abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82275943
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:

En alhoewel het natuurlijk geen geaccepteerde garanties is denk ik dat in de gemiddelde academische omgeving over meer den moeilijker onderwerpen word gesproken als in de gemiddelde voetbalkantine
Buiten dat ik deze vergelijking niet logisch vind, is het praten over 'moeilijke dingen' nu niet iets relevants.

Nogmaals: het feit dat men een academicus is, zegt niets over z'n kennisniveau van andere zaken.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:49:21 #102
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_82276349
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Buiten dat ik deze vergelijking niet logisch vind, is het praten over 'moeilijke dingen' nu niet iets relevants.

Nogmaals: het feit dat men een academicus is, zegt niets over z'n kennisniveau van andere zaken.
Vind ik wel.

Nu zit ik in een omgeving waar ik veel nieuwe dingen leer, en de gesprekken gaan altijd ergens over. Ook over dingen die buiten het vakgebied van mensen liggen. Ik heb een extra programma voor goede studenten gedaan gedaan. Bij veel van die mensen is de insteek dat meer leren meer beter is, en ze zij dus altijd geïnteresseerd als het over dingen gaat waar ze nog niet veel van weten.

Nu pas beseft ik hoe ik dat gemist heb in mijn jeugd. Ik dacht dat een constant gevoel van verveling en ' is dit alles;' gewoon bij het leven hoorde.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:58:51 #103
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_82276782
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is niet per se waar. Ok, ik ben op de universiteit ook bijzonder veel saaie, oninteressante heikneuters tegengekomen, maar de mensen met wie ik wel leuke diepgaande humoristische brede gesprekken over zowel de sienekemobiel als het postmodernisme kan voeren (nog sterker, niets zo postmodernistisch als een discussie tussen intellectuelen over de sienekemobiel) zijn wel allemaal academici.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:02:32 #104
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_82276943
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:58 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat is niet per se waar. Ok, ik ben op de universiteit ook bijzonder veel saaie, oninteressante heikneuters tegengekomen, maar de mensen met wie ik wel leuke diepgaande humoristische brede gesprekken over zowel de sienekemobiel als het postmodernisme kan voeren (nog sterker, niets zo postmodernistisch als een discussie tussen intellectuelen over de sienekemobiel) zijn wel allemaal academici.
Precise! Op de uni heb je ook lekker slim dozen 'ik wil iets met mensen doen' maar de interessante mensen zijn meestal ook daar te vinden.

Ik ken ook slimme mensen van buiten de uni, maar dat zijn er weinig. En vaak zie je dan dat zo iemand op zijn veertigste alsnog gaat studeren (en zeer teleurgesteld is over het niveau op het HBO)
pi_82277483
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:58 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat is niet per se waar.
Dat zeg ik toch ook?

Het zegt gewoon niets. Het is geen voorwaarde.
pi_82277551
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:49 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Vind ik wel.
Daar valt nogal weinig aan te 'vinden'

Een arts heeft meestal net zoveel verstand van belastingen als een monteur. (gemiddeld genomen)
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:21:34 #107
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_82277605
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Precise! Op de uni heb je ook lekker slim dozen 'ik wil iets met mensen doen' maar de interessante mensen zijn meestal ook daar te vinden.

Ik ken ook slimme mensen van buiten de uni, maar dat zijn er weinig. En vaak zie je dan dat zo iemand op zijn veertigste alsnog gaat studeren (en zeer teleurgesteld is over het niveau op het HBO)
Slimheid komt in vele vormen

Een academicus kan bijvoorbeeld heel kortzichtig zijn op sociaal gebied, terwijl een LTS-er daar weer beter in is. Ik denk dat je pas optimaal gebruik van je intelligentie maakt als je je niet blindstaart op gelijk academisch niveau.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:28:50 #108
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_82277868
Geachte kandidaat,
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

¤42,50 voor een officiële test !
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:30:10 #109
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_82277919
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:21 schreef Ripley het volgende:

[..]

