Ik heb een probleem met mijn oven icm de aardlekschakelaar in de meterkast. Oven is een combi apparaat van Samsung, dus oven en magnetron. Is nu ongeveer een half jaartje oud, en nooit problemen mee gehad.
Nou viel het me al op dat het de laatste tijd wel eens gebeurde dat als de oven aanstond, op een gegeven moment, meestal na bijna 20 minuten de aardlekschakelaar eruit knalde. Dit gebeurde o.a. een keer tijdens het opwarmen van een pizza, maar aangezien de pizza goed warm was, geen probleem ervan gemaakt. De keren erna geen last ervan gehad, tot vorige week, toen precies hetzelfde.
Dit weekend wilde ik wat broodjes afbakken, dus ik zet de oven aan, voorverwarmen, en ... knal

aardlekschakelaar knalt er dus weer uit. Nu kan ik niet eens meer iets opwarmen, want na 10 seconde voorverwarmen knalt die schakelaar dus al uit.
Ik heb al wat dingen geprobeerd, zoveel mogelijk electrische apparaten uitgezet, of stekker uit de stopcontacten (zelfs de koelkasten), maar niets helpt. Het is zelfs zo, in de keuken lukt het om het apparaat aan te zetten en te gaan voorverwarmen, ook al duurt dat maar 5 seconde

, op andere stopcontacten is het zelfs zo gek dat als ik de stekker er maar in steek, de aardlekschakelaar er al uit knalt.
Nou vraag ik me dus af, wordt dit probleem veroorzaakt door de combimagnetron, zit daar dus ergens een defect in, of zou het ergens in de bekabeling/stopcontacten kunnen zitten? Heb er echt 0,0 verstand van, net een beetje zitten googlen op de werking van een aardlekschakelaar, maar daar zie ik dingen staan over dat er dan ergens een lekstroom zou moeten zitten.
Voordat ik de magnetron als defect aanmeldt, zou ik wel zeker willen weten of het ook echt aan dit ding ligt. Ik vermoed van wel, aangezien het probleem alleen bij dit apparaat voorkomt, maar misschien heb ik wel wat over het hoofd gezien. Iemand tips/tricks/ideeën?
Ben nu op het werk, dus kan geen dingen uitproberen, maar zou dat vanavond thuis wel kunnen doen.