abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82332057
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:05 schreef Dalliance het volgende:
Fokkers zijn bijna allemaal hoogbegaafd en zitten daarom massaal bij lekker weer binnen achter de PC
Huiswerk
When it comes to survival..
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:05:52 #127
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_82332879
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:12 schreef Silv het volgende:
Zijn wel veel mensen hier die bij de bovenste 2% zitten.
Het is ook geen moeilijke test. Verder is dit natuurlijk puur reclame in de hoop dat mensen zich gaan aanmelden. Anders was die veel uitdagender.
signatuurloos
pi_82333171
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:05 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Het is ook geen moeilijke test. Verder is dit natuurlijk puur reclame in de hoop dat mensen zich gaan aanmelden. Anders was die veel uitdagender.
Voor een Iq test is 40 euro een koopje.
When it comes to survival..
pi_82381783
Geachte kandidaat,
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende. Etc.

Had er twee gegokt, bij die cijferreeksen.
  zondag 6 juni 2010 @ 03:35:05 #130
303928 GotChange
Legen.....wait for it.....dary
pi_82384675
Ik had laatst na 14 bierjtes nog de goede score om bij 'Mensa' thuis te horen. Vervolgvraag is: wil ik dat? Stelletje nerds met te hoog IQ die nooit een chick zullen scoren... ik haak af, doe mij maar een iets minder IQ en een leuker SQ...
pi_82385310
Ik ken iemand die altijd moeite heeft gehad zich lang genoeg te concentreren op iets om het af te maken. Zijn broer had dat niet, die kon alles doen wat hij wilde, was ontzettend goed als illusionist, zag er goed en fit uit en was ook nog eens heel erg sociaal. Hij was een genie in ieder opzicht.

Zijn broer(tje) was dus minder succesvol, kon ook niet goed met z'n ouders opschieten. Later hebben ze hem ook eens 'n IQ test afgenomen en daaruit bleek dat hij een onmeetbaar hoog IQ had (boven de 165). Toen hebben ze hem doorverwezen naar een speciale instantie waar ze een aangepaste test afnemen. Hij was dus intelligenter als z'n broer maar kon daar niets mee.
  zondag 6 juni 2010 @ 19:04:13 #132
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_82407365
quote:
Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost ¤ 42,50. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Over de gemaakte test geven wij verder geen informatie (zoals de juiste antwoorden of het aantal fouten). Als u uw gegevens hieronder invult, worden deze korte tijd bewaard samen met de indicatie hierboven. Informatie over aantallen fouten wordt niet bewaard.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland
Mooie handel, ruim 40 euro voor zo'n test ...
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_82407446
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:04 schreef Clupea het volgende:

[..]

Mooie handel, ruim 40 euro voor zo'n test ...
Da's echt geen winstgevende business, hoor
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 6 juni 2010 @ 19:31:13 #134
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_82408587
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:06 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Da's echt geen winstgevende business, hoor
Dat lijkt me van wel. Die test hebben ze 1x moeten maken, en daarna blijven ze 'm hergebruiken. De web-test is net te gemakkelijk waardoor veel mensen hun ego willen boosten door zich in te schrijven voor de echte test, die ze dan niet zullen halen. Zo blijft de club exclusief en met inkomsten
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_82408828
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:31 schreef Clupea het volgende:

[..]

Dat lijkt me van wel. Die test hebben ze 1x moeten maken, en daarna blijven ze 'm hergebruiken. De web-test is net te gemakkelijk waardoor veel mensen hun ego willen boosten door zich in te schrijven voor de echte test, die ze dan niet zullen halen. Zo blijft de club exclusief en met inkomsten
Nope

Die test is geen test die Mensa zelf heeft gemaakt, maar is de WAIS-test en de GIT

Interpretatie daarvan wordt door een psycholoog gedaan en daarnaast wordt er een locatie gehuurd om de test af te nemen. Verder zijn er natuurlijk ook kosten voor promotie e.d.

Ik ken de cijfers m.b.t. inkomsten/uitgaven en ik kan je garanderen dat daar nauwelijks winst op wordt gedraaid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 06-06-2010 20:57:55 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 6 juni 2010 @ 20:44:25 #136
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_82412730
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:36 schreef Five_Horizons het volgende:

Ik ken de cijfers m.b.t. inkomsten/uitgaven en ik kan je garanderen dat daar nauwelijks winst op wordt gedraaid.
Dan is er ruimte voor uitbreiding

Ik ben trouwens benieuwd naar wat de motivatie is van de gemiddelde deelnemer om mee te doen. Voor schoolgaande kinderen kan ik me het goed voorstellen, maar voor de slimme Jan-met-de-pet die hier via de internet zelftest binnenkomt? Is dat ooit uitgezocht?

Ik kom via mijn werk trouwens veel in contact met succesvolle wetenschappers, veelal slimme mensen, en motivatieanalyse van die groep is een hobby geworden.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:28:46 #137
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_82432262
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:44 schreef Clupea het volgende:

[..]

Dan is er ruimte voor uitbreiding

Ik ben trouwens benieuwd naar wat de motivatie is van de gemiddelde deelnemer om mee te doen. Voor schoolgaande kinderen kan ik me het goed voorstellen, maar voor de slimme Jan-met-de-pet die hier via de internet zelftest binnenkomt? Is dat ooit uitgezocht?

Ik kom via mijn werk trouwens veel in contact met succesvolle wetenschappers, veelal slimme mensen, en motivatieanalyse van die groep is een hobby geworden.
Gewoon kunnen praten over de onderwerpen die jouw interesseren zonder gesprekspartners die afhaken of glazig gestaar.

En ja, dat is voor en deel wel wél met intelligentie gecorreleerd, die enen open minded man met LTS nivo ten spijt.
  maandag 7 juni 2010 @ 12:18:51 #138
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_82436474
R_J, eigenlijk komt het op mij over of jij je gebrek aan sociaal talent probeert te wijten aan anderen en dat je eventuele hoge intelligentie daar een middel toe is

Om over muziek, voetbal of gevoel te kunnen praten hoef je bij lange na niet academisch geschoold te zijn, over quantummechanica, politiek en economie is het misschien wel een pre.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:30:37 #139
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_82441947
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:18 schreef Ripley het volgende:
R_J, eigenlijk komt het op mij over of jij je gebrek aan sociaal talent probeert te wijten aan anderen en dat je eventuele hoge intelligentie daar een middel toe is

Om over muziek, voetbal of gevoel te kunnen praten hoef je bij lange na niet academisch geschoold te zijn, over quantummechanica, politiek en economie is het misschien wel een pre.
Waarom?

Ik heb het gevoel alsof sommige mensen hier hardop te proberen te ontkennen dat er een verschil is tussen mensen met een gemiddelde intelligentie en met en hoge intelligentie. Misschien heb ik het verkeerd hoor..

En ik denk dat een Mensa timmerman graag eens wil praten quantummechanica, politiek en economie, omdat dat in zijn omgeving niet echt aan bod komt. In mij geboortedorp heb ik 1 a 2 mensen met wie ik kon praten over de dingen die mij echt interesseren. Op de universiteit ken ik er wel 20, als het er niet meer zijn.

Misschien ligt mij gebrek aan sociaal talent er wel in dat ik direct diep wil gaan, geen zin heb om over muziek en voetbal te praten. Maar is dat een niet-kunnen of een niet-willen?

Over gevoel kan ik trouwens met iedereen mooie gesprekken houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 07-06-2010 16:48:43 ]
  maandag 7 juni 2010 @ 17:18:36 #140
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82451206
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:28 schreef TheaTraal het volgende:
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende.
KUT! Maar deed er ook wat lang over, 14 minuten.
Die cijferreeksen zijn niet mijn sterkste kant..
Die cijfers waren juist enorm makkelijk, ik ben altijd erg slecht in dit soort testen, maar deze was makkelijk
  maandag 7 juni 2010 @ 18:06:59 #141
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_82453433
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:18 schreef Ripley het volgende:

Als ik naar mijzelf kijk kan ik net zo gemakkelijk praten met academici als met laaggeschoolden, en ik heb niet het idee dat een van de twee gesprekken minder waard is. Wel zijn de gesprekken anders. Ik ben niet zo'n voetbal fan, maar met wat ik mee krijg van de krantenkoppen kan ik redelijk doen alsof en dat is vaak genoeg. En er zijn in Nederland misschien maar 20 mensen die echt iets zinnigs kunnen zeggen over quantummechanica. De rest doet alsof.

Voor de duidelijkheid: ik ben geen Mensa lid en ik heb ook zeker geen ambitie dat te worden. Ik beschouw mijzelf wel als bovengemiddeld intelligent (pff klinkt opschepperig ), ik heb gestudeerd en ben gepromoveerd.
  maandag 7 juni 2010 @ 18:18:36 #142
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_82453863
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel alsof sommige mensen hier hardop te proberen te ontkennen dat er een verschil is tussen mensen met een gemiddelde intelligentie en met en hoge intelligentie. Misschien heb ik het verkeerd hoor..
Er zijn zeker verschillen tussen gemiddeld- en hoogintelligente mensen, zeker als je MBO niveau als gemiddeld neemt (~60% van de nederlanders heeft MBO niveau, dus dat is best te verdedigen). Als je VWO/HBO als middel-intelligentie neemt is het verschil al veel onduidelijker.

Volgens mij is de kunst om je intelligentie te gebruiken om met iedereen een goed gesprek te kunnen hebben, waar je ook zelf voldoening uit haalt.

Het is trouwens opvallend hoeveel professoren die ik ken een hobby als beeldend kunstenaar of muzikant hebben, en zeker niet onverdienstelijk. Ik vind het heel knap te zien hoe die mensen hun intelligentie gebruiken om gevoelens vorm te geven.
  maandag 7 juni 2010 @ 18:23:31 #143
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_82454099
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:18 schreef Clupea het volgende:

Volgens mij is de kunst om je intelligentie te gebruiken om met iedereen een goed gesprek te kunnen hebben, waar je ook zelf voldoening uit haalt.

Maar soms gaat het niet om de kunst, maar wil je gewoon eens over bepaalde dingen praten. Dat ik ook wel eens naar de Chinees wil zegt niet dat ik de pizzeria niet kan waarderen en vice versa.
  maandag 7 juni 2010 @ 18:42:21 #144
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82455074
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:06 schreef Clupea het volgende:

[..]

Als ik naar mijzelf kijk kan ik net zo gemakkelijk praten met academici als met laaggeschoolden, en ik heb niet het idee dat een van de twee gesprekken minder waard is. Wel zijn de gesprekken anders. Ik ben niet zo'n voetbal fan, maar met wat ik mee krijg van de krantenkoppen kan ik redelijk doen alsof en dat is vaak genoeg. En er zijn in Nederland misschien maar 20 mensen die echt iets zinnigs kunnen zeggen over quantummechanica. De rest doet alsof.

Voor de duidelijkheid: ik ben geen Mensa lid en ik heb ook zeker geen ambitie dat te worden. Ik beschouw mijzelf wel als bovengemiddeld intelligent (pff klinkt opschepperig ), ik heb gestudeerd en ben gepromoveerd.
Promoveren zegt meer over werkethos (discipline) en vriendenkring (netwerk, politieke steun) dan over intelligentie. En tezamen zegt dat hoogstwaarschijnlijk nog iets over je achtergrond / milieu van herkomst ook.

Maar nog steeds niets over intelligentie.
  maandag 7 juni 2010 @ 18:51:53 #145
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_82455669
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:42 schreef Frith het volgende:

[..]

Promoveren zegt meer over werkethos (discipline) en vriendenkring (netwerk, politieke steun) dan over intelligentie. En tezamen zegt dat hoogstwaarschijnlijk nog iets over je achtergrond / milieu van herkomst ook.

Klinkt dat niet een beetje gefrustreerd?
  maandag 7 juni 2010 @ 18:58:41 #146
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_82456151
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:42 schreef Frith het volgende:

[..]

Dat ben ik het niet met je eens, althanks niet als het gaat om experimentele wetenschappen.
Bij een promotiestudie moet je publiceren in internationale tijdschriften. Hiervoor moet je experimenten bedenken, opzetten, en uitvoeren, en die experimenten moeten wel meten wat je wilt weten. De data die deze experimenten opleveren geeft nooit een zwart/wit antwoord en is niet publiceerbaar, je moet een 'verhaal' kunnen vinden in die massa gegevens, dat verhaal overtuigend op kunnen schrijven en stand laten houden bij peer-review. Daar is naast inzet, discipline en kennis een hoop intelligentie voor nodig.

Alleen als je intelligentie definieerd als 'een hoge score in IQ-testen' dan heb je waarschijnlijk gelijk, maar die testen meten maar een beperkt deel van intelligentie.

Ik ben trouwens de eerste en enige in mijn familie die is gepromoveerd.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:00:28 #147
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82456295
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Waarom zou dat?
  maandag 7 juni 2010 @ 19:02:28 #148
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_82456446
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar soms gaat het niet om de kunst, maar wil je gewoon eens over bepaalde dingen praten. Dat ik ook wel eens naar de Chinees wil zegt niet dat ik de pizzeria niet kan waarderen en vice versa.
Dat snap ik. Alleen het zou dan niet mijn keuze zijn om juist naar een club van (zelfbenoemde) intelligente mensen te gaan om eens wat verdieping in een gesprek te hebben.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:06:28 #149
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82456738
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Niet echt. Hier is wél een relatief goede indicatie voor dankzij Lewis Terman (aangehaald in Outliers van Malcolm Gladwell), waarin op een populatie van alleen maar intelligente kinderen een volstrekt normale verdeling volgde.

Kortom: hun intelligentie was van geen enkele betekenis bij hun verdere selecties in het leven.

Zou intelligentie wel een harde invloed hebben op de maatschappelijke indeling, dan zou de sociologische literatuur er echt heel anders uit zien op dit moment.

Overigens kan een goede werkethos ook worden gevonden bij een boerenfamilie hoor, dus dat deel is voor wel meer mensen beschikbaar. En met een beetje stabiele omgeving en middenklasse achtergrond ben je in principe ook al 'goed genoeg' qua achtergrond. Er zitten natuurlijk nog legio aan verborgen factoren onder die ik hier generaliseer en dus met een soort overmaats vangnet 'te grazen' neem.
En ik ga natuurlijk niet onkennen dat je geen of weinig intelligentie nodig hebt om een wetenschappelijke onderneming te onderhouden (al is dat wel al eens via de frauderoute gedaan), maar dat de factoren die er toe leiden dat men daar - uit alle andere ook slimme mensen - uitgeselecteerd wordt, niet de factor intelligentie (als IQ) bevatten.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:22:04 #150
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82462471
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:02 schreef Clupea het volgende:

[..]

Dat snap ik. Alleen het zou dan niet mijn keuze zijn om juist naar een club van (zelfbenoemde) intelligente mensen te gaan om eens wat verdieping in een gesprek te hebben.
Heeft ook weinig zin als ze niets of niet veel over jouw vakgebied weten inderdaad.

Moet je het zeker weer over voetbal gaan hebben ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')