Een academicus kan bijvoorbeeld heel kortzichtig zijn op sociaal gebied, terwijl een LTS-er daar weer beter in is. Ik denk dat je pas optimaal gebruik van je intelligentie maakt als je je niet blindstaart op gelijk academisch niveau.
Je maakt pas optimaal gebruik van je intelligentie als je open staat voor alles, en bereid bent daarover na te denken. In plaats van direct een mening klaar te hebben, daadwerkelijk proberen in te leven in hoe een bepaalde gedachte of een bepaald idee, proces, etcetera, tot stand is gekomen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:21:51 #110
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_82295917
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:21 schreef Ripley het volgende:

[..]

Maar dat doe ik helemaal niet. ik heb ook vrienden die niet van academisch niveau zijn.
pi_82298817
quote:
Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende. Wanneer u wat "beter in vorm" bent, zult u wellicht toch een kans maken te slagen voor de Mensa-eindtest. U moet bovendien bedenken dat de thuistest geen officiële, geijkte test is maar slechts een indicatie geeft. Daarom is voor toelating tot Mensa het afleggen van de Mensa-eindtest nodig, onder toezicht van een psycholoog.
Deze eindtest meet ook andere aspecten van intelligentie dan die bij de thuistest aan de orde kwamen.
Niet voldoende
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:30:52 #112
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_82299050
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:25 schreef Dalliance het volgende:

[..]

Niet voldoende
Je hoort dan toch bij de beste 10% van Nederland!
pi_82303552
Tja, wat heb je d'r aan.
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:54:29 #114
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82304077
quote:
Geachte kandidaat,
Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
Altijd leuk om te weten.
(13 minuten overigens)

edit:

waarom vermeld hij bij de ene wel de 98% drempel en bij de andere niet?

[ Bericht 8% gewijzigd door Frith op 03-06-2010 22:01:56 ]
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:27:35 #115
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_82306254
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:46 schreef Dalliance het volgende:
Tja, wat heb je d'r aan.
Wat heb je aan de beste 2%?
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:39:41 #116
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82307025
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Wat heb je aan de beste 2%?

Een elite om je tegen af te zetten natuurlijk!
pi_82315822
Ik bedoel maar, je kunt misschien wel slim zijn, maar verstandig is iets heel anders. Zie het als het beste gereedschap waarvan je niet weet hoe je het moet gebruiken.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:15:45 #118
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_82316521
Het is wel ideaal om in een Fok!-discussies altijd naar terug te verwijzen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:14:18 #119
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_82320364
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:30 schreef oshiro het volgende:

[..]

Je maakt pas optimaal gebruik van je intelligentie als je open staat voor alles, en bereid bent daarover na te denken. In plaats van direct een mening klaar te hebben, daadwerkelijk proberen in te leven in hoe een bepaalde gedachte of een bepaald idee, proces, etcetera, tot stand is gekomen.
Inderdaad
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_82321497
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:30 schreef oshiro het volgende:

[..]

Enig raakvlak: TED Talk: Dan Meyer math curriculum makeover
pi_82325404
Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

Zijn wel veel mensen hier die bij de bovenste 2% zitten.
No resentment ever evened out a weaker hand
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:14:04 #122
304703 heggeschaarbarbaar
knipt de kantjes er van af!
pi_82325481
De meeste mensen die niet bij de bovenste 2% zitten zullen dat hier niet melden.
your effort to remain who you are is what is limiting you
yo, I heard you like fail, so we put some fail in your fail, so you can facepalm while you facepalm
pi_82325508
Ik zie dr anders genoeg hier.
No resentment ever evened out a weaker hand
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:48:14 #124
304703 heggeschaarbarbaar
knipt de kantjes er van af!
pi_82326916
Kun je nagaan
your effort to remain who you are is what is limiting you
yo, I heard you like fail, so we put some fail in your fail, so you can facepalm while you facepalm
pi_82330439
Fokkers zijn bijna allemaal hoogbegaafd en zitten daarom massaal bij lekker weer binnen achter de PC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')