TS werkt dus al systeembeheerder en moest vanavond overwerken op een locatie in Leiden om daar na sluitingstijd de server te vervangen.
Eenmaal aangekomen heb ik de server opgestart en heb ik het scriptje opgestart wat de bestanden van de oude server naar de nieuwe server moest gaan kopiëren.
Dat duurt wel even en het was onderhand 18:00, ik besloot dus maar om wat te gaan eten.
Er was nog 1 meisje over, zij werkte nog even door omdat ze de komende weken op vakantie ging.
Aan haar vroeg ik waar er wat te eten was, ze vertelde mij dat ik daar voor het best bij het station kon zijn.
Ik loop dus richting het station, zie ik 5 minuten later dat meisje over straat lopen

nja prima dacht ik.
Ik had dus eten gehaald en kwam weer terug, druk op het knopje van de lift en wacht tot hij naar beneden komt.
Toen de liftdeuren opengingen, kwamen er 2 negers uitlopen, ze hadden beide een petje op en droegen een donkere trainingsbroek.
Een van die 2 droeg een grote AH boodschappentas, ik vond het al vreemd dat die gasten hier liepen en probeerde in de tas te kijken.
Er lag helaas iets van een handdoekje op waardoor ik de inhoud niet kon zien

Ik dus snel naar boven met de lift, zie ik dat de deur gewoon nog wagenwijd openstaat en dus ook niet op slot

!
Ik snel naar het kamertje rennen waar mijn spullen stonden en zag direct dat mijn laptop weg was

!
Mijn zojuist gehaalde longchicken en tenderchrisp gooide ik op het bureau en ik ging op zoek om te kijken of er nog meer dingen verdwenen waren.
Voor de rest was er alleen een Vodafone UMTS kaart met SIM-kaart weg.
Naast mijn laptop stond mijn tas met de rits open, daar in zag je duidelijk zitten: een Versace zonnebril van ¤170, een Rayban van ¤120, een TomTomXL (¤150 gok ik) en een iPod (¤150).
Deze spullen lagen er gelukkig nog wel allemaal
Ik wilde snel kijken of ik die gasten beneden nog kon zien.
Voordat ik weg ging besloot ik de deur achter me dicht te trekken zodat ik niet nog een keer bestolen zou worden

de sleutel had ik nog in mijn zak zitten voelde ik.
Beneden aangekomen waren die gasten natuurlijk in geen velden of wegen meer te bekennen.
Ik dus weer naar boven toe gegaan, blijkt die sleutel die ik gekregen had niet de goede

!
Toen herinnerde ik me nog dat er ook een noodtrappenhuis was, dus ging ik daar maar even naar boven.
De sleutel paste daar wel op de deur om naar de afdeling te gaan, alleen moest ik daar ook nog een code voor hebben die ik dus niet had gekregen

Ik kreeg ook niemand te pakken van de facilitaire dienst

...
Ik het bedrijf te bellen die het pand beveiligde, maar die konden ook niks doen aangezien ik geen code wist.
Toen de politie maar gebeld om te vertellen over de laptop en het feit dat ik mezelf buitengesloten had.
Die kwamen uiteindelijk na een kwartier en een uur opdagen

2 uur later kreeg ik eindelijk de gebouwbeheerder telefonisch te pakken die me het gebouw weer binnen heeft kunnen laten...
Klacht: laptop en UMTS gestolen en mezelf buitengesloten