abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juni 2010 @ 00:25:07 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_82173898
Goed, we hebben weer eens wat

Tot zaterdag halverwege de dag was er niets aan de hand. Maar in de loop van de middag viel het op dat Fritz (kater, net een jaar, verder prima gezond) een beetje aan het... tsja... uhhh... keelschrapen / hoesten / kuchen was. Zo'n beetje wat ze wel eens doen als ze een haar in hun keel hebben zitten of zo.

Aamvankelijk weinig aandacht aan besteed (zal er zo wel uitkomen), maar aan het begin van de avond werd het wat opdringerig. Aan het eind van de avond - na een tukje van een uurtje - werd het echt opdringerig en niet meer te negeren.

Zaadje als ik ben, heb ik zaterdagavond de DA gebeld. Die heeft even meegeluisterd en concludeerde dat het verhaal (en geluid) klonk naar een iets geirriteerd strottenhoofd. Fritz had 's middags achter vliegende insecten aangezeten en had wat in het gras gerommeld, dus een grassprietje achter de huig of een stekend insect leken wel logisch. Fritz had het niet benauwd, at en speelde gewoon, dus volgens de DA zou het wel loslopen.

Ik weer gerustgesteld en als ik wilde, dan mocht ik om 2:30 uur gerust nog een keer bellen

Goed. Zondagmorgen ging het aanvankelijk beter, maar al snel begon het gekuch weer. Dus wederom de DA gebeld en langsgeweest. Fritz had een beetje zwelling bij de amandel, maar niets ernstigs. Geen snot, geen vieze ogen, een klein beetje verhoging. De keuze was: injectie ontstekingsremmer tegen de zwelling en dan hopen dat dat het was, óf een roesje en in de keel kijken. Optie 1 samen gekozen.

Het hielp! Het kuchen hield op. Maar... Fritz begon te niesen (of was het nou niezen?). En niet een beetje, maar zo ongeveer doorlopend

[lang verhaal he....]

Het niesen ging maar door en vanmorgen ben ik met Fritz onder de arm wederom naar de DA gegaan. Fritz was ondertussen redelijk uitgeput (slapen gaat niet als je elke anderhalve minuut moet niesen).

Het idee was: misschien toch een grasje, dat nu uit de keel en in de neus zat. Dus Fritz onder zeil en de DA op onderzoek. Dit leverde niets op, behalve een beetje snot. Zelfs na drie keer doorspoelen geen gras, pluis of beestje te vinden.

Weer een spuit erin (ben even kwijt wat daar precies de bedoeling van was, maar als ik me niet vergis iets antibiotica-achtigs).

Fritz is weer thuis, maar niest onverminderd voort. Iemand een goed idee??

(vast niet, maar jullie hebben wel weer wat te lezen gehad )
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_82174162
Misschien is hij allergisch voor je.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 00:40:26 #3
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_82174285
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 00:25 schreef ElisaB het volgende:
Goed, we hebben weer eens wat

Tot zaterdag halverwege de dag was er niets aan de hand. Maar in de loop van de middag viel het op dat Fritz (kater, net een jaar, verder prima gezond) een beetje aan het... tsja... uhhh... keelschrapen / hoesten / kuchen was. Zo'n beetje wat ze wel eens doen als ze een haar in hun keel hebben zitten of zo.

Aamvankelijk weinig aandacht aan besteed (zal er zo wel uitkomen), maar aan het begin van de avond werd het wat opdringerig. Aan het eind van de avond - na een tukje van een uurtje - werd het echt opdringerig en niet meer te negeren.

Zaadje als ik ben, heb ik zaterdagavond de DA gebeld. Die heeft even meegeluisterd en concludeerde dat het verhaal (en geluid) klonk naar een iets geirriteerd strottenhoofd. Fritz had 's middags achter vliegende insecten aangezeten en had wat in het gras gerommeld, dus een grassprietje achter de huig of een stekend insect leken wel logisch. Fritz had het niet benauwd, at en speelde gewoon, dus volgens de DA zou het wel loslopen.

Ik weer gerustgesteld en als ik wilde, dan mocht ik om 2:30 uur gerust nog een keer bellen

Goed. Zondagmorgen ging het aanvankelijk beter, maar al snel begon het gekuch weer. Dus wederom de DA gebeld en langsgeweest. Fritz had een beetje zwelling bij de amandel, maar niets ernstigs. Geen snot, geen vieze ogen, een klein beetje verhoging. De keuze was: injectie ontstekingsremmer tegen de zwelling en dan hopen dat dat het was, óf een roesje en in de keel kijken. Optie 1 samen gekozen.

Het hielp! Het kuchen hield op. Maar... Fritz begon te niesen (of was het nou niezen?). En niet een beetje, maar zo ongeveer doorlopend

[lang verhaal he....]

