abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 mei 2010 @ 18:16:24 #26
163650 Greys
pi_81979564
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:15 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ja, ik ben pissig ja. Zeker als ik lees dat Vader Abraham volgend jaar wel opnieuw een liedje wil schrijven (misplaatste arrogantie, gebrek aan zelfreflectie én egoïsme) en dat de TROS nog jarenlang met dit soort meuk doorgaat.

Mijn humeur knapt hooguit een beetje op als Nederland vanavond wordt uitgeschakeld, wat ik vurig hoop.
Nou... sterkte dan maar vanavond.
Poeh poeh. Er zijn ergere/belangrijker zaken in het leven hoor, als je je er zó over opwindt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_81980372
Ik heb vanavond geen sterkte nodig, ik ben namelijk niet thuis.

Ik ben muzikant en muziekliefhebber, dus ik ben oprecht boos over hoe de TROS het Songfestival heeft gegijzeld en hoe we dat in Nederland hebben kunnen toestaan. Dat we dit jaar Nederlandstalig sturen, vind ik niet eens zo erg (al is het nummer bedroevend slecht), maar dat de TROS op voorhand al de koers voor de komende 20 jaar (pakweg) heeft vastgelegd, is bijzonder kwalijk.

Ik denk dat ik morgen maar eens een column typ over de aandacht voor muziek bij de publieke omroep. Aan sport besteden ze miljoenen, maar muziek speelt de laatste viool. Nog even om je geheugen op te frissen:

Nationaal Songfestival in Nederland:

*kuche*

Nationaal Songfestival in Zweden:

Zoek de verschillen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 mei 2010 @ 18:43:37 #28
163650 Greys
pi_81980567
Oh maar dat de TROS het Songfestival heeft gegijzeld zijn we het gewoon over eens hoor
Zie ook dat andere topic daarover, toevallig net gepost daar. Ik heb het ook tien keer liever weer terug bij de NOS.

Van mij hoeft Kartner het komende jaren zich er ook niet meer mee te bemoeien, ik ben er geen voorstander van. Máár.... nu ze er toch staat, gun ik het dat meissie en Kartner dan wel dat ze dan nog doorgaan vanavond. Gewoon omdat ik het HEN gun, niet de TROS. En in de finale hoeft het van mij dan ook niet meer te scoren.

Overigens krijg je met het terugkeren naar de NOS nog steeds láng niet zo'n festijn en serieuze voorrondes als in Zweden. We hebben een aantal jaar wel wat voorrondes gehad met echt veel verschillende nummers, maar ook wat daar allemaal uit kwam deed het niet op het Eurovisie.
Maar misschien als de vakjury ten tijde van Glennis mee had gejureerd in de halve finales dat ze wel was doorgegaan, we zullen het nooit weten. Het is ook een gewoon een cirkeltje waar we amper meer uitkomen, denk jij ook niet? Er is amper meer een goede artiest in Nederland die naar het Eurovisie wil. Dus dan kan je als NOS nog alles uit de kast trekken, als er amper iemand mee wil doen...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_81980853
De TROS toont nu al geen enkele zelfreflectie, Pierre Kartner evenmin. Als Sieneke doorgaat, gaan ze NOG verder naast hun arrogante schoenen lopen.

Trouwens: als ze in Zweden TIG artiesten op een podium weten te krijgen, dan moeten we in Nederland, met bijna dubbel zo veel inwoners, toch ook wel wat bijeen kunnen brengen. En dat konden we ook; kijk nog maar eens naar 2004, bijvoorbeeld.

Het Nationaal Songfestival moet weer gaan leven en moet op zichzelf staand een noemenswaardig evenement zijn waar mensen voor gaan zitten. Dat de winnaar naar het ESF gaat, is - zeg maar - bijzaak...
pi_81980961
Nederland kan op zijn minst een voorbeeld nemen aan Belgie, dat wel een representatief nummer stuurt, en daarmee ook wel doorgegaan is naar de finale.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 mei 2010 @ 18:56:51 #31
163650 Greys
pi_81981134
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:50 schreef Boldface het volgende:
De TROS toont nu al geen enkele zelfreflectie, Pierre Kartner evenmin. Als Sieneke doorgaat, gaan ze NOG verder naast hun arrogante schoenen lopen.

Trouwens: als ze in Zweden TIG artiesten op een podium weten te krijgen, dan moeten we in Nederland, met bijna dubbel zo veel inwoners, toch ook wel wat bijeen kunnen brengen. En dat konden we ook; kijk nog maar eens naar 2004, bijvoorbeeld.

Het Nationaal Songfestival moet weer gaan leven en moet op zichzelf staand een noemenswaardig evenement zijn waar mensen voor gaan zitten. Dat de winnaar naar het ESF gaat, is - zeg maar - bijzaak...
Misschien kunnen we ze er van overtuigen dat WIJ het moeten gaan organiseren!

En ja, de voorrondes zoals in 2004 was een verademing, maar haalde m.i. nog steeds niet het Zweedse niveau. Het blijft hier altijd iets waar lacherig en laatdunkend over gedaan wordt, het Songfestival en de Nederlandse inzending. En dat komt door de laatste paar jaar én m.i. toch echt ook door de vriendjespolitiek op het ESF, het buurlanden stemmen enzo. We raken steeds meer ontmoedigd.
Ik ben het met je eens (alweer ) dat het eigenlijk bijzaak zou moeten zijn of onze inzending wel of niet scoort op het ESF, dat het in elk geval kwalitatief goede voorrondes moeten zijn, maar het ontmoedigt de deelnemende artiesten toch wel natuurlijk.

Wellicht als er dit jaar een uiteindelijke top 10 uit rolt waar het merendeel zich in kan vinden, en als Turkije eens NIET doorgaat als ze alleen maar het telefoonboek hardop zingen, dan komt er misschien een omslag ook bij de artiesten... Dan moeten we alleen nog ff van de TROS af
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_81981843
Vader Abraham
pi_81981951
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:56 schreef Greys het volgende:
Wellicht als er dit jaar een uiteindelijke top 10 uit rolt waar het merendeel zich in kan vinden, en als Turkije eens NIET doorgaat als ze alleen maar het telefoonboek hardop zingen, dan komt er misschien een omslag ook bij de artiesten... Dan moeten we alleen nog ff van de TROS af
We hebben geen recht van spreken in Nederland zolang we zelf een nummer sturen dat nog veel slechter is dan het telefoonboek hardop zingen. Als we dat deden, was de songtekst tenminste nog concreet.
pi_81982023
Het pakt wel ongelukkig uit, altijd hadden wij goede nummers maar door de televoting kwam het er niet door. Nu is er ook jury en zenden we geen ballads meer.

pi_81982120
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:19 schreef Charie het volgende:
Het pakt wel ongelukkig uit, altijd hadden wij goede nummers maar door de televoting kwam het er niet door. Nu is er ook jury en zenden we geen ballads meer.

Die ballad van Malta is ook niet door En dat niveau hadden wij wel gehad
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 mei 2010 @ 19:24:52 #36
163650 Greys
pi_81982249
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:18 schreef Boldface het volgende:

[..]

We hebben geen recht van spreken in Nederland zolang we zelf een nummer sturen dat nog veel slechter is dan het telefoonboek hardop zingen. Als we dat deden, was de songtekst tenminste nog concreet.
Je overdrijft echt schromelijk en hangt veel te veel aan je eigen smaak ben ik bang

Ik vond Glennis echt niet slecht. Ook al was het misschien je smaak niet.
En Re-Union was ook geen slechte inzending (nogmaals... smaak).

True, er zaten echt slechte tussen, maar absoluut niet allemaal.
Of had je het nu alléén over dit jaar?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_81982370
Re-union was prima, Glennis ook. Zelfs De Toppers waren nog best te pruimen. Maar slecht scoren betekent niet dat je een jaar later dan maar bagger moet gaan sturen (zie 2006, zie 2010).
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 mei 2010 @ 19:29:45 #38
163650 Greys
pi_81982457
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:27 schreef Boldface het volgende:
Re-union was prima, Glennis ook. Zelfs De Toppers waren nog best te pruimen. Maar slecht scoren betekent niet dat je een jaar later dan maar bagger moet gaan sturen (zie 2006, zie 2010).
Ah oke, ik dacht dat je bedoelde dat we de laatste jaren echt alleen maar bagger hadden gestuurd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_81982541
Hoe kon Glennis nou niet doorgaan? In ieder geval me tante woont in Spanje en die stemde op Nederland toen en kreeg een sms terug met 'thanks for your vote on Croatia' of zo iets.
pi_81982600
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:29 schreef Greys het volgende:
Ah oke, ik dacht dat je bedoelde dat we de laatste jaren echt alleen maar bagger hadden gestuurd.
Nee, zeker niet. In 2001 was onze inzending zelfs geniaal.

Out On My Own

Ben nu weg, trouwens...
Mijn Estse vlag wappert vanavond voor Litouwen, verder niet. Veel plezier allemaal.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 mei 2010 @ 19:33:18 #41
163650 Greys
pi_81982626
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:32 schreef Boldface het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. In 2001 was onze inzending zelfs geniaal.

Out On My Own

Ben nu weg, trouwens...
Mijn Estse vlag wappert vanavond voor Litouwen, verder niet. Veel plezier allemaal.
Fijne avond!
En met Litouwen kan ik ook leven!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:11:00 #42
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_81984461
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:11 schreef Boldface het volgende:
Ik snap niet wat er zo knap aan is dat een meid van 18 een paar woorden Engels kan. Nederland is toch niet één of ander ontwikkelingsland? Mensen krijgen hier onderwijs en Engels is een vak waarmee iedereen tegenwoordig al op jonge leeftijd te maken krijgt.
Wel eens naar Holland's Next Top Model gekeken? De meeste van die meiden spreken ook alleen Nederlands en dan nog niet eens van een hoog niveau.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:50 schreef Boldface het volgende:

Wat was dat een geweldige show met Double Date, daar heeft iedereen het nog steeds over. Van de afgelopen 10 jaar kunnen de meeste mensen maar 2 of 3 deelnemers van ons land noemen, zulke bagger hebben wij gestuurd, en dan nog gaan piepen dat het vriendjespolitiek is.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:09:22 #43
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82000164
Volgend jaar toch maar geen Pierre
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  FOK!fossiel donderdag 27 mei 2010 @ 23:10:18 #44
8443 cptmarco
it's captain...
pi_82000702
Laat eens een eigentijds musicus iets schrijven voor het ESF. Niet dat kansloze gedoe. Tros zuigt. Volksmuziek zuigt.
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:19:33 #46
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_82000888
Pierre Kartner moet zich morgen melden bij de dokter om een spuitje te halen. Er is nu geen enkele bijdrage meer voor de Nederlandse maatschappij.

Bedankt en tot ziens.
could you just [i]not[/i] breathe?
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:26:41 #47
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_82001388
Die man moet met z'n smurfen ergens op een onbewoond eiland gaan zitten en nooit meer van zich laten horen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:30:31 #48
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_82001665
Verhuis de TROS naar TV-oranje en maak ruimte voor leuke televisie.
Je moeder is een hamster
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 mei 2010 @ 00:01:27 #49
163650 Greys
pi_82003397
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:10 schreef cptmarco het volgende:
lijkt mij wel wat.... iets met tralalie tralala... ofzo....

Of iets met hoeba hop hop hop.
De hops scoorden goed bij de andere landen

Oh nee, dat was Dennie Christian he, niet Vader Abraham
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82004955
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:15 schreef Urquhart het volgende:
Vader Abraham
Precies! Gewoon voortaan elk jaar Vader Abraham insturen, net zolang tot we de finale halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')