Groot geluk bij een ongelukquote:Op zondag 15 augustus 2010 14:56 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Hij bleek zonder olie niet zo goed te rijden.... Behoorlijke lekkage waardoor het beestje uiteindelijk is vastgelopen. En toen stond daar opeens een S60 met net iets meer dan een ton op de teller. Daar werd het rekensommetje niet moeilijker van!
Ja doe maar, dan zullen wij maar beoordelen of t nou een S60 of S80 isquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:18 schreef UncleFunk het volgende:
Zo. De S80 staat er Foto's volgen nog wel
Nouja zeg, alsof ik daarover ga liegenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:55 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ja doe maar, dan zullen wij maar beoordelen of t nou een S60 of S80 is
Lekker hoor! Handig ook dat je daar wat budget voor hebt liggen, zomaar . Heb je de 140 of de 170pk versie?quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:27 schreef Man_Made_God het volgende:
En toen was het einde verhaal voor de 440.
Direct overgestapt op een andere auto, maar toch wederom een Volvo. Heb een S60 2.4 automaat gekocht. Over liefde op het eerste gezicht gesproken: wat een heerlijke zetels, geweldige motor en overall klasse auto. Dat 'ie 500 kilo zwaarder is merk je gek genoeg ook wel
Krabbel eronder en als alles meezit volgende week zaterdag ophalen!
Wat een toffe bak!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:45 schreef r8ality het volgende:
[ afbeelding ]
3000km door Frankrijk getuft zonder probleem whatsoever .
Excuus excuus, ik haal jouw post door de war met die van Man_Made_Godquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:16 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Nouja zeg, alsof ik daarover ga liegen
Ik weet nog dat het echt een verademing was na de V40 m'n S80 in te stappen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:18 schreef UncleFunk het volgende:
Zo. De S80 staat er Foto's volgen nog wel
Mijn pa . PM maar.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:42 schreef error_404 het volgende:
[..]
Wat een toffe bak!
Ben aan het zoeken naar zoiets voor dagelijks vervoer (zie sig). Heb je tips / ervaringen voor me? Misschien een adres van een goede garage/specialist?
140. Het verschil met een 170 zal aanzienlijk zijn, maar ik vergelijk het nu nog met een 440 met 90PK . Wat een heerlijke wereld van verschil.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Lekker hoor! Handig ook dat je daar wat budget voor hebt liggen, zomaar . Heb je de 140 of de 170pk versie?
Geeft niet, kan gebeurenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:21 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Excuus excuus, ik haal jouw post door de war met die van Man_Made_God
[..]
Ik weet nog dat het echt een verademing was na de V40 m'n S80 in te stappen.
Nu heb ik af en toe toch wel een ritje in een ander wagentje nodig dat gevoel weer ff terug te hebben.
't Went allemaal zo snel
Desondanks ben ik er nog steeds wel erg blij mee hoor
Maar dat is bij veel auto's zo hoor, die opbergruimte. Die valt in mijn 940 ook best tegen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:40 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Geeft niet, kan gebeuren
En het is een wereld van verschil tussen de S40 en de S80. Heb vanavond de S40 naar huis gereden. Had ik even technisch laten "keuren", voordat hij naar m'n vriendin gaat. Zit speling op de linker draagarm. Die laten we dus vervangen bij de komende grote beurt. Verder niks aan de hand.
De S80 staat overigens bij de specialist, waarschijnlijk met een vuil of defect gasklephuis. Loopt onregelmatig stationair, alsof hij uit zichzelf gas geeft. Wordt binnen de garantie verholpen. Verder heb ik vandaag de cruisecontrol uitgeprobeerd. Ook heel apart als je dat nog nooit hebt gedaan! Wat een prachtbak is het toch Wat me wel tegenvalt in vergelijking met de S40 is de opbergruimte binnenin. Daar verwacht je wel meer van...
Het gebrek aan opbergruimte komt vast ook door airbags en dergelijke. In de S40 heb ik geen bijrijdersairbag.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:47 schreef JJH het volgende:
[..]
Maar dat is bij veel auto's zo hoor, die opbergruimte. Die valt in mijn 940 ook best tegen.
En had je nog nooit met cruisecontrol gereden? Dat is echt een geniale uitvinding, zo rustgevend!
Dat is precies het effect wat mijn 940 ook heeft. Het gebeurt me meer dan eens dat ik amper 120 rijd op snelwegen terwijl het normaal eigenlijk altijd wel 130+ gaat.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:50 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Het gebrek aan opbergruimte komt vast ook door airbags en dergelijke. In de S40 heb ik geen bijrijdersairbag.
En ik had idd nog nooit met cruisecontrol gereden... Geen van mijn voorgaande auto's was met die luxe uitgerust. Rustgevend is het zeker, maar dat voel ik sowieso met die bak. Ik rijd gewoon lekker relaxt. Het rijden in zo'n wagen werkt zeg maar onthaastend
Wat voor S40 heb je klaar staan? Een oude? Of de huidige?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:56 schreef Chickert het volgende:
Ik meld me aan als Volvo-fangirl! Ik ben sinds dinsdag bezig met mijn rijbewijs (leuk leuk!!). Ik krijg les in een S40... en heb ook een S40 klaarstaan voor als ik mijn rijbewijs heb.
Liep laatst bij de Volvo-dealer... Als ik geld als water had zou ik voor een nieuwe C70 coupé gaan... !
Maar voor nu ben ik érg blij met mijn S40 automaatje
Misschien neem ik ooit nog wel zo'n ouwe vierkante erbij. En btw, gelukkig is het wel een mooie vorm dan, tenminste, voor Volvofanboysquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:52 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat is precies het effect wat mijn 940 ook heeft. Het gebeurt me meer dan eens dat ik amper 120 rijd op snelwegen terwijl het normaal eigenlijk altijd wel 130+ gaat.
Die 940 heeft geen airbags. Het lijkt wel alsof vorm voor functie gaat in dat geval.
Ik krijg de volvo s40 van UncleFunk In de OP staat als het goed is wat voor een het is. Ik weet alleen dattie uit 1996 is haha.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:57 schreef JJH het volgende:
[..]
Wat voor S40 heb je klaar staan? Een oude? Of de huidige?
Een 1.8 automaat dus Met elektrische ramen en spiegels, maar zonder airco. En je leswagen is er een van my 2002 - 2004, een getunede 1.9D.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:01 schreef Chickert het volgende:
[..]
Ik krijg de volvo s40 van UncleFunk In de OP staat als het goed is wat voor een het is. Ik weet alleen dattie uit 1996 is haha.
En zonder cruise control dus.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:04 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Een 1.8 automaat dus Met elektrische ramen en spiegels, maar zonder airco. En je leswagen is er een van my 2002 - 2004, een getunede 1.9D.
Leuk.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:01 schreef Chickert het volgende:
[..]
Ik krijg de volvo s40 van UncleFunk In de OP staat als het goed is wat voor een het is. Ik weet alleen dattie uit 1996 is haha.
Mijn tip is om een chipje zeker te overwegen. De 140pk-versie is in feite gewoon een gedowngrade versie van de 170pk-variant. Een collega van me heeft een V50 2.4 met 140pk laatst ook laten chippen naar 170pk via Rica Tuning. Fabrieksgarantie van Volvo blijft bestaan maar het potentieel van de motor komt meer tot z'n recht. Rijdt rustiger en zuiniger, maar kan ondertussen meer prestaties leveren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:06 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
140. Het verschil met een 170 zal aanzienlijk zijn, maar ik vergelijk het nu nog met een 440 met 90PK . Wat een heerlijke wereld van verschil.
-Uitlaat ligt niet extreem laag, heb nooit problemen met mijn 440 gehadquote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:10 schreef toimoi het volgende:
Oeh volvo fanboys! Die heb ik nodig! Haha.
De moeder van mijn vriendin heeft een Volvo 440, daar is wat aan gesleuteld om hem weer net te krijgen. Toch zijn er wat kleine dingetjes. Mijn vragen:
- Ligt de uitlaat uit zichzelf vrij laag, waardoor er problemen met het over rijden van drempels zijn?
- Een stuur dat niet recht staat wanneer de banden recht staan, is dat zelf te verhelpen? (Even ter info: tijdens het rijden/remmen treden geen problemen op)
- Zijn de buitenspiegels makkelijk over te spuiten? Zonder ze van de auto te halen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |