Kweenie hoor. De sensors zijn echt wel een tik verbeterd sinds de D40 uitkwam (4 jaar geleden he!). Dus meer ruis op hoge ISO, etc. Die 6mp is idd wel voldoende voor de meeste maar er is meer dan alleen dat. Als je 2e hands gaat zou ik voor de D60 of toch een D90 gaan denk ik... Of gewoon het topmodel consumer klasse, de D5000 dus en dan een nieuwe.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:08 schreef Joene het volgende:
Serieus ik zou een D40 body kopen , die kosten tweedehands tussen de 150/ 200 euro
Prima body en 6mp is wat mij betreft voldoende.
Die d5000 is ansich mooi cameraatje ook idd.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:12 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Kweenie hoor. De sensors zijn echt wel een tik verbeterd sinds de D40 uitkwam (4 jaar geleden he!). Dus meer ruis op hoge ISO, etc. Die 6mp is idd wel voldoende voor de meeste maar er is meer dan alleen dat. Als je 2e hands gaat zou ik voor de D60 of toch een D90 gaan denk ik... Of gewoon het topmodel consumer klasse, de D5000 dus en dan een nieuwe.
Mja, qua Nikon is het gewoon lastig geloof ik. Ik heb er ook naar gekeken aangezien ik nu zoú kunnen overstappen van systeem maar het is gewoon net niet interessant genoeg. De Canon 550D heeft de sensor van de 7D, dat is gewoon een super camera. De D5000 trekt dat gewoon niet, hoe mooi die cam ook is. Dan kom je in het segment 50D of D90 wat gewoon een flink prijsverschil is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:14 schreef Joene het volgende:
[..]
Die d5000 is ansich mooi cameraatje ook idd.
D90 tweedehands kan je voor die 100 verschil beter nieuw kopen.
Klopt helemaal, maar ik heb dus ooit de 30D gehad en dan kun je nooit meer terug naar een instapper. Sowieso het formaat, het tweede top lcd scherm, betere viewfinder, het quick control dial... allemaal zaken die voor mij het verschil maken tussen 'ff snel de camera pakken' en 'mja laat maar zitten'. Stiekum vind ik de 550D geweldig qua specs maar ik weet nu al dat ik me ga ergeren aan alles wat er dan niet op zit tov de xxD range...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:36 schreef Joene het volgende:
Klopt al ben ik er nog steeds van overtuigd dat 50D of D90 voor de hobbyfotograaf die max 300 fotootjes in een jaar schiet dikke overkill is ook
Mijn eerste dSLR.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:58 schreef Joene het volgende:
De 300D van canon vond ik in het begin wel leuk ook maar die pakt zodner de extra grip ook kut.
Ik heb echt zo'n spijt achteraf dat ik m'n 30D + grip heb verkocht. Wát een fijne cam was dat. Met handstrap en alles erbij. Super.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:58 schreef Joene het volgende:
De 300D van canon vond ik in het begin wel leuk ook maar die pakt zonder de extra grip ook kut.
Laat ik het zo zeggen, Canon zonder de extragrip althans Consumer range vind ik niet heel fijn.
ik heb nog een g2 liggen thuis , wat een fantastisch apparaat is /was dat. En ik had daar zo een compactflash ding in met een hardeschijfje (geen idee meer hoe zo een drive ook weer heette).quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:59 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Mijn eerste dSLR.. De zilveren had ik. Daarvoor nog een Canon Powershot G1 (
) en een compactdingskie van Olympus (
). Met xD kaarten.
.
Ach morgen nieuw speelgoed, grippie en handstrap erbij kopen klaaar.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:00 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik heb echt zo'n spijt achteraf dat ik m'n 30D + grip heb verkocht. Wát een fijne cam was dat. Met handstrap en alles erbij. Super.
ik ook geen eigenquote:
Microdrive!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:00 schreef Joene het volgende:
[..]
ik heb nog een g2 liggen thuis , wat een fantastisch apparaat is /was dat. En ik had daar zo een compactflash ding in met een hardeschijfje (geen idee meer hoe zo een drive ook weer heette).
De microdrive was dat !quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:00 schreef Joene het volgende:
[..]
ik heb nog een g2 liggen thuis , wat een fantastisch apparaat is /was dat. En ik had daar zo een compactflash ding in met een hardeschijfje (geen idee meer hoe zo een drive ook weer heette).
Ik had er 1 van Hitachi van 2gb ! en iddquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:02 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Microdrive!. Die had ik ook in de G1 zitten. 340MB ofzo en dat was echt megaveel toen! En als je 'm liet vallen was -ie stuk.
.
Financiele situatie is iets gewijzigd sindsdien J.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:01 schreef Joene het volgende:
[..]
Ach morgen nieuw speelgoed, grippie en handstrap erbij kopen klaaar.
Volgens mij heb ik dat ding destijds voor enorm veel uit de VS laten komen nogquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:02 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik had er 1 van Hitachi van 2gb ! en iddlaten vallen en stuk
ik had hem in duitsland gekocht 2gb voor 300 euro ofzoquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:03 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat ding destijds voor enorm veel uit de VS laten komen nog.
Oh wisselen vind ik niet erg, daar is het een dDSLR voor. Wel dat je op den duur met een rugzak vol meuk looptquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:04 schreef Joene het volgende:
Grippie sparen of marktplaatsen he
ik wil liefst naast een 18-55 / 18-85 een 18-200 , ik haat wisselen.
Whehe, cool. Ik heb gisteren een 8GB CF voor 80 euro gekocht.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:06 schreef Joene het volgende:
http://www.pexagontech.co(...)f/6gb-microdrive.php check dit ze maken ze nog
Maar eh gaat er nog CF in zo een canon ?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:07 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Whehe, cool. Ik heb gisteren een 8GB CF voor 80 euro gekocht.. Maar goed, die 20MB grote RAW's moeten wel een beetje vlot de camera uit he.
CF wint het nog steeds op snelheid. Vanaf de xxD range gaat er CF in, de 1000D en de xxxD range doen SD. Die 50D doet bijna 6,5 foto's per seconde he!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:09 schreef Joene het volgende:
[..]
Maar eh gaat er nog CF in zo een canon ?
Niet gewoon dat je zegt SD of mini ?
Heb je zo een Sandisk Extreme 3 card gekauft ?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:10 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
CF wint het nog steeds op snelheid. Vanaf de xxD range gaat er CF in, de 1000D en de xxxD range doen SD. Die 50D doet bijna 6,5 foto's per seconde he!. Op 15mp!
Nee, de nieuwe Extreme versie: http://www.sandisk.com/pr(...)me-compactflash-cardquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:13 schreef Joene het volgende:
[..]
Heb je zo een Sandisk Extreme 3 card gekauft ?
Ik wist dat ik teveel betaalde maar ik MOEST 'm gewoon voor morgen hebben anders heb ik geen kaart bij m'n cam. En dat gaat slecht voor m'n bloeddruk zijn.quote:
Nee, Ik moet zondag van 8.00 tot 13.00 werken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:12 schreef Joene het volgende:
Jij wel A !Ga je het weekend doen ? zuipen en lamballen ?
Meeste dSLR's hebben (ivm een 35mm camera) een andere sensormaat. Waardoor de brandpuntafstand van je lenzen iets van 1.4 tot 1.6x verlengd wordt. 18 mm wordt dus iets van 27mm! Een goeie groothoek is dus ook erg lastig op (consumenten) dSLR's. De duurdere varianten (lees: paar duizend euro voor een body ofzo) hebben wel weer een standaard sensor maat.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waarom hebben jullie eigenlijk zo een halve fisheye nodig met lenzen van 18-xxx?
Ohja, omrekening analoog-digitaal moet nog.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:24 schreef KingOfMars het volgende:
Meeste dSLR's hebben (ivm een 35mm camera) een andere sensormaat. Waardoor de brandpuntafstand van je lenzen iets van 1.4 tot 1.6x verlengd wordt. 18 mm wordt dus iets van 27mm! Een goeie groothoek is dus ook erg lastig op (consumenten) dSLR's. De duurdere varianten (lees: paar duizend euro voor een body ofzo) hebben wel weer een standaard sensor maat.
Pcies. Vandaar dat je op dSLR's vaak groothoeklenzen als de 10-22mm tegenkomt. Op full frame is dat echt belachelijk groothoekquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ohja, omrekening analoog-digitaal moet nog..
Voor architectuurfoto's is (analoge) 24 mm wel het minimum, digitaal zit je dan dus al ruim onder de 18 mm. Ga je veel groter, dan krijg je veel gebouwen nét niet in zijn geheel op de plaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |