abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:50:11 #101
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81951535
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:45 schreef Repelsteeltju het volgende:

Ik zie niet waarom hij geen prima minister president zou zijn.
Het gaat er natuurlijk ook om hoe deze positie is ten opzichte van de andere lijsttrekkers en daarin komt hij, mijn inziens, nog niet uit de verf als iemand die er met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

Maar ik heb de indruk dat jij sowieso Cohen de beste vindt en al voorgenomen hebt om op hem te stemmen, dus je kan dit verder negeren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_81951554
even tussen door als ik mag

Ik heb daarstraks naar dat debat gekeken en geprobeerd te luisteren......
MIjn probleem : ik versta geen politieke taal.....

En aan de stemwijzer heb ik ook niets... (kom dan uit op de PVV , maar die hebben niet genoeg mensen die verstand hebben om bv 15 zetels te bezetten...)

Kan er iemand hier mij vertellen wat ze nu zeggen.... niet in politiek correcte taal?
gewoon op zijn nederlands ... of moet ik daar een speciaal topic over openen?

alvast bedankt dat iemand de moeite wil doen (of voor het antwoorden of wat dan ook )
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:50:45 #103
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_81951561
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:48 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Was jij die man met de rode Sp-trui die in beeld was als Rutte aan het woord was en dan verwerpelijk zwaaide?
Ja inderdaad!

Nee niet echt. Zat op het balkon. En de dag dat ik een SP-trui aan doe, zal nooit komen. Dat is voor mij een breekpunt.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:51:31 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81951609
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:44 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Onderbouwing?
Hij deed het helemaal niet slecht en stukken beter dan zondag. Maakte ook een paar rake opmerkingen.
Ik persoonlijk vond Roemer de beste en Wilders de slechtste. Cohen vond ik middenmoot.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:52:40 #105
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81951663
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:50 schreef Horloge het volgende:

[..]

Ja inderdaad!

Nee niet echt. Zat op het balkon. En de dag dat ik een SP-trui aan doe, zal nooit komen. Dat is voor mij een breekpunt.
En je bent niet aan het afbieren met Femke?
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:55:21 #106
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81951794
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

ik denk dat juist vanwege de huidige economische situatie
Verklaar dit eens nader, want ik zie niet wat jij bedoelt.
pi_81951807
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:50 schreef prupke het volgende:
even tussen door als ik mag

Ik heb daarstraks naar dat debat gekeken en geprobeerd te luisteren......
MIjn probleem : ik versta geen politieke taal.....

En aan de stemwijzer heb ik ook niets... (kom dan uit op de PVV , maar die hebben niet genoeg mensen die verstand hebben om bv 15 zetels te bezetten...)

Kan er iemand hier mij vertellen wat ze nu zeggen.... niet in politiek correcte taal?
gewoon op zijn nederlands ... of moet ik daar een speciaal topic over openen?

alvast bedankt dat iemand de moeite wil doen (of voor het antwoorden of wat dan ook )
Eigen topic lijkt me het makkelijkst
pi_81951834
Bij Nova-tv zaten een aantal professoren (economen) en die haalde zo een stel leugens uit wat Rutte zei naar voren. Rutte kletst dus maar wat zo nu en dan en mensen thuis moeten oppassen dat niet voor zoete koek te slikken. Zo zei Rutte bijvoorbeeld dat we in Nederland een zware belastingdruk hebben, de derde van de wereld, in werkelijkheid zitten we in de middenmoot van Europa. En zo gaven ze nog meer voorbeelden. Ik ga geen debatten verder meer kijken: te onbetrouwbaar, kan je niet je stem op baseren, eerder op de commentaren van echte deskundigen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:56:42 #109
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_81951845
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:49 schreef Pino112 het volgende:

[..]

50 euro waard dus?
Ik heb mijn ticket gratis kunnen bemachtigen, maar 50 euro is te gortig imo.
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:52 schreef Morendo het volgende:

[..]

En je bent niet aan het afbieren met Femke?
Nee, helaas. De beveiliging is echt absurd streng. Je mocht de zaal niet uit die hele 2 uur lang, en elke politicus die meedeed aan het debat had 3 of meer beveiligingsapen om zich heen lopen in de wandelgangen. In contact komen met hen was dus een kansloze onderneming.

(Daarbij heb ik morgenochtend een tentamen om 9 uur)
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:57:16 #110
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81951876
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar is het niet zo dat als je zo voor de vrijheid van meningsuiting bent en dat omdat je schone handen hebt en dus niets te verbergen hebt je ook moet mogen vergelijken met extremen, of geld dat niet zodra het om 'links' gaat?
Ik heb zojuist aangegeven hoe ik erover denk.
Het is evident dat niet iedereen hetzelfde als ik denk, dus jouw vraag vind ik wat curieus.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:57:27 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81951882
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:56 schreef Rosite het volgende:
Bij Nova-tv zaten een aantal professoren (economen) en die haalde zo een stel leugens uit wat Rutte zei naar voren. Rutte kletst dus maar wat zo nu en dan en mensen thuis moeten oppassen dat niet voor zoete koek te slikken. Zo zei Rutte bijvoorbeeld dat we in Nederland een zware belastingdruk hebben, de derde van de wereld, in werkelijkheid zitten we in de middenmoot van Europa. En zo gaven ze nog meer voorbeelden. Ik ga geen debatten verder meer kijken: te onbetrouwbaar, kan je niet je stem op baseren, eerder op de commentaren van echte deskundigen.
Heb Nova helaas gemist, maar neem de HH op en zal er morgen naar kijken..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:57:32 #112
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81951891
quote:
Waren ze bij de staatsomroep wel lief voor Cohen?
Die Lebenslust bringt dich um.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 26 mei 2010 @ 23:59:17 #113
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_81951982
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:56 schreef Horloge het volgende:

[..]

