Dit dus. Als je het ingewikkeld wil maken inclusief electra en wat freeswerk, kost dat nog geen dag werk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:00 schreef Parzival het volgende:
na oplevering even een manneke laten komen die de leidingen goed zet..
Dat laatste is niet per definitie waar. De meeste keukenboeren huren voor montage een andere partij in. Als het mis gaat ontstaat er vaak een langdurig touwtrekken over de schuldvraag, waar jij als consument dan weer de dupe van bent.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:28 schreef quimby het volgende:
Volgens het contract levert de bouwer de keuken casco af, dit houdt in dat bij oplevering alles moet werken
Als jij dan bijvoorbeeld je gootsteen naar de andere kant van de keuken laat verplaatsen kan dit wel eens rare gevolgen hebben voor je (lange afvoerleiding of twee afvoeren)![]()
Volgens mij ben je beter af om dit soort dingen door je keukenboer uit te laten voeren = uitvoeren betekent ook dat de garantie dan bij hem ligt. En geloof mij maar een bouwer wijs heel snel (soms terecht) naar een ander zodra er problemen zijn
Het kan en mag gewoon.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:09 schreef Chevalric het volgende:
Nu hoorde ik vandaag dat dat eigenlijk niet zo hard gesteld mag worden door de aannemer. Natuurlijk zullen wij dan kosten moeten betalen voor eventuele wijzigingen, maar keihard zeggen dat het niet kan riekt natuurlijk naar koppelverkoop. Daarnaast bouwen zij het huis voor ons, niet voor zichzelf, dus ik ga er van uit dat ik tot op zekere hoogte mag bepalen hoe het huis er dan uit komt te zien.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Niet mee eens, werken op projectbasis en komt nog eens bij dat het 9 van de 10 keer bedenkelijke kwaliteit is (budget lijn). Garantie verloopt via de aannemer en is een zéér langdurig proces bij de wat grotere onvolkomenheden...quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:02 schreef Zolena het volgende:
Oh ja qua garantie ben je met de projectleverancier van de aannemer overigens beter af. Zij zijn dan namelijk verantwoordelijk voor de hele installatie en voor de keuken.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:35 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Niet mee eens, werken op projectbasis en komt nog eens bij dat het 9 van de 10 keer bedenkelijke kwaliteit is (budget lijn). Garantie verloopt via de aannemer en is een zéér langdurig proces bij de wat grotere onvolkomenheden...
quote:
Precies, dat.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:54 schreef Gurb het volgende:
-knip-
Alleen het omleggen van een afzuigkanaal in de betonvloer is lastig uit te voeren achteraf, of het verplaatsen van een lichtpunt in je plafond.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:59 schreef error_404 het volgende:
[..]
[..]
Precies, dat.
Reken er ook op dat de aannemer dus iemand inhuurt die de werkzaamheden uitvoert en in ieder geval 10% staartkosten daarover rekent. Je bent (in je eentje) bij voorbaat goedkoper uit wanneer je het zelf laat doen na oplevering. De werkzaamheden zijn vaak niet zo dramatisch dat het het binnen een dag is uitgevoerd. Het zal iig nooit invloed hebben op de voortgang van het plaatsen van je nieuwe keuken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |