No wayquote:
Ik gok eind Augustus / eerste weekend September. Meestal volgens mij dat laatste.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:26 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Ooh okee, ik voelde me een beetje uitgelachen, voor zover dat op internet kan. Maar dat was dus niet zo. Sorry daar voor.
Wanneer zijn die stages eigenlijk afgelopen? (Zomer)vakanties in de UK zijn toch vrij lang?
Precies, bijna alle funsites zijn geblokkeerd bij mijn bank.. zodat ik zelfs mijn toevlucht neem tot De Telegraaf..quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik lachtte niet om jou, maar om hun drukke leventje
Posten is vaak ook lastig door firewalls e.d., dus verbaast me vrij weinig. Ik heb Fok! ook een paar jaar verlaten toen ik bij de bank werkte.
Kom op nou Drive-r, zelfs voor mij als longtime lurker is toch wel duidelijk dat het Goldman geweest moet zijnquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
No way
Maar ik noem het altijd maar de bank, omdat ik de naam liever niet noem, zodoende.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 04:26 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Kom op nou Drive-r, zelfs voor mij als longtime lurker is toch wel duidelijk dat het Goldman geweest moet zijn
In Engeland wordt er meestal niet direct een master na de studie gedaan maar gaat men vaak direct aan het werk. En dan na eventueel een aantal jaren (op kosten van de baas) een master doen. Een dubbele master raad ik dan ook af. Het kan wel. Een master in de UK is ook vrij prijzig. Bij LSE en anderen zit je al snel tegen de 20.000 aan.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:00 schreef Maryn. het volgende:
Ik ben bijna klaar met mijn HBO, economische richting.
Nu wil ik 'n master gaan doen in NL. Is het mogelijk om daarna nog een master te doen in Londen.. of kan ik beter direct naar het buitenland. Of zijn er vrijwel geen mogelijkheden..
Is iemand hier die ook toevallig ook eerst HBO heeft gedaan?
Uit ervaring kan ik zeggen dat elke imbeciel een studie bedrijfskunde kan afronden. Voor mij is dat exact de reden geweest om aankomend jaar econometrie te gaan studeren (ga m'n BDK studie echter wel gewoon afronden). Ben na 2 jaar BDK toe aan een uitdaging en ik denk dat econometrie me die absoluut kan bieden.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 02:44 schreef Outlined het volgende:
Tering, de studie bedrijfskunde wordt hier flink te kijk gezet zeg Is het nivo echt zo ruk ?
Trader & onderzoek doen staat toch wel op 1. Echt een pure quant gaat mij tot dusver nog te ver. Investment banker kan altijd nog. Het enige wat ik wel weet is dat ik dit werk niet tot mijn 65e wil blijven doen en relatief snel na een aantal jaar carrière iets anders op zal zoeken. Ik denk overigens dat je investment banker het langste kunt volhoudenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:27 schreef draaier89 het volgende:
S_E, wat is nou eigenlijk echt de bedoeling? Trader, investment banker, quant? Of weet je het eigenlijk zelf niet?
Lijkt mij persoonlijk wel lastig om je te motiveren voor een pure econometrische studie. Mits er nog veel finance gerelateerde vakken bij zitten. Is er niet een mogelijkheid op de Nederlandse Uni's voor een soort mix. 1/3e econometrie, 1/3e finance, 1/3e economie. Zo ziet namelijk mijn studie er op het moment uit.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:18 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik zeggen dat elke imbeciel een studie bedrijfskunde kan afronden. Voor mij is dat exact de reden geweest om aankomend jaar econometrie te gaan studeren (ga m'n BDK studie echter wel gewoon afronden). Ben na 2 jaar BDK toe aan een uitdaging en ik denk dat econometrie me die absoluut kan bieden.
Het is niet puur econometrie, er komt ook een (groot) deel wiskunde en een deel economie/finance bij kijken. Studeer jij BSc Stats, Econ & Fin?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lijkt mij persoonlijk wel lastig om je te motiveren voor een pure econometrische studie. Mits er nog veel finance gerelateerde vakken bij zitten. Is er niet een mogelijkheid op de Nederlandse Uni's voor een soort mix. 1/3e econometrie, 1/3e finance, 1/3e economie. Zo ziet namelijk mijn studie er op het moment uit.
Ik studeer een BSc mix tussen Mathematical Economics, Financial Economics en BA Economics. Ik heb dusdanig veel vrije keus in alle 3 de jaren dat ik eventueel nog kan kiezen welke studie er op mijn diploma komt. Die ik dus bewust als 1/3e econometrie, 1/3e finance en 1/3e economie heb ingedeeld. (wat de meesten overigens hebben gedaan)quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:28 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Het is niet puur econometrie, er komt ook een (groot) deel wiskunde en een deel economie/finance bij kijken. Studeer jij BSc Stats, Econ & Fin?
Ik ken er nul, om exact te zijn. Ik heb nooit FSA of wat dan ook gedaan, al die zooi is nooit van toepassing geweest blijkbaar. De firma heeft natuurlijk een compliance officer die zorgt dat we de juiste kwalificaties hebben, maar voor mij en collega's is het dus niet echt relevant. We doen ook weinig met investeerders direct, dat scheelt enorm qua regulering.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Drive-R, in hoeverre ken jij al de regels van de FSMA uit je hoofd? De verschillende S nummers en wat ze inhouden en dergelijke? Of alleen de bewuste die op jouw afdeling belangrijk zijn?
Echt leuke teasers zijn trouwens de vragen die Google stelt op zijn interviews. Die zijn echt rete-irritant en lastig, je kunt hier wat voorbeelden vinden.quote:Op zondag 13 juni 2010 11:04 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Leuk die teaser. Als je een cirkel tekent kom je er nooit uit, tot je je realiseert dat de taart drie dimensionaal is
En die Challenge zal ik in m'n achterhoofd houden!
No way, dan kun je beter trader worden. Ik denk dat investment banker het nog niet half zo lang volhouden gemiddeld als traders. Deels natuurlijk omdat ze vaak meer opties hebben in andere sectoren, maar ook omdat zoveel uren niet voor iedereen lang vol te houden zijn....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Trader & onderzoek doen staat toch wel op 1. Echt een pure quant gaat mij tot dusver nog te ver. Investment banker kan altijd nog. Het enige wat ik wel weet is dat ik dit werk niet tot mijn 65e wil blijven doen en relatief snel na een aantal jaar carrière iets anders op zal zoeken. Ik denk overigens dat je investment banker het langste kunt volhouden
Geen idee, de mensen die het afzeiken hebben het tenslotte meestal zelf niet gestudeerd. Maar het lijkt in ieder geval geen uitdagende studie te zijn, gezien het niveau van de mensen die er afstuderen en die ik in interviews ontmoet. Dat betekent niet dat er geen goeie mensen kunnen zitten natuurlijk. Echter, iemand die echt slim is en vervolgens iets studeert dat blijkbaar niet erg uitdagend is, heeft blijkbaar weinig behoefte om zichzelf een beetje te testen en dat spreekt ook niet voor je, natuurlijk.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 02:44 schreef Outlined het volgende:
Tering, de studie bedrijfskunde wordt hier flink te kijk gezet zeg Is het nivo echt zo ruk ?
S_E, om hier even op door te gaan. De FSMA is natuurlijk de "rule book" van de industrie, maar het is niet alsof het een wetboek is dat letterlijk geinterpreteerd dient te worden. Derhalve is het natuurlijk relevanter om de strekking van de Act te kennen en die juist te kunnen interpreteren.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Drive-R, in hoeverre ken jij al de regels van de FSMA uit je hoofd? De verschillende S nummers en wat ze inhouden en dergelijke? Of alleen de bewuste die op jouw afdeling belangrijk zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |