abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81779153
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:31 schreef Juzme het volgende:

[..]

Eh, wat jij bedoelt zijn denk ik van die korte schaduwen die in je blikveld waar te nemen zijn en ook heel snel weer verdwijnen? Wat ik bedoel is eigenlijk de constante aanwezigheid van miniscule puntjes, die je blikveld 'verstoren'. En sinds kort dus ook een zwarte vlek in mijn linker gezichtsveld. Maar het is dus niet iets tijdelijks, het is er altijd. Of zijn de 'dingetjes' die bij jou langsvliegen ook altijd aanwezig?
De puntjes die ik zie verdwijnen niet, en vliegen ook niet echt mee met mijn richting, maar de zwarte vlek wel.
Schaduwen? Nee, vliesachtige streepjes ofzo die bewegen.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zondag 23 mei 2010 @ 02:04:22 #27
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_81780698
dat heeft ieder mens, die bewegende 'zwevende' belletjes die sneller bewegen als je met je ogen knippert, die ruis is wat anders
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_81780734
Die vliesachtige streepjes heeft volgens mij iedereen, ik heb het ook. Vooral goed te zien als je naar bvb de heldere lucht kijkt of een ander egaal vlak, lijken in je oog te drijven en als je ze probeert te volgen gaan ze weg omdat je met je oog beweegt
pi_81783440
Wel leuk dat iedereen zijn eigen theorie heeft over wat de TS heeft, maar de enige manier om erachter te komen of het ernstig is of niet is als je naar een oogarts gaat.

Als je sinds 2 maanden een zwarte vlek op je oog hebt moet je daar niet mee blijven rondlopen. En al helemaal niet met als excuus dat je huisarts je niet serieus neemt.
Je hebt maar 2 ogen, wees er zuinig op!

Je zou bijvoorbeeld ook even langs een optometrist (opticien met hbo) kunnen gaan.
  zondag 23 mei 2010 @ 11:22:30 #30
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_81784659
met je ogen moet je niet aanmodderen.

K zou gewoon even voor controle naar de arts gaan.
pi_81784778
De floaters zijn op zich niet zo erg, maar als je een permanente zwarte vlek hebt zou ik nog liever vandaag dan morgen naar een arts gaan. Ik had die na een klap van een hockeystick op m'n slaap op een gegeven moment ook.. de huisarts heeft me toen niet eens meer onderzocht maar na m'n verhaal gehoord te hebben me meteen naar het ziekenhuis gestuurd en de volgende dag werd ik geopereerd aan een gescheurd netvlies. De zwarte vlek was letterlijk omdat er op de plek van de scheur geen informatie meer op het netvlies binnenkwam en ik daar dus "niets" zag. Niet om je bang te maken, maar ga naar een arts.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_81785516
quote:
Op zondag 23 mei 2010 02:06 schreef Maisnon het volgende:
Die vliesachtige streepjes heeft volgens mij iedereen, ik heb het ook. Vooral goed te zien als je naar bvb de heldere lucht kijkt of een ander egaal vlak, lijken in je oog te drijven en als je ze probeert te volgen gaan ze weg omdat je met je oog beweegt
Nou okay.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  Donald Duck held zondag 23 mei 2010 @ 12:28:53 #33
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_81786347
quote:
Op zondag 23 mei 2010 02:06 schreef Maisnon het volgende:
Toch niet iets wat iedereen heeft hoor. Als ik naar een strak blauwe lucht kijk, zie ik echt geen enkele onzuiverheid daarin.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 24 mei 2010 @ 17:10:41 #34
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_81835539
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:01 schreef Juzme het volgende:

[..]

Ja! Zo zie ik eigenlijk alles inderdaad! Zijn er hier meer mensen die dit hebben? En is er misschien ook iets aan te doen, of kan ik (eigenlijk weet ik het antwoord al ) dit beter aan de huisarts voorleggen?
Ik heb het ook. Maar zoveel last heb ik er ook niet van eigenlijk. Ik dacht eigenlijk al jaren dat iedereen gewoon zulk zicht had
It's about being boss, not being the boss...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 mei 2010 @ 17:16:59 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81835792
drijvertjes heb ik ook en soms als ik heel moe of gestressed ben oid heb ik last van iets wat ik uiteindeijk heb kunnen identificeren als oog migraine
pi_81836791
mouches volantes Heb ik ook, soms wel irritant, gelukkig alleen rechts.
pi_81841999
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:16 schreef Swetsenegger het volgende:
drijvertjes heb ik ook en soms als ik heel moe of gestressed ben oid heb ik last van iets wat ik uiteindeijk heb kunnen identificeren als oog migraine
Ja, dat heb ik ook, maar ik heb het als voorbode op een migraineaanval. Gelukkig gaat dat altijd best snel weer over
Allejezus
pi_81842431
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:58 schreef Henk-B het volgende:
Wat jij hebt heet Visual Snow, misschien in combinatie met een Floater.

Zie :

[ afbeelding ]
Boh, ik ben dus niet gek. Af en toe zie ik inderdaad van die gekke wormpjes in mn gezichtsveld, maar alleen als ik erg moe ben. De pixels en 'mugjes' zie ik altijd, vooral als ik me concentreer zie ik puntjes vliegen...
pi_81867856
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:07 schreef Snowcold het volgende:

[..]

