abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2002 @ 20:17:27 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2787306
Ik ben anders over dit onderwerp gaan denken sinds ik blow. Ik vind rokers nu minder irritant, maar toch vind ik nog steeds dat ruimtes voor rokers en niet-rokers streng gescheiden dienen te worden. Ik vind dat je iemand die niet geconfronteerd wil worden met jouw gerook, die kans moet krijgen...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_2787313
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:17 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben anders over dit onderwerp gaan denken sinds ik blow. Ik vind rokers nu minder irritant, maar toch vind ik nog steeds dat ruimtes voor rokers en niet-rokers streng gescheiden dienen te worden. Ik vind dat je iemand die niet geconfronteerd wil worden met jouw gerook, die kans moet krijgen...
Dan wil ik dat dikke mensen een aparte bus krijgen.. dan heb ik ook een keer wat meer ruimte ipv dat er iedere keer zo'n naast mij zit
  vrijdag 11 januari 2002 @ 20:21:32 #28
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_2787334
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 19:17 schreef yingyang het volgende:
Een rookvrije toekomst betekent dat er ook rookvrije cafes komen en rookvrije treinstellen en rookvrije vliegtuigen.

Dat niet rokers niet de dupe worden van het asociale gedrag van rokers.

Ooit komt het nog zover. Ze zijn nu bezig om te vechten voor een rookvrije toekomst.

Mensen die niet roken en MOETEN meeroken worden de dupe ervan. Kleren gaan stinken, ogen gaan tranen en longen worden vervuild.

Ahh dus helemaal geen ruimtes meer waar we ons sigaretje mogen roken? Want WIJ zijn asociaal.

Okay.. dat is ook weer duidelijk.

vrijdag 11 januari 2002 @ 20:22:22 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2787343
Dat is onzin. Dikke mensen vallen niemand lastig met hun gewicht: met roken kun je andere mensen ZIEK maken. Roken veroorzaakt kanker. Je verhoogt dus de kans op kanker bij mensen als je in hun buurt gaat roken.. Dat is toch egoistisch?
Mensen die roken weten van dat risico en kiezen ervoor. Mensen die niet roken dus NIET.

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 11-01-2002 20:25]

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_2787352
tjonge tjonge...

nee, nee...ik doe het niet

(reactie op Frenkie)

pi_2787365
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:22 schreef SEMTEX het volgende:
Dat is onzin. Dikke mensen vallen niemand lastig met hun gewicht: met roken kun je andere mensen ZIEK maken. Roken veroorzaakt kanker. Je verhoogt dus de kans op kanker bij mensen als je in hun buurt gaat roken.. Dat is toch egoistisch?
Ik rook niet en heb er eigenlijk ook nooit last van.
We moeten gewoon wat minder zeuren op elkaar, en wat verdraagzamer zijn. Dat maakt de wereld een stuk aangenamer.
pi_2787372
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:23 schreef lily het volgende:
tjonge tjonge...

nee, nee...ik doe het niet

(reactie op Frenkie)

Ik zei nog zo.. zeg nou niks
pi_2787377
precies!
  vrijdag 11 januari 2002 @ 20:26:48 #34
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2787380
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:25 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik rook niet en heb er eigenlijk ook nooit last van.
We moeten gewoon wat minder zeuren op elkaar, en wat verdraagzamer zijn. Dat maakt de wereld een stuk aangenamer.

Dat is dan mazzel voor jou, in de tijd dat ik niet rookte had ik er wel last van. Ik heb van m'n 10e tot mn 13e lichte last van astma gehad en toenw as het dus SUPERvervelend als er iemand in mijn buurt rookte.
pi_2787383
Of je kunt stoppen of niet stoppen weet je pas als je gestopt bent. Geen enkele roker kan zomaar zeggen als ik wil stoppen dan stop ik, zo makkelijk leer je die gewoonte niet af.

Als behoorlijke roker ben ik mij er absoluut van bewust dat het eigenlijk een vrij domme gewoonte is, helaas wordt mijn dag er niet bepaald aangenamer op als ik de hele dag niet kan roken.

Voorlopig denk ik daarom nog niet aan stoppen, ik vind het te aangenaam om regelmatig effe een sigaret te roken.

