abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81713710
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Primaah op 21-05-2010 12:17:13 ]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:15:53 #27
123170 alors
zlata1234
pi_81713745
Er was ooit een zeer gewaardeerde user genaamd Mensa Allochtoon, misschien weet hij meer

Ik heb die test op de website ooit gemaakt, ik hoorde wel bij de beste 2 procent ofzo, maar mocht niet bij de club
Volgens mij zijn er geen trucjes om die vragen goed te beantwoorden..

Edit: dat resultaat van de post hierboven had ik ook.
know'm sayin?
word? word.
pi_81713914
Hoewel uw intelligentie beslist boven het gemiddelde ligt, zijn wij van mening dat u waarschijnlijk niet zult slagen voor de Mensa-eindtest, die onder toezicht van een psycholoog moet worden afgelegd om toe te treden tot Mensa. Deze thuistest is echter geen officiële, geijkte test maar geeft slechts een indicatie. De eigenlijke eindtest bestrijkt een veel breder terrein en meet ook andere aspecten van de intelligentie. Indien u dit wenst, kunt u natuurlijk meedoen aan deze eindtest.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost ¤ 42,50. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Over de gemaakte test geven wij verder geen informatie (zoals de juiste antwoorden of het aantal fouten). Als u uw gegevens hieronder invult, worden deze korte tijd bewaard samen met de indicatie hierboven. Informatie over aantallen fouten wordt niet bewaard.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland

vrijdag 21 mei 2010 @ 12:23:46 #29
123170 alors
zlata1234
pi_81714063
Wat kun je er trouwens mee, lid zijn van Mensa? Ik snap dat nooit zo die clubjes...
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:28:43 #30
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_81714263
Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,

Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:29:39 #31
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81714304
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:15 schreef alors het volgende:
Er was ooit een zeer gewaardeerde user genaamd Mensa Allochtoon, misschien weet hij meer

Ik heb die test op de website ooit gemaakt, ik hoorde wel bij de beste 2 procent ofzo, maar mocht niet bij de club
Volgens mij zijn er geen trucjes om die vragen goed te beantwoorden..

Edit: dat resultaat van de post hierboven had ik ook.
Dat is raar de beste 2 % is namelijk het aanname criterium
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:29:59 #32
17979 MissMSX
Knightmare
pi_81714315
Na 10 minuten:
quote:
Geachte kandidaat,
Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
Ik ga me meteen aanmelden natuurlijk
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:32:58 #33
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81714453
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:23 schreef alors het volgende:
Wat kun je er trouwens mee, lid zijn van Mensa? Ik snap dat nooit zo die clubjes...
Wat kun je met voetbal? Studie verengingen? de Rotary? de Oranjevereniging? De vereniging voor mensen met jeukende teennagels?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:00:02 #34
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_81715554
Yes, ik ben Mensa-materiaal!
quote:
Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost ¤ 42,50. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Over de gemaakte test geven wij verder geen informatie (zoals de juiste antwoorden of het aantal fouten). Als u uw gegevens hieronder invult, worden deze korte tijd bewaard samen met de indicatie hierboven. Informatie over aantallen fouten wordt niet bewaard.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:12:49 #35
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_81716158
quote:
Geachte kandidaat,

Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost ¤ 42,50. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier
.....
8 minuten ongeveer. Als je vaker dit soort testjes gemaakt hebt is het helemaal niet zo moeilijk meer. Ik gok ook dat ik bij een uitgebreide test waarschijnlijk niet goed genoeg ga scoren.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_81716931
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende.
KUT! Maar deed er ook wat lang over, 14 minuten.
Die cijferreeksen zijn niet mijn sterkste kant..
pi_81719475
quote:
Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,

Maar wat dit nu concreet zegt over mijn score weet ik niet.
pi_81719610
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:22 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Maar wat dit nu concreet zegt over mijn score weet ik niet.
Nee. Ik had het ook.

Trouwens, ik zou het ze afraden. Zulke tests moet je niet met trucjes maken, dat is juist het punt.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:45:30 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81720447
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:49 schreef lelouch het volgende:
Gewoon niet doen. Ik heb ook een uitnodiging van ze gehad.
Maar wat is nou de meerwaarde? Dat we wat slimmer zijn dan de gemiddelde persoon waren we zelf al achter.
Hoef ik niet voor in een 'clubje'.
Dat dus, heb ooit ook eens een uitnodiging gehad maar je moet betalen voor die test en dan?
Dan mag ik zeggen dat ik bij Mensa hoor, zie de meerwaarde daar niet van in eigenlijk.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:28:41 #40
285174 Evienne
never odd or even
pi_81725354
Resultaat na 20 minuutjes: Ik ben een fucking genie.

