Buiten dat ik deze vergelijking niet logisch vind, is het praten over 'moeilijke dingen' nu niet iets relevants.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
En alhoewel het natuurlijk geen geaccepteerde garanties is denk ik dat in de gemiddelde academische omgeving over meer den moeilijker onderwerpen word gesproken als in de gemiddelde voetbalkantine
Vind ik wel.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Buiten dat ik deze vergelijking niet logisch vind, is het praten over 'moeilijke dingen' nu niet iets relevants.
Nogmaals: het feit dat men een academicus is, zegt niets over z'n kennisniveau van andere zaken.
Dat is niet per se waar. Ok, ik ben op de universiteit ook bijzonder veel saaie, oninteressante heikneuters tegengekomen, maar de mensen met wie ik wel leuke diepgaande humoristische brede gesprekken over zowel de sienekemobiel als het postmodernisme kan voeren (nog sterker, niets zo postmodernistisch als een discussie tussen intellectuelen over de sienekemobiel) zijn wel allemaal academici.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Buiten dat ik deze vergelijking niet logisch vind, is het praten over 'moeilijke dingen' nu niet iets relevants.
Nogmaals: het feit dat men een academicus is, zegt niets over z'n kennisniveau van andere zaken.
Precise! Op de uni heb je ook lekker slim dozen 'ik wil iets met mensen doen' maar de interessante mensen zijn meestal ook daar te vinden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat is niet per se waar. Ok, ik ben op de universiteit ook bijzonder veel saaie, oninteressante heikneuters tegengekomen, maar de mensen met wie ik wel leuke diepgaande humoristische brede gesprekken over zowel de sienekemobiel als het postmodernisme kan voeren (nog sterker, niets zo postmodernistisch als een discussie tussen intellectuelen over de sienekemobiel) zijn wel allemaal academici.
Dat zeg ik toch ook?quote:
Daar valt nogal weinig aan te 'vinden'quote:
Slimheid komt in vele vormenquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Precise! Op de uni heb je ook lekker slim dozen 'ik wil iets met mensen doen' maar de interessante mensen zijn meestal ook daar te vinden.
Ik ken ook slimme mensen van buiten de uni, maar dat zijn er weinig. En vaak zie je dan dat zo iemand op zijn veertigste alsnog gaat studeren (en zeer teleurgesteld is over het niveau op het HBO)
Je maakt pas optimaal gebruik van je intelligentie als je open staat voor alles, en bereid bent daarover na te denken. In plaats van direct een mening klaar te hebben, daadwerkelijk proberen in te leven in hoe een bepaalde gedachte of een bepaald idee, proces, etcetera, tot stand is gekomen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:21 schreef Ripley het volgende:
[..]
Slimheid komt in vele vormen
Een academicus kan bijvoorbeeld heel kortzichtig zijn op sociaal gebied, terwijl een LTS-er daar weer beter in is. Ik denk dat je pas optimaal gebruik van je intelligentie maakt als je je niet blindstaart op gelijk academisch niveau.
Maar dat doe ik helemaal niet. ik heb ook vrienden die niet van academisch niveau zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:21 schreef Ripley het volgende:
[..]
Slimheid komt in vele vormen
Een academicus kan bijvoorbeeld heel kortzichtig zijn op sociaal gebied, terwijl een LTS-er daar weer beter in is. Ik denk dat je pas optimaal gebruik van je intelligentie maakt als je je niet blindstaart op gelijk academisch niveau.
Niet voldoendequote:Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende. Wanneer u wat "beter in vorm" bent, zult u wellicht toch een kans maken te slagen voor de Mensa-eindtest. U moet bovendien bedenken dat de thuistest geen officiële, geijkte test is maar slechts een indicatie geeft. Daarom is voor toelating tot Mensa het afleggen van de Mensa-eindtest nodig, onder toezicht van een psycholoog.
Deze eindtest meet ook andere aspecten van intelligentie dan die bij de thuistest aan de orde kwamen.
Altijd leuk om te weten.quote:Geachte kandidaat,
Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
Inderdaadquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:30 schreef oshiro het volgende:
[..]
Je maakt pas optimaal gebruik van je intelligentie als je open staat voor alles, en bereid bent daarover na te denken. In plaats van direct een mening klaar te hebben, daadwerkelijk proberen in te leven in hoe een bepaalde gedachte of een bepaald idee, proces, etcetera, tot stand is gekomen.
Enig raakvlak: TED Talk: Dan Meyer math curriculum makeoverquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:30 schreef oshiro het volgende:
[..]
Je maakt pas optimaal gebruik van je intelligentie als je open staat voor alles, en bereid bent daarover na te denken. In plaats van direct een mening klaar te hebben, daadwerkelijk proberen in te leven in hoe een bepaalde gedachte of een bepaald idee, proces, etcetera, tot stand is gekomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |