abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:36:54 #126
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81717347
Het beeld vind ik eigenlijk weinig belang hebben. Ooit heeft een groep die was aangespoeld dat gebouwd, waarschijnlijk omdat het de god van hun beschaving was. Toen die allemaal alweer dood waren, dacht Jacob: "Hey leuk, daar ga ik wonen."

En bam, beeld is tot in de details verklaard en de uitleg is buitengewoon saai en nietszeggend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:38:02 #127
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81717396
Voor de twitteraars onder ons: het is vandaag #thankstolost-day.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:39:21 #128
133369 Jivis
Critikut
pi_81717461
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:35 schreef Bragi het volgende:

[..]

Dan zouden ze weer het verwijt krijgen dat ze het Dharma-verhaal hebben afgeraffeld.
Ach... De Dharma afleveringen waren voor het grootste deel filler. Al die onzin over de dorpsmartelaar enzo . Ik vond het zeker niet slecht, meestal best leuk maar ik vind het jammer dat we nu in seizoen 6, vlak voor de finale bijvoorbeeld nog steeds met een niet-afgesloten Walt verhaal zitten. En dat is maar een van de voorbeelden van nog openstaande mysteries.

Ik snap ook niet hoe ze daar zelf overheen kunnen kijken. Tenzij ze er in de finale nog een stuk aan wijden, maar dat lijkt me niet gezien de andere dingen die nog opgelost moeten worden en zelfs in seizoen 6 nog nieuw zijn geïntroduceerd.
Amen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:41:30 #129
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81717545
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:47:32 #130
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_81717834
dat iedereen zo benieuwd is wie of wat dat beeld heeft gebouwd...

belangrijkste les die we kunnen leren uit o.a. dat beeld is dat op dit eiland met magische genezingskrachten de gemiddelde levensduur erg laag is. Zowel voor personen individueel als voor "beschavingen"
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:51:15 #131
133369 Jivis
Critikut
pi_81717985
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:47 schreef MikeyMo het volgende:
dat iedereen zo benieuwd is wie of wat dat beeld heeft gebouwd...

belangrijkste les die we kunnen leren uit o.a. dat beeld is dat op dit eiland met magische genezingskrachten de gemiddelde levensduur erg laag is. Zowel voor personen individueel als voor "beschavingen"
Niet zozeer het beeld, meer wat er zich voor de komst van Jacob en MIB's moeder op het eiland afspeelde en hoe dat eiland in de eerste plaats zo'n bovennatuurlijke plek is geworden. Dat heb ik toch altijd een vrij fundamentele vraag gevonden, die blijkbaar niet beantwoord gaat worden. In veel interviews met Darlton zeggen ze namelijk dat ze zich vooral willen richten op de personages.
Amen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:52:13 #132
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_81718027
Deze al langs geweest?

Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:53:18 #133
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81718080
Ik snap ook niet wat daar nou zo bijzonder/belangrijk aan is.

Soms moet je bepaalde ondefinieerbare dingen in series en films toch gewoon accepteren zoals ze je voorgeschoteld worden? LOST draait om een wereld zoals wij die kennen plús een mysterieus eiland. Punt.

Ga je ook aan alles twijfelen of je van alles afvragen over magie als je naar Harry Potter kijkt?
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:59:45 #134
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81718368
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:53 schreef Bragi het volgende:
Ga je ook aan alles twijfelen of je van alles afvragen over magie als je naar Harry Potter kijkt?
Harry Potter heeft dan ook geen horde fanboys die al jaren roepen "OMFG! Het is zóóó goed geschreven, de schrijvers hebben echt alles gepland, nog nooit heeft een TV-serie zo goed in elkaar gezeten!"
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:02:35 #135
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81718490
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Harry Potter heeft dan ook geen horde fanboys die al jaren roepen "OMFG! Het is zóóó goed geschreven, de schrijvers hebben echt alles gepland, nog nooit heeft een TV-serie zo goed in elkaar gezeten!"
Het probleem ligt dus bij die fans, niet bij de schrijvers.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:02:58 #136
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81718508


Artikel waar hij het hoogstwaarschijnlijk over heeft: http://www.nytimes.com/2010/05/21/arts/television/21lost.html?hpw
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:04:05 #137
133369 Jivis
Critikut
pi_81718549
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:53 schreef Bragi het volgende:
Ik snap ook niet wat daar nou zo bijzonder/belangrijk aan is.

Soms moet je bepaalde ondefinieerbare dingen in series en films toch gewoon accepteren zoals ze je voorgeschoteld worden? LOST draait om een wereld zoals wij die kennen plús een mysterieus eiland. Punt.

Ga je ook aan alles twijfelen of je van alles afvragen over magie als je naar Harry Potter kijkt?
Ben ik echt totaal niet met je eens. Mijn meest prangende vraag tijdens heel Lost is altijd geweest wat in vredesnaam dat eiland nou is en hoe het zo'n bovennatuurlijke plek is geworden. Sowieso heeft J.J. Abrams dat in den beginne ook als uitgangspunt genomen door het eiland als een soort personage te defineren, meer dan een "plek".

Ik hoef geen uitgebreide verklaring hoe die bovennatuurlijke krachten precies in elkaar steken, maar ik wil wel graag weten wat er aan de basis lag van het eiland en of het bijvoorbeeld ook ooit een normale plek is geweest. Ik snap niet waarom dat zo raar is, Lost heeft toch altijd om het eiland gedraait...
Amen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:06:38 #138
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81718656
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:04 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ben ik echt totaal niet met je eens. Mijn meest prangende vraag tijdens heel Lost is altijd geweest wat in vredesnaam dat eiland nou is en hoe het zo'n bovennatuurlijke plek is geworden. Sowieso heeft J.J. Abrams dat in den beginne ook als uitgangspunt genomen door het eiland als een soort personage te defineren, meer dan een "plek".

Ik hoef geen uitgebreide verklaring hoe die bovennatuurlijke krachten precies in elkaar steken, maar ik wil wel graag weten wat er aan de basis lag van het eiland en of het bijvoorbeeld ook ooit een normale plek is geweest. Ik snap niet waarom dat zo raar is...
Wil je dat echt weten, ja? Wat zou dat voor jou veranderen aan je ervaring van de serie?

Ik zie het gewoon zo: het eiland is een mysterieus eiland, goed verborgen voor de rest van de wereld en op dat eiland gebeurt het avontuur. C'est ca.

Alles wat ook maar iets zou kunnen vertellen over 'wat er aan de basis lag van het eiland' en of het 'ooit een normale plek is geweest' zou voor mij juist alleen maar afdoen aan het verhaal, aan de basis van het verhaal.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:08:05 #139
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81718727
De schrijvers zou ik vooral erg slim noemen (qua inspelen op het publiek en commercieel denken). Eigenlijk creëren ze met elk mysterie een nieuwe, korte hype en wanneer die dreigt uit te doven (of uitloopt op een anti-climax wegens gebrek aan antwoord), creëren ze gewoon een nieuw mysterie.

In theorie zou je dan denken dat je zoiets toch nooit kan volhouden, dan moet je tientallen mysteries gaan creëren en uiteindelijk kan niemand nog volgen. En laat dat nu net zijn wat ze gedaan hebben. Ze hebben het bijna tot het einde volgehouden. Als ze vroeger waren begonnen met niet geheel bevredigende antwoorden, dan waren ze misschien gewoon gecancelled.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:15:06 #140
133369 Jivis
Critikut
pi_81719069
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:06 schreef Bragi het volgende:

[..]

Wil je dat echt weten, ja? Wat zou dat voor jou veranderen aan je ervaring van de serie?

Ik zie het gewoon zo: het eiland is een mysterieus eiland, goed verborgen voor de rest van de wereld en op dat eiland gebeurt het avontuur. C'est ca.

Alles wat ook maar iets zou kunnen vertellen over 'wat er aan de basis lag van het eiland' en of het 'ooit een normale plek is geweest' zou voor mij juist alleen maar afdoen aan het verhaal, aan de basis van het verhaal.
Vind ik echt onbegrijpelijk, maar goed . Al die introducties van mythologische aspecten uit diverse culturen, de tempel, het standbeeld... dode mensen die aan personages verschijnen... Personages die dingen wensen die vervolgens verschijnen op het eiland... Daar hoef je helemaal geen verklaring voor? Nogmaals: ik hoef echt niet alles tot in het grootste detail te weten, dat kan ook helemaal niet. Maar inderdaad, ik had echt graag willen weten wat er nu aan de basis ligt van dat eiland. Zoals planethugo hierboven ook al zegt: zo kan ik ook wel een serie schrijven, gewoon allemaal mysterieuze shit bedenken en daar vervolgens niks meer over zeggen.

De personages zijn belangrijk, maar daarnaast heeft het mysterie altijd een net zo belangrijke plaats ingenomen. Een groot deel van die mysterie nu onbeantwoord opzij schuiven vind ik op z'n minst een zwaktebod van de schrijvers. Zelfs fantheorieën hebben er een verklaring voor, dan moeten de Lost schrijvers die toch ook wel hebben liggen.
Amen.
pi_81719267
Het gaat J.J. Abrams puur om de mysterie, dat zie je terug aan Lost. Het mysterie zelf is veel belangrijker dan de antwoorden. Ik heb hem vaker gelinkt in een vorig topic:



Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen natuurkundig/wetenschappelijk tintje aan is gegeven, iets waar de geeks voor warm lopen, en wat enigzins nog te verklaren zou zijn.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:23:49 #142
133369 Jivis
Critikut
pi_81719525
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:19 schreef ice_9 het volgende:
Het gaat J.J. Abrams puur om de mysterie, dat zie je terug aan Lost. Het mysterie zelf is veel belangrijker dan de antwoorden. Ik heb hem vaker gelinkt in een vorig topic:



Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen natuurkundig/wetenschappelijk tintje aan is gegeven, iets waar de geeks voor warm lopen, en wat enigzins nog te verklaren zou zijn.
Ja, dat filmpje heb ik gezien. En ik ben het ermee eens hoor. Punt is dat we nu het einde van de show naderen en we in principe 0,0 weten over het überhaupte ontstaan van het eiland. Dat is op z'n minst vreemd te noemen. Mocht er aan de basis van het eiland weer een nieuw mysterie liggen, het zij zo. Maar dan weten we tenminste iets. Het lijkt nu wel alsof ze het verhaal hebben uitgedacht tot het punt dat Jacob en MIB op het eiland landen en that's it. Ik vind dat een jammerlijke en makkelijke conclusie.
Amen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:29:50 #143
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_81719781
Ach ja, every answer will lead to new questions...

Het eiland is er altijd al geweest en is gewoon magisch... klaar
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_81720234
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:51 schreef Jivis het volgende:

[..]

Niet zozeer het beeld, meer wat er zich voor de komst van Jacob en MIB's moeder op het eiland afspeelde en hoe dat eiland in de eerste plaats zo'n bovennatuurlijke plek is geworden...
Ik dacht altijd dat die dingen gelinkt waren.

Er gaat iets mis met zwangerschappen op het eiland en dat beeld is van de Egyptische godin van de vruchtbaarheid. Met het verhaal van het ene zouden we het verhaal van het andere kunnen verklaren, dacht ik.

Nu kunnen we echter concluderen dat die Egyptenaren ook maar wat deden en geen idee hadden van de oorsprong van het eiland.

Het voelt alsof Lost geen begin heeft, en dat vind ik zonde.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:42:20 #145
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_81720291
Vond t echt een vette aflevering!!!

Wanneer komt de finale op NET 5?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_81720383
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:42 schreef satecl het volgende:
Vond t echt een vette aflevering!!!

Wanneer komt de finale op NET 5?
Volgende week vrijdag.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:45:11 #147
133369 Jivis
Critikut
pi_81720430
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:40 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat die dingen gelinkt waren.

Er gaat iets mis met zwangerschappen op het eiland en dat beeld is van de Egyptische godin van de vruchtbaarheid. Met het verhaal van het ene zouden we het verhaal van het andere kunnen verklaren, dacht ik.

Nu kunnen we echter concluderen dat die Egyptenaren ook maar wat deden en geen idee hadden van de oorsprong van het eiland.

Het voelt alsof Lost geen begin heeft, en dat vind ik zonde.
Inderdaad. Het lijkt erop dat de schrijvers zelf een "rough" ideetje hadden over dat beeld en de zwangerschapsproblemen maar er uiteindelijk zelf ook niet meer uitkwamen en toen maar met het "makkelijke" Across The Sea op de proppen kwamen.

Hoeft niet zo te zijn, maar zo komt het op mij (en meer mensen) over.
Amen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:47:18 #148
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_81720531
Ik moet zeggen, ik vond de laatste maar een matige episode.
Flesje bier
pi_81721476
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:47 schreef Gezicht het volgende:
Ik moet zeggen, ik vond de laatste maar een matige episode.
Waarom? Ik vond het juist een van de betere van dit seizoen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:13:25 #150
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_81721787
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:07 schreef Symer het volgende:

[..]

Waarom? Ik vond het juist een van de betere van dit seizoen.
Ik weet niet precies waarom maar ik vond deze gewoon niet zo spannend.

Tevens vind ik het een beetje cliché worden met die 'final battle'.
Flesje bier
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')