Huiswerkquote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:05 schreef Dalliance het volgende:
Fokkers zijn bijna allemaal hoogbegaafd en zitten daarom massaal bij lekker weer binnen achter de PC
Het is ook geen moeilijke test. Verder is dit natuurlijk puur reclame in de hoop dat mensen zich gaan aanmelden. Anders was die veel uitdagender.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:12 schreef Silv het volgende:
Zijn wel veel mensen hier die bij de bovenste 2% zitten.
Voor een Iq test is 40 euro een koopje.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het is ook geen moeilijke test. Verder is dit natuurlijk puur reclame in de hoop dat mensen zich gaan aanmelden. Anders was die veel uitdagender.
Mooie handel, ruim 40 euro voor zo'n test ...quote:Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost ¤ 42,50. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.
De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.
Over de gemaakte test geven wij verder geen informatie (zoals de juiste antwoorden of het aantal fouten). Als u uw gegevens hieronder invult, worden deze korte tijd bewaard samen met de indicatie hierboven. Informatie over aantallen fouten wordt niet bewaard.
Met vriendelijke groet
namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland
Da's echt geen winstgevende business, hoorquote:Op zondag 6 juni 2010 19:04 schreef Clupea het volgende:
[..]
Mooie handel, ruim 40 euro voor zo'n test ...
Dat lijkt me van wel. Die test hebben ze 1x moeten maken, en daarna blijven ze 'm hergebruiken. De web-test is net te gemakkelijk waardoor veel mensen hun ego willen boosten door zich in te schrijven voor de echte test, die ze dan niet zullen halen. Zo blijft de club exclusief en met inkomstenquote:Op zondag 6 juni 2010 19:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Da's echt geen winstgevende business, hoor
Nopequote:Op zondag 6 juni 2010 19:31 schreef Clupea het volgende:
[..]
Dat lijkt me van wel. Die test hebben ze 1x moeten maken, en daarna blijven ze 'm hergebruiken. De web-test is net te gemakkelijk waardoor veel mensen hun ego willen boosten door zich in te schrijven voor de echte test, die ze dan niet zullen halen. Zo blijft de club exclusief en met inkomsten
Dan is er ruimte voor uitbreidingquote:Op zondag 6 juni 2010 19:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ken de cijfers m.b.t. inkomsten/uitgaven en ik kan je garanderen dat daar nauwelijks winst op wordt gedraaid.
Gewoon kunnen praten over de onderwerpen die jouw interesseren zonder gesprekspartners die afhaken of glazig gestaar.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:44 schreef Clupea het volgende:
[..]
Dan is er ruimte voor uitbreiding![]()
Ik ben trouwens benieuwd naar wat de motivatie is van de gemiddelde deelnemer om mee te doen. Voor schoolgaande kinderen kan ik me het goed voorstellen, maar voor de slimme Jan-met-de-pet die hier via de internet zelftest binnenkomt? Is dat ooit uitgezocht?
Ik kom via mijn werk trouwens veel in contact met succesvolle wetenschappers, veelal slimme mensen, en motivatieanalyse van die groep is een hobby geworden.
Waarom?quote:Op maandag 7 juni 2010 12:18 schreef Ripley het volgende:
R_J, eigenlijk komt het op mij over of jij je gebrek aan sociaal talent probeert te wijten aan anderen en dat je eventuele hoge intelligentie daar een middel toe is
Om over muziek, voetbal of gevoel te kunnen praten hoef je bij lange na niet academisch geschoold te zijn, over quantummechanica, politiek en economie is het misschien wel een pre.
Die cijfers waren juist enorm makkelijk, ik ben altijd erg slecht in dit soort testen, maar deze was makkelijkquote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:28 schreef TheaTraal het volgende:
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende.
KUT! Maar deed er ook wat lang over, 14 minuten.
Die cijferreeksen zijn niet mijn sterkste kant..
Als ik naar mijzelf kijk kan ik net zo gemakkelijk praten met academici als met laaggeschoolden, en ik heb niet het idee dat een van de twee gesprekken minder waard is. Wel zijn de gesprekken anders. Ik ben niet zo'n voetbal fan, maar met wat ik mee krijg van de krantenkoppen kan ik redelijk doen alsof en dat is vaak genoeg. En er zijn in Nederland misschien maar 20 mensen die echt iets zinnigs kunnen zeggen over quantummechanica. De rest doet alsof.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:18 schreef Ripley het volgende:
R_J, eigenlijk komt het op mij over of jij je gebrek aan sociaal talent probeert te wijten aan anderen en dat je eventuele hoge intelligentie daar een middel toe is
Om over muziek, voetbal of gevoel te kunnen praten hoef je bij lange na niet academisch geschoold te zijn, over quantummechanica, politiek en economie is het misschien wel een pre.