Het niesen ging maar door en vanmorgen ben ik met Fritz onder de arm wederom naar de DA gegaan. Fritz was ondertussen redelijk uitgeput (slapen gaat niet als je elke anderhalve minuut moet niesen).

Het idee was: misschien toch een grasje, dat nu uit de keel en in de neus zat. Dus Fritz onder zeil en de DA op onderzoek. Dit leverde niets op, behalve een beetje snot. Zelfs na drie keer doorspoelen geen gras, pluis of beestje te vinden.

Weer een spuit erin (ben even kwijt wat daar precies de bedoeling van was, maar als ik me niet vergis iets antibiotica-achtigs).

Fritz is weer thuis, maar niest onverminderd voort. Iemand een goed idee??

(vast niet, maar jullie hebben wel weer wat te lezen gehad )
Ik denk dat Fritz iets heftig geïrriteerd heeft. Geef het even een dag of twee de tijd, als er een rood plekje van binnen in je keel'huig zit blijf je ook schrapen en niezen.
Veel TLC natuurlijk ook , maar dat doe je vast al!
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  dinsdag 1 juni 2010 @ 00:50:22 #4
33954 ElisaB
pi_82174527
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 00:35 schreef drumstickNL het volgende:
Misschien is hij allergisch voor je.
Zou het
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 00:40 schreef Strega het volgende:
Ik denk dat Fritz iets heftig geïrriteerd heeft. Geef het even een dag of twee de tijd, als er een rood plekje van binnen in je keel'huig zit blijf je ook schrapen en niezen.
Veel TLC natuurlijk ook , maar dat doe je vast al!
Hij kan niet meer wakker blijven, maar hij kan ook niet slapen. En hij blijft maar achter me aan sukkelen. Als ik even ga zitten, kruipt ie op schoot (en niest me recht in mn bakkes ) Ik heb net met hem afgesproken dat ik even wat wil eten en dat we daarna samen op de bank gaan liggen slapen.
pi_82174564
z
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 00:57:16 #6
72518 Strega
pi_82174680
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 00:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zou het
[..]

Hij kan niet meer wakker blijven, maar hij kan ook niet slapen. En hij blijft maar achter me aan sukkelen. Als ik even ga zitten, kruipt ie op schoot (en niest me recht in mn bakkes ) Ik heb net met hem afgesproken dat ik even wat wil eten en dat we daarna samen op de bank gaan liggen slapen.
Ja, een grasaartje ofzo kan ook zo enorm vervelend zijn in een oor.
Als hij blijft niezen...DA vragen of het allergie (hooikoorts) kan zijn. Grassen beginnen wel net te bloeien.
Hij heeft toch geen bijen of wespensteek gehad? Kan daar ook allergisch voor zijn.
Bullie is thuis
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:24:09 #7
33954 ElisaB
pi_82191615
Goed, we hebben het grootste deel van de nacht samen op de bank gezeten ( ) en om een uurtje of 4:00 heb ik het voor gezien gehouden. Fritz stond vanmorgen redelijk patent op, maar hij niest nog steeds.

Ik doe wat Strega zegt en kijk het nog een dagje aan
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 14:15:31 #8
72518 Strega
pi_82234924
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:24 schreef ElisaB het volgende:
Goed, we hebben het grootste deel van de nacht samen op de bank gezeten ( ) en om een uurtje of 4:00 heb ik het voor gezien gehouden. Fritz stond vanmorgen redelijk patent op, maar hij niest nog steeds.

Ik doe wat Strega zegt en kijk het nog een dagje aan
Beterschap met Fritzje

Hopelijk gaat het al wat beter.
Bullie is thuis
pi_82238419
Arme Fritzel. Zou er iets dwars kunnen zitten in zijn keel, wat dieper?
Zou iets eten wat wat plakkerig is wat het mee zou kunnen sleuren helpen. Net zoiets als samengedrukt witbrood of stijve aardappelpurree eten als er een visgraatje in je keel zit?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:47:25 #10
33954 ElisaB
pi_82244861
Ze hebben voor zover ze konden alles nagekeken toen Fritz op de operatietafel lag. Maar he-le-maal niets gevonden dus.

In elk geval niest ie nu iets minder, waardoor hij wel weer beter kan slapen. En dat is al heel wat, want hij is van zaterdagavond tot zo'n beetje maandag op dinsdag nacht wakker geweest en dat deed 'm geen goed.

Hij krijg nu nog een kuurtje AB en dan hopen we dat hij het ergste weer heeft gehad.

