abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82092417
Dit is een beetje een apart verhaal.

Ik heb 4 katten waarvan er 1 sinds kort een probleem heeft. Hij is nu 9 jaar oud en lijkt zich niet meer goed te wassen. Regelmatig komt er een behoorlijke onaangename lucht van zijn achterwerk af. Zo erg zelfs, dat je het vanaf dik een meter afstand nog ruikt. De voeding van alle 4 is niet gewijzigd. De andere 3 zijn wel schoon op zichzelf. Verder is hij actief, speelt en vecht hij met zijn broertjes en lijkt niets te duiden op een mogelijke ziekte aan zijn kant.

Nu moet ik hem 1 keer per week wassen met kattenshampoo en dat is een hels gedoe. Heeft iemand misschien suggesties?

In eerste instantie wil ik niet naar de dierenarts omdat ik, naar eigen ervaring, vind dat ik meestal een godsvermogen kwijt ben zonder iets wijzer te zijn.
Inf - Leaving in it's torturous wake nothing but vicious, cannibalistic, mutated, radiated and horribly disfigured hordes of satanic killers bent on revenge.
  zondag 30 mei 2010 @ 11:21:52 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_82093094
probeer een beetje koffie te sproeien waar het stinkt. Dat is een vervelende lucht voor de kat en dan gaat hij zich misschien uitgebreidt wassen.
  zondag 30 mei 2010 @ 11:24:23 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82093155
Misschien heeft 'ie wel verstopte anaalklieren. Helaas moet je daar wel mee naar de dierenarts.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 30 mei 2010 @ 11:26:36 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_82093205
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:21 schreef Buschetta het volgende:
probeer een beetje koffie te sproeien waar het stinkt. Dat is een vervelende lucht voor de kat en dan gaat hij zich misschien uitgebreidt wassen.
En dit lijkt me onzin. Katten hebben geen hekel aan de geur van koffie, maar wel aan koffiedik aan hun pootjes. Daarom wordt wel eens geadviseerd om koffiedik in je tuin te doen, om katten te ontmoedigen daar hun behoefte te gaan doen.

Buiten dat vind ik het pesterij van de kat. Er is duidelijk iets aan de hand. Katten zijn erg schoon op zichzelf, dus er moet gewoon een reden zijn dat zijn achterwerk nu stinkt..
The love you take is equal to the love you make.
pi_82093591
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:24 schreef Lienekien het volgende:
Misschien heeft 'ie wel verstopte anaalklieren. Helaas moet je daar wel mee naar de dierenarts.
Dat. Het kost je geld maar als het alternatief is om hem wekelijks te plagen met een wasbeurt dan zou ik het wel weten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_82093917
Ik zou toch echt naar de dierenarts gaan, de kans is groot dat als dit ineens is het een medische oorzaak heeft. Natuurlijk kost een dierenarts geld, maar soms is het gewoon echt nodig en dit is zo'n geval.

Als de DA ook niks kan vinden, zou je ook kunnen zeggen dat je het dier bv 1 keer per maand wast en het verder bijhoudt met een geurspray, http://www.beautyfullpets.eu/shop/geurtjes-c-100.html staan er een heleboel, die van Spa ruiken erg lekker vind ik.
I had a signature once. It was awful.
pi_82095537
Als katten stinken, is er iets niet in orde met ze.

Je omschrijft het allemaal wat vaag. Wat is nu precies het probleem?
Wast je kat zich niet goed? Nergens? Alleen daar niet?
Heeft je kat diarree of andere afwijkende ontlasting?
Wanneer is ze voor het laatst ontwormd?
Hoe lang is het al bezig?

9 jaar is nog vrij jong voor een kat. Ik zou er toch mee naar de dierenarts gaan. Eventueel kun je wat ontlasting meenemen.
pi_82096920
Bedankt zo ver allemaal!

Het probleem is dat zijn kont heel er stinkt
Hij was andere delen van zijn lichaam wel, echter daar blijkbaar niet.
Zijn ontlasting is normaal.
Hij is al heel lang niet ontwormd. Ik dacht dat het alleen bij buitenkatten nodig was?
Inf - Leaving in it's torturous wake nothing but vicious, cannibalistic, mutated, radiated and horribly disfigured hordes of satanic killers bent on revenge.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:25:45 #9
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_82096982
Is ie niet te dik aan het worden? Dat ie er niet meer bij kan?

Anywayzzzz, ga gewoon morgen even naar de DA.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_82097924
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:24 schreef Koeti het volgende:
Het probleem is dat zijn kont heel er stinkt
En laat dat nou precies te plek zijn waar die anaalklieren zitten... Morgen naar de DA, die knijpt ze uit -> geen stinkende kat meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')