Ik heb mijn ticket gratis kunnen bemachtigen, maar 50 euro is te gortig imo.
[..]
Mazzelpikkie
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:59:58 #114
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_81952012
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Verklaar dit eens nader, want ik zie niet wat jij bedoelt.
Als je in een tijd zit waarbij je al niet zeker bent van een baan, ga je niet op een partij stemmen die de vangnetten(hoe terecht ook) nog verder wil inperken, zeker niet als je bij de volgende baan nog makkelijker ontslagen kan worden en je ook nog 2 jaar langer mag solliciteren, dat zijn punten waardoor de VVD gaat verliezen zodra een gedeelte van de RTL stemmers die rutte als beste debater aanwijst naast de oneliners ook de onderbouwing gaat lezen.
pi_81952020
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Waren ze bij de staatsomroep wel lief voor Cohen?
Maarten van Rossem in ieder geval wel
pi_81952038
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:55 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Eigen topic lijkt me het makkelijkst
politiek correct antwoord

ik zal de conslusie maar niet over 1 antwoord trekken
pi_81952073
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als je in een tijd zit waarbij je al niet zeker bent van een baan, ga je niet op een partij stemmen die de vangnetten(hoe terecht ook) nog verder wil inperken, zeker niet als je bij de volgende baan nog makkelijker ontslagen kan worden en je ook nog 2 jaar langer mag werken, dat zijn punten waardoor de VVD gaat verliezen zodra een gedeelte van de RTL stemmers dat rutte als beste debater aanwijst naast de oneliners ook de onderbouwing gaat lezen.
Alsof ze dat gaan doen
pi_81952123
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:00 schreef prupke het volgende:

[..]

politiek correct antwoord

ik zal de conslusie maar niet over 1 antwoord trekken
Wanneer we de feiten op een rijtje zetten, kijken naar de huidige situatie binnen dit forum en inzien wat de ontwikkelingen binnen dit topic zijn, lijkt het me evident wat de juiste keuze is.

Om het maar nog politieker te stellen .
pi_81952153
quote:

[..]

Als je in een tijd zit waarbij je al niet zeker bent van een baan, ga je niet op een partij stemmen die de vangnetten(hoe terecht ook) nog verder wil inperken, zeker niet als je bij de volgende baan nog makkelijker ontslagen kan worden en je ook nog 2 jaar langer mag solliciteren, dat zijn punten waardoor de VVD gaat verliezen zodra een gedeelte van de RTL stemmers dat rutte als beste debater aanwijst naast de oneliners ook de onderbouwing gaat lezen.
Van alle partijen houd je alleen de SP over dan. Ik geloof dat alle partijen de WW rechten willen inperken. Ik weet alleen niet of de PvdA weer eens van standpunt is veranderd.
pi_81952155
En NOVA gaat er dus binnenkort aan.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:03:00 #121
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_81952167
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:01 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Alsof ze dat gaan doen
Het zullen er genoeg zijn om de VVD niet de grootste te laten worden.
pi_81952278
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Het zullen er genoeg zijn om de VVD niet de grootste te laten worden.
Ik ben wel benieuwd wie dit keer de grootste zal worden.

Zal het uiteindelijk een strijd tussen de PvdA en VVD worden?
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:05:44 #123
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81952296
quote:

[..]

Als je in een tijd zit waarbij je al niet zeker bent van een baan, ga je niet op een partij stemmen die de vangnetten(hoe terecht ook) nog verder wil inperken, zeker niet als je bij de volgende baan nog makkelijker ontslagen kan worden en je ook nog 2 jaar langer mag solliciteren, dat zijn punten waardoor de VVD gaat verliezen zodra een gedeelte van de RTL stemmers die rutte als beste debater aanwijst naast de oneliners ook de onderbouwing gaat lezen.
Ik vind het redelijk bizar dat jij in feite stelt dat degenen die Rutte als beste debater hebben aangewezen mensen zijn die niet zeker zijn van hun baan, de onderbouwing van het programma van de VVD niet hebben gelezen of daarvan kennis hebben genomen en klaarblijkelijk in jouw opinie een verkeerde stem in de peiling hebben gegeven.
pi_81952427
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wanneer we de feiten op een rijtje zetten, kijken naar de huidige situatie binnen dit forum en inzien wat de ontwikkelingen binnen dit topic zijn, lijkt het me evident wat de juiste keuze is.

Om het maar nog politieker te stellen .
bij evident raak ik je kwijt....

toch jammer dat het belangrijker is om voor je partij op te komen (die je al in je hoofd hebt om op te stemmen ) dan proberen uit te leggen aan mensen die ook "moeten" gaan stemmen om de verschillen uit te leggen van de partijen....

maar goed ik ben al weg

game on voor de politieke pikkies (zo noem ik ze , niet rot bedoeld verder )
pi_81952502
quote:
Een goed debater zijn betekent in Nederland kennelijk dat je leugens zodanig weet te verpakken dat mensen ze toch gaan geloven.

Toch snap ik niet dat niet meer mensen de plannen van de VVD doorzien. De VVD bezuinigt het meest van allemaal en ontziet de hoogste inkomensgroepen. Eén keer raden wie dan de rekening gaat betalen.

De VVD probeert zich te profileren als "de werkelijke partij van de arbeid" en hamert erop dat de lasten voor iedereen worden verlicht. Jaja. Hoe naiëf ben je als je zo'n verhaal gelooft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')