Er zijn zeker verschillen tussen gemiddeld- en hoogintelligente mensen, zeker als je MBO niveau als gemiddeld neemt (~60% van de nederlanders heeft MBO niveau, dus dat is best te verdedigen). Als je VWO/HBO als middel-intelligentie neemt is het verschil al veel onduidelijker.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel alsof sommige mensen hier hardop te proberen te ontkennen dat er een verschil is tussen mensen met een gemiddelde intelligentie en met en hoge intelligentie. Misschien heb ik het verkeerd hoor..
Maar soms gaat het niet om de kunst, maar wil je gewoon eens over bepaalde dingen praten. Dat ik ook wel eens naar de Chinees wil zegt niet dat ik de pizzeria niet kan waarderen en vice versa.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:18 schreef Clupea het volgende:
Volgens mij is de kunst om je intelligentie te gebruiken om met iedereen een goed gesprek te kunnen hebben, waar je ook zelf voldoening uit haalt.
Promoveren zegt meer over werkethos (discipline) en vriendenkring (netwerk, politieke steun) dan over intelligentie. En tezamen zegt dat hoogstwaarschijnlijk nog iets over je achtergrond / milieu van herkomst ook.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:06 schreef Clupea het volgende:
[..]
Als ik naar mijzelf kijk kan ik net zo gemakkelijk praten met academici als met laaggeschoolden, en ik heb niet het idee dat een van de twee gesprekken minder waard is. Wel zijn de gesprekken anders. Ik ben niet zo'n voetbal fan, maar met wat ik mee krijg van de krantenkoppen kan ik redelijk doen alsof en dat is vaak genoeg. En er zijn in Nederland misschien maar 20 mensen die echt iets zinnigs kunnen zeggen over quantummechanica. De rest doet alsof.
Voor de duidelijkheid: ik ben geen Mensa lid en ik heb ook zeker geen ambitie dat te worden. Ik beschouw mijzelf wel als bovengemiddeld intelligent (pff klinkt opschepperig), ik heb gestudeerd en ben gepromoveerd.
Klinkt dat niet een beetje gefrustreerd?quote:Op maandag 7 juni 2010 18:42 schreef Frith het volgende:
[..]
Promoveren zegt meer over werkethos (discipline) en vriendenkring (netwerk, politieke steun) dan over intelligentie. En tezamen zegt dat hoogstwaarschijnlijk nog iets over je achtergrond / milieu van herkomst ook.
Maar nog steeds niets over intelligentie.
Dat ben ik het niet met je eens, althanks niet als het gaat om experimentele wetenschappen.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:42 schreef Frith het volgende:
[..]
Promoveren zegt meer over werkethos (discipline) en vriendenkring (netwerk, politieke steun) dan over intelligentie. En tezamen zegt dat hoogstwaarschijnlijk nog iets over je achtergrond / milieu van herkomst ook.
Maar nog steeds niets over intelligentie.
Waarom zou dat?quote:Op maandag 7 juni 2010 18:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Klinkt dat niet een beetje gefrustreerd?
Dat snap ik. Alleen het zou dan niet mijn keuze zijn om juist naar een club van (zelfbenoemde) intelligente mensen te gaan om eens wat verdieping in een gesprek te hebben.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar soms gaat het niet om de kunst, maar wil je gewoon eens over bepaalde dingen praten. Dat ik ook wel eens naar de Chinees wil zegt niet dat ik de pizzeria niet kan waarderen en vice versa.
Niet echt. Hier is wél een relatief goede indicatie voor dankzij Lewis Terman (aangehaald in Outliers van Malcolm Gladwell), waarin op een populatie van alleen maar intelligente kinderen een volstrekt normale verdeling volgde.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Klinkt dat niet een beetje gefrustreerd?
Heeft ook weinig zin als ze niets of niet veel over jouw vakgebied weten inderdaad.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:02 schreef Clupea het volgende:
[..]
Dat snap ik. Alleen het zou dan niet mijn keuze zijn om juist naar een club van (zelfbenoemde) intelligente mensen te gaan om eens wat verdieping in een gesprek te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |