abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82014787
Hi,

Ik heb een korte vraag. Ik probeer voor een bedrijf te bekijken welke niche er bij hun past, wat de klanten willen in deze niche.

In principe is dit toch gewoon hetzelfde als het segmenteren van de markt. Geografische segmentatie, Demografische segmentatie, Sociaal-economische segmentatie en Psychografische segmentatie.

Naar mijn idee is dit nog steeds te oppervlakkig en ik zou hier graag dieper op ingaan, Iemand tips?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:53:16 #2
301663 The_Eye
For his eyes are on the ways o
pi_82024594
Een nichemarkt is niks minder dan subsegment binnen een groot segment. Een SUV kan je zien als een segment van de automarkt. Je kan SUV nog fijner definieren om tot niches to komen, bijvoorbeeld luxe SUV, of milieuvriendelijke SUV's. Het nadeel van een niche is dat de markt vaak zo klein is dat je erg afhankelijk bent van de loyaliteit van klanten om eenigzins winst te maken.

Kortom, mbt je genoemde segmentatie variabelen, je hoeft de markt niet opnieuw te segmenteren maar fijner definieren en opzoek te gaan naar een groep consumenten met hele speciale behoeften waar alleen jouw bedrijf in kan voorzien en winst uit kan halen.

Overigens zijn de segmentatie variabelen die je noemt hoofdgroepen. Daaruit kun je een variabele kiezen om de markt te segmenteren.

Je kan natuurlijk ook opzoek gaan naar een niche in markt waar je momenteel nog niet in opereert. De vraag alleen is of je dan dé specialistische kennis in huis hebt om de consumenten in die niche in hun specifieke wensen en behoeften te voorzien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')