abonnement Unibet Coolblue
pi_82129547
Ongeveer drie weken geleden begon onze kater Quincey (10) een soort knarsend, knisperend geluid te maken met zijn bek, meestal na het eten. Mijn vermoeden was dat er een tand los zat, dus op naar de dierenarts (onder luid protest). De dierenarts heeft Quincey's gebit helemaal nagekeken en schoongemaakt. Er waren geen gaatjes of loszittende tanden. Het knarsende geluid zou volgens de assistent heel goed kunnen, katten op leeftijd kunnen nu eenmaal gaan knarsen.

Het "probleem" werd iets minder. Quincey "knarste" iets minder vaak, maar toch nog steeds aanwezig. Het is echt een heel naar geluid, en bovendien geen leuk gezicht... Hij steekt z'n tong helemaal uit z'n bek, alsof er iets vast zit tussen z'n tanden wat hij eruit wil krijgen, en produceerd tijdens dit fenomeen dus van die "knars"geluiden.

Afgelopen woensdagavond viel ons op dat Quincey toch wel flink aan het vermageren was. Dus weer in de reismand en op naar de dierenarts. Deze schrok toch ook wel een beetje van het gewichtsverlies, en besloot -naast nog een keer helemaal z'n bek na te kijken- tot een bloedonderzoek.
Daar kwam een licht verhoogde nierfunctie uit, maar dat zou verklaard kunnen worden doordat Quincey gestopt is met eten. Ook was zijn tandvlees erg rood en was hij uitgedroogd, waarvoor hij een infuusje heeft gekregen.
De dierenarts heeft hem verder nog een vitaminespuit gegeven, pijnstillers, antibiotica en krachtvoer (Royal Canin Recovery) voor thuis.

De eerste avond toen wij thuiskwamen viel Quincey super vrolijk aan op het Recovery voer. Wij waren al in onze nopjes. Onterecht.

Want sinds vrijdag eet hij weer nauwelijks. Hij likt soms wat vocht van het blikvoer af, maar daar houdt 't op. Zijn vachtje is dof en zijn haren staan uit elkaar...

Het is net zo ver gekomen dat ik ben gaan dwangvoederen.


Natuurlijk gaan wij morgenmiddag wederom naar de dierenarts, maar misschien is er iemand die IETS uit het verhaal herkend en/of weet wat er mis zou KUNNEN zijn met onze Quincey. Ik heb hem al vanaf zijn 5e levensweek en wil 'm graag nog minimaal 5 jaar bij me houden...


Beeld:



Samenvatting: Geen, lees alles of lees niet.
  maandag 31 mei 2010 @ 01:22:28 #2
305183 ThisHierKEIGezellig
kijk ze bouncen dan!
pi_82129631
Hele mooi kat. Denk alleen dat je hier doelloze reacties op ontvangt. Miss n keertjd langs bij een andere dieren doktor die kijkt er miss anders tegen aan
als je het niet meer trekt, moet je duwen!
  maandag 31 mei 2010 @ 01:25:47 #3
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_82129690
Wil hij helemaal niks? Toen ons hondje z'n voer niet meer wilde, weigerde hij alles behalve 'mensenvoer'. Niet perfect maar beter dan niks.

Verder weet ik het ook niet, maar ik wil graag meevolgen hoe het afloopt.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_82129755
quote:
Op maandag 31 mei 2010 01:22 schreef ThisHierKEIGezellig het volgende:
Hele mooi kat. Denk alleen dat je hier doelloze reacties op ontvangt. Miss n keertjd langs bij een andere dieren doktor die kijkt er miss anders tegen aan
Ik heb nog het vertrouwen in mijn dierenarts, feitelijk zijn het er drie, in 1 praktijk

Op google kan ik er gewoon niet zo veel over vinden... Knarsentanden = gebitsprobleem volgens google.
Nou ja, we zullen het morgen zien... Mocht hij me weer wegsturen met een vitamineprik en "Er is niets mis" kom ik er in ieder geval niet terug.

Snap het nou, ik maak me gewoon ernstig zorgen en hoop dat iemand zegt: Das niiiiiiks joh, hij heeft $vulin
quote:
Op maandag 31 mei 2010 01:25 schreef 08gnoT. het volgende:
Wil hij helemaal niks? Toen ons hondje z'n voer niet meer wilde, weigerde hij alles behalve 'mensenvoer'. Niet perfect maar beter dan niks.

Verder weet ik het ook niet, maar ik wil graag meevolgen hoe het afloopt.

Zaterdagochtend dronk hij nog een beetje volle melk (beter iets dan niets ), maar hij wil niets meer... Zelfs geen stukje biefstuk
  maandag 31 mei 2010 @ 01:30:02 #5
305183 ThisHierKEIGezellig
kijk ze bouncen dan!
pi_82129780
Komt altijd goed. Niet te druk maken
als je het niet meer trekt, moet je duwen!
  maandag 31 mei 2010 @ 01:30:13 #6
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_82129782
Dan is voor nu dwangvoer, hoe zielig ook, wel het beste denk ik. Sterkte met m
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_82129889
Ik zal morgenavond sowieso even een update plaatsen over het dierenarts bezoek.
Dwangvoeren is echt kut Maar het zit er nu in ieder geval in, kan ik rustig gaan slapen. En voor nu mag hij ook op bed
  maandag 31 mei 2010 @ 01:38:23 #8
244933 trovey
Nachtoele
pi_82129917
Kunnen toch wel de nieren zijn ben ik bang...ben ook wel katten kwijtgeraakt aan nierfalen toen ze tussen de 9 en 10 jaar oud waren. Dat knarsen kan komen als een kat gaat vermageren, ik heb hier ook een kat van nu 12,5 jaar zitten die al jaren aan het klungelen is met zijn nieren, hoe magerder hij werd hoe sterker dat knarsen werd. Hij is nog steeds een erg vrolijke kat die gek is op eten maar is nu zo langzamerhand wel aan zijn laatste leven toe. Morgenvroeg maar weer even naar de dierenarts toegaan met jullie kat, wellicht brengt een bloedonderzoek wat meer boven water. Sterkte!
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 31 mei 2010 @ 01:40:50 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_82129953
Ik zou toch denken aan een tandprobleem, kaakontsteking misschien?
Probeer eens natvoer te geven, misschien dat dat beter gaat.

Mijn kat heeft het ook gehad, in eerste instantie bleek er niks met het gebit te zijn maar de problemen bleven aanhouden, nog een keer naar de dierenarts en toen bleken er meteen 9 tanden flink verrot te zijn bij de wortels.
de tanden zijn helaas getrokken maar hij eet in elk geval wel weer normaal
  maandag 31 mei 2010 @ 02:06:41 #10
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_82130196
Ik neig inderdaad naar het antwoord van SigNe.
Ruik eens naar de adem van jouw kat, als dat erg stinkt dan is de kans groot dat het aan de mond van jouw kat ligt.
Is dat het probleem niet, dan zou je naar zijn darmen kunnen laten kijken.

En een second opinion is natuurlijk nooit verkeerd.

Heel veel sterkte en geluk met jouw kat. Elke kat zou minstens 15 jaar moeten worden.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
pi_82131161
Ik hoop niet dat jouw kat heeft wat mijn katten hadden. Alle symptomen die je omschrijft hadden die van mij dus ook en dat bleek later FIP te zijn. Ik wil je niet ongerust maken hoor want het kunnen ook zoveel andere dingen zijn maar je verhaal is gewoon herkenbaar helaas.

Sterkte met je kat.
pi_82137949
Misschien knarst hij wel omdat hij pijn in zijn buik heeft en wil hij daarom ook niet eten ?
Loopt je kat een beetje ingetrokken (hoge rug zogezegd ?)
pi_82139517
We zijn de nacht goed doorgekomen!
Net weer wat eten door z'n keel gepropt, moet toch wat in...

Vanavond wordt er weer bloed afgenomen, zullen snel genoeg zijn of zijn nierwaardes vooruit, achteruit of stabiel zijn gebleven.

Natvoer maakt geen enkel verschil, helaas... Soms likt hij er wat aan, maar hij is zo weer weg Ik zal nog een keer aandringen om zijn tand(wortels) goed na te kijken.

FIP zal ik ook suggereren. Misschien dat de man me erg vervelend gaat vinden, maar we hebben 't wel over mijn "kindje"

Hij lijkt normaal te lopen. Het is moeilijk te zeggen, want hij doet gewoon wat anders dan normaal... Zo ligt hij niet meer lekker op z'n zij, maar altijd op z'n buik, pootjes ingetrokken, kopje naar beneden. Het liefst op schoot, op het aquarium of op de PC-kast, waardoor ik vermoed dat hij het koud heeft.

Verdomde vervelend dat katten niet kunnen praten
pi_82140617
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:03 schreef Faithfulness het volgende:
FIP zal ik ook suggereren. Misschien dat de man me erg vervelend gaat vinden, maar we hebben 't wel over mijn "kindje"
Als die man dat vervelend vindt, gewoon voor z'n kop rammen en 'n andere DA eisen

Serieus: geef gewoon echt aan dat als deze DA niks kan vinden, je heel graag wilt dat er een andere DA naar kijkt. Die heeft weer andere ervaringen en inzichten. En als dat binnen die kliniek om wat voor reden dan ook niet lukt: zoek een andere dierenarts in de buurt.
pi_82142298
Ruikt hij wel goed? Je kan brokjes eventueel verwarmen of er warm water op gieten.
Voor de rest heel veel sterkte. Dwangvoeren is geen pretje.
pi_82143455
We konden tussendoor terecht bij de dierenarts.
Hij trok z'n bek open, en helemaal achterin was het vuurrood Dikke ontstekingen in z'n bek dus, maar dan helemaal achterin.

Quincey heeft wederom een pijnstiller gekregen, en een iets tegen infecties. Deze dierenarts gaf aan "dingen met zijn collega te willen kortsluiten", omdat die rode bek ook voor hem zeer duidelijk geweest moet zijn. De rekening was dan ook zeer laag; 17 euro.

Morgen moeten we terugbellen, hij verwacht dat het dan veel beter zal gaan.

Dus wederom een "wordt vervolgd".
pi_82145040
Arme Quincey zolang pijn gehad. Hopelijk knapt hij snel op.
pi_82145060
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:43 schreef Faithfulness het volgende:
Dus wederom een "wordt vervolgd".
In ieder geval "goed" nieuws: je weet nu wat er aan de hand is en het wordt ook behandeld. Wel heel kwalijk dat de eerdere DA zoiets over het hoofd heeft gezien :/
  maandag 31 mei 2010 @ 15:20:37 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82145094
Ontstekingen! Wat naar voor je kat! Maar hopelijk wel goed te behandelen. En geen wonder dat 'ie niet wou eten.

Veel sterkte en hopelijk knapt 'ie snel op.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:21:42 #20
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_82145147
In elk geval "mooi" dat het om een tandontsteking gaat en niet om FIP (mijn kat (Burmees) van 6 jaar is daar ook afgelopen jaar aan overleden helaas.)
DIe andere (Burmilla) had dus gelukkig slechts verrotte tanden maar sinds hij die niet meer heeft eet die weer als vanouds, ook brokjes eet ie weer ondanks dat ie die met tandvlees moet kauwen, kiezen heeft ie tenslotte niet meer.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:23:26 #21
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_82145233
Oh wat naar! Maar fijn dat er nu toch iets gevonden is. Ik hoop dat Quincey snel opknapt!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 31 mei 2010 @ 15:23:34 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82145241
Waar lees jij dat het een tandontsteking is. SiGNe? Aangezien in de OP staat dat het hele gebit al eerder bekeken is, ga ik er vanuit dat er nu dieper in de bek ontstekingen zijn geconstateerd. Maar misschien is mijn interpretatie verkeerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_82146000
Het is inderdaad ACHTER zijn achterste kiezen, diep in zijn bekkie. Ik heb zelf ook enkele keren in z'n bek gekeken, maar het was mij niet opgevallen, je moet het bekkie echt wijd open doen voor je het ziet (en ik durf dat niet zo goed, ben bang dat ik 'm pijn doe).

Ik ben pas blij en opgelucht als Quincey straks weer lekker eet en blij door het huis rent


In m'n hoofd was hij al overleden en gecremeerd


Nog een foto dan, omdat 'ie zo lief is!
  maandag 31 mei 2010 @ 15:40:47 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82146048
Hij is heel leuk.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:43:04 #25
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_82146177
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:23 schreef Lienekien het volgende:
Waar lees jij dat het een tandontsteking is. SiGNe? Aangezien in de OP staat dat het hele gebit al eerder bekeken is, ga ik er vanuit dat er nu dieper in de bek ontstekingen zijn geconstateerd. Maar misschien is mijn interpretatie verkeerd.
Daar ga ik een beetje vanuit omdat de bek achterin helemaal rood blijkt te zijn, duidt toch over het algemeen op een ontsteking.: Kater (10) eet nauwelijks
Ik denk dus dat er vorige keer niet helemaal volledig in de bek is gekeken, misschien niet ver genoeg open gedaan ofzo.
Maar goed, ik ben geen dierenarts en ik heb deze kat al helemaal nooit eerder gezien dus ik kan er wat dat betreft ook volledig naast zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')