abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:35:13 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81711807
Twee van mijn kameraden gaan binnenkort de Mensa test doen.
Heeft iemand nog tips daarvoor? Ervaringen? Moet je heel moeilijk denken of juist het ' makkelijke' antwoord kiezen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Groetjes, Rubber-Johnny.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor wie twintig minuutjes stuk te slaan heeft... Hier de oefenvariant.
http://www.mensa.nl/lid-worden/doe-de-thuistest

[ Bericht 5% gewijzigd door Re op 21-05-2010 12:03:54 ]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:35:58 #2
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_81711852
altijd b gokken
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:38:13 #3
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_81711958
WTF, het moeilijk of het makkelijke antwoord kiezen? Je moet gewoon het juiste antwoord geven, het zijn geen open vragen.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_81712010
Je moet die test natuurlijk zonder tips doen, anders doet het af aan het mensa zijn.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_81712020
Als je die vraag moet stellen voor je vrienden dan kunnen ze maar beter niet gaan, ze komen er dan toch niet in.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 21 mei 2010 @ 11:39:50 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81712040
Misschien een idee om 'm die test niet te laten doen aangezien hij de basic vraagstellingen blijkbaar al niet snapt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:42:42 #7
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81712195
Hebben jullie het nooit, dat je bij een test op proefwerk wel een antwoord ziet maar dat je denkt, nee, dit is te obviuos, het moet iets anders zijn?

En dat dan later blijkt dat je de vraag fout had omdat het wel het obvious antwoord was?
pi_81712289
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Hebben jullie het nooit, dat je bij een test op proefwerk wel een antwoord ziet maar dat je denkt, nee, dit is te obviuos, het moet iets anders zijn?

En dat dan later blijkt dat je de vraag fout had omdat het wel het obvious antwoord was?
Bij deze test gaat dat niet op.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:46:10 #9
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81712336
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:45 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Bij deze test gaat dat niet op.
Ok, thanks.

Kan iemand dit even een schopje R&P geven?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:48:30 #10
122997 zquing
Drama Junk
pi_81712448
--> R&P
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_81712493
Gewoon niet doen. Ik heb ook een uitnodiging van ze gehad.
Maar wat is nou de meerwaarde? Dat we wat slimmer zijn dan de gemiddelde persoon waren we zelf al achter.
Hoef ik niet voor in een 'clubje'.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:49:41 #12
45933 Haay1971
Leven en laten leven!
pi_81712514
Het misleidende van zogenaamde IQ tests is dat ze niet je IQ meten maar alleen meten hoe goed je dat soort tests kunt doen. Daarom scoor je ook aanzienlijk beter op zo'n test als je voorafgaand simpelweg een heleboel vergelijkbare tests oefent.

Overigens, een vriend van mij is lid van Mensa en daar is hij erg trots op. Grappig wel dat hij in het verleden meerdere IQ tests bij sollicitaties gefaald heeft en daar blijkbaar zo'n deuk in z'n zelfvertrouwen van had opgelopen dat hij alles op alles zette om lid van Mensa te worden. Had zeker iets te bewijzen...
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:50:58 #13
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_81712572
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Nou nee, de bedoeling van die test is dat je weet wat het antwoord is. Dat zie je meteen.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_81712642
U heeft onvoldoende vragen goed beantwoord om een betrouwbaar advies te kunnen geven. Na ongeveer een dag wordt de test weer vrijgegeven en kunt U het opnieuw proberen. Geef op elke vraag serieus antwoord en geef geen willekeurige antwoorden ("gokken").

20 minuten besteedt voor nop resultaat
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:52:46 #15
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_81712659
Waarom zou je zo'n test doen eigenlijk?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_81712709
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:52 schreef ManianMan het volgende:
U heeft onvoldoende vragen goed beantwoord om een betrouwbaar advies te kunnen geven. Na ongeveer een dag wordt de test weer vrijgegeven en kunt U het opnieuw proberen. Geef op elke vraag serieus antwoord en geef geen willekeurige antwoorden ("gokken").

Mbo-3 ICT
Wat had je verwacht?
pi_81712808
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:54 schreef lelouch het volgende:

[..]

Mbo-3 ICT
Wat had je verwacht?
pi_81712832
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:52 schreef ManianMan het volgende:

Jij bent dan ook te dom voor woorden, Teunebeun.

Verder is zo'n test niet zo speciaal, gewoon rustig de vragen lezen en netjes invullen.
pi_81712886
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:56 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Sorry topic stond eerst in KLB. Daar zijn zulke reacties gebruikelijker
pi_81712946
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:35 schreef Salamando het volgende:
altijd b gokken
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:59:23 #21
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81712958
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:48 schreef zquing het volgende:
--> R&P
Dankuwel.
pi_81713117
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:57 schreef lelouch het volgende:

[..]

Sorry topic stond eerst in KLB. Daar zijn zulke reacties gebruikelijker
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:56 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Jij bent dan ook te dom voor woorden, Teunebeun.

Verder is zo'n test niet zo speciaal, gewoon rustig de vragen lezen en netjes invullen.
Ik wil jullie resultaten weleens zien
pi_81713175
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:02 schreef ManianMan het volgende:

[..]

[..]

Ik wil jullie resultaten weleens zien
Jij durft te beweren dat je niet dom bent? Lees je posthistorie nog eens na zou ik zeggen.
pi_81713183
quote:
Geachte kandidaat,
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Moeilijk hoor.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:07:20 #25
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81713324
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:49 schreef lelouch het volgende:
Maar wat is nou de meerwaarde? Dat we wat slimmer zijn dan de gemiddelde persoon waren we zelf al achter.
Voor sommige mensen heeft het wel meerwaarde. Je hebt een club voor lange mensen, maar ook niet ieder lang persoon heeft daar behoefte aan.

Ik snap trouwens ook niet waarom mijn kameraden er bij willen. Ze kennen veel ' superslimme' mensen. Ook zijn ze met hun studie heel goed bezig, dus gaan ze later vast in een één of andere high potential baan terecht komen. ' Eenzaam' zijn ze dus niet.
pi_81713710
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Primaah op 21-05-2010 12:17:13 ]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:15:53 #27
123170 alors
zlata1234
pi_81713745
Er was ooit een zeer gewaardeerde user genaamd Mensa Allochtoon, misschien weet hij meer

Ik heb die test op de website ooit gemaakt, ik hoorde wel bij de beste 2 procent ofzo, maar mocht niet bij de club
Volgens mij zijn er geen trucjes om die vragen goed te beantwoorden..

Edit: dat resultaat van de post hierboven had ik ook.
know'm sayin?
word? word.
pi_81713914
Hoewel uw intelligentie beslist boven het gemiddelde ligt, zijn wij van mening dat u waarschijnlijk niet zult slagen voor de Mensa-eindtest, die onder toezicht van een psycholoog moet worden afgelegd om toe te treden tot Mensa. Deze thuistest is echter geen officiële, geijkte test maar geeft slechts een indicatie. De eigenlijke eindtest bestrijkt een veel breder terrein en meet ook andere aspecten van de intelligentie. Indien u dit wenst, kunt u natuurlijk meedoen aan deze eindtest.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost ¤ 42,50. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Over de gemaakte test geven wij verder geen informatie (zoals de juiste antwoorden of het aantal fouten). Als u uw gegevens hieronder invult, worden deze korte tijd bewaard samen met de indicatie hierboven. Informatie over aantallen fouten wordt niet bewaard.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland

vrijdag 21 mei 2010 @ 12:23:46 #29
123170 alors
zlata1234
pi_81714063
Wat kun je er trouwens mee, lid zijn van Mensa? Ik snap dat nooit zo die clubjes...
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:28:43 #30
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_81714263
Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,

Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:29:39 #31
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81714304
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:15 schreef alors het volgende:
Er was ooit een zeer gewaardeerde user genaamd Mensa Allochtoon, misschien weet hij meer

Ik heb die test op de website ooit gemaakt, ik hoorde wel bij de beste 2 procent ofzo, maar mocht niet bij de club
Volgens mij zijn er geen trucjes om die vragen goed te beantwoorden..

Edit: dat resultaat van de post hierboven had ik ook.
Dat is raar de beste 2 % is namelijk het aanname criterium
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:29:59 #32
17979 MissMSX
Knightmare
pi_81714315
Na 10 minuten:
quote:
Geachte kandidaat,
Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
Ik ga me meteen aanmelden natuurlijk
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:32:58 #33
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81714453
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:23 schreef alors het volgende:
Wat kun je er trouwens mee, lid zijn van Mensa? Ik snap dat nooit zo die clubjes...
Wat kun je met voetbal? Studie verengingen? de Rotary? de Oranjevereniging? De vereniging voor mensen met jeukende teennagels?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:00:02 #34
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_81715554
Yes, ik ben Mensa-materiaal!
quote:
Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost ¤ 42,50. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Over de gemaakte test geven wij verder geen informatie (zoals de juiste antwoorden of het aantal fouten). Als u uw gegevens hieronder invult, worden deze korte tijd bewaard samen met de indicatie hierboven. Informatie over aantallen fouten wordt niet bewaard.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:12:49 #35
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_81716158
quote:
Geachte kandidaat,

Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost ¤ 42,50. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier
.....
8 minuten ongeveer. Als je vaker dit soort testjes gemaakt hebt is het helemaal niet zo moeilijk meer. Ik gok ook dat ik bij een uitgebreide test waarschijnlijk niet goed genoeg ga scoren.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_81716931
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende.
KUT! Maar deed er ook wat lang over, 14 minuten.
Die cijferreeksen zijn niet mijn sterkste kant..
pi_81719475
quote:
Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,

Maar wat dit nu concreet zegt over mijn score weet ik niet.
pi_81719610
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:22 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Maar wat dit nu concreet zegt over mijn score weet ik niet.
Nee. Ik had het ook.

Trouwens, ik zou het ze afraden. Zulke tests moet je niet met trucjes maken, dat is juist het punt.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:45:30 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81720447
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:49 schreef lelouch het volgende:
Dat dus, heb ooit ook eens een uitnodiging gehad maar je moet betalen voor die test en dan?
Dan mag ik zeggen dat ik bij Mensa hoor, zie de meerwaarde daar niet van in eigenlijk.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:28:41 #40
285174 Evienne
never odd or even
pi_81725354
Resultaat na 20 minuutjes: Ik ben een fucking genie.

Ga ik de officiele test toch maar es proberen dan
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_81725490
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat dus, heb ooit ook eens een uitnodiging gehad maar je moet betalen voor die test en dan?
Dan mag ik zeggen dat ik bij Mensa hoor, zie de meerwaarde daar niet van in eigenlijk.
Het is gewoon een vereniging.

Met allerlei activiteiten. Verder niets bijzonders ofzo, behalve dat je dan (een tweetal) testen doet en waarbij je een bepaalde score moet behalen om voor lidmaatschap in aanmerking te komen.

Dat jij de meerwaarde niet ziet, is omdat je niet weet wat de vereniging doet of wat er allemaal gedaan wordt binnen de vereniging. (dat wil overigens natuurlijk niet zeggen dat de vereniging je per se een meerwaarde biedt, maar het kán uiteraard wel)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_81725735
Vind het altijd wel leuk die testjes, gewoon voor de grap.
Maar echt meedoen met zo'n test zie ik niet zitten.
Al was het alleen maar vanwege het examengevoel

Die cijferreeksen vind ik juist meestal gemakkelijk, al moet ik zeggen dat ik weleens een uitgebreidere mensa test heb gedaan (van mn opa) en dat ik daar wel wat meer moeite had dan met deze test.
compact en kleverig.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:24:09 #43
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_81728030
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
Vind het altijd wel leuk die testjes, gewoon voor de grap.
Maar echt meedoen met zo'n test zie ik niet zitten.
Al was het alleen maar vanwege het examengevoel

Die cijferreeksen vind ik juist meestal gemakkelijk, al moet ik zeggen dat ik weleens een uitgebreidere mensa test heb gedaan (van mn opa) en dat ik daar wel wat meer moeite had dan met deze test.
Het is vast ook in hun belang om zoveel mogelijk mensen naar zo'n dag te krijgen, dus de online test-test zal wel wat makkelijker zijn ja
Every super woman needs a superman; here I am.
pi_81728242
Da's het enige bezwaar dat ik heb tegen die online test: die is qua moeilijkheidsgraad totaal niet te vergelijken met de daadwerkelijke test (WAIS en Groninger Intelligentietest). Wat daar het doel van is, weet ik niet, aangezien de tests zelf zo'n beetje kostendekkend zijn.
pi_81753527
Ongeveer 2% van de bevolking heeft een hoog IQ
Ongeveer 98% van FOK heeft een hoog IQ (en en dik salaris, grote piemel en een grote vriendenkring)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:08:09 #46
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81754901
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 09:55 schreef muhahaha het volgende:
Ongeveer 98% van FOK heeft een hoog IQ (en en dik salaris, grote piemel en een grote vriendenkring)
Ik heb geen grote piemel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:34:16 #47
303849 Prince_Alexander
Son of Graham and Valanice
pi_81755638
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Twee van mijn kameraden gaan binnenkort de Mensa test doen.
Heeft iemand nog tips daarvoor? Ervaringen? Moet je heel moeilijk denken of juist het ' makkelijke' antwoord kiezen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Groetjes, Rubber-Johnny.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor wie twintig minuutjes stuk te slaan heeft... Hier de oefenvariant.
http://www.mensa.nl/lid-worden/doe-de-thuistest
Voorbereiden heeft geen zin. Gewoon test doen en als je lager dan 140 scoort gewoon tegen niemand vertellen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 14:22:05 #48
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81869500
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 09:55 schreef muhahaha het volgende:
Zo gaat dat. Zij er ooit topic waarin mensen over het ontbreken van hun ADHD of hun normale IQ hebben? Nee daar open je geen topics over.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:14:31 #49
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81874285
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:29 schreef MissMSX het volgende:
Na 10 minuten:
[..]

