Op 18 juni 2009 hebben we de sleutel gekregen. Er zat toen nog geen wc, badkamer of keuken in. Tot aan onze vakantie in juli hebben we de avonden en weekenden geklust, zodat we in ieder geval een wc hadden. Van dit
naar dit
![]()
De afwerking moet nog gebeuren, maar dat is op de hele begane grond zo.
Na de wc is het tijd voor de keuken, eerst alle leidingen verleggen en leidingen bij maken voor onze “grotere dan standaard” keuken
![]()
Daarna is het tijd voor de opbouw:
![]()
Ondertussen zijn m’n schoonmoeder en ik druk bezig geweest met het schuren van alle muren en het voorstrijken, dit is de slaapkamer aan de voorkant
![]()
Alsof dat allemaal nog niet genoeg was vonden we de standaard opdekdeuren met bovenlicht niet mooi en hebben we deze vervangen door houten kozijnen, die natuurlijk niet precies dezelfde grootte hebben.
![]()
.
Met nieuwe kozijnen
![]()
De deuren hangen nog steeds niet op, maar ze zijn samen met de kozijnen imiddels wel afgelakt in RAL 9001. Wanneer we ze hebben hangen plaats ik hier meteen een foto.
De slaapkamer ter voorbereiding van het behang
Met behang en vloer, het schakelmateriaal wordt nog vervangen door donkerder
de wand er tegenover is licht grijs/lila
![]()
De kledingkast, hier moet nog een schuifdeur voorkomen van vloer tot plafond, maar die staat budgettechnisch nog even niet op het to do lijstje.
![]()
Ook de zolder hebben we meteen onder handen genomen, de donkergroene dakplaten wilden we wit hebben
![]()
,
ook hebben we hier alle niet-gaatjes dichtgemaakt en latjes gemaakt op de naden, een heleboel schuren, plamuren, kitten en verfen dus.
![]()
Wit is ook wel weer heel wit, dus vanaf de begane grond tot aan de nok hebben we één wand een accentkleur gegeven
![]()
inmiddels is de verf nog donkerroder/bruin opgekleurd.
Op de badkamer na was de bovenverdieping nu zogoed als af. Oke de bekende plintjes moeten nog en ook de deuren en kozijnen heb ik pas dit voorjaar geschilderd en er moet nog glas in de deuren.
In september is de badkamer getegeld, met een soort van vloerverwarming
![]()
Net gelegde vloertegels
wandtegels
![]()
Het plafond van de badkamer is verlaagd met gipsplaten, voor onder andere de regendouche en daarna geverfd met structuurverf
![]()
Ik zal dit weekend even foto’s maken van de badkamer zoals hij nu is.
Ondanks dat we op de begane grond nog niet veel hebben gedaan omdat we wilden wachten op de uitbouw is er niet helemaal niets gebeurd.
Op de overzichtsfoto van het huis staat rechts met de donkere gevelbekleding een aanbouw waarin wij onze garage hebben zitten (vanaf de bouw is het bedoeld als slaapkamer badkamer).
Hierin is achterin een stuk beschikbaar voor de wasmachine en droger. Dankzij de broers van

staat deze muur er en is hij later ook gestuct
![]()
Aansluitingen voor wasbakje en boiler (er loopt alleen een koudwaterleiding naar toe)
en alles weer dichtsmeren
![]()
De eerste ruimte in huis die echt af is (op de deur tussen de wasruimte en garage in, die moet ik nog aflakken, incl. kozijn), de garage (gezien vanuit de kant van de wasruimte)
![]()
De meterkast, zowel in inhoud als omvang bijna verdubbeld
![]()
Tijd voor de uitbouw in de volgende post.