abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:47:35 #126
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_81856015
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:40 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Dus eerst gaat Boone doodt, vervolgens wordt zijn geest 6 jaar geparkeerd in de ijskast, vervolgens gaat Jack dood, en dan beginnen ze met zijn allen weer in het vliegtuig zoals de ALT is begonnen?
ja en desmond doet ook iets
het vliegtuig vertrekt, prima, leuk! Hoe komen die dan in die 'hemel' Ow als iemand doodgaat moet nog even wachten tot de rest ook dood is ofzo. Pfff hoe langer ik erover nadenk hoe matiger het wordt.

Het enige dat ze geprobeerd hebben te verklaren is wat de ALT tijdlijn voorstelde en daar hadden we voor dit seizoen nieteens over gehoord. Hoe zit het dan met dat tijdreizen en die knal op het einde van S5. Eigenlijk ging het helemaal nergens over. Een vreemd eiland met onverklaarbare gebeurtenissen en een hiernamaals dat veel te vaag is om het echt te begrijpen.
pi_81856039
Ik vond het een prachtig einde. Ja, niet alle vragen zijn beantwoord, maar dat is ook niet erg. Nu blijven er zaken om over na te blijven denken en te theoretiseren.

Ik vond het mooi hoe de alt- en-eiland werkelijkheid werden verweven en hoe alles eigenlijk vergankelijk is. De Alt was net als het eiland voorheen een plaats voor de karakters om keuzes uit hun eerdere leven te overpeinzen en om met een tabula rasa te beginnen.

In eerste instantie was ik ook licht teleurgesteld over de 'uitleg' rondom MiB, the heart of the island een nog meer. Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel waar dat iedere vraag een nieuwe oproept. De vraag 'waar komt het vandaan?' kan je uiteindelijk terugvoeren op de Bing Bang en dan nog kan je je afvragen waar die vandaan kwam (uit podcast met Darlton).

Wat het eiland precies is blijft een raadsel, maar of je het wel of niet wil beschermen is een kwestie van faith. Jack zegt het ook in de finale tegen MiB, namelijk dat Locke vanaf het begin al bij het juiste eind had. Ik vond dat een mooi en deels verhelderende opmerking.

Natuurlijk zijn er gaten gevallen en bepaalde zaken niet helemaal goed uitgewerkt. Maar ik vond het een prachtige finale die mij (en ik ben fan van het eerste uur en fanatiek theorie lezer op verschillende fora) ondanks de blijvende raadsels voldoening heeft gegeven. Meer kan ik niet vragen. (hoewel misschien een spin-off over de mythologie)

Ik zal het wel missen. Lost... is af...
pi_81856134
Lost is afgeraffeld
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:55:09 #129
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_81856145
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:49 schreef Don_Gurgen het volgende:

In eerste instantie was ik ook licht teleurgesteld over de 'uitleg' rondom MiB, the heart of the island een nog meer. Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel waar dat iedere vraag een nieuwe oproept. De vraag 'waar komt het vandaan?' kan je uiteindelijk terugvoeren op de Bing Bang en dan nog kan je je afvragen waar die vandaan kwam (uit podcast met Darlton).

ze kan ik ook wel een serie schrijven. Wat vage shit bedenken, dat op een hoop gooien. Wat spannende twists erin gooien die het voor dat moment spannend maken en dat 6 jaar lang. Op het einde als je iedereen aan je lippen hebt hangen gooi je de deus ex machina erin en klaar ben je. Ik vind t slap en te makkelijk

de aflevering zelf, met flocke etc vond ik ook wel goed maar de uitleg totaal niet
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:58:58 #130
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_81856196
Wat een dramatische bagger series finale. Vol met clichés en een nietszeggend baggereinde. Blegh.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_81856230
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:55 schreef planethugo het volgende:

[..]

ze kan ik ook wel een serie schrijven. Wat vage shit bedenken, dat op een hoop gooien. Wat spannende twists erin gooien die het voor dat moment spannend maken en dat 6 jaar lang. Op het einde als je iedereen aan je lippen hebt hangen gooi je de deus ex machina erin en klaar ben je. Ik vind t slap en te makkelijk

de aflevering zelf, met flocke etc vond ik ook wel goed maar de uitleg totaal niet
Nou als je dat kan ga je gang... kijken of je miljoenen mensen weet te boeien...

Ik vind dat er genoeg beantwoord is en dat er genoeg om nog lekker over door te theoretiseren (OK, ik geef toe, misschien iets meer antwoord over de oorsprong van het eiland ed.), maar ik wil zeker geen geprakte drol geserveerd te krijgen waarin alles van A tot Z wordt uitgelegd. Ik vind het namelijk helemaal niet erg om zelf nog lekker met een aantal ideeën te spelen en daar met anderen over te discussiëren... maar dat zal voor iedereen anders zijn.
pi_81856259
Einde is mss niet al te bevredigend, maar komop hé. De rest van de serie was hartstikke gaaf
pi_81856351
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:47 schreef planethugo het volgende:

[..]

ja en desmond doet ook iets
het vliegtuig vertrekt, prima, leuk! Hoe komen die dan in die 'hemel'
Daar komen ze vanzelf als ze ook dood gaan, en dat dat wel even duurt is niet relevant, de "tijd" in ALT heeft niets te maken met de tijd op het eiland, iedereen is op hetzelfde moment in ALT, ongeacht wanneer ze dood gingen.
quote:
Ow als iemand doodgaat moet nog even wachten tot de rest ook dood is ofzo. Pfff hoe langer ik erover nadenk hoe matiger het wordt.
Dat wachten is er dus niet, die tijd die er tussen zit bestaat niet en is niet relevant
quote:
Het enige dat ze geprobeerd hebben te verklaren is wat de ALT tijdlijn voorstelde en daar hadden we voor dit seizoen nieteens over gehoord. Hoe zit het dan met dat tijdreizen en die knal op het einde van S5.
Dat tijdreizen kwam door smokey denk ik, die de kracht van het eiland om, met die tijdreisflashes, er voor te zorgen dat Locke dood terug kwam. De bom veroorzaakte nog 1 laatste tijdreisflash om ze weer terug te krijgen nadat Jacob dood was.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 01:08:13 #134
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_81856361
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
NEEEEE! Wat een verschrikkelijk achterlijk mongolen einde!!!! Ik word misselijk. Dit is nog erger dan Battlestar Galactica, dit is SHIT. Wat een vreselijke teleurstelling.
Hier was ik het mee eens. Nog veel erger dan die van BSG.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 25 mei 2010 @ 01:09:45 #135
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_81856386
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 01:02 schreef KjellB het volgende:
Einde is mss niet al te bevredigend, maar komop hé. De rest van de serie was hartstikke gaaf
Gaaf, maar nutteloos. Het einde is gewoon universele drek. Alle gebeurtenissen zijn irrelevant, op de crash van het vliegtuig na. Wat er ook was gebeurd op het eiland, dit einde had altijd gewerkt. Lost draait over het algemeen om subtiliteiten en kleine hints in het verhaal. Het einde is echter 'groots', wazig en gaat nergens over. Dat matcht totaal niet met elkaar. Om Lost te begrijpen heb je twee afleveringen nodig: de eerste en de laatste. Dan weet je alles.

Dat het verhaaltechnisch niet super is, is trouwens niet het enige. Waarom is het zo'n ongelofelijk zoetsappig feel good-verhaal? Het had best wel wat donker, scherper gemogen. Een beetje plottwist ofzo.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_81856436
Ik snap de alternatieve tijdlijn nog steeds niet. Als ik het goed begrijp zijn ze gestorven tijdens de crash? Wat doet die AT dan er nog toe?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 25 mei 2010 @ 01:15:02 #137
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81856462
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_81856470
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:49 schreef Don_Gurgen het volgende:
Ik vond het een prachtig einde. Ja, niet alle vragen zijn beantwoord, maar dat is ook niet erg. Nu blijven er zaken om over na te blijven denken en te theoretiseren.

Ik vond het mooi hoe de alt- en-eiland werkelijkheid werden verweven en hoe alles eigenlijk vergankelijk is. De Alt was net als het eiland voorheen een plaats voor de karakters om keuzes uit hun eerdere leven te overpeinzen en om met een tabula rasa te beginnen.

In eerste instantie was ik ook licht teleurgesteld over de 'uitleg' rondom MiB, the heart of the island een nog meer. Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel waar dat iedere vraag een nieuwe oproept. De vraag 'waar komt het vandaan?' kan je uiteindelijk terugvoeren op de Bing Bang en dan nog kan je je afvragen waar die vandaan kwam (uit podcast met Darlton).

