abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81637132
quote:
De Europarlementsleden hebben vandaag besloten hun budget voor assistenten te verhogen. Door een verhoging van 3000 euro per maand kunnen ze volgend jaar vier medewerkers aannemen in plaats van drie. Het parlement claimt dat de extra medewerkers nodig zijn omdat het parlement door het nieuwe EU-verdrag meer macht heeft gekregen.

GroenLinks-Europarlementslid Judith Sargentini had vergeefs geprobeerd het voorstel af te wijzen. ''Het gaat om gigantisch veel geld. Volstrekt onnodig. En voor al die extra assistenten is weer een nieuw gebouw nodig van 80 à 100 miljoen euro'', aldus haar voorlichter. Sargentini kreeg bij een stemming echter onvoldoende medestanders.

De maatregel voor 736 Europarlementsleden kost de EU ruim 26 miljoen euro per jaar extra aan salarissen. De parlementsleden krijgen nu ongeveer 17.000 euro per maand om hun medewerkers te betalen. Hans van Baalen, delegatieleider VVD in het Europarlement, vindt de verhoging onbegrijpelijk en onverantwoord in een tijd van economische crisis.
http://www.spitsnieuws.nl(...)parlementsleden.html

Ik ben blij dat de Nederlandse politici hier in ieder geval tegen waren, al ben ik benieuwd wat de fractie van Van Baalen heeft gestemd. Sowieso, 3000 per maand voor een assistent? Ik weet dat je dat niet voor minimum loon doet, maar 3k p/m is behoorlijk wat. 17.000 per maand om uit te geven alleen aan je hulpjes, niet bijzonder vreemd dat sceptici de EU hier op aanvallen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:37:59 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_81637219
Terecht. Het was allemaal verschillend. Hongaarse assistenten kregen soms maar 600 euro per maand. Niet alleen is het verhoogd, de enige nadruk die het hier krijgt, maar ook gelijkgetrokken over alle assistenten van alle landen.
pi_81637290
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:37 schreef Sander het volgende:
Terecht. Het was allemaal verschillend. Hongaarse assistenten kregen soms maar 600 euro per maand. Niet alleen is het verhoogd, de enige nadruk die het hier krijgt, maar ook gelijkgetrokken over alle assistenten van alle landen.
Dat het gelijk getrokken is vind ik prima, niet meer dan terecht. Dat het daarom verhoogd is, dat mag wat betreft inderdaad worden aangevallen. Nergens voor nodig om er zo'n hoog bedrag aan uit te geven. helemaal niet als er overal moet worden bezuinigd en mensen vooral willen bezuinigen op de overheid. Nou is dat natuurlijk een nationaal iets, maar Europa mag wel even het goede voorbeeld geven.
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:42:16 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_81637366
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:40 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat het gelijk getrokken is vind ik prima, niet meer dan terecht. Dat het daarom verhoogd is, dat mag wat betreft inderdaad worden aangevallen. Nergens voor nodig om er zo'n hoog bedrag aan uit te geven. helemaal niet als er overal moet worden bezuinigd en mensen vooral willen bezuinigen op de overheid. Nou is dat natuurlijk een nationaal iets, maar Europa mag wel even het goede voorbeeld geven.
Hun salaris is niet verhoogd per persoon, maar het budget dat er voor vrijgemaakt mag worden. Tegelijkertijd met de trend dat Europa meer macht krijgt, is er dus ook meer werk voor het parlement. Dus meer werk voor de assistenten. Dus moeten er meer assistenten komen. En daar is nu geld voor vrij gemaakt.
pi_81637744
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:42 schreef Sander het volgende:

[..]

Hun salaris is niet verhoogd per persoon, maar het budget dat er voor vrijgemaakt mag worden. Tegelijkertijd met de trend dat Europa meer macht krijgt, is er dus ook meer werk voor het parlement. Dus meer werk voor de assistenten. Dus moeten er meer assistenten komen. En daar is nu geld voor vrij gemaakt.
Onzin natuurlijk. 700 parlementsleden is ruim voldoende voor het werk, en het feit dat ze bijna niks te vertellen hadden was ook geen argument om minder geld te krijgen. De praatclub is iets minder vrijblijvend geworden, en er kwam inderdaad veel te veel onzin uit, maar dat lag niet aan het geld. Ze praatten wel over van alles waar ze geen zeggenschap in hadden en dat doen ze nog steeds.

Ik denk ook niet dat de nationale parlmenten hun budgetten omlaag gaan omdat ze minder macht hebben gekregen, denk je wel?

Het EP is voor politici wat een kroeg met gratis drank is voor alcohilisten, pakken wat je pakken kan. Daarom zijn politici ook altijd en overal veel enthousiaster over het EP en de komst en de uitbreiding daarvan dan het volk wat zij zouden moeten vertegenwoordigen. Verzin eens een plan wat een vermindering van baantjes en geld richting leden van politieke partijen oplevert, en die politieke partijen zullen massaal tegen zijn ipv kritiekloos voor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81654696
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:42 schreef Sander het volgende:

[..]

Prima dat er meer assistenten komen als die nodig zijn, prima dat de assistenten van verschillende landen nu even veel gaan verdienen, maar voor een budget van 17K per maand 4 assistenten inhuren is me gewoon veel te gortig, dat is ook waar ik tegen ageer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')