Nee geen koeien. Heb maar een tuintje in een dorp. Ik ben er nog niet mee bezig in de zin van maken maar meer info zoeken of het wel te doen is. Plaatje is dus gewoon gepikt van het internet.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:04 schreef onderjas het volgende:
Leuk! Heb je zelf ook koeien of koop je wel gewoon melk?
Misschien kun je er een geit inzetten? Hangt er een beetje vanaf wat voor begroeiing je hebt en waar dat beest voor de rest aan knabbelt, maar misschien kun je dan wel hele lekkere kleine geitenkaasjes maken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:08 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Nee geen koeien. Heb maar een tuintje in een dorp.
en dan de belangrijkste cul-vraagquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:21 schreef kletsbets het volgende:
Heb wel in het verleden eens een soort verse kruidenkaas gemaakt, denk aan paturain. 1 liter melk verwarmen en er wat vers citoensap doorheen roeren, dan laten staan. Het gaat schiften door het zuur, en word wat dikker. Laten uitlekken in een kaasdoek, en er dan kruidenzout ( herbamare of zo) doorheen doen, verse knoflook en verse kruiden als peterselie en bieslook. Laat een dagje lekker in de koelkast staan om de smaken door te laten trekken, en dan op een stukje stokbrood.
nu ik dacht ook een keer leuk te doen met één liter melk, citroensap een een schoon theedoek (dus soort van paneer) had het recept uit een blad van de supermarkt en de "kaas" moest gebakken worden....voor mij hoeft het niet meer, het was echt smakeloos en viel vies kruimelig uit mekaarquote:Op donderdag 20 mei 2010 18:05 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
en dan de belangrijkste cul-vraagwas het lekker?
Authentiek Indiaas eten in Nederland?quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
KICK!
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zelf paneer maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |