abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81862960

Even los van iedereen zijn politieke voorkeuren.
Jan alleman roept maar dat de PVV rechts is (en denkt waarschijnlijk ook nog rechtser dan de rest) )maar volgens de nieuwe Nederlandse politieke ruimte in 2010 volgens André Krouwel lijkt dat toch anders.

PVV staat precies in het midden. - en is dus veel minder een uiterste dan mensen denken.

Minder rechts en conservatief dan het CDA.
Veel minder rechts dan de VVD.
Iets minder rechts dan D66
pi_81863106
Die beeldvorming komt vooral door uitspraken over de islam en dergelijke. Wat de verdere inhoudt van hun partijprogramma is weten maar weinig mensen denk ik zo
pi_81863115
Economie trekt ze enorm naar links, de rest maakt het rechts, en vooral conservatief.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81863131
en dat is verrassend? De PVV zet enorm in op het sociale stelsel met de pensioenleeftijd als breekpunt. Dat zijn niet bepaald rechtse standpunten.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:21:53 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_81863150
Ik vind deze grafiek sowieso vreemd. De SP en D66 zijn allebei ongeveer even progressief? Dat kan niet kloppen. En het CDA staat volgens mij veel te ver naar het zuidoosten.
pi_81863158
Ik krijg pijn aan mn ogen van dat plaatje in de OP.
pi_81863173
TS, eigenlijk loopt de links-rechts as van linksboven naar rechtsonder ....
pi_81863388
Waarom Wilders basht op de linkse kliek is dan ook een raadsel
Economisch is het een SP'er.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:34:32 #9
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81863613
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
TS, eigenlijk loopt de links-rechts as van linksboven naar rechtsonder ....
Dus de SGP is eigenlijk links en D66 is rechts?

SP staat trouwens verkeerd. Dat is een conservatief linkse partij.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_81863657
Wat een raar plaatje, de SP is echt niet progressiever dan de PvdA.
pi_81863699
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:35 schreef IHVK het volgende:
Wat een raar plaatje, de SP is echt niet progressiever dan de PvdA.
Hoezo?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_81863749
Wilders is populistisch like hell. Dus links of rechts maakt niet uit, hij lult wel mee want het enige wat hij echt voor onze samenleving wil doen is de blauw/allochtonen/overlast kant.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_81863944
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:38 schreef Tamashii het volgende:
Wilders is populistisch like hell. Dus links of rechts maakt niet uit, hij lult wel mee want het enige wat hij echt voor onze samenleving wil doen is de blauw/allochtonen/overlast kant.
Gevestigde politieke partijen hebben soms de neiging nieuwkomers als populistisch te bestempelen. Op hun beurt echter zijn die gevestigde partijen echter ook begonnen als gevolg van stemmen uit "het volk".
(bron:wiki)
pi_81864061
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:43 schreef eltopo2010 het volgende:

[..]

Gevestigde politieke partijen hebben soms de neiging nieuwkomers als populistisch te bestempelen. Op hun beurt echter zijn die gevestigde partijen echter ook begonnen als gevolg van stemmen uit "het volk".
(bron:wiki)
Grappig. En dus? Ik ben geen gevestigde politieke partij en ik geloof niet dat Wilders een nieuwkomer in de politiek is. Daarnaast is Wilders niet begonnen als gevolg van stemmen 'uit het volk', maar heeft hij eerst 15 jaar bij de VVD gezeten! Kortom, ons kent ons.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:49:44 #15
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81864174
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:28 schreef Ascendancy het volgende:\
Economisch is het een SP'er.
Met als verschil dat de SP geld wil uitgeven wat ze niet hebben en de PVV het geld wat ze overhouden als ze alle criminelen en allochtonen gekort hebben. Eigen volk eerst volgens hen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_81864416
Tja het is volgens mij een plaatje waar nog niet gek veel van klopt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_81864497
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:49 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Met als verschil dat de SP geld wil uitgeven wat ze niet hebben en de PVV het geld wat ze overhouden als ze alle criminelen en allochtonen gekort hebben. Eigen volk eerst volgens hen.
Ergo: Het geld wat ze niet hebben.
pi_81864572
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Klopt ze willen meer verplegers en agenten maar minder belasting heffen. Hoe gaat dat lukken ?
pi_81864582
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:56 schreef du_ke het volgende:
Tja het is volgens mij een plaatje waar nog niet gek veel van klopt.
Tja, dan moet je bij Andre Krouwel zijn ..die ook de vorige heeft gemaakt en naar mijn weten zijn vingers roert in Kies Kompas en de stemwijzer.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:02:10 #20
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81864625
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar wat theoretisch makkelijker beschikbaar gemaakt kan worden dan in de plannen van de de Snaai Partij en de Portemonnee Van De Ander.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_81864873
Net of Henk en Ingrid het wat uitmaakt of het links of rechts is. De ene keer kan Wilders met een rechts punt scoren, de volgende keer kan hij dat met een links punt. Als je allemaal van die populistische punten bij elkaar zoekt, dan eindig je vanzelf wel ergens in het midden. Rechts is de PVV iig niet te noemen.
pi_81864900
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt ze willen meer verplegers en agenten maar minder belasting heffen. Hoe gaat dat lukken ?
Niet, uit onderzoek blijkt al dat het honderden miljoenen kost om het politieniveau op pijl te houden, 10.000 meer agenten op straat is niet te betalen. Maar het klinkt lekker populair
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:13:56 #23
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_81865005
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:10 schreef Morthill het volgende:

[..]

Niet, uit onderzoek blijkt al dat het honderden miljoenen kost om het politieniveau op pijl te houden, 10.000 meer agenten op straat is niet te betalen. Maar het klinkt lekker populair
Des te meer redenen voor zijn kiezers om te hameren op het vrijmaken van die ¤7 miljard die in asielzoekers en allochtonen wordt gepompt. Kun je een mooi politiekorps van onderhouden, dacht ik zo.
Da's ook het makkelijke met populisme, het klopt altijd.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_81865064
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:13 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Des te meer redenen voor zijn kiezers om te hameren op het vrijmaken van die ¤7 miljard die in asielzoekers en allochtonen wordt gepompt. Kun je een mooi politiekorps van onderhouden, dacht ik zo.
Da's ook het makkelijke met populisme, het klopt altijd.
Ja, maar als je die 7 miljard vrijmaakt gaan de allochtonen weg en heb je die politie niet meer nodig Das dus geld over de balk smijten.
pi_81865093
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Rechts is de PVV iig niet te noemen.
Ze hebben echter wel een flinke portie extreemrechts gedachtegoed in hun programma verwerkt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')