Leuk detail: hij niest en druppelt echt bijna puur water (dus geen gekleurde snot ) en als ie niest, is het net een plantenspuit
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:49:10 #11
33954 ElisaB
pi_82244933
Owja, en DA belde zowel gisteren als vandaag op om te vragen hoe het ging
pi_82245214
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:49 schreef ElisaB het volgende:
Owja, en DA belde zowel gisteren als vandaag op om te vragen hoe het ging
Straks komt dat niezen doordat ie allergisch is voor de AB ofzo
Zou even vragen of dat kan
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:02:25 #13
33954 ElisaB
pi_82247805
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:55 schreef tombolafan het volgende:
Straks komt dat niezen doordat ie allergisch is voor de AB ofzo
Zou even vragen of dat kan
Dan zou ie allergisch moeten zijn voor ontstekingsremmer, want de AB kreeg ie pas na het neus- en keelonderzoek

Maar.... ik ga het vragen
pi_82247888
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:02 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dan zou ie allergisch moeten zijn voor ontstekingsremmer, want de AB kreeg ie pas na het neus- en keelonderzoek

Maar.... ik ga het vragen
oh, nou, die dan idd
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_82258208
Kan je wel een boel schelen in de waterrekening. Je zeept je wat in en gaat staan wachten op een niesbui van Fritz
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:42:15 #16
33954 ElisaB
pi_82260100
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:13 schreef nokwanda het volgende:
Kan je wel een boel schelen in de waterrekening. Je zeept je wat in en gaat staan wachten op een niesbui van Fritz
Creatief

Het gaat vanavond een stuk beter. Fritz is echt weer een ventje aan het worden

Overigens nog steeds geen idee wat er nou loos is / was
pi_82261798
Fijn dat Fripsel zich weer beter voelt. Arm menneke.

Ik vraag me soms ook af of katten allergisch kunnen zijn want sinds een maand heeft Yoko regelmatig flinke niesbuien. Gelukkig maar 10 minuten en maar 1 keer per dag, maar het is wel apart, zo'n proestend kat. Gelukkig doet ze vooralsnog geen plantenspuit na.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_82262075
Merlijntje heeft het heel erg vaak. Eergister midden in de nacht terwijl hij op mij zat. Dat was me lekker slapen
3 uur rust gehad.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 23:14:42 #19
72518 Strega
pi_82262145
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:42 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Creatief

Het gaat vanavond een stuk beter. Fritz is echt weer een ventje aan het worden

Overigens nog steeds geen idee wat er nou loos is / was
Misschien toch ergens door gestoken en allergische reaktie.
Maar gewoon blij dat het beter gaat!
Terwijl ik dit typ, krijg ik dus een niesbui!
Bullie is thuis
pi_82265280
Die van mij doet het ook en maakte ook slikbewegingen en ging daarna weer door, doet/deed die van jou het ook ??

Ik ben vanmorgen ook maar even met doeraq naar de dierenarts geweest die ook niets kon vinden en aan geirriteerde luchtweg d8. Doeraq heeft 2 spuiten gekregen en als het niet over gaat gaan de gedachten richting bronchitus of astma i.e.d.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:41:46 #21
33954 ElisaB
pi_82326630
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:07 schreef Sorella het volgende:
Die van mij doet het ook en maakte ook slikbewegingen en ging daarna weer door, doet/deed die van jou het ook ??

Vandaar dat ik ook aanvankelijk dacht dat er iets in Fritz zijn keel zat. Het niesen kwam overigens pas na een dag. Maar hij bleef ook een beetje raar slikken en zo.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:44:16 #22
33954 ElisaB
pi_82326731
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:14 schreef Strega het volgende:

Misschien toch ergens door gestoken en allergische reaktie.
Maar gewoon blij dat het beter gaat!
Terwijl ik dit typ, krijg ik dus een niesbui!
Het is besmettelijk

Het gaat weer een stuk beter. Fritz niest nu nog maar een paar keer per uur. Vooral als ie net wakker wordt. Ziet er erg schattig uit: lodderige ogen, haar in de war en dan knetter hard de plantenspuit

Ik hoop dat we het hiermee weer zo'n beetje gehad hebben, want ik hou er helemaal niet van als er iets met een van de katten is.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:53:13 #23
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_82327106
Kitty deed van de week ook een plantensproeier na, ik was echt verbaasd over hoeveel vocht er uit 1 nies kan komen En toen ging ze er in rollen (ze was aan het spelen met een kattenkruidzakje namelijk). maar goed, dat was maar eenmalig.

Maar het gaat weer beter met der Fritz en daar gaat het om
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_82329623
Gellukkig dat het met jouw kat ook weer goed gaat.
Met doeraq gaat het ook weer goed, die heb ik vandaag nog helemaal niet gehoord
pi_82334444
Fijn dat het beter gaat met de niezerts.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')