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Ga ik de officiele test toch maar es proberen dan
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_81725490
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat dus, heb ooit ook eens een uitnodiging gehad maar je moet betalen voor die test en dan?
Dan mag ik zeggen dat ik bij Mensa hoor, zie de meerwaarde daar niet van in eigenlijk.
Het is gewoon een vereniging.

Met allerlei activiteiten. Verder niets bijzonders ofzo, behalve dat je dan (een tweetal) testen doet en waarbij je een bepaalde score moet behalen om voor lidmaatschap in aanmerking te komen.

Dat jij de meerwaarde niet ziet, is omdat je niet weet wat de vereniging doet of wat er allemaal gedaan wordt binnen de vereniging. (dat wil overigens natuurlijk niet zeggen dat de vereniging je per se een meerwaarde biedt, maar het kán uiteraard wel)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_81725735
Vind het altijd wel leuk die testjes, gewoon voor de grap.
Maar echt meedoen met zo'n test zie ik niet zitten.
Al was het alleen maar vanwege het examengevoel

Die cijferreeksen vind ik juist meestal gemakkelijk, al moet ik zeggen dat ik weleens een uitgebreidere mensa test heb gedaan (van mn opa) en dat ik daar wel wat meer moeite had dan met deze test.
compact en kleverig.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:24:09 #43
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_81728030
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
Vind het altijd wel leuk die testjes, gewoon voor de grap.
Maar echt meedoen met zo'n test zie ik niet zitten.
Al was het alleen maar vanwege het examengevoel

Die cijferreeksen vind ik juist meestal gemakkelijk, al moet ik zeggen dat ik weleens een uitgebreidere mensa test heb gedaan (van mn opa) en dat ik daar wel wat meer moeite had dan met deze test.
Het is vast ook in hun belang om zoveel mogelijk mensen naar zo'n dag te krijgen, dus de online test-test zal wel wat makkelijker zijn ja
Every super woman needs a superman; here I am.
pi_81728242
Da's het enige bezwaar dat ik heb tegen die online test: die is qua moeilijkheidsgraad totaal niet te vergelijken met de daadwerkelijke test (WAIS en Groninger Intelligentietest). Wat daar het doel van is, weet ik niet, aangezien de tests zelf zo'n beetje kostendekkend zijn.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_81753527
Ongeveer 2% van de bevolking heeft een hoog IQ
Ongeveer 98% van FOK heeft een hoog IQ (en en dik salaris, grote piemel en een grote vriendenkring)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:08:09 #46
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81754901
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 09:55 schreef muhahaha het volgende:
Ongeveer 98% van FOK heeft een hoog IQ (en en dik salaris, grote piemel en een grote vriendenkring)
Ik heb geen grote piemel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:34:16 #47
303849 Prince_Alexander
Son of Graham and Valanice
pi_81755638
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Twee van mijn kameraden gaan binnenkort de Mensa test doen.
Heeft iemand nog tips daarvoor? Ervaringen? Moet je heel moeilijk denken of juist het ' makkelijke' antwoord kiezen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Groetjes, Rubber-Johnny.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor wie twintig minuutjes stuk te slaan heeft... Hier de oefenvariant.
http://www.mensa.nl/lid-worden/doe-de-thuistest
Voorbereiden heeft geen zin. Gewoon test doen en als je lager dan 140 scoort gewoon tegen niemand vertellen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 14:22:05 #48
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81869500
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 09:55 schreef muhahaha het volgende:
Zo gaat dat. Zij er ooit topic waarin mensen over het ontbreken van hun ADHD of hun normale IQ hebben? Nee daar open je geen topics over.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:14:31 #49
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81874285
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:29 schreef MissMSX het volgende:
Na 10 minuten:
[..]

Ik ga me meteen aanmelden natuurlijk
Haha, same .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:15:28 #50
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81874318
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:28 schreef Five_Horizons het volgende:
Da's het enige bezwaar dat ik heb tegen die online test: die is qua moeilijkheidsgraad totaal niet te vergelijken met de daadwerkelijke test (WAIS en Groninger Intelligentietest). Wat daar het doel van is, weet ik niet, aangezien de tests zelf zo'n beetje kostendekkend zijn.
Deze test was vooral numeriek, WAIS en GIT gaan ook veel meer in op verbaal en cognitief.

155 voor WAIS btw .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')