Wat het eiland precies is blijft een raadsel, maar of je het wel of niet wil beschermen is een kwestie van faith. Jack zegt het ook in de finale tegen MiB, namelijk dat Locke vanaf het begin al bij het juiste eind had. Ik vond dat een mooi en deels verhelderende opmerking.

Natuurlijk zijn er gaten gevallen en bepaalde zaken niet helemaal goed uitgewerkt. Maar ik vond het een prachtige finale die mij (en ik ben fan van het eerste uur en fanatiek theorie lezer op verschillende fora) ondanks de blijvende raadsels voldoening heeft gegeven. Meer kan ik niet vragen. (hoewel misschien een spin-off over de mythologie)

Ik zal het wel missen. Lost... is af...
Dus dat
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 25 mei 2010 @ 01:17:20 #139
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81856502
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 01:13 schreef Felagund het volgende:
Ik snap de alternatieve tijdlijn nog steeds niet. Als ik het goed begrijp zijn ze gestorven tijdens de crash? Wat doet die AT dan er nog toe?
Nee, als je een Lostie bent en dood gaat kom je in de ALT terecht (rond 2004 qua tijdsgeest) en ontmoet je elkaar weer omdat het je beste matties zijn .
2000 light years from home
  dinsdag 25 mei 2010 @ 01:17:32 #140
182560 krioro
no span
pi_81856503
full stops and exclamation marks
pi_81856506
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 01:13 schreef Felagund het volgende:
Ik snap de alternatieve tijdlijn nog steeds niet. Als ik het goed begrijp zijn ze gestorven tijdens de crash? Wat doet die AT dan er nog toe?
Nee, ze zijn zeker NIET gestorven in de crash, ze gaan dood wanneer ze dood gaan (Jack aan het eind van de serie, Shannon, Boone en Charlie al eerder en de rest (veel) later) en daarna komen ze in de AT terecht, alwaar ze eerst hun leven moeten herinneren om door te kunnen.
pi_81856545
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 01:17 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Nee, ze zijn zeker NIET gestorven in de crash, ze gaan dood wanneer ze dood gaan (Jack aan het eind van de serie, Shannon, Boone en Charlie al eerder en de rest (veel) later) en daarna komen ze in de AT terecht, alwaar ze eerst hun leven moeten herinneren om door te kunnen.
Nu snap ik er niks meer van. Ik dacht dat het eiland een soort tussenstation was, tussen hemel en aarde. Misschien morgen opnieuw gaan kijken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_81856555
Oke, het zit erop.. toch even een traantje weg moeten pinken hoor

Morgen de topics nog maar even inhalen, interessante discussies! Ik had tijdens het kijken echt even moeite met het accepteren dat de ALTlijn puur een soort van pre-hiernamaals was en dat iedereen daadwerkelijk overleden was, trouwens. Dat was mss net een beetje te veel 'nieuws' na zo'n spannend slot

Veel vragen blijven staan, maar inderdaad: voor de personages is het wat mij betreft mooi afgesloten.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_81856577
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 01:21 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nu snap ik er niks meer van. Ik dacht dat het eiland een soort tussenstation was, tussen hemel en aarde. Misschien morgen opnieuw gaan kijken.
Vanuit het eiland straalt het goede in mensen naar buiten, en de "kurk" die desmond er uit trekt houdt het kwade uit deze wereld.

Jacob legt het heel duidelijk uit aan Richard in Richard's aflevering.
EDIT: in die scene met de wijnfles.
pi_81856608
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 01:22 schreef wormtrein het volgende:
Oke, het zit erop.. toch even een traantje weg moeten pinken hoor

Morgen de topics nog maar even inhalen, interessante discussies! Ik had tijdens het kijken echt even moeite met het accepteren dat de ALTlijn puur een soort van pre-hiernamaals was en dat iedereen daadwerkelijk overleden was, trouwens.
Zoals Christian zegt: "Everybody dies sometimes". alleen de mensen die je in de serie dood ziet gaan zijn dood in de echte tijdlijn, de rest gaat (veel) later dood, maar wanneer ze precies dood gaan maakt niet uit voor waneer ze in ALT terecht komen.
en met de 144e post in thread 144 kap ik er mee voor vandaag, ik zal morgen mensen verder helpen als ze nog meer vragen hebben

[ Bericht 10% gewijzigd door zoefschildpad op 25-05-2010 01:36:13 ]
pi_81856938
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 01:25 schreef zoefschildpad het volgende:

[..]

Zoals Christian zegt: "Everybody dies sometimes". alleen de mensen die je in de serie dood ziet gaan zijn dood in de echte tijdlijn, de rest gaat (veel) later dood, maar wanneer ze precies dood gaan maakt niet uit voor waneer ze in ALT terecht komen.
Precies, maar zover was ik dus al
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_81857107
Net dus gezien. Enne...

Had eigenlijk na seizoen drie al moeten stoppen toen ik al merkte dat de serie een bepaalde kant op ging.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 02:15:31 #148
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81857126
quote:
Op maandag 24 mei 2010 05:31 schreef HiZ het volgende:
Wow. nauwelijks een antwoord en toch bevredigend.
Dat.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:32 schreef Breuls het volgende:

[..]

Zoiets blijft toch in je hoofd hangen; ik denk inmiddels dat ik er wel tevreden mee ben. Niet alles is verklaard, maar het verhaal is klaar: alle conflicten zijn opgelost, iedereen heeft rust, en wat alles nou eigenlijk betekende is niet aan Darlton om te verklaren, maar aan onszelf.

Je kunt nooit iedereen tevreden stellen als je als makers alles gaat verklaren, dus een beetje wat zaken open laten maar wel het verhaal netjes eindigen is wel het beste dat je kunt doen, denk ik.
QFT.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:44 schreef EvilMarc het volgende:
En een pareltje:

[ afbeelding ]
Niks pareltje, belegen kutgrap.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:11 schreef Symer het volgende:
Ik vond het trouwens ook een geweldige finale. Zat aan de buis gekluisterd

De schrijvers hebben mij tijdens de finale ervan weten te overtuigen dat alle mythologische vragen die nog openstaan bij lange na niet zo belangrijk zijn als de personages en hun reis. En ik vind dat ze die reis voor iedereen op een prachtige manier hebben afgesloten

Ik had me geen betere finale kunnen voorstellen.
Eens.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:44 schreef Symer het volgende:

[..]

ABC schijnt al met spin-offs bezig te zijn. Ik zie ook wel zeeën aan ruimte voor nieuwe verhalen binnen het Lost-universum.
NEE! Zeg dat het niet waar is. Bron?
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:49 schreef Don_Gurgen het volgende:
Ik vond het een prachtig einde. Ja, niet alle vragen zijn beantwoord, maar dat is ook niet erg. Nu blijven er zaken om over na te blijven denken en te theoretiseren.

Ik vond het mooi hoe de alt- en-eiland werkelijkheid werden verweven en hoe alles eigenlijk vergankelijk is. De Alt was net als het eiland voorheen een plaats voor de karakters om keuzes uit hun eerdere leven te overpeinzen en om met een tabula rasa te beginnen.

In eerste instantie was ik ook licht teleurgesteld over de 'uitleg' rondom MiB, the heart of the island een nog meer. Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel waar dat iedere vraag een nieuwe oproept. De vraag 'waar komt het vandaan?' kan je uiteindelijk terugvoeren op de Bing Bang en dan nog kan je je afvragen waar die vandaan kwam (uit podcast met Darlton).

Wat het eiland precies is blijft een raadsel, maar of je het wel of niet wil beschermen is een kwestie van faith. Jack zegt het ook in de finale tegen MiB, namelijk dat Locke vanaf het begin al bij het juiste eind had. Ik vond dat een mooi en deels verhelderende opmerking.

Natuurlijk zijn er gaten gevallen en bepaalde zaken niet helemaal goed uitgewerkt. Maar ik vond het een prachtige finale die mij (en ik ben fan van het eerste uur en fanatiek theorie lezer op verschillende fora) ondanks de blijvende raadsels voldoening heeft gegeven. Meer kan ik niet vragen. (hoewel misschien een spin-off over de mythologie)

Ik zal het wel missen. Lost... is af...
Eens.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81857152
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 02:15 schreef Bragi het volgende:

[..]

Dat.
[..]

QFT.
[..]

Niks pareltje, belegen kutgrap.
[..]

Eens.
[..]

NEE! Zeg dat het niet waar is. Bron?
[..]

Eens.
Mee eens
graag verwijderen
pi_81857176
we don't need no explanation
we don't need no worthy goal
hey, jacob
leave those kids alone
all in all
it's just a line of chalk on the wall
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')