abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:57:13 #126
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82024769
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:51 schreef sunny16947 het volgende:
quote telegraaf woordvoerder VVD
"Voor de bijstandmoeder die per maand 100 euro zou moeten inleveren wil de VVD de gegevens nog wel eens zien. Meer in het algemeen gaat het de liberalen erom meer mensen uit de bijstand aan het werk te helpen. Nu zit er vaak te weinig verschil tussen een laag startersloon en de bijstand, aangevuld met allerlei toeslagen."

M.i. geeft de woordvoerder hier netwerk verkapt gelijk met de berekening. Maar koppelt daar gelijk een geldig excuus aan ter verdediging.
Zoals hier al aangegeven:

- Het eigen risico is per definitie als lastenverzwaring opgetekend
- De huurprijs zou in deze berekening met 10% in één jaar stijgen
- Verhoging bijslag is niet meegenomen in deze berekening.

Zomaar wat dingen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:07:23 #127
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82025242
quote:
"Voor de bijstandmoeder die per maand 100 euro zou moeten inleveren wil de VVD de gegevens nog wel eens zien. Meer in het algemeen gaat het de liberalen erom meer mensen uit de bijstand aan het werk te helpen. Nu zit er vaak te weinig verschil tussen een laag startersloon en de bijstand, aangevuld met allerlei toeslagen."

M.i. geeft de woordvoerder hier netwerk verkapt gelijk met de berekening. Maar koppelt daar gelijk een geldig excuus aan ter verdediging.
Violgens mij niet. Eerder een uitdaging om na te gaan hoe ze tot deze cijfers zijn gekomen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:09:19 #128
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82025319
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:39 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

mwoah. Het idee van een verzorgingsstaat is juist om die te hebben in zwakke tijden. In goede is die overbodig.
Maar dan wel alleen gebruikt door de mensen die het echt nodig hebben en niet voor mensen die zich op kosten van de staat lekker aan het ontplooien zijn.
pi_82025454
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:09 schreef marky het volgende:

[..]

Maar dan wel alleen gebruikt door de mensen die het echt nodig hebben en niet voor mensen die zich op kosten van de staat lekker aan het ontplooien zijn.
Eens, maar op zich zag de situatie van dat gezin er zodanig uit dat wat hulp vanuit de staat wel reëel was.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:13:54 #130
94346 Northside
We'll see
pi_82025503
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:56 schreef Jud1th het volgende:
Nee hoor, ze dreigen alleen maar
En wat zou hier precies het nut zijn van dreigen?
Ja, ik generaliseer.
pi_82025504
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:57 schreef eriksd het volgende:- Het eigen risico is per definitie als lastenverzwaring opgetekend
Voor de mevrouw in kwestie is het misschien wel een automatische lastenverzwaring, dat hangt er van af of ze veel zorgkosten heeft.
quote:
- De huurprijs zou in deze berekening met 10% in één jaar stijgen
Dat staat nergens.
quote:
- Verhoging bijslag is niet meegenomen in deze berekening.
Ik neem aan dat je de bijstand bedoeld. De vraag is of die mevrouw wel inkomstenbelasting betaald. Ze heeft thuiswonende kinderen en dus recht op allerlei heffingskortingen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:17:23 #132
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82025638
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:13 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Voor de mevrouw in kwestie is het misschien wel een automatische lasterverzwaring, dat hangt er van af of ze veel zorgkosten heeft.
[..]

Dat staat nergens.
[..]

Ik neem aan dat je de bijstand bedoeld. De vraag is of die mevrouw wel inkomstenbelasting betaald. Ze heeft thuiswonende kinderen en dus recht op allerlei heffingskortingen.
[..]

Zomaar wat aannames van jou die je niet hard kunt maken. De berekening staat nog steeds als een huis.
En in jouw respons staat vooral aannames over dingen die er niet in staan, maar wel zo zouden kunnen zijn. Ik baseer mij op de gegevens door Netwerk zelf aangeleverd.

Overigens, over de huur:

Haar huurlasten gaan met 10 % omhoog.

Staat er letterlijk
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_82025796
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:17 schreef eriksd het volgende:En in jouw respons staat vooral aannames over dingen die er niet in staan, maar wel zo zouden kunnen zijn. Ik baseer mij op de gegevens door Netwerk zelf aangeleverd.
Ben ik met je eens, ik had die zin ook al weer weggehaald

We hebben meer gegevens nodig, zoals informatie over haar zorgkosten, maar dan moeten we de privacy van die mevrouw nog verder schenden
quote:
Haar huurlasten gaan met 10 % omhoog.

Staat er letterlijk
Maar niet dat dit in 1 jaar tijd is. De uitzending gaat over de komende kabinetsperiode.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:20:39 #134
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82025802
speciaal voor deze topicreeks een unban aangevraagd.

ik zal mijn eigen bedenkingen goed samenvatten:

• het is niet de eerste keer dat media gaan uitrekenen wat plannen voor 'de portemonnee van de burger' betekenen. onder andere De Telegraaf en RTL hebben dit al eerder gedaan. vaak wordt daar terecht bezwaar tegen aangetekend maar Rutte loopt nu wel erg hard te schoppen. ik ben er van overtuigd dat de berekeningen niet kloppen of er wat op af valt te dingen maar wat netwerk doet is niet nieuw en niet origineel.
  • de EO is absoluut geen linkse omroep. knevel en van den brink nodigen vaker rechtse dan linkse gasten uit. het programma netwerk had met de kerst een uitzending over het verdwijnen van de kerst ten faveure van het suikerfeest.
  • het lijkt erop dat de VVD hier bewust een nummertje van maakt. het heeft er alle schijn van dat de VVD van te voren alle cijfers kende en hun bezwaar kenbaar konden maken. bovendien wisten ze waar de bedrijfskundige van Nyenrode mee bezig was (een VVD bolwerk)
  • de VVD lijkt de betrokkenen zoals de bijstandmoeder goed te bewerken. doen ze slim. zo gebeurt het ook in de VS maar daar doen ze het nog wat minder netjes (omkopen)
  • Cohen en Balkenende zullen van de EO dezelfde behandeling krijgen
  • Rutte kreeg netjes de mogelijkheden om live (dus geen geknip) in de uitzending te reageren. Moet nog maar zien of Powned en WNL dat consequent gaan toepassen. RTL doet dat iig niet.
  • Waarom is niemand boos op de schandelijke propaganda van RTL? Concreet voorbeeld: Kiezersprofielen van de 8 grootste partijen
    Daar worden aan de hand van volstrekt arbitraire categorieën partijen zwart gemaakt of opgehemeld. Van de SP en PVV laten ze keurig zien hoeveel laagopgeleiden op die partijen stemmen maar waar zijn de cijfers over het aantal hoger opgeleiden?
    RTL wordt niet van belasting betaald, maar uiteindelijk komt het geld ergens toch vandaan. Daarnaast spreekt in het voordeel van de ledenomroepen dat ze in volstrekte openheid opereren: openheid over hun doelgroep, openheid over de werkwijze, openheid over hun kleur. Zelfs de tarieven voor reclamespotjes zijn openbaar op te vragen. RTL hult zich daarentegen in schimmigheid en dat voedt terecht allemaal samenzweringstheorietjes. Ik vind dat echt een grote lacune, het gebrek aan transparantie, maarja, dat maakt je ook minder kwetsbaar voor kritiek. Meer transparantie maakt je kwetsbaarder voor kritiek, zie de PO.
  • Ik vind het jammer dat actualiteitenrubrieken tegenwoordig zo op de emotie spelen. Dat deden ze gisteren ook helaas. Maar nu werkt het tegen de VVD terwijl die partij vooraan staat om te zeggen dat de PO zo laagdrempelig mogelijk moet zijn. Tsja. Desondanks niet fraai die emo-TV.
  • Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:21:15 #135
    165633 eriksd
    The grand facade...
    pi_82025834
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:20 schreef Jud1th het volgende:

[..]

We hebben meer gegevens nodig, zoals informatie over haar zorgkosten, maar dan moeten we de privacy van die mevrouw nog verder schenden
    [..]

Maar niet dat dit in 1 jaar tijd is. De uitzending gaat over de komende kabinetsperiode.
    Het gaat over wat het per jaar kost. Dit soort gezwabber is dan niet duidelijk.
    Bis bis bis
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:21:31 #136
    165633 eriksd
    The grand facade...
    pi_82025857
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:20 schreef Klopkoek het volgende:

• het is niet de eerste keer dat media gaan uitrekenen wat plannen voor 'de portemonnee van de burger' betekenen. onder andere De Telegraaf en RTL hebben dit al eerder gedaan. vaak wordt daar terecht bezwaar tegen aangetekend maar Rutte loopt nu wel erg hard te schoppen. ik ben er van overtuigd dat de berekeningen niet kloppen of er wat op af valt te dingen maar wat netwerk doet is niet nieuw en niet origineel.
  • de EO is absoluut geen linkse omroep. knevel en van den brink nodigen vaker rechtse dan linkse gasten uit. het programma netwerk had met de kerst een uitzending over het verdwijnen van de kerst ten faveure van het suikerfeest.
  • het lijkt erop dat de VVD hier bewust een nummertje van maakt. het heeft er alle schijn van dat de VVD van te voren alle cijfers kende en hun bezwaar kenbaar konden maken. bovendien wisten ze waar de bedrijfskundige van Nyenrode mee bezig was (een VVD bolwerk)
  • de VVD lijkt de betrokkenen zoals de bijstandmoeder goed te bewerken. doen ze slim. zo gebeurt het ook in de VS maar daar doen ze het nog wat minder netjes (omkopen)
  • Rutte kreeg netjes de mogelijkheden om live (dus geen geknip) in de uitzending te reageren. Moet nog maar zien of Powned en WNL dat consequent gaan toepassen. RTL doet dat iig niet.
  • Waarom is niemand boos op de schandelijke propaganda van RTL? Concreet voorbeeld: Kiezersprofielen van de 8 grootste partijen
    Daar worden aan de hand van volstrekt arbitraire categorieën partijen zwart gemaakt of opgehemeld. Van de SP en PVV laten ze keurig zien hoeveel laagopgeleiden op die partijen stemmen maar waar zijn de cijfers over het aantal hoger opgeleiden?
    RTL wordt niet van belasting betaald, maar uiteindelijk komt het geld ergens toch vandaan. Daarnaast spreekt in het voordeel van de ledenomroepen dat ze in volstrekte openheid opereren: openheid over hun doelgroep, openheid over de werkwijze, openheid over hun kleur. Zelfs de tarieven voor reclamespotjes zijn openbaar op te vragen. RTL hult zich daarentegen in schimmigheid en dat voedt terecht allemaal samenzweringstheorietjes. Ik vind dat echt een grote lacune, het gebrek aan transparantie, maarja, dat maakt je ook minder kwetsbaar voor kritiek. Meer transparantie maakt je kwetsbaarder voor kritiek, zie de PO.
  • Ik vind het jammer dat actualiteitenrubrieken tegenwoordig zo op de emotie spelen. Dat deden ze gisteren ook helaas. Maar nu werkt het tegen de VVD terwijl die partij vooraan staat om te zeggen dat de PO zo laagdrempelig mogelijk moet zijn. Tsja. Desondanks niet fraai die emo-TV.
  • Welkom terug. Prima respons
    Bis bis bis
    pi_82025874
    quote:
    Daar moet toch echt eerst de arbeidsmarkt voor zijn veranderd. Minimumloon omhoog, jeugdlonen afschaffen en vervangen met minimumloon zodat daar geen 'oneerlijke' concurrentie ontstaat en afspraken vanuit 'de markt' over integratie en omscholing voor laaggeloonden zijn enkele voorbeelden.

We moeten juist af van het beleid waarmee we een groep 'werkende armen' maken, in stand houden en angst aanjagen. Daarna kunnen we beginnen te sleutelen aan een modernisering van het sociaal-economisch beleid in dit land.

Hier zie ik bar weinig van in zowel de partijprogramma's van de PvdA en VVD. Beiden zijn nu het echt over de modernisering van de economie (en dus ook arbeid) gaat, jammerlijk in de conservatieve hoek geschoten van hun respectievelijke politieke richtingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door NJN op 28-05-2010 16:29:22 ]
    Time is the school in which we learn,
    Time is the fire in which we burn.
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:22:01 #138
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_82025883
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:20 schreef Jud1th het volgende:

[..]

[..]

Precies. en de huurtoeslag gaat omlaag
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:24:43 #139
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_82026015
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 15:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Een verzorgingsstaat is in goede tijden overbodig en in slechte tijden kun je je hem niet veroorloven.
    dat laatste is een politieke keuze. Als je voor een verzorgingsstaat bent dan is die bedoeld voor zwakke tijden. Ik bedoelde er verder geen politiek oordeel over te vellen.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:26:03 #140
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_82026094
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:21 schreef NJN het volgende:

[..]

Daar moet toch echt eerst de arbeidsmarkt voor zijn veranderd. Minimumloon omhoog, jeugdlonen afschaffen en vervangen met minimumloon zodat daar geen 'oneerlijke' concurrentie ontstaat en afspraken vanuit 'de markt' over integratie en omscholing zijn enkele voorbeelden.

We moeten juist af van het beleid waarmee we een groep 'werkende armen' maken, in stand houden en angst aanjagen. Daarna kunnen we beginnen te sleutelen aan een modernisering van het sociaal-economische beleid in dit land.
    Vaak wordt de armoedeval veroorzaakt door 'means tested benefits' zoals dat heet. Juist in zeer minimale verzorgingsstaten waar alleen de onderste laag ondersteuning krijgt heb je een enorme armoedeval. Ook in de VS en UK is poverty trap een bekend begrip.

Nu lees ik dat de VVD en CDA de laagste inkomensgroepen en de zwaarste categorie gehandicapten wilt ontzien. In de plaatst daarvan betalen de categorieën daarboven de rekening. Zo wordt de huurtoeslag verhoogt voor de állerlaagste groepen maar afgeschaft voor de groepen daarboven (waardoor trouwens mensen in de commercieele verhuursector gaan vallen ---> hogere huurstijgingen, dus je wordt dan dubbel gepakt én hogere huurstijgingen én geen huurtoeslag meer). Ik vind het allemaal wel verdedigbaar maar zo vergroot je dus ook de armoedeval op die manier.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_82026144
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:13 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Voor de mevrouw in kwestie is het misschien wel een automatische lastenverzwaring, dat hangt er van af of ze veel zorgkosten heeft.
    Ja, maar ze hoeft niet voor alle 3 personen boven de 18 het eigen risico te betalen, haar 2 zoons krijgen zelf zorgtoeslag en kunnen ook zelf het eigen risico ophoesten, dat maakt de lastenverzwaring 90 euro in plaats van de opgetekende 270 euro.
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:27:38 #142
    165633 eriksd
    The grand facade...
    pi_82026186
    We kunnen het er toch wel over eens zijn dat de berekeningen van Netwerk rommelig zijn. De VVD heeft nog steeds niets van zich laten horen, wat ik ook een beetje zwak vind zo langzamerhand.
    Bis bis bis
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:27:40 #143
    1571 marky
    Heerlijk.... sleur
    pi_82026193
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:20 schreef Klopkoek het volgende:

• Of Balkenende en cohen de zelfde behandeling krijgen moet nog blijken. Dat ze op zoek zijn gegaan naar een CDA lid (zonder dit te melden)om vervolgens te verkondigen dat hij nooit op de VVD gaat stemmen een groenlinks raadslid (zonder dit te melden) mag verkondigen dat ze Rutte niet premierwaardig vind. Verder kan je met dit soort emoties niet spelen. Deze mensen wordt ten onrechte schrik aangejaagd. Dat is kwalijk.
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:30:31 #144
    1571 marky
    Heerlijk.... sleur
    pi_82026342
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:27 schreef eriksd het volgende:
    We kunnen het er toch wel over eens zijn dat de berekeningen van Netwerk rommelig zijn. De VVD heeft nog steeds niets van zich laten horen, wat ik ook een beetje zwak vind zo langzamerhand.
    De reaktie op het gezin met het gehadicapte kind is inmiddels wel ontkracht volgens mij dat klopt gewoon niet. De mevr in de bijstand moet zeer goed bekeken worden want daar zitten zoveel toelages en mogelijke toelages bij dat je heel zuiver moet kijken hoe dat gaat uitkomen. Je hebt er niets aan om daar nu een fout in te maken dan wordt je daar extra hard op gepakt.
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:35:10 #145
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_82026628
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:27 schreef marky het volgende:

[..]

Of Balkenende en cohen de zelfde behandeling krijgen moet nog blijken.
    Daar lijkt het wel op. De bijstandsmoeder heeft een weblog gepubliceerd en het lijkt erop dat ze deze drie voorbeelden ook op de PvdA en CDA gaan leggen. Vandaar dat er drie uur gefilmd is want er moeten drie uitzendingen worden gevuld. Een uur interview per uitzending is dan niet veel (en niet weinig).
    quote:
    Dat ze op zoek zijn gegaan naar een CDA lid (zonder dit te melden)om vervolgens te verkondigen dat hij nooit op de VVD gaat stemmen
    Het betreft geen actief lid. Er is te veel onduidelijk. Je weet niet hoe lang deze man al lid is van de partij. Je weet niet of hij vorige keren misschien wel VVD heeft gestemd. En dat je ergens lid van bent betekent vaak niet eens dat je er altijd op stemt. In het laatste NKO gaf zo'n 20% van de mensen met een partijlidmaatschap aan op een andere partij te hebben gestemd dan waar ze lid van zijn.
    quote:
    een groenlinks raadslid (zonder dit te melden) mag verkondigen dat ze Rutte niet premierwaardig vind. Verder kan je met dit soort emoties niet spelen. Deze mensen wordt ten onrechte schrik aangejaagd. Dat is kwalijk.
    Met dit soort emoties werden ook gespeeld toen het om Culemborg ging. Zo werkt de TV tegenwoordig. Ik vind dat jammer. Maar ik geloof werkelijk niet dat ze persé de VVD wilden pakken.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_82026639
    Overigens, via twitter:

Vanmorgen is er overigens contact opgenomen met @NetwerkTV maar tot op heden nog geen reactie gehad. 34 minutes ago via HootSuite

en de reden waarom Rutte zelf niet naar voren gekomen is:

Rutte van @VVD geeft vrijdags les op vmbo-school: Nederlands en Maatschappijleer.
    "I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
    'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:38:00 #147
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_82026788
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:30 schreef marky het volgende:

[..]

De reaktie op het gezin met het gehadicapte kind is inmiddels wel ontkracht volgens mij dat klopt gewoon niet. De mevr in de bijstand moet zeer goed bekeken worden want daar zitten zoveel toelages en mogelijke toelages bij dat je heel zuiver moet kijken hoe dat gaat uitkomen. Je hebt er niets aan om daar nu een fout in te maken dan wordt je daar extra hard op gepakt.
    dat weet ik nog niet. PGB valt onder AWBZ he? ikzelf krijg ook een PGB, begeleiding klasse 2 (klasse 1 is door Bussemaker afgeschaft, dat moeten de mensen zelf maar gaan regelen). ik krijg ook 4000 euro per jaar (1500 euro eigen bijdrage, ook door bussemaker ingevoerd).

de VVD wil begeleiding laten vervallen. voor zwaardere gevallen kan dat inderdaad 5000 euro netto gaan schelen.
    Deuger, Woke & Gutmensch
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:38:38 #148
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_82026826
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:35 schreef axis303 het volgende:
    Overigens, via twitter:

Vanmorgen is er overigens contact opgenomen met @NetwerkTV maar tot op heden nog geen reactie gehad. 34 minutes ago via HootSuite

en de reden waarom Rutte zelf niet naar voren gekomen is:

Rutte van @VVD geeft vrijdags les op vmbo-school: Nederlands en Maatschappijleer.
    ja en wat zij zeggen is persé waar....
    Deuger, Woke & Gutmensch
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:40:32 #149
    280416 Whiskers2009
    Maak dat de kat wijs!!
    pi_82026936
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:27 schreef marky het volgende:

[..]

Of Balkenende en cohen de zelfde behandeling krijgen moet nog blijken. Dat ze op zoek zijn gegaan naar een CDA lid (zonder dit te melden)om vervolgens te verkondigen dat hij nooit op de VVD gaat stemmen een groenlinks raadslid (zonder dit te melden) mag verkondigen dat ze Rutte niet premierwaardig vind. Verder kan je met dit soort emoties niet spelen. Deze mensen wordt ten onrechte schrik aangejaagd. Dat is kwalijk.
    Dat moet dus nog blijken. Je kunt er niets over zeggen nu..
    "He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
      vrijdag 28 mei 2010 @ 16:41:59 #150
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_82027030
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 16:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

dat weet ik nog niet. PGB valt onder AWBZ he? ikzelf krijg ook een PGB, begeleiding klasse 2 (klasse 1 is door Bussemaker afgeschaft, dat moeten de mensen zelf maar gaan regelen). ik krijg ook 4000 euro per jaar (1500 euro eigen bijdrage, ook door bussemaker ingevoerd).

de VVD wil begeleiding laten vervallen. voor zwaardere gevallen kan dat inderdaad 5000 euro netto gaan schelen.
    Volgens mij vervalt de begeleiding in de zware pgb niet en daar zou dat meisje in de berekening ondervallen.

Overigens het klopt wel hoor dat Rutte les geeft op vrijdag, doet hij al een tijdje.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')