339712
Nou het probleem ligt gewoon bij mijn middelbareschool. Ik heb BBL en je moet TL hebben. Maar het vage eraan is, is dat ik o.a. biologie en scheikunde op mbo/havo niveau heb!

Maar ik kan idd wel kijken of er meerdere functies bij de GNK open zijn, denk het niet. Maar heb net als tip gekregen om even naar W&S te bellen omdat zij mij meer kunnen vertellen dan zo'n vrouw van de site zelf..

Maar bedankt voor je tip(s)!
Ik gaat is even neuzen.
Er was eens....
pi_82339960
Ik weet zeker dat er nog functies open zijn bij gnk, ik heb vanmiddag nog in de vacaturebank zitten neuzen(had niks te doen). Laat je iig niks opdringen door die voorlichters van defensie, die komen erg vriendelijk over maar hebben maar 1 doel en das zieltjes winnen voor functies die zei gevuld moeten krijgen....
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:14:21 #185
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82340120
Snap ik..
Nou ik heb mijn portofolio af waar al mijn diploma's enzo inzitten. Ik vraag daar wel hoe of wat.

Maar fijn te horen Bouke!
Er was eens....
pi_82340897
Je kan toch ook als je diploma's niet toereikend zijn een toelatingstest doen?
Bah !
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:39:07 #187
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82341142
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:33 schreef viezerdt het volgende:
Sinds wanneer?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:42:13 #188
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82341274
quote:
Je kunt ze ook nog eens vervalsen
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:53:16 #189
211797 Esses
Splendide mendax
pi_82341710
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Je kunt ze ook nog eens vervalsen
Is strafbaar...
pi_82341804
Zo lekker terug van oefening, wat is het altijd lekker om dan weer onder een douche te staan en fatsoenlijk eten naar binnen te werken

Maitje wat kut voor je, maar zoals al gezegd misschien beginnen als korporaal verpleger en jezelf omhoog werken?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:57:42 #191
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82341881
quote:
Volgens mij klopt dat wel, althans dat zei mijn vader

Maar ik heb naar zo'n vrouw van de site gemaild met de vraag of al mijn diploma's over een kwamen. Kreeg ik eerst een mail terug:

Door de afname van de economische groei en de recessie is er erg veel belangstelling voor een baan bij de Landmacht en daardoor zijn er voorlopig geen beschikbare functies.

Het kan zijn dat er pas een functie voor je vrij komt na de zomervakantie van 2010.
We hebben zeker in de toekomst weer mensen nodig, ik kan je aanraden de komende tijd te gebruiken om je kennis te vergroten door bijvoorbeeld een extra vak te halen en je conditie goed op peil te houden, zodat als er weer een functie voor je is , je een nog grotere kans maakt om aangenomen te worden.
Hou de site in de gaten en je kan altijd bellen als je vragen hebt.

Koninklijke Landmacht
Afdeling Werving

Maar dat was dus niet mijn vraag, ik kreeg een heel ander antwoord. Vond ik al vaag!
Toen opnieuw gemaild dat zij mijn vraag niet had beantwoord... En toen kreeg ik een heel kort mailtje terug..

Als je kijkt naar de vereiste vooropleiding dan zie je dat dat VMBO TL is en niet de vooropleiding die jij hebt gedaan nl. VMBO BBL.

Je komt dus niet in aanmerking voor de functie.

Koninklijke Landmacht
Afdeling Werving

Maar blijkbaar heeft ze dus niet naar mijn MBO gekeken die waarschijnlijk dus gewoon wel voldoende is... .

Echt, van de site wordt je niet wijzer, maar van dat mens ook niet!

Maar....
Komt allemaal wel weer goed
Er was eens....
  vrijdag 4 juni 2010 @ 19:59:49 #192
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82341966
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:55 schreef Remco026 het volgende:
Zo lekker terug van oefening, wat is het altijd lekker om dan weer onder een douche te staan en fatsoenlijk eten naar binnen te werken

Maitje wat kut voor je, maar zoals al gezegd misschien beginnen als korporaal verpleger en jezelf omhoog werken?
Zo slecht krijg je toch niet te eten? ..

Ja idd, dat is ook nog een optie.
Ik wacht sowieso ff die voorlichting af.. moet wel. En dan ga ik kijken wat de kansen zijn enzo.
Er was eens....
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:00:14 #193
110987 ErwinRommel
pi_82341980
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:53 schreef Esses het volgende:

[..]

Is strafbaar...
I know (vandaar ook dat huilie icoontje erachter)
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:02:37 #194
110987 ErwinRommel
pi_82342060
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:59 schreef Maitje het volgende:

[..]

Zo slecht krijg je toch niet te eten? ..

Kiezen tussen gevechtsrantsoenen of echt eten? Dan verkies ik toch echt echt eten
pi_82342357
We kregen geen blikjes, maar zakjes. Sommigen haalden het eruit en maakten het warm in een zelf meegenomen pannetje. Als het er dan uit kwam zag het eruit alsof dat eten net uitgekotst was

Thank god voor de zelf meegenomen knakworsten, Smac en pannekoekenmix waar alleen nog maar water bij hoeft! Hoewel dat niet bepaald toereikend was, dus af en toe wel zo'n zakje met de ogen dicht naar binnen gewerkt

De WOL pakketten waren dan wel weer goed. Waren nieuwe ofzo. Vele malen beter dan de oude
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:11:48 #196
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82342402
Mag je dan wel extra eten meenemen dan?
Er was eens....
pi_82342479
Tuurlijk, je moet er alleen zelf mee sjouwen
En aangezien ons huidige optreden betekent dat we ten alle tijden een vaste CP hebben en als we verplaatsen dat altijd met voertuigen doen, is het voor mij niet zo'n groot probleem.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:15:41 #198
110987 ErwinRommel
pi_82342544
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:11 schreef Maitje het volgende:
Mag je dan wel extra eten meenemen dan?
Dat is afhankelijk van de oefening. Die je een cursus bij het KCT dan word je compleet gestripped.
Maar normale internationale of nationale oefeningen mag je je eigen "mats" met je meezeulen

Ik had dan ook altijd folie/vacuum verpakte schnitzels en hamburgers bij me, een stuk belegen kaas, een salami worst, wat marsen of snickers, sambal, drop etc bij me in mijn matsdeel van de ruza.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:31:51 #199
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82343170
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat is afhankelijk van de oefening. Die je een cursus bij het KCT dan word je compleet gestripped.
Maar normale internationale of nationale oefeningen mag je je eigen "mats" met je meezeulen
Ik weet niet, heb het ooit is gehoord van een gozer die bij de KL zat en die zei dat er een oefening was waarbij je zelfs geen sigaretten mee mocht nemen....
Is dat serieus waar?
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik had dan ook altijd folie/vacuum verpakte schnitzels en hamburgers bij me, een stuk belegen kaas, een salami worst, wat marsen of snickers, sambal, drop etc bij me in mijn matsdeel van de ruza.

Hele kelder voorraad zowat
Er was eens....
pi_82343877
Niks vergeleken bij wat ik meenam afgelopen week
Ja in de opleiding kan dat voorkomen. Je mag in de opleiding sowieso geen eigen spullen meenemen. (Hooguit een lampje, met rood filter uiteraard )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')