Wat Danny betreft, ik ken hem verder niet persoonlijk, maar ik vind juist dat jij je nogal militant (is dat zo goed geschreven?) opstelt tegenover de niet-roker.

maar goed, het blijft een oeverloze discussie

٩๏̯͡๏)۶
pi_2787396
verdraagzamer betekent ook: doen wat je wilt zolang niemand er last van heeft
  vrijdag 11 januari 2002 @ 20:29:46 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2787405
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:28 schreef lily het volgende:
Precies! Respect krijg je pas als je het een ander toont! (en als jij dus schijt hebt aan iemand die vraagt of jij je sigaret uit wilt doen, zul je de wereld echt niet verdraagzamer maken)
pi_2787416
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:28 schreef lily het volgende:
En ook zeur eens wat minder en leg jouw mening niet zo aan anderen op
  vrijdag 11 januari 2002 @ 20:32:47 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2787431
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:30 schreef Frenkie het volgende:

[..]

jij kunt niet beargumenteren he? geef maar toe
pi_2787438
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:30 schreef Frenkie het volgende:

of je moet houden van oeverloze discussies
pi_2787450
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

jij kunt niet beargumenteren he? geef maar toe

Nee daar krijg je moeie vingers van.
Maar er valt toch niks te beargumenteren..
Kijk roken is slecht voor je, maar schijnbaar erg lekker. Dus er zijn mensen die roken en mensen die niet roken. En daar kunnen we uren over typen, maar dat schiet toch echt nul,nul op. We zullen gewoon met elkaar moeten leren leven..
pi_2787458
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:33 schreef lily het volgende:

[..]

of je moet houden van oeverloze discussies

Hou ik niet van... ik al echte man, ben oplossingsgericht en dat valt hier tovh niet te behalen.
  vrijdag 11 januari 2002 @ 20:38:08 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2787472
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:35 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Nee daar krijg je moeie vingers van.
Maar er valt toch niks te beargumenteren..
Kijk roken is slecht voor je, maar schijnbaar erg lekker. Dus er zijn mensen die roken en mensen die niet roken. En daar kunnen we uren over typen, maar dat schiet toch echt nul,nul op. We zullen gewoon met elkaar moeten leren leven..

nee lieverd, als het over lollies of pokemonkauwgum had, had je een punt, maar het gaat over roken: een gewoonte die consequenties met zich meedraagt. In dit geval: vrij ernstige ziektes...
dan MAG je die keuze voor een ander niet maken...
  vrijdag 11 januari 2002 @ 20:39:18 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2787476
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:36 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Hou ik niet van... ik al echte man, ben oplossingsgericht en dat valt hier tovh niet te behalen.

je BEGINT niet eens aan een discussie, je gaat er al vanuit dat je gelijk hebt....
dat komt heel erg dom over..
pi_2787490
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

nee lieverd, als het over lollies of pokemonkauwgum had, had je een punt, maar het gaat over roken: een gewoonte die consequenties met zich meedraagt. In dit geval: vrij ernstige ziektes...
dan MAG je die keuze voor een ander niet maken...

Oke en de oplossing is een rookverbod.. wedden dat dat toch niet gebeurd.. En dus of je die keuze wel of niet MAG maken, maakt niks uit en deze discussie verandert niks en brengt geen standpunten dichter bij elkaar.

Even een anecdote:
Er woonde bij ons vroeger in de straat een man die nooit rookte, hij had een tweelingbroer die rookte als een ketter, ze kregen beide longkanker en binnen een half jaar na elkaar kwamen ze beiden te overlijden..

vrijdag 11 januari 2002 @ 20:43:56 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2787514
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:41 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Oke en de oplossing is een rookverbod.. wedden dat dat toch niet gebeurd.. En dus of je die keuze wel of niet MAG maken, maakt niks uit en deze discussie verandert niks en brengt geen standpunten dichter bij elkaar.

in mijn opinie is een rookverbod geen oplossing....heb dat ook nergens neergezet...
quote:
Even een anecdote:
Er woonde bij ons vroeger in de straat een man die nooit rookte, hij had een tweelingbroer die rookte als een ketter, ze kregen beide longkanker en binnen een half jaar na elkaar kwamen ze beiden te overlijden..
dat heeft meer te maken met het tweeling-gen dan met roken zelf...
  vrijdag 11 januari 2002 @ 20:46:03 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2787535
Wow, dit is een discussie van 2 jaar oud
  vrijdag 11 januari 2002 @ 20:46:58 #48
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_2787541
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:46 schreef SEMTEX het volgende:
Daar kom je snel achter
pi_2787552
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 20:46 schreef SEMTEX het volgende:
..
pi_2787559
Ben je nou nog niet uitgediscuzeurd over dit onderwerp Danny?

Het wordt wel een beetje saaaaai nu hoor!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')