Ummmmm... Wel hoor. Beter kijkenquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:46 schreef Nobu het volgende:
[..]
Geen idee hoe die Sovjets er over dachten, maar bij westerse helikopters iig niet.
Als het niet als ophangpunten is zie je ze toch eigenlijk alleen aan de staart, buiten de downwash. Als het echt zo positief was zou elke transportkist ze ook hebben lijkt me.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:48 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ummmmm... Wel hoor. Beter kijken
Vrijwel elke helikopter heeft vleugel(tje)s.
Durf na te denken.... In voorwaarste vlucht gaat die downwash o.a. netjes over die vleugels aan de staart heen hoor. En ja, vrijwel elke helikopter heeft die vleugels, dus wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:55 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als het niet als ophangpunten is zie je ze toch eigenlijk alleen aan de staart, buiten de downwash. Als het echt zo positief was zou elke transportkist ze ook hebben lijkt me.
Sterker nog, vaak zitten die vleugels ook nog ondersteboven, zodat die staart wat lager blijft in voorwaartse vluchtquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:59 schreef kanmenietschelen het volgende:
Volgens mij genereren die vleugels aardig wat lift in voorwaartse vlucht (bij hoge snelheid).Dat is volgens mij in eerste instantie ook waar de vleugels voor bedoeld waren.
Boeing heeft het ook wel eens geprobeerd:
[ afbeelding ]
Ik bedoel dat vaste vleugels op een heli zitten voor stabiliteit en niet omdat dat meer lift zou creeren.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:59 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Durf na te denken.... In voorwaarste vlucht gaat die downwash netjes over die vleugels aan de staart heen hoor. En ja, vrijwel elke helikopter heeft die vleugels, dus wat bedoel je precies?
Een ontwerp als de Chinook heeft niet van die vleugels nodig, omdat er al een ander systeem is dat zorgt voor die stabiliteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |