Achtergrondschets: afgelopen herfst hebben wij ons huis opnieuw laten voegen (voor- en zijgevel). Klus op Werkspot gezet, flink wat reacties gekregen en er eentje gekozen met redelijke offerte en goede recensies. Een gevelbedrijf, dit is dus zijn dagelijkse werk.
Helaas ging het vanaf het begin al niet erg soepel. Ergens half oktober is gevelman begonnen aan de klus die zo'n twee weken fulltime zou kosten (schat ik). Maar hij kwam vaker niet dan wel opdagen, soms ook dagen achter elkaar niet of maar twee uurtjes en dan was hij weer vertrokken. Wij zijn niet elke dag thuis, dus dan kwamen we er pas 's avonds achter dat hij weer niet geweest was. Als we belden kwam er steeds een nietszeggende smoes. Goed, begin december was het dan eindelijk met hangen en wurgen en veel frustratie af. Helaas bleek vrijwel meteen dat er een lange voeg niet goed gedaan was, die aansluit op het dak van het schuurtje van de buren (zij hebben een schuur tegen onze zijmuur aan staan). Extra vervelend omdat zij daardoor lekkage in hun schuur kunnen krijgen. Wij gemeld en hij zou het snel komen repareren. Drie keer raden: op de aangegeven dag was hij er niet, weer met een vage smoes. En daarna begon het goed te vriezen, en dan kun je niet voegen.
Inmiddels is het mooie weer aangebroken en hebben we al weer een aantal keer met hem heen en weer gemaild. Hij zou afgelopen week komen, prima, wij gemaild op welke dagen we thuis zijn (we moeten er zijn om de sleutel van de tuin van de buren te geven). Weer niets dus.
Het is wel mooi geweest. Ik wil eigenlijk niet eens meer dat hij het doet, ik wil het liefst dat iemand anders het doet en dat hij dat betaalt. Hij heeft al genoeg kansen gehad lijkt mij. Maar hoe pak je dit (juridisch gezien) aan?
We hebben trouwens helaas al betaald voor de hele klus, meteen toen hij klaar was. Zo netjes ben ik dan weer wel.