Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)rd-korea-paraat.htmlquote:Uitgegeven: 25 mei 2010 06:22
Laatst gewijzigd: 25 mei 2010 06:30
SEOUL - De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il heeft opdracht gegeven de strijdkrachten in staat van paraatheid te brengen. Ze moeten klaar staan om in gevecht te gaan. Dit meldden Zuid-Koreaanse waarnemers van het stalinistische en geïsoleerde Noord-Korea.
© AFP
Een hoge officier zou het bevel van Kim Jong-il wereldkundig hebben gemaakt.
De spanningen tussen Noord- en Zuid-Korea zijn opgelopen als gevolg van het torpederen van een Zuid-Koreaans marineschip eind maart door Noord-Korea en de maandag afgekondigde stappen die Seoul zet als reactie op de torpedo-aanval.
Dat was niet het geval als het Iran betreftquote:Op dinsdag 25 mei 2010 06:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)rd-korea-paraat.html
Dit zou wel eens uit de hand kunnen gaan lopen. Ben er bang voor
Inderdaad, met de huidige zwakke staat van de wereldeconomie zal China haar wereldwijde investeringen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen mits er zo'n groot conflict uitbreekt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:03 schreef jpjedi het volgende:
Zou wel eens foute boel kunnen zijn. China zal ze wel influisteren dat ze hun gemak beter houden. China zit niet te wachten op conflicten lijkt me.
NK heeft zo'n beetje al zn raketten (al dan niet nuclear) richting seoul gemikt, puur om binnen elkele minuten keihard toe te slaan. Ze weten zelf ook wel dat ZK/bondgenoten hun best aankunnen, dus dan maar zo veel schade als mogelijk is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:19 schreef Amos_ het volgende:
Seoul?Ik denk dat beide Korea's dan elkaar wegfakkelen.
Seoul is Zuid-Korea he
Verdiep je eens in de zaak.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:19 schreef Amos_ het volgende:
Seoul?Ik denk dat beide Korea's dan elkaar wegfakkelen.
Seoul is Zuid-Korea he
Zulke oefeningen staan natuurlijk al eerder en langer op de planning.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Op zich ook wel verassend/opvallend dat de VS en Z-Korea nu oefeningen gaan houden, toch?
Golf van Tonkin revival.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Op zich ook wel verassend/opvallend dat de VS en Z-Korea nu oefeningen gaan houden, toch?
Nou nee, grote militaire oefeningen zijn vaste prik in elk oplopend conflict waar dan ook ter wereld.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
\quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:18 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Omdat Seoul dan binnen een half uur tot de grond afbrandt.
Het punt is dat Kim hier waarschijnlijk minder moeite mee heeft dan Leequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |