abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin vrijdag 17 maart 2000 @ 08:30:00 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_29087
Deeltje 3 alweer. Huidig onderwerp van discussie:
Er moeten aparte ruimtes komen voor rokers in restaurants, luchthavens etc. betaald van de accijnzen die de roker over zijn of haar pakje sigaretten of shag betaalt. Voor of tegen en waarom ?

Aparte treinstellen voor rokers en aparte vliegtuigen (dus niet VLUCHTEN) voor rokers met evt extra toeslag voor rokende reizigers moeten er komen. Voor of tegen en waarom ?

Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 17 maart 2000 @ 08:58:00 #2
2433 Capoeiristas
Eej waor gaode gij naor toe?
pi_29088
Hmmm ik denk dat wij gewoon in de jaren 40 of 50 in america hadden moeten leven. Toen wisten ze nog nixs van schadelijke bijwerkingen, uitlaat gassen...heel wat minder gezeik dus.

Ik vindt roken ook stom. Ik bedoel als je maar wilt en beetje doorzet kun je wel stoppen. Niet lullen van ja maar gewoonte dit, gewoonte dat, niet zeuren ,stoppen als je echt wil, je bent toch geen mietje?

Dit bewijst maar weer eens dat de mensen tegenwoordig slaaf zijn van hun materialen. O.a. het roken dus..

Elke morgen als ik wakker word weet ik dat ik weer 24 uur heb om te leven.
pi_29089
Ik snap best dat de roker allemaal aparte ruimtes wil en vliegtuigen bla bla bla ... maar moet het nou echt zo ?

Kan de roker zich nou niet even inhouden als ie bijv. 1 uur in de trein moet zitten ?
Ga anders gewoon met de auto als je er niet tegen kan.

Ik denk dat het fatsoen en respect ook van de rokers-kant moet komen.

Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
  Admin vrijdag 17 maart 2000 @ 09:54:00 #4
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_29090
Ik ben het ermee eens dat iedereen kan stoppen. Ik WIL alleen niet stoppen omdat ik
't veel te lekker vind. Heeft niets met slaaf zijn te maken. Buiten dat doet dit helemaal niet ter zake. Hoeveel mensen ook eventueel zouden besluiten te stoppen, ongeveer evenzoveel beginnen eraan.

Van het CBS ( http://www.cbs.nl/nl/diensten/persberichten/pb99n181.htm )
Ongeveer één op de drie Nederlanders van 16 jaar en ouder, ofwel bijna 4,3 miljoen personen, rookt. Meer mannen roken dan vrouwen, 39% versus 31%.

Snap ik trouwens niet. 1 op de 3 nederlanders van 16 jaar en ouder rookt. Dat zou dus 33.33333% zijn.
Maar als 39% van de mannen rookt, en 31% van de vrouwen rookt, dan rookt dus 70%. Of ben ik nou gek aan het worden ?

Admin vrijdag 17 maart 2000 @ 09:57:00 #5
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_29091
quote:
op 03-17-2000 om 09:43 AM schreef §erum het volgende:
Kan de roker zich nou niet even inhouden als ie bijv. 1 uur in de trein moet zitten ?
Ga anders gewoon met de auto als je er niet tegen kan.

Ik denk dat het fatsoen en respect ook van de rokers-kant moet komen.

Veel rokers kunnen dat inderdaad niet. Bovendien zijn er reizen die langer duren. Rotterdam-Zwolle is bv 1uur 38minuten.
Een vlucht naar Florida duurt dik 9 uur (en met het niet roken op de luchthavens meegeteld moet je dus als roker zo'n 11 a 12 uur zonder doen. Roken is een behoefte voor rokers, net als plassen bijvoorbeeld.
Ga eens 11 uur op reis. Na een uurtje moet je nodig pissen, maar je moet nog 10 uur wachten voor je mag. Kijken hoe prettig jouw reis dan verloopt...

vrijdag 17 maart 2000 @ 10:05:00 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_29092
Uiteraard ben ik het eens met gescheiden ruimtes voor rokers en niet-rokers...

Should go without saying...

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_29093
Hmmmz, ik denk dat er te veel rokers zijn die zich neerleggen bij hun verslaving.
Roken zit tussen je oren ...
  Admin vrijdag 17 maart 2000 @ 11:53:00 #8
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_29094
Als niet-roker kun je daar natuurlijk niet over oordelen, vandaar dat ik die opmerking niet serieus kan nemen. Roken is lekker, simpel. Ik weet ook wel dat ik kan stoppen als ik dat wil, maar ik wil het niet. Simpel toch ?
  Admin vrijdag 17 maart 2000 @ 11:55:00 #9
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_29095
quote:
op 03-17-2000 om 10:05 AM schreef Verbal het volgende:
Uiteraard ben ik het eens met gescheiden ruimtes voor rokers en niet-rokers...

