Over je wens van grotere ramen, al gedacht om gewoon ramen te koppelen? Dan maak je de ruit langer. Hoger maken door je gordingen zou ik zelf niet aandurven.
Wij wilden het igg niét zelf doen, aangezien we een zelfdragende dakconstructie hadden. Met (huis)constructionele zaken, laten we het liever doen. (Een dakkapel bij de buren ging net/niet goed, het dak zakte door. Okay een dakkkape is niet het zelfde als ramen, maar toch. Brrrr.)
Ook omdat we geen gelazer wilden met vocht oid.
Bij ons in de regio: 1 offerte voor plaatsen van 2 vrij forse ramen van hout: 2600,- (die waren dus echt uit de poppenlast gevallen met zo'n bedrag.)
1 uit Den Helder en 1 uit Woerden (als ik me niet vergis). Die laatste is het geworden.: 2 kunststof ramen (ipv hout dus) met plaatsing, voorrijkosten, afvoeren van zooi en 2 knullen was 1400,-
Dus plaatsing zelf was denk ik 400,-
0900 's morgens kwamen er 2 knullen, om 1300 had ik 2 ramen, afgetimmerd en alle rotzooi afgevoerd. Ik zou het zo weer doen.
Ik kan best een knieperd zijn, maar ik vond dit ideaal. Die ramen zijn groot, zwaar en je moet ook op het dak durven zitten. (Ja ik ben een mietje.)
Owja... 1 zeer dringend advies; Neem kunststof kozijnen.