Ik ga me meteen aanmelden natuurlijk
Haha, same .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:15:28 #50
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81874318
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:28 schreef Five_Horizons het volgende:
Da's het enige bezwaar dat ik heb tegen die online test: die is qua moeilijkheidsgraad totaal niet te vergelijken met de daadwerkelijke test (WAIS en Groninger Intelligentietest). Wat daar het doel van is, weet ik niet, aangezien de tests zelf zo'n beetje kostendekkend zijn.
Deze test was vooral numeriek, WAIS en GIT gaan ook veel meer in op verbaal en cognitief.

155 voor WAIS btw .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:10:32 #51
266495 JoeBravo
I>U t(-_-t)
pi_81899978
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is gewoon een vereniging.

Met allerlei activiteiten. Verder niets bijzonders ofzo, behalve dat je dan (een tweetal) testen doet en waarbij je een bepaalde score moet behalen om voor lidmaatschap in aanmerking te komen.

Dat jij de meerwaarde niet ziet, is omdat je niet weet wat de vereniging doet of wat er allemaal gedaan wordt binnen de vereniging. (dat wil overigens natuurlijk niet zeggen dat de vereniging je per se een meerwaarde biedt, maar het kán uiteraard wel)
dat dus. En ik vond het geen kwaad kunnen om te zien of het wel een meerwaarde voor me heeft.
Testdagochtend was iig wel leuk om te doen.
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:17:49 #52
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_81900403
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:28 schreef MissBliss het volgende:
Thuistest resultaat
Geachte kandidaat,

Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen.
euj die had ik ook ooit ja
ben te dom voor de mensa
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:15 schreef oshiro het volgende:

[..]

Deze test was vooral numeriek, WAIS en GIT gaan ook veel meer in op verbaal en cognitief.

155 voor WAIS btw .
komt er een score uit de wais test? hmmmz moet ik die es opvragen. heb ik vorig jaar gedaan. maar ik geloofdat ik op sommige onderdelen heel hoog en op andere onderdelen vrij laag scoorde
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 26 mei 2010 @ 01:47:36 #53
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81905238
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

euj die had ik ook ooit ja
ben te dom voor de mensa
[..]

komt er een score uit de wais test? hmmmz moet ik die es opvragen. heb ik vorig jaar gedaan. maar ik geloofdat ik op sommige onderdelen heel hoog en op andere onderdelen vrij laag scoorde
Uit WAIS komt een totaalscore, een IQ .
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:13:51 #54
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81909371
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 01:47 schreef oshiro het volgende:

[..]

Uit WAIS komt een totaalscore, een IQ .
Maar wat zegt een toraal IQ als je verbaal 137 had en performaal maar 95?

Overigen is vooral het verbale IQ relevant voor school en leren.
  woensdag 26 mei 2010 @ 16:08:37 #55
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81925222
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar wat zegt een toraal IQ als je verbaal 137 had en performaal maar 95?

Overigen is vooral het verbale IQ relevant voor school en leren.
Er is een rekentabel voor WAIS om een totaal-IQ te krijgen bij verschillende uiteenlopende IQ-waarden voor de verschillende onderdelen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:38:20 #56
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81929685
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 16:08 schreef oshiro het volgende:

[..]

Er is een rekentabel voor WAIS om een totaal-IQ te krijgen bij verschillende uiteenlopende IQ-waarden voor de verschillende onderdelen.
Ik denk toch dat bij heel grote verschillen in scores dat totaal niet zoveel meer zegt..
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:45:25 #57
304703 heggeschaarbarbaar
knipt de kantjes er van af!
pi_81929920
Tja volgens die thuistest zou ik ook goede kans maken om lid te mogen worden van Mensa (en dat terwijl ik te lui was om alle vragn te beantwoorden ). Voor mij bevestiging genoeg dat ik slim ben, ik heb verder geen belangstelling om te betalen om lid te mogen zijn van een club voor slimmerikken.
your effort to remain who you are is what is limiting you
yo, I heard you like fail, so we put some fail in your fail, so you can facepalm while you facepalm
pi_81932240
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:45 schreef heggeschaarbarbaar het volgende:
een club voor slimmerikken.

woensdag 26 mei 2010 @ 18:59:38 #59
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81932722
Gooi die IQ tests maar weg, stop met je studie of je baan.. ... kennelijk ben je toch niet zo slim went je hebt een typo gemaakt!!
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:05:55 #60
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81933053
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik denk toch dat bij heel grote verschillen in scores dat totaal niet zoveel meer zegt..
Juist daarom is die tabel er. Het werkt niet met gemiddelden of iets dergelijks, er is gewoon een methode om een resultaat te koppelen aan de deelresultaten. Dat verloopt verder niet lineair.
pi_81935067
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Gooi die IQ tests maar weg, stop met je studie of je baan.. ... kennelijk ben je toch niet zo slim went je hebt een typo gemaakt!!
Nee, ik pikte gewoon een domme fout uit z'n kortzichtige trolpost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')