Bron?quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:00 schreef Golden_Pauper het volgende:
waarom is er dan zoiets als een bonnenquotum...
quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:01 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)nquotum-politie.html
quote:Het bonnenquotum is een paar jaar geleden uit de landelijke prestatieafspraken met de politie gehaald.
lezen,quote:
quote:De korpsen zelf mogen agenten echter wel opdracht geven een bepaald aantal boetes op te leggen.
Als je een ongeluk krijgt, kun je niet werken. Als je niet werken, mogen de wel werkenden jouw uitkering betalen. Daarnaast mogen we ook nog voor jouw medische hulp betalen. Dat kan (zeker bij blijvende arbeidsongeschiktheid) behoorlijk oplopen. Je benadeelt dus iedereen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:28 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
gast, wie benadeel ik, op mezelf na, als ik mijn gordel niet om doe??
Damn, wat ben jij een falende huilie zeg.quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:24 schreef Golden_Pauper het volgende:
kan weer E90,- gaan aftikken omdat die kanker fascisten in blauw de schatkist moeten spekken.
jaja want ik had m'n gordeltje nog niet om nadat ik de hoek van m'n straat om was. Stel je voor dat ik mezelf verwond, nee we hebben het beste met je voor. En voor onze oplettendheid moet je aftikken.
Het is misschien cliche maar de politie plukt ons gewoon kaal als t ff kan. En de echte witteboordencriminaliteit word weinig aan gedaan terwijl er daar voor miljarden word gefraudeerd, enkel omdat het zo veel meer moeite kost dan lame bonnen uitschrijven. Wat het nut van de politie dus heel goed weergeeft.
dit roept wel weer vragen bij me op: Wat als alle nederlanders stoppen met het betalen van onzin boetes? wat gaat de staat dan doen?
Waarom pretendeert de staat het beste met ons voor te hebben terwijl we aan alle kanten genakt worden door verboden, controle en boetes?
dusss, mijn haat voor polizei is weer met +1 gestegen.
maar bedankt dat ik mijn gal ff in de KLB mocht spugen.
Shit, als domheid een overtreding was kon je je uitkering wel direct naar het CJIB laten overmaken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:11 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
jawel het is alleen wat minder zichtbaar geworden.
Dus omdat er mensen zijn die de staat meer kosten dan dat jij zou kosten na een ongeluk, moet jij eigenlijk gewoon maar je gang kunnen gaan en zonder gevolgen alle regels kunnen overtreden? Aha.quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:52 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
ik kan je zo op 10 andere vormen van criminaliteit wijzen die de staat wel een tikkeltje meer kosten dan die levenslange zorg voor mij. De criminaliteit bestrijding is gewoon onevenredig verdeelt.
Kijk, als al dit soort mensen dit doen heb je een soort van natuurlijke selectie, de intelligente mensen blijven leven, en de wat minder slimme mensen mogen hun voorruit en eventueel straat kussen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:27 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
dat het de wet is begrijp ik maar dat betekend nog niet dat ik het er mee eens hoef te zijn. Daarnaast maak ik zelf wel uit of ik na een ongeluk graag door de vooruit het leven verlaat.
Moet je wel zeker zijn dat ze het niet overleven.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:22 schreef pugehenis het volgende:
[..]
Kijk, als al dit soort mensen dit doen heb je een soort van natuurlijke selectie, de intelligente mensen blijven leven, en de wat minder slimme mensen mogen hun voorruit en eventueel straat kussen.![]()
kwiwiquote:Op donderdag 27 mei 2010 18:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dus omdat er mensen zijn die de staat meer kosten dan dat jij zou kosten na een ongeluk, moet jij eigenlijk gewoon maar je gang kunnen gaan en zonder gevolgen alle regels kunnen overtreden? Aha.
En nou gaan we even een stapje maken buiten je kortzichtige gedachtengang..
Wat denk je dat er gebeurt als ze jou de regels laten overtreden? Potjandorie inderdaad, dan gaat en mag iedereen dat doen anders is het discriminatie. En als iedereen dat gaat doen (kun je het nog aan allemaal TS?), wat denk je dan dat het de staat kost aan al die ongelukken incl. kapotte vangrails, lantaarnpalen, muren, files, dode mensen, gewonde mensen, invalide mensen etc.? Nou ja zeg! Inderdaad! Dat kost ze ontzettend veel geld!
Zit je nog of ben je inmiddels van je stoel gevallen omdat dit toch echt te ver van je denkwereld af staat?
Dat mag je dan hopen. Want eerst is het de gordel niet om, dan te hard rijden, door rood rijden.. En met een beetje pech kost het dan iemand anders ook een keer zijn/haar leven.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:22 schreef pugehenis het volgende:
[..]
Kijk, als al dit soort mensen dit doen heb je een soort van natuurlijke selectie, de intelligente mensen blijven leven
quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:31 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
de wet
de overheid is ook maar toevallig een establishment wat het op dit moment over ons heeft te zeggen.
Waarom zou je geen gordel dragen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:57 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen?![]()
pauperjong
ik snap de werking en gevolgen van de maatschappij zoals die is. Zoals ik al eerder zei is mijn kritiek de onevenredige verdeling van de bestrijding hiervan. Het is zo makkelijk om brave burgers te bekeuren. Ze kunnen ook wat actiever aan een oplossing werken waardoor wij de regels niet meer overtreden want nu is het gewoon een ontzettende melkkoe.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dus omdat er mensen zijn die de staat meer kosten dan dat jij zou kosten na een ongeluk, moet jij eigenlijk gewoon maar je gang kunnen gaan en zonder gevolgen alle regels kunnen overtreden? Aha.
En nou gaan we even een stapje maken buiten je kortzichtige gedachtengang..
Wat denk je dat er gebeurt als ze jou de regels laten overtreden? Potjandorie inderdaad, dan gaat en mag iedereen dat doen anders is het discriminatie. En als iedereen dat gaat doen (kun je het nog aan allemaal TS?), wat denk je dan dat het de staat kost aan al die ongelukken incl. kapotte vangrails, lantaarnpalen, muren, files, dode mensen, gewonde mensen, invalide mensen etc.? Nou ja zeg! Inderdaad! Dat kost ze ontzettend veel geld!
Zit je nog of ben je inmiddels van je stoel gevallen omdat dit toch echt te ver van je denkwereld af staat?
Als je 'lullige vergrijpen' niet bekeurt heeft het geen zin ze überhaupt te verbieden. Dan gedoog je het namelijk en dat is niet de bedoeling.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:43 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
ik snap de werking en gevolgen van de maatschappij zoals die is. Zoals ik al eerder zei is mijn kritiek de onevenredige verdeling van de bestrijding hiervan. Het is zo makkelijk om brave burgers te bekeuren. Ze kunnen ook wat actiever aan een oplossing werken waardoor wij de regels niet meer overtreden want nu is het gewoon een ontzettende melkkoe.
En te vaak worden lullige vergrijpen bekeurd omdat dat de regels zijn..
Er is in Nederland een grens getrokken, daarmee moet je het doen. Als we hier en daar een uitzondering gaan bedenken blijf je bezig en zo werkt het dus niet. Maar je die 90 euro makkelijk kunnen voorkomen door je gordel om te doen, dus zeur niet zo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:43 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
ik snap de werking en gevolgen van de maatschappij zoals die is. Zoals ik al eerder zei is mijn kritiek de onevenredige verdeling van de bestrijding hiervan. Het is zo makkelijk om brave burgers te bekeuren. Ze kunnen ook wat actiever aan een oplossing werken waardoor wij de regels niet meer overtreden want nu is het gewoon een ontzettende melkkoe.
En te vaak worden lullige vergrijpen bekeurd omdat dat de regels zijn..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |