abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81857748
quote:
Uitgegeven: 25 mei 2010 06:22
Laatst gewijzigd: 25 mei 2010 06:30
SEOUL - De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il heeft opdracht gegeven de strijdkrachten in staat van paraatheid te brengen. Ze moeten klaar staan om in gevecht te gaan. Dit meldden Zuid-Koreaanse waarnemers van het stalinistische en geïsoleerde Noord-Korea.
© AFP

Een hoge officier zou het bevel van Kim Jong-il wereldkundig hebben gemaakt.

De spanningen tussen Noord- en Zuid-Korea zijn opgelopen als gevolg van het torpederen van een Zuid-Koreaans marineschip eind maart door Noord-Korea en de maandag afgekondigde stappen die Seoul zet als reactie op de torpedo-aanval.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)rd-korea-paraat.html

Dit zou wel eens uit de hand kunnen gaan lopen. Ben er bang voor
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81857767
Zou wel eens foute boel kunnen zijn. China zal ze wel influisteren dat ze hun gemak beter houden. China zit niet te wachten op conflicten lijkt me.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 07:04:33 #3
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_81857773
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 06:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)rd-korea-paraat.html

Dit zou wel eens uit de hand kunnen gaan lopen. Ben er bang voor
Dat was niet het geval als het Iran betreft
Schijt aan iedereen
pi_81857774
Achnee, loopt wel weer los.
Hoevaak Iran z'n troepen wel niet paraat heeft staan.
kei lief.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 07:11:49 #5
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_81857802
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 07:03 schreef jpjedi het volgende:
Zou wel eens foute boel kunnen zijn. China zal ze wel influisteren dat ze hun gemak beter houden. China zit niet te wachten op conflicten lijkt me.
Inderdaad, met de huidige zwakke staat van de wereldeconomie zal China haar wereldwijde investeringen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen mits er zo'n groot conflict uitbreekt.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_81858406
Geweldig.
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 25 mei 2010 @ 08:35:23 #7
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_81858497
Heeft Noord Korea niet altijd zijn troepen paraat staan? .
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_81859130
(Novum/AP) - Zuid-Korea heeft maandagavond de psychologische oorlogvoering tegen Noord-Korea hervat. Radiozenders van het leger zenden westerse muziek uit en berichten waarin de politieke en economische tussen het noorden en zuiden worden belicht, terwijl voorbereidingen worden getroffen om propagandabiljetten te verspreiden waarin Zuid-Korea zijn lezing geeft van het incident met het Zuid-Koreaanse marineschip Cheonan in maart.

Ook worden aan de Gedemilitariseerde Zone luidsprekertorens en elektronische billboards opgesteld om Noord-Koreaanse militairen over te halen over te lopen.

Zuid-Korea zegt dat de Cheonan tot zinken is gebracht door een Noord-Koreaanse torpedo. Bij het incident kwamen 46 Zuid-Koreanen om het leven.

Noord-Korea ontkent iedere betrokkenheid. Volgens een monitorgroep in Zuid-Korea heeft de Noord-Koreaanse leider Kim Jong Il het 1,2 miljoen man sterke Noord-Koreaanse leger vorige week in staat van paraatheid gebracht, toen Zuid-Korea de resultaten van zijn onderzoek naar het zinken van de Cheonan bekendmaakte. Het Zuid-Koreaanse ministerie van defensie en de leiding van de Zuid-Koreaanse strijdkrachten konden het bericht echter niet bevestigen en zeiden geen tekenen van ongewone militaire activiteiten in het noorden te bespeuren.

Zuid-Korea eist dat Noord-Korea excuses aanbiedt voor de aanval, de verantwoordelijken straft en ophoudt met provocaties. Ook heeft het aangekondigd geen vis, schelp- en schaaldieren, zand en andere producten van Noord-Korea meer te kopen en Noord-Koreaanse vrachtschepen niet meer door Zuid-Koreaanse wateren te laten varen.

VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon verwacht dat de Veiligheidsraad maatregelen treft tegen Noord-Korea. Daarvoor is de steun nodig van Noord-Korea's belangrijkste bondgenoot, China. De Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Hillary Clinton is in Beijing om een gecoördineerde reactie voor te bereiden. China heeft zich tot nog toe van openlijke kritiek onthouden en alle partijen opgeroepen de kalmte te bewaren.

De Verenigde Staten en Zuid-Korea hebben twee grote militaire oefeningen aangekondigd. Het machtsvertoon is volgens het Witte Huis in Washington bedoeld 'om toekomstige agressie af te schrikken'. De VS heeft 28,5 duizend militairen in Zuid-Korea en nog eens 47 duizend in Japan.
pi_81860276
Denk dat het nu gaat escaleren...
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_81860997
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:51 schreef Amos_ het volgende:
Denk dat het nu gaat escaleren...
Dat denk ik niet. Omdat Seoul dan binnen een half uur tot de grond afbrandt.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:19:12 #11
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_81861017
*pakt de chips alvast*
pi_81861022
Seoul? Ik denk dat beide Korea's dan elkaar wegfakkelen.

Seoul is Zuid-Korea he
pi_81861110
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2010 @ 10:29:21 #14
230491 Zith
pls tip
pi_81861307
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:19 schreef Amos_ het volgende:

Seoul is Zuid-Korea he
NK heeft zo'n beetje al zn raketten (al dan niet nuclear) richting seoul gemikt, puur om binnen elkele minuten keihard toe te slaan. Ze weten zelf ook wel dat ZK/bondgenoten hun best aankunnen, dus dan maar zo veel schade als mogelijk is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:31:03 #15
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_81861371
Ik ruik geld...
pi_81861399
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:19 schreef Amos_ het volgende:

Seoul is Zuid-Korea he
Verdiep je eens in de zaak.
pi_81861487
Dat snap ik wel maar het lijkt me dat zo'n aanpak niet is waar zelfs die mafketel Jong-Il(l) zich aan zal willen branden.

Tenzij hij ondertussen terminaal is en er inderdaad een "spectaculair" einde aan wil breien...
pi_81862273
Op zich ook wel verassend/opvallend dat de VS en Z-Korea nu oefeningen gaan houden, toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_81862319
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Op zich ook wel verassend/opvallend dat de VS en Z-Korea nu oefeningen gaan houden, toch?
Zulke oefeningen staan natuurlijk al eerder en langer op de planning.
pi_81863084
quote:
Golf van Tonkin revival.

Zo zal het ook wel lopen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:42:29 #21
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_81863888
Vergeet niet dat Kim nog steeds aast op de 'Glorieuze Vereniging' van de beide Korea's... wellicht wil hij zijn droom nog even verwezenlijken voordat hij sterft? Ik denk trouwens niet dat het erg slim is van het Zuiden om hun radio-propaganda aan de grens te hervatten, het Noorden zou dit als een goede provocatie kunnen zien en wie weet wat er dan gebeurd.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:53:54 #22
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_81864337
quote:
Nou nee, grote militaire oefeningen zijn vaste prik in elk oplopend conflict waar dan ook ter wereld.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:58:59 #23
117098 Hathor
Effe niet
pi_81864513
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:18 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Omdat Seoul dan binnen een half uur tot de grond afbrandt.
\
En Pyongyang 10 minuten later.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:00:32 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_81864569
*gaap*

Hier komt geen oorlog, wat geschreeuw in de media en verder nix. Alle partijen (NK/ZK/China/USA) weten dat een oorlog meer negatieve dan positieve gevolgen heeft, anders waren ze jaren geleden al begonnen.

- ZK weet ook wel dat een oorlog 1000000x zoveel doden tot gevolg heeft dan die 46 van die marineschip.
- Als NK een oorlog wilde zou het niet bij een enkele torpedo zijn gebleven.

Meest waarschijnlijke is een triggerhappy kapitein/bemanningslid van de onderzeeboot die zelfstandig handelde, danwel (de verkeerde) goedkeuring kreeg van iets hoger in de chain-of-command.

Achter de schermen zijn ze vast al druk bezig te onderhandelen en een manier te vinden dit af te ronden zonder gezichtsverlies voor beide partijen. Oftewel een paar onbelangrijke mannetjes worden als zondebokken aangewezen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2010 @ 12:07:53 #25
230491 Zith
pls tip
pi_81864809
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

\
En Pyongyang 10 minuten later.
Het punt is dat Kim hier waarschijnlijk minder moeite mee heeft dan Lee
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')