Boh, ik ben dus niet gek. Af en toe zie ik inderdaad van die gekke wormpjes in mn gezichtsveld, maar alleen als ik erg moe ben. De pixels en 'mugjes' zie ik altijd, vooral als ik me concentreer zie ik puntjes vliegen...
Ja, dat is het idd. Overal puntjes, en ik kan niet echt zeggen of ze flitsen of niet, maar ze zijn er eigenlijk gewoon altijd. Toch gek dat best veel mensen hier zo'n zeldzaam verschijnsel hebben !
Allejezus
pi_96088068
Sorry voor de grote schop, maar ik stuitte toevallig op dit topic bij het Googlen.

Ik ben er gisteren achter gekomen dat het helemaal niet zo is dat iedereen voortdurend bewegende stippeltjes in beeld heeft. Ik heb dat al zo lang ik me kan herinneren: een soort televisieruis (maar dan gekleurd) die ik altijd in mijn zichtsveld heb. Het levert niet echt een probleem op, want ik kan gewoon op alle andere dingen die ik zie focussen en dan indert het niet. Alleen leidt het nogal af als ik erop let.

Met mijn ogen dicht kan ik het nog veel duidelijker zien: gekleurde stipjes, strepen en in het 'midden' altijd een soort samengeklonterd clustertje met gekleurde randjes erom. Als ik er lang genoeg op focus met mijn ogen dicht komen er ook patroontjes in beeld.

Dat laatste hebben overigens veel mensen, maar ik heb altijd gedacht dat iedereen diezelfde ruis ook gewoon met ogen open in daglicht zou kunnen zien. Ik had het er toevallig gisteren over met een collega, die het helemaal niet herkende, en toen ben ik maar eens wat gaan rondlezen..
http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_snow

Bizar om ineens te ontdekken dat niet iedereen hetzelfde ziet als ik. :)

Aan de andere kant zit er vast ook wel iets in wat ik op de Nederlandse Wiki vond:
"...Mouches volantes komen schijnbaar zeer veel voor bij mensen met oogruis, evenals versterkte nabeelden, 'glare' en andere visuele aandoeningen. Dit en het feit dat er geen fysieke afwijkingen in de ogen van oogruispatiënten zijn te vinden, impliceert wellicht dat oogruis geen ziekte is, maar een entoptisch fenomeen dat wordt opgemerkt door mensen die zeer bewust van hun zicht zijn."

Dat kan natuurlijk ook.

Hoe dan ook, ik heb voor de zekerheid en uit nieuwsgierigheid vanmorgen eens gebeld met mijn huistarts, en zij kende het fenomeen. Aan moeders kant is er nogal een historie in tinnitus en migraine, en mijn huisarts zei dat die zaken vaak samen voorkomen met oogruis. Misschien erfelijk dus, al heb ik godzijdank geen hoofdpijn of oorpiep. Alleen oogruis, en dat zou ik niet willen missen! :)

Enfin, mocht TS zich nog zorgen maken (vast niet, na een jaar): volgens mijn huisarts kan het helemaal geen kwaad, en is het ook geen symptoom van een enge ziekte of aandoening. Weten we dat ook weer! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_100128378
Ik heb er ook erg last van. Het is dan misschien geen ziekte of aandoening maar het is wel zeer storend. Heb het zelfs op de achtergrond van dit forum. Verder nog mensen die hier last van hebben? Heb er al veel over gelezen maar volgens mij is er weinig tot niets aan te doen. Hoop dat er ooit iets komt waardoor het minder wordt. Op internet is er echt veel over te vinden en veel mensen die er last van hebben.
pi_100139642
Er valt wel iets aan te doen, maar dat is zo'n riskante ingreep dat deze eigenlijk zelden wordt uitgevoerd (dat wil zeggen, de risico's zijn veel te groot in verhouding tot de te verhelpen overlast): Vitrectomie.

Deze operatie heb ik vanwege een ander probleem gehad en ik heb sindsdien geen last meer van irritante zwevende deeltjes in mijn zichtsveld (in het geopereerde oog tenminste, het andere oog heeft ze nog wel).

Het zien van die dingetjes is dus vrij normaal. Alleen als je zoals TS een zwarte vlek gaat zien, flitsen ziet of in één keer héél veel van die zwevende dingetjes in je oog krijgt (ook wel spinnenwebben genaamd) moet je zeker snel een bezoek brengen aan de oogarts. Deze klachten kunnen duiden op netvliesloslating en daar wil je altijd zo snel mogelijk bij zijn.
pi_100139955
Waar jij het over hebt zijn denk ik floaters? Dat heb ik ook maar het zien van een ruisbeeld vind ik veel storender. Google maar op Visual Snow dan zie je wat ik bedoel en waar dit topic eigenlijk ook over gaat.
pi_100140175
Dat is wat anders, ja. Maar ik had het idee dat het in de posts hierboven o.a. over floaters/mouches volantes ging. Sowieso met een zwarte vlek altijd naar een arts gaan in elk geval.
pi_100244415
Ik heb er zelf ook last van. Het word minder als je goed slaapt en je ogen uitgerust zijn.. Ik heb gehoord dat er tegenwoordig in oostenrijk een nieuwe behandeling er tegen met een laser is waar veel minder risicos aan verbonden zijn
pi_100247379
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:20 schreef Babyduck het volgende:
Ik heb er zelf ook last van. Het word minder als je goed slaapt en je ogen uitgerust zijn.. Ik heb gehoord dat er tegenwoordig in oostenrijk een nieuwe behandeling er tegen met een laser is waar veel minder risicos aan verbonden zijn
Heb je het over de floaters of over de ruis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')