Should go without saying...

V

Als je VOOR gescheiden ruimtes bent, ben je dus TEGEN het verbieden van roken overal en nergens en dus ook VOOR het aanleggen van die voorzieningen ?

pi_29096
Onzin Danny, als niet-roker kan ik daar zeker wel over oordelen.
Iedereen heeft toch een WIL ? Mooi, idereen is dan ook in staat om tegen zichzelf te zeggen dat het nu even niet kan.

Waarom probeer je je trouwens zo te verdedigen in deze discussies Danny ?
Je haalt vaak de meest idiote argumenten erbij die vaak nergens op slaan maar door het leuk te vertellen lijkt het vaak nog ergens op ook ...

Pas je nou gewoon aan ofzo

Admin vrijdag 17 maart 2000 @ 15:56:00 #11
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_29097
Precies. Ik heb een eigen wil. Ik WIL roken. Ik laat me dus niet JOUW wil opdringen evenmin als ik jou de mijne opdring. Met aparte ruimtes voor rokers zou dat hele probleem namelijk van de baan zijn en zou je nooit last van ons hebben en zouden wij je ook nooit tot last zijn. Iedereen blij toch ? Of gun je alleen jezelf een prettig leven ? O nee, wacht, jij vond dat rokers geen prettig leven hadden, da's waar ook.
pi_29098
Ik ben te moe om nog weer te gaan discusseren.

Roken = slecht voor je gezondheid en kost geld, en daarmee is de kous af.

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  Admin zaterdag 18 maart 2000 @ 12:10:00 #13
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_29099
Dat is precies de mentaliteit waar ik het over heb. IK vind het onzin en slecht en duur dus heeft NIEMAND verder het tegendeel te bewijzen. MIJN mening en MIJN plezier zijn belangrijk, dat van anderen totaal NIET.
Sorry PE, maar zo werkt 't niet in de maatschappij.
  zaterdag 18 maart 2000 @ 13:34:00 #14
2900 BreeeZe
On the Road again
pi_29100
Rokers en Niet-rokers moeten inderdaad rekening met ELKAAR houden. het moet niet van 1 kant komen (zoals alles wat je samen moet regelen)
Apparte ruimtes voor rokers is inderdaad een geode oplossing, op m'n werk b.v. is mijn kantoor het rokers hok, als we willen roken gaat de deur dicht en de deur naar het magazijn open (ik zit naast het magazijn) zodat mijn baas (de niet-roker) er geen last van heeft, prima opgelost toch?

En roken zit echt niet alleen tussen je oren, je heb echt wel last van ontwennings verschijnselen als je stopt, niet lang, een dag of 3, maar het is echt wel heeeeeeeel genaaid, en dat denk je niet ff weg.

Vroem!
pi_29101
Roken kies je zelf voor en ik ben daarom ook verantwoordelijk voor mijn gedrag. Anderen mogen wel met preventieve maatregelen zorgen dat zij geen last van rokers hebben, maar zij hebben niet het recht om mij te vertellen dat ik totaal niet mag roken en dus moet stoppen (in het algemeen).
Zelf rook ik ook en ben voor rokers en niet-rokers ruimtes, mede om de kans te verkleinen dat mensen iets oplopen doordat ik in hun bijzijn rook.
In vliegtuigen mag het niet en dat vind ik een goede zaak. Daar heerst een ander klimaat (hele droge lucht) en je kan niet zomaar een raampje open zetten. In de trein daarentegen moeten de gescheiden ruimtes blijven bestaan, want daar kan het verder niet zo'n kwaad. Iedereen zit tevreden in de coupe waar hij wil.
Voer het nog verder door, bijvoorbeeld in restaurants, cafe's etc. Dan weet iedereen waar hij of zij aan toe is.
Maar we moeten wel nokken met het moraliserende gedrag van burgers en overheid tov de rokende gemeenschap.
Roken kies je zelf voor....

Laatste onzin: het tegengaan van reclame voor rookmerken heeft geen effect op de rokende jeugd. De jeugd gaat nl niet roken door een reclame, maar omdat ze het meemaken bij kennissen, vrienden en anderen.

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_29102
Ik zou jou zo gigantisch kunnnen uitlullen dat je de volgende 10 jaar niets meer te zeggen hebt ! [verder geen disrespect].

Maar ik word minstens zo kotsziek van al die discussies dan van rokers\en de troep die ze achterlaten zelf !

En daarmee ben ik uitgepraat, maar de roker die naast mij op het busstation staat moet niet raar opkijken als ik hem op zijn bek ram als ie weer zijn peuk op de grond fikkert.

Love&Peace my brothers.

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  Admin zondag 19 maart 2000 @ 09:46:00 #17
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_29103
Jij ook al ? Serum ook al.. Wat is dat toch voor opgekropte agressie onder de fanatiek anti-rokers ? Relax een beetje man. Neem een peuk. Discussieren doet men doorgaans met de mond en hersenen, niet met de vuisten.
  vrijdag 11 januari 2002 @ 17:37:27 #18
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_2785727
*enorme schop*

Zo, effe weer aanzwengelen

Ik ben heel erg anti-roken. Van mij mag het overal verboden worden. Het slaat op mijn keel en ik krijg het benauwd.

Echter, ik ben niet militant ofzo. Zal nooit iemand erop aanspreken, maar zal zelf altijd ergens anders gaan zitten ofzo. Je zal maar vriendelijk vragen of hij even wil wachten en het is toevallig net een gewelddadige aso. Je krijgt klappen voor minder tegenwoordig.

Wat ik ook wel amusant vind van rokers zijn al die gasten die zeggen "kan mij het rukken dat het kankerverwekkend is. dood gaan we allemaal".

Ik heb namelijk een collega gehad (gehad, want hij ging dood aan longkanker op zijn 42e) die dat ook altijd verkondigde.

Toen hij dus longkanker kreeg en dat met veel emotie had medegedeeld zei ik iets in de trant van dat het erg zielig voor hem was, maar dat hij toch bewust koos voor de kans om een jaartje of 30 eerder de pijp uit te gaan en dat ik het asociaal vind om op deze manier zoveel verdriet te veroorzaken bij je vrouw en je kinderen (die hij dus nooit zal zien afstuderen of zien trouwen en kinderen krijgen).

Kortom ik liet mijn frustatie tegen de zielige junkies die we rokers noemen ff gaan. Vond ie niet zo leuk natuurlijk Ik bedoel, ik val ze niet lastig met te vragen of ze ergens anders willen gaan roken; val mij dan niet lastig met je kwaaltjes die je ervan krijgt. Daar kies je voor!

Ik vroeg me eigenlijk af waarom iemand zowiezo gaat roken. Je 1e sigaret is altijd vies. Volgens mij ga je alleen maar roken om er bij te mogen horen en vervolgens ben je te zwak om ermee te stoppen.

Afijn. Ik wens je veel succes als je op je 57e ofzo aan je vrouw moet uitleggen dat je na wat chemokuurtjes nog een half jaartje hebt te gaan (mijn eigen vader overkwam dat dus -pakje per dag ondanks veel gepush om te stoppen van onze kant- in '96 ). Zelf zou ik wel graag opa willen worden enzo. Nou ja, de behoefte voor een sigaret is waarschijnlijk groter bij sommigen.

Ik ga internet eens even uitpluizen voor statistieken van levensverwachting rokers en niet-rokers. Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat globaal gezien 70% van de rokers niet ouder worden dan 70 en dat 70% van de niet-rokers de 75 haalt.

[Dit bericht is gewijzigd door Vamos op 11-01-2002 17:39]

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_2785757
Iedereen die wil of moet kàn stoppen, echt waar
  Admin vrijdag 11 januari 2002 @ 18:30:39 #20
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_2786186
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:37 schreef Vamos het volgende:
Afijn. Ik wens je veel succes als je op je 57e ofzo aan je vrouw moet uitleggen dat je na wat chemokuurtjes nog een half jaartje hebt te gaan (mijn eigen vader overkwam dat dus -pakje per dag ondanks veel gepush om te stoppen van onze kant- in '96 ). Zelf zou ik wel graag opa willen worden enzo. Nou ja, de behoefte voor een sigaret is waarschijnlijk groter bij sommigen.
Ik wens je veel succes als je op je 57e ofzo aan je vrouw moet uitleggen dat het dotteren allemaal niet hielp en dat je nog een half jaartje hebt te gaan omdat je te vet at.
Dat je op je 45e moet uitleggen aan je kind dat je teveel koffie hebt gedronken in je leven en dat je er een hartkwaal aan hebt overgehouden.
Dat je teveel rood vlees hebt gegeten en een tumor hebt waar niets meer aan te doen is.
Dat je niet goed uitkeek bij het oversteken en dat je schedel aan de bumper van een bus hangt.
Dat je teveel in onze o zo gezonde buitenlucht hebt gelopen.
Dat je vroeger toch een pilsje teveel hebt genomen en je leverkanker hebt opgelopen.
Dat je een hartinfarct opliep tijdens het sporten.
Dat je hart er gewoon opeens zonder waarschuwing mee ophoudt.
Dat je een keertje vreemd ging en er aids aan over hield.
Dat je tijdens een vakantie wordt gestoken door een malariamug en er te laat bij was.
Dat je bloeddruk te hoog is vanwege stress en dat er zich een bloedpropje naar je hersenen wurmt.
Of gewoon dat blijkt dat je erfelijke aanleg had voor kanker.

Kortom: dood gaan we allemaal, en als je een BEETJE van het leven wilt genieten moet je gewoon doen waar je zin in hebt. Alles kan gevolgen hebben, maar als je overal rekening mee moet gaan houden kun je er net zo goed zelf een eind aan maken en je ophangen.
Tegenwoordig is ALLES schadelijk voor de gezondheid, maar ik zie maar weinig mensen hun koffie, pilsje en macdonalds laten staan.

quote:
Ik ga internet eens even uitpluizen voor statistieken van levensverwachting rokers en niet-rokers. Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat globaal gezien 70% van de rokers niet ouder worden dan 70 en dat 70% van de niet-rokers de 75 haalt.
En ?
Dat houdt dus in dat die 5 jaar die ik korter leef ik een grotere kans heb vrij te zijn van Alzheimer. Waar jij met 60 al je eigen kind niet meer herkent en nog 15 jaar als kasplantje door het leven moet heb ik gewoon nog 10 jaar met m'n familie voor de boeg.

Welterusten...

vrijdag 11 januari 2002 @ 18:33:50 #21
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_2786214
Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
pi_2786413
quote:
Op vrijdag 17 maart 2000 08:30 schreef Danny het volgende:
[quote]Deeltje 3 alweer. Huidig onderwerp van discussie:<BR>Er moeten aparte ruimtes komen voor rokers in restaurants, luchthavens etc. betaald van de accijnzen die de roker over zijn of haar pakje sigaretten of shag betaalt.
Voor: aparte ruimtes, dan heeft niemand van last van "ons" en we betalen ervoor.
quote:
<P>Aparte treinstellen voor rokers en aparte vliegtuigen (dus niet VLUCHTEN) voor rokers met evt extra toeslag voor rokende reizigers moeten er komen.
Ach, waarom niet. Ik zal er geen gebruik van maken want ik heb er niet zo'n moeite mee om een tijd niet te roken maar als er animo voor is...
pi_2786658
Een rookvrije toekomst betekent dat er ook rookvrije cafes komen en rookvrije treinstellen en rookvrije vliegtuigen.

Dat niet rokers niet de dupe worden van het asociale gedrag van rokers.

Ooit komt het nog zover. Ze zijn nu bezig om te vechten voor een rookvrije toekomst.

Mensen die niet roken en MOETEN meeroken worden de dupe ervan. Kleren gaan stinken, ogen gaan tranen en longen worden vervuild.

vrijdag 11 januari 2002 @ 20:04:30 #24
8428 Racemol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_2787174
Het lijkt erop dat danny niet WIL luisteren naar de niet rokers... hij heeft altijd zijn zegje klaar wat er elke keer weer enorm omheen draait.. beetje jammer. '

Verder ga ik niet in op dat roken/niet roken verhaal omdat iedereen tegenwoordig toch een bord voor zijn kop heeft.

Wat een onzin, een signature..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 januari 2002 @ 20:11:10 #25
862 Arcee
Look closer
pi_2787237
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 18:30 schreef Danny het volgende:
Kortom: dood gaan we allemaal, en als je een BEETJE van het leven wilt genieten moet je gewoon doen waar je zin in hebt. Alles kan gevolgen hebben, maar als je overal rekening mee moet gaan houden kun je er net zo goed zelf een eind aan maken en je ophangen.
Tegenwoordig is ALLES schadelijk voor de gezondheid, maar ik zie maar weinig mensen hun koffie, pilsje en macdonalds laten staan.
Maar die mensen kiezen er zèlf voor om dat soort 'schadelijke' produkten tot zich te nemen.

Bij meeroken heb je die keuze niét.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')