abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:10:32 #51
266495 JoeBravo
I>U t(-_-t)
pi_81899978
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is gewoon een vereniging.

Met allerlei activiteiten. Verder niets bijzonders ofzo, behalve dat je dan (een tweetal) testen doet en waarbij je een bepaalde score moet behalen om voor lidmaatschap in aanmerking te komen.

Dat jij de meerwaarde niet ziet, is omdat je niet weet wat de vereniging doet of wat er allemaal gedaan wordt binnen de vereniging. (dat wil overigens natuurlijk niet zeggen dat de vereniging je per se een meerwaarde biedt, maar het kán uiteraard wel)
dat dus. En ik vond het geen kwaad kunnen om te zien of het wel een meerwaarde voor me heeft.
Testdagochtend was iig wel leuk om te doen.
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:17:49 #52
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_81900403
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:28 schreef MissBliss het volgende:
Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,

Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen.
euj die had ik ook ooit ja
ben te dom voor de mensa
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:15 schreef oshiro het volgende:

[..]

Deze test was vooral numeriek, WAIS en GIT gaan ook veel meer in op verbaal en cognitief.

155 voor WAIS btw .
komt er een score uit de wais test? hmmmz moet ik die es opvragen. heb ik vorig jaar gedaan. maar ik geloofdat ik op sommige onderdelen heel hoog en op andere onderdelen vrij laag scoorde
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 26 mei 2010 @ 01:47:36 #53
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81905238
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

euj die had ik ook ooit ja
ben te dom voor de mensa
[..]

komt er een score uit de wais test? hmmmz moet ik die es opvragen. heb ik vorig jaar gedaan. maar ik geloofdat ik op sommige onderdelen heel hoog en op andere onderdelen vrij laag scoorde
Uit WAIS komt een totaalscore, een IQ .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:13:51 #54
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81909371
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 01:47 schreef oshiro het volgende:

[..]

Uit WAIS komt een totaalscore, een IQ .
Maar wat zegt een toraal IQ als je verbaal 137 had en performaal maar 95?

Overigen is vooral het verbale IQ relevant voor school en leren.
  woensdag 26 mei 2010 @ 16:08:37 #55
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81925222
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar wat zegt een toraal IQ als je verbaal 137 had en performaal maar 95?

Overigen is vooral het verbale IQ relevant voor school en leren.
Er is een rekentabel voor WAIS om een totaal-IQ te krijgen bij verschillende uiteenlopende IQ-waarden voor de verschillende onderdelen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:38:20 #56
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81929685
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 16:08 schreef oshiro het volgende:

[..]

Er is een rekentabel voor WAIS om een totaal-IQ te krijgen bij verschillende uiteenlopende IQ-waarden voor de verschillende onderdelen.
Ik denk toch dat bij heel grote verschillen in scores dat totaal niet zoveel meer zegt..
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:45:25 #57
304703 heggeschaarbarbaar
knipt de kantjes er van af!
pi_81929920
Tja volgens die thuistest zou ik ook goede kans maken om lid te mogen worden van Mensa (en dat terwijl ik te lui was om alle vragn te beantwoorden ). Voor mij bevestiging genoeg dat ik slim ben, ik heb verder geen belangstelling om te betalen om lid te mogen zijn van een club voor slimmerikken.
your effort to remain who you are is what is limiting you
yo, I heard you like fail, so we put some fail in your fail, so you can facepalm while you facepalm
pi_81932240
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:45 schreef heggeschaarbarbaar het volgende:
een club voor slimmerikken.

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:59:38 #59
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81932722
Gooi die IQ tests maar weg, stop met je studie of je baan.. ... kennelijk ben je toch niet zo slim went je hebt een typo gemaakt!!
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:05:55 #60
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81933053
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik denk toch dat bij heel grote verschillen in scores dat totaal niet zoveel meer zegt..
Juist daarom is die tabel er. Het werkt niet met gemiddelden of iets dergelijks, er is gewoon een methode om een resultaat te koppelen aan de deelresultaten. Dat verloopt verder niet lineair.
pi_81935067
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Gooi die IQ tests maar weg, stop met je studie of je baan.. ... kennelijk ben je toch niet zo slim went je hebt een typo gemaakt!!
Nee, ik pikte gewoon een domme fout uit z'n kortzichtige trolpost.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:35:39 #62
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_81937597
Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost ¤ 42,50. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Over de gemaakte test geven wij verder geen informatie (zoals de juiste antwoorden of het aantal fouten). Als u uw gegevens hieronder invult, worden deze korte tijd bewaard samen met de indicatie hierboven. Informatie over aantallen fouten wordt niet bewaard.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland

en dan zou ik moeten betalen voor een test die me gaat vertellen wat ik al wist, sure
waarom zijn er mensen die zoiets belangrijk vinden!?!?
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:41:28 #63
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81938091
Roepen dat je helemaal niks hebt met 'zo'n club die zich dan speciaal loopt te voelen' . Maar wel even vermelden dat je waarschijnlijk bij het 98 ste percentiel zit.

pi_81938411
die test ook eens gedaan, kreeg meteen een aanmeldformulier in de mail. Of ik wel even 40 euro mee kon nemen, nou flikker dan maar op.

Slimme mensen hoeven niet te teren op anderen, daarom ga ik liever om mensen die zich slim voelen in plaats van dit bewezen hebben daar heb je toch wat meer aan.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:00:23 #65
304703 heggeschaarbarbaar
knipt de kantjes er van af!
pi_81952040
Tsk dat jullie niet eens over die andere typo beginnen te zeuren

En Rubber_Johnny, het is vrij normaal dat iemand graag wil weten hoe goed (in dit geval slim) hij/zij is en dat vervolgens te delen met anderen. Maar goed, misschien ben ik helemaal niet slim (genoeg) en willen ze me 40 euro aftroggelen voor het maken van zo'n test.

Je kunt jezelf overigens wel makkelijk trainen in het maken van IQ-tests, maar houd er wel rekening mee dat standaard IQ-tests niet geschikt zijn om hoge IQ's 'correct' te meten. Ik neem aan dat de tests van Mensa een stuk moeilijker en uitgebreider dan de online IQ-tests zijn.
your effort to remain who you are is what is limiting you
yo, I heard you like fail, so we put some fail in your fail, so you can facepalm while you facepalm
  donderdag 27 mei 2010 @ 07:47:40 #66
238120 Duimelot
pi_81955878
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Roepen dat je helemaal niks hebt met 'zo'n club die zich dan speciaal loopt te voelen' . Maar wel even vermelden dat je waarschijnlijk bij het 98 ste percentiel zit.

iets vermelden is wat anders dan bij een club willen horen
deze test was volgens mij gewoon simpel zodat veel mensen hoog scoren en er zo genoeg gekken tussen zitten die dan gaan betalen voor de echte test.
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:19:57 #67
266495 JoeBravo
I>U t(-_-t)
pi_81959378
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:35 schreef Duimelot het volgende:
...

en dan zou ik moeten betalen voor een test die me gaat vertellen wat ik al wist, sure
waarom zijn er mensen die zoiets belangrijk vinden!?!?
ik "wist" dat niet en zocht bevestiging.
En die bevestiging was op dat moment belangrijk voor me... Ach, who am I kidding, die is nog steeds belangrijk voor me.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:02:59 #68
238120 Duimelot
pi_81964083
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:19 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

En die bevestiging was op dat moment belangrijk voor me... Ach, who am I kidding, die is nog steeds belangrijk voor me.
Ik vind het afentoe wel leuk om te doen, heb ook wel eens zo'n online test gemaakt en daaruit kwam dat ik zwakbegaafd was ofzo
Kennis is bij mij ver te zoeken, maar dat is wat anders dan de hoogte van je IQ
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:16:40 #69
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_81964667
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:19 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

Waarom dan eigenlijk? Ik heb juist altijd geweigerd om zo'n test te doen. Ik heb een klas overgeslagen en zou er nog een overslaan maar mijn moeder heeft dat tegengehouden omdat ze vond dat ik met 10 jaar misschien qua kennis wel klaar was voor de middelbare school, maar qua verdere levenservaring niet. Daar ben ik haar nog altijd dankbaar voor. ik vond het afgrijselijk om altijd maar bestempeld te worden als studiebol en wandelende encyclopedie.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:38:32 #70
266495 JoeBravo
I>U t(-_-t)
pi_82002171
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:16 schreef Ripley het volgende:

[..]

Waarom dan eigenlijk? Ik heb juist altijd geweigerd om zo'n test te doen. Ik heb een klas overgeslagen en zou er nog een overslaan maar mijn moeder heeft dat tegengehouden omdat ze vond dat ik met 10 jaar misschien qua kennis wel klaar was voor de middelbare school, maar qua verdere levenservaring niet. Daar ben ik haar nog altijd dankbaar voor. ik vond het afgrijselijk om altijd maar bestempeld te worden als studiebol en wandelende encyclopedie.
Omdat ik mezelf dom begon te vinden en dat als oorzaak van bepaalde problemen begon te zien. Maar dat ben ik dus niet. Kan het wel doen, maar ben het niet.
Levert wel weer nieuwe problemen op, maar ik weer iig nu wel beter hoe ik in elkaar steek.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:46:43 #71
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_82002652
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:38 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

Omdat ik mezelf dom begon te vinden en dat als oorzaak van bepaalde problemen begon te zien. Maar dat ben ik dus niet. Kan het wel doen, maar ben het niet.
Levert wel weer nieuwe problemen op, maar ik weer iig nu wel beter hoe ik in elkaar steek.
Ik wist niet in hoeveel stukken je een lijn kunt delen. Ik bleef maar oneindig doorgaan en dacht als je een afstand in 2 deelt krijg je steeds een kleinere afstand.. wanneer houdt dat nou op? Wat is de afstand wanneer je die deelt je geen afstand meer overhoudt?

Ik dacht dat ik behoorlijk dom was dat ik niet uit zo iets simpels kon komen..Ik was ervan overtuigd dat andere 7 jarigen hun antwoord vast al klaar zouden hebben.

Ben nog steeds onzeker. Ik ga er altijd vanuit dat als ik het niet met een ander eens ben, dat vast komt doordat ik niet alle informatie heb en alle argumenten zie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 28-05-2010 00:01:56 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 12:54:07 #72
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_82139148
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik wist niet in hoeveel stukken je een lijn kunt delen. Ik bleef maar oneindig doorgaan en dacht als je een afstand in 2 deelt krijg je steeds een kleinere afstand.. wanneer houdt dat nou op? Wat is de afstand wanneer je die deelt je geen afstand meer overhoudt?

Ik dacht dat ik behoorlijk dom was dat ik niet uit zo iets simpels kon komen..Ik was ervan overtuigd dat andere 7 jarigen hun antwoord vast al klaar zouden hebben.

Ben nog steeds onzeker. Ik ga er altijd vanuit dat als ik het niet met een ander eens ben, dat vast komt doordat ik niet alle informatie heb en alle argumenten zie.
Je kunt een lijn niet onbeperkt delen. De kleinste gekwantificeerde afstand is de Plancklengte: 1,6162412 x 10-35 meter.

Dit wist ik overigens uit m'n hoofd (het getal niet, het feit).

Maar to the point. M'n oom heeft het er ook al over gehad dat ik dit zou moeten doen. Maar wat ga ik er concreet aan hebben? Zoals kabouter Wesley zou zeggen: wat is daar het praktisch nut van?
Ik heb zat slimme vrienden waarmee ik veel kan praten. Daarvoor zou ik het niet nodig hebben.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:01:30 #73
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_82139424
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik snap deels wel wat je bedoalt, ik ga ook altijd verder na denken - bij mijn theorie examen voor rijles vroegen ze of je mag stoppen op de snelweg - ik zei soms wel, omdat ik dacht aan een ongeval oid. Blijkt dus dat je niet verder door moet denken en gewoon de regel aan moet houden.

Op school ook - ik widle bijvoorbeeld bij wiskunde altijd weten waarom pi pi is en zo.

Gelukkig kun je jezelf ook gewoon aanleren om dat doordenken alleen op situaties toe te passen waarin het handig is. Een hoge intelligentie hebben wil ook zeggen dat je ver genoeg kunt doordenken om te overzien wat per situatie het slimst is
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 31 mei 2010 @ 14:46:26 #74
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_82143566
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:01 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik snap deels wel wat je bedoalt, ik ga ook altijd verder na denken - bij mijn theorie examen voor rijles vroegen ze of je mag stoppen op de snelweg - ik zei soms wel, omdat ik dacht aan een ongeval oid. Blijkt dus dat je niet verder door moet denken en gewoon de regel aan moet houden.

Op school ook - ik widle bijvoorbeeld bij wiskunde altijd weten waarom pi pi is en zo.

Gelukkig kun je jezelf ook gewoon aanleren om dat doordenken alleen op situaties toe te passen waarin het handig is. Een hoge intelligentie hebben wil ook zeggen dat je ver genoeg kunt doordenken om te overzien wat per situatie het slimst is
Inderdaad: het vereist ook kunde om de grote hoeveelheid gedachten die vaak gepaard gaan met hoge intelligentie, in een gestructureerde manier te verwerken. Daar is dit een mooi voorbeeld van .
  maandag 31 mei 2010 @ 15:25:35 #75
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_82145339
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:01 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat laatste leer je met vallen en opstaan idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')