Tja maar op dat vlak doet de VVD dus eigenlijk niks. Ze doen iets tegen de armoedeval om een uitkering minder aantrekkelijk te maken maar maatregelen om werken echt aantrekkelijker te maken (ook eventueel een matig betalende parttime baan) heb ik nog niet voorbij zien komen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
130 euro in 2011 en in 2015 pas 520. En dan is haar burn-out vast wel weer voorbij dus kan ze aan het werk en gaat ze er dus op vooruit!
Die berekening uit het vorige topic was niet al te realistisch hoorquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bovendien renden er tal van huisdieren door haar woning. En die zijn peperduur.
Kom op zeg. Het is toch van de zotte dat mensen die het minder hebben straks wakker liggen dankzij de vvd of ze de huur nog wel kunnen betalen terwijl degene die het toch al breed hebben misschien vier keer in plaats van vijf keer op vakantie kunnenquote:
Heb jij katten? Er valt wellicht iets op af te dingen, desalniettemin zijn huisdieren in haar positie onnodige luxe-goederen die wat mij betreft niet door de rest van de samenleving betaald hoeven te worden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die berekening uit het vorige topic was niet al te realistisch hoor.
Behalve de veelverdiener, die gaat 1800 eur vooruitquote:
'Wie heeft die zal gegeven worden.......' Dat standpunt zouden de drie christelijke partijen ook mogen huldigen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:30 schreef Zith het volgende:
[..]
Behalve de veelverdiener, die gaat 1800 eur vooruit
Ik doe niet aan huisdieren. Maar een simpele kat hoeft echt geen kapitalen te kosten. En reken maar niet dat iemand in de bijstand snel de kat zalmmousse van sheba zal geven...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heb jij katten? Er valt wellicht iets op af te dingen, desalniettemin zijn huisdieren in haar positie onnodige luxe-goederen die wat mij betreft niet door de rest van de samenleving betaald hoeven te worden.
Toch wel hoor. De zwakkeren in de samenleving gaan er als het aan de VVD ligt heel flink op achteruit.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:28 schreef eriksd het volgende:
Achteraf dus niet
Ik toon alleen maar aan dat een verlaging van de uitkering niet leidt tot 'mensonterende toestanden' maar dat de ontvanger van de uitkering louter hoeft te stoppen met roken, zuipen of huisdieren. En de verlaging aldus prima op kan vangen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik doe niet aan huisdieren. Maar een simpele kat hoeft echt geen kapitalen te kosten. En reken maar niet dat iemand in de bijstand snel de kat zalmmousse van sheba zal geven...
En ik vind het nogal wat dat jij wilt bepalen hoe mensen hun uitkering besteden. Dat er strenge voorwaarden zijn voor je een uitkering krijgt is niet meer dan logisch maar dat je ook nog eens verboden wordt om ook maar enige 'luxe'goederen te kopen...
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:35 schreef du_ke het volgende:
En dat is in die inkomensklasse echt veel geld.
ow zo makkelijk maar ow zo effectief helaas voor rechts om dat steeds aan te halen. kijk eens naar de VS en UK. ze stoppen daar echt niet zo makkelijk mee.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik toon alleen maar aan dat een verlaging van de uitkering niet leidt tot 'mensonterende toestanden' maar dat de ontvanger van de uitkering louter hoeft te stoppen met roken, zuipen of huisdieren. En de verlaging aldus prima op kan vangen.
Het merendeel van de bijstanders, roken niet, zuipen niet en zouden gráág een huisdier hebben om hun een beetje vreugde te verschaffen..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik toon alleen maar aan dat een verlaging van de uitkering niet leidt tot 'mensonterende toestanden' maar dat de ontvanger van de uitkering louter hoeft te stoppen met roken, zuipen of huisdieren. En de verlaging aldus prima op kan vangen.
Dat betekent dus dat een echte bijstander er nog verder achteruit gaat en in de goot belandquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:38 schreef yvonne het volgende:
Ik kom nog maar eens melden dat je op tv nooit de échte bijstander zult zien,
die schaamt zich kapot namelijk, heeft geen enkele luxe en wil gewoon met rust gelaten worden.
De bijstander die je op tv ziet hebben het nog relatief goed.
Nou, paar jaar terug was een bijstander huilend in beeld maar wilde ze absoluut niet dat we de binnenkant van haar huis te zien kregen... Dat wekte dan weer weinig vertrouwenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:38 schreef yvonne het volgende:
Ik kom nog maar eens melden dat je op tv nooit de échte bijstander zult zien,
die schaamt zich kapot namelijk, heeft geen enkele luxe en wil gewoon met rust gelaten worden.
De bijstander die je op tv ziet hebben het nog relatief goed.
Ik moet er gewon niet aan denken, echt niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:39 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat een echte bijstander er nog verder achteruit gaat en in de goot beland
Ik kom bij ze thuis...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou, paar jaar terug was een bijstander huilend in beeld maar wilde ze absoluut niet dat we de binnenkant van haar huis te zien kregen... Dat wekte dan weer weinig vertrouwen![]()
Maar ik heb makkelijk oordelen zo hier op de bank
Van 10 euro per week kan je zo'n beetje 10 katten onderhouden...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is iets minder Whiskas inderdaad.
Oh dat sowiesoquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:39 schreef yvonne het volgende:
Face it, VVD is er never nooit, nooit geweest, zal nooit worden, voor de gewone man.
Maar als links VVD nog onderuit wil halen, dan moeten ze Rutte en co met deze keiharde realiteit confronteren, door die berekeningen. Daarnaast heeft PvdA groot voordeel een van de mensen met koopkrachtbehoud te zijn.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik moet er gewon niet aan denken, echt niet.
Yvonne post tochquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou, paar jaar terug was een bijstander huilend in beeld maar wilde ze absoluut niet dat we de binnenkant van haar huis te zien kregen... Dat wekte dan weer weinig vertrouwen![]()
Maar ik heb makkelijk oordelen zo hier op de bank
Lees je niet of leg je die connectie niet?quote:die schaamt zich kapot namelijk
En dan komen we op 520 euro terecht voor een jaar.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Van 10 euro per week kan je zo'n beetje 10 katten onderhouden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Lebenslust bringt dich um.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |