dat dus. En ik vond het geen kwaad kunnen om te zien of het wel een meerwaarde voor me heeft.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is gewoon een vereniging.
Met allerlei activiteiten. Verder niets bijzonders ofzo, behalve dat je dan (een tweetal) testen doet en waarbij je een bepaalde score moet behalen om voor lidmaatschap in aanmerking te komen.
Dat jij de meerwaarde niet ziet, is omdat je niet weet wat de vereniging doet of wat er allemaal gedaan wordt binnen de vereniging.(dat wil overigens natuurlijk niet zeggen dat de vereniging je per se een meerwaarde biedt, maar het kán uiteraard wel)
euj die had ik ook ooit jaquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:28 schreef MissBliss het volgende:
Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,
Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen.
komt er een score uit de wais test? hmmmz moet ik die es opvragen. heb ik vorig jaar gedaan. maar ik geloofdat ik op sommige onderdelen heel hoog en op andere onderdelen vrij laag scoordequote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:15 schreef oshiro het volgende:
[..]
Deze test was vooral numeriek, WAIS en GIT gaan ook veel meer in op verbaal en cognitief.
155 voor WAIS btw.
Uit WAIS komt een totaalscore, een IQquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
euj die had ik ook ooit ja![]()
ben te dom voor de mensa![]()
[..]
komt er een score uit de wais test? hmmmz moet ik die es opvragen. heb ik vorig jaar gedaan. maar ik geloofdat ik op sommige onderdelen heel hoog en op andere onderdelen vrij laag scoorde
Maar wat zegt een toraal IQ als je verbaal 137 had en performaal maar 95?quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:47 schreef oshiro het volgende:
[..]
Uit WAIS komt een totaalscore, een IQ.
Er is een rekentabel voor WAIS om een totaal-IQ te krijgen bij verschillende uiteenlopende IQ-waarden voor de verschillende onderdelen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar wat zegt een toraal IQ als je verbaal 137 had en performaal maar 95?
Overigen is vooral het verbale IQ relevant voor school en leren.
Ik denk toch dat bij heel grote verschillen in scores dat totaal niet zoveel meer zegt..quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:08 schreef oshiro het volgende:
[..]
Er is een rekentabel voor WAIS om een totaal-IQ te krijgen bij verschillende uiteenlopende IQ-waarden voor de verschillende onderdelen.
Juist daarom is die tabel er. Het werkt niet met gemiddelden of iets dergelijks, er is gewoon een methode om een resultaat te koppelen aan de deelresultaten. Dat verloopt verder niet lineair.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik denk toch dat bij heel grote verschillen in scores dat totaal niet zoveel meer zegt..
Nee, ik pikte gewoon een domme fout uit z'n kortzichtige trolpost.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Gooi die IQ tests maar weg, stop met je studie of je baan.. ... kennelijk ben je toch niet zo slim went je hebt een typo gemaakt!!
iets vermelden is wat anders dan bij een club willen horenquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Roepen dat je helemaal niks hebt met 'zo'n club die zich dan speciaal loopt te voelen' . Maar wel even vermelden dat je waarschijnlijk bij het 98 ste percentiel zit.
ik "wist" dat niet en zocht bevestiging.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:35 schreef Duimelot het volgende:
...
en dan zou ik moeten betalen voor een test die me gaat vertellen wat ik al wist, sure
waarom zijn er mensen die zoiets belangrijk vinden!?!?
Ik vind het afentoe wel leuk om te doen, heb ook wel eens zo'n online test gemaakt en daaruit kwam dat ik zwakbegaafd was ofzoquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:19 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ik "wist" dat niet en zocht bevestiging.![]()
En die bevestiging was op dat moment belangrijk voor me... Ach, who am I kidding, die is nog steeds belangrijk voor me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom dan eigenlijk? Ik heb juist altijd geweigerd om zo'n test te doen. Ik heb een klas overgeslagen en zou er nog een overslaan maar mijn moeder heeft dat tegengehouden omdat ze vond dat ik met 10 jaar misschien qua kennis wel klaar was voor de middelbare school, maar qua verdere levenservaring niet. Daar ben ik haar nog altijd dankbaar voor. ik vond het afgrijselijk om altijd maar bestempeld te worden als studiebol en wandelende encyclopedie.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:19 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ik "wist" dat niet en zocht bevestiging.![]()
En die bevestiging was op dat moment belangrijk voor me... Ach, who am I kidding, die is nog steeds belangrijk voor me.
Omdat ik mezelf dom begon te vinden en dat als oorzaak van bepaalde problemen begon te zien. Maar dat ben ik dus niet. Kan het wel doen, maar ben het niet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:16 schreef Ripley het volgende:
[..]
Waarom dan eigenlijk? Ik heb juist altijd geweigerd om zo'n test te doen. Ik heb een klas overgeslagen en zou er nog een overslaan maar mijn moeder heeft dat tegengehouden omdat ze vond dat ik met 10 jaar misschien qua kennis wel klaar was voor de middelbare school, maar qua verdere levenservaring niet. Daar ben ik haar nog altijd dankbaar voor. ik vond het afgrijselijk om altijd maar bestempeld te worden als studiebol en wandelende encyclopedie.
Ik wist niet in hoeveel stukken je een lijn kunt delen. Ik bleef maar oneindig doorgaan en dacht als je een afstand in 2 deelt krijg je steeds een kleinere afstand.. wanneer houdt dat nou op? Wat is de afstand wanneer je die deelt je geen afstand meer overhoudt?quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:38 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
Omdat ik mezelf dom begon te vinden en dat als oorzaak van bepaalde problemen begon te zien. Maar dat ben ik dus niet. Kan het wel doen, maar ben het niet.![]()
Levert wel weer nieuwe problemen op, maar ik weer iig nu wel beter hoe ik in elkaar steek.
Je kunt een lijn niet onbeperkt delen. De kleinste gekwantificeerde afstand is de Plancklengte: 1,6162412 x 10-35 meter.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik wist niet in hoeveel stukken je een lijn kunt delen. Ik bleef maar oneindig doorgaan en dacht als je een afstand in 2 deelt krijg je steeds een kleinere afstand.. wanneer houdt dat nou op? Wat is de afstand wanneer je die deelt je geen afstand meer overhoudt?
Ik dacht dat ik behoorlijk dom was dat ik niet uit zo iets simpels kon komen..Ik was ervan overtuigd dat andere 7 jarigen hun antwoord vast al klaar zouden hebben.
Ben nog steeds onzeker. Ik ga er altijd vanuit dat als ik het niet met een ander eens ben, dat vast komt doordat ik niet alle informatie heb en alle argumenten zie.
Ik snap deels wel wat je bedoalt, ik ga ook altijd verder na denken - bij mijn theorie examen voor rijles vroegen ze of je mag stoppen op de snelweg - ik zei soms wel, omdat ik dacht aan een ongeval oid. Blijkt dus dat je niet verder door moet denken en gewoon de regel aan moet houden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik wist niet in hoeveel stukken je een lijn kunt delen. Ik bleef maar oneindig doorgaan en dacht als je een afstand in 2 deelt krijg je steeds een kleinere afstand.. wanneer houdt dat nou op? Wat is de afstand wanneer je die deelt je geen afstand meer overhoudt?
Ik dacht dat ik behoorlijk dom was dat ik niet uit zo iets simpels kon komen..Ik was ervan overtuigd dat andere 7 jarigen hun antwoord vast al klaar zouden hebben.
Ben nog steeds onzeker. Ik ga er altijd vanuit dat als ik het niet met een ander eens ben, dat vast komt doordat ik niet alle informatie heb en alle argumenten zie.
Inderdaad: het vereist ook kunde om de grote hoeveelheid gedachten die vaak gepaard gaan met hoge intelligentie, in een gestructureerde manier te verwerken. Daar is dit een mooi voorbeeld vanquote:Op maandag 31 mei 2010 13:01 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik snap deels wel wat je bedoalt, ik ga ook altijd verder na denken - bij mijn theorie examen voor rijles vroegen ze of je mag stoppen op de snelweg - ik zei soms wel, omdat ik dacht aan een ongeval oid. Blijkt dus dat je niet verder door moet denken en gewoon de regel aan moet houden.
Op school ook - ik widle bijvoorbeeld bij wiskunde altijd weten waarom pi pi is en zo.
Gelukkig kun je jezelf ook gewoon aanleren om dat doordenken alleen op situaties toe te passen waarin het handig is. Een hoge intelligentie hebben wil ook zeggen dat je ver genoeg kunt doordenken om te overzien wat per situatie het slimst is
Dat laatste leer je met vallen en opstaan idd.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:01 schreef Ripley het volgende:
[..]
Gelukkig kun je jezelf ook gewoon aanleren om dat doordenken alleen op situaties toe te passen waarin het handig is. Een hoge intelligentie hebben wil ook zeggen dat je ver genoeg kunt doordenken om te overzien wat per situatie het slimst is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |