Klopt. Die 2 V'tjes zijn, nadat de 905 herspoord is, zonder de T520 weer vertrokken. Wanneer deze vertrekt, is mij (en anderen..) nog steeds onbekend.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig. Volgens mij kwamen die gisteravond voorbij langs de Maliebaan, waar ik deze week in een appartementje zit. Ik vond het al wat vreemd dat er opeens een trein reed.
nee, maar dat kan je vroeger eigelijk ook nietquote:Op donderdag 20 mei 2010 19:52 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of ik door de ovchip niet meer tussendoor kan uitstappen in een stad, om vervolgens mijn reis een uur later te vervolgen?
Zolang het desbetreffende station geen poortjes heeft, is het mogelijk.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:52 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of ik door de ovchip niet meer tussendoor kan uitstappen in een stad, om vervolgens mijn reis een uur later te vervolgen?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:46 schreef KapiteinT het volgende:
Iedereen klaagt hier altijd dat de prullenbakjes in de weg zitten bij ICMm, maar ik zat vandaag in een ICM en daar is het nog veel erger... Ligt dit aan mij?
Dit klopt niet echt... Bij stations met poortjes moet je uitchecken, maar als je binnen 35 minuten weer incheckt betaal je geen opstarttarief. Bij stations zonder poortjes kan je inderdaad wel weglopen, maar dan loop je alleen maar kans om 10/20 euro kwijt te raken als je niet optijd terug bent. Oftewel: je kan beter gewoon uitchecken. Of gewoon niet met de OV-Chipkaart reizen...quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Zolang het desbetreffende station geen poortjes heeft, is het mogelijk.
Dan kan je in- en uitstappen wanneer je wilt én het station verlaten.
Heeft het poortjes, zal je moeten uitchecken bij het verlaten van het station, en bij terugkomst inchecken.
De stations die nu al poortjes hebben, staan open. Je kan er nu dus nog doorlopen zonder je kaart te gebruiken. Wanneer de OV-chipkaart als enige gebruikt kan worden (wat nog wel een tijd duurt..) zullen deze poortjes dicht staan.
Reply daarop:quote:janltv schreef:
(...) uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat alle 3 de stellen retour afzender gaan, omdat het enige dat werk fatsoenlijk werkt de stroomafnemer is. Wordt het dus toch een IC4 (DSB) drama?
quote:john563 schreef:
Heb ook wat uit de eerste hand, en wat er loos is is echt niet zo best, persoonlijk zou ik zeggen bonjour met die troep en koop bijvoorbeeld AGV stellen.
Mja, de rest van het spul kan wel werken, maar als het niet betrouwbaar genoeg is ...quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:35 schreef V2 het volgende:
Als alleen de stroomafnemer fatsoenlijk zou werken zou ik niet onlangs een V250-stel door Utrecht CS heen hebben zien rijden, op eigen kracht. Of zie ik dat nou verkeerd
Jij begrijpt niet echt wat ik wil verduidelijken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dit klopt niet echt... Bij stations met poortjes moet je uitchecken, maar als je binnen 35 minuten weer incheckt betaal je geen opstarttarief. Bij stations zonder poortjes kan je inderdaad wel weglopen, maar dan loop je alleen maar kans om 10/20 euro kwijt te raken als je niet optijd terug bent. Oftewel: je kan beter gewoon uitchecken. Of gewoon niet met de OV-Chipkaart reizen...
Klopt, er zijn teveel storingen. Zo zijn de V250 snel buiten profiel, als de traptredes niet inschuiven bij sluiten van de deuren, waar in België nogal een probleem van gemaakt word.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, de rest van het spul kan wel werken, maar als het niet betrouwbaar genoeg is ...
Die stofhappers hebben meer stilgestaan dan ze gereden hebben.
In Nederland mag je gewoon je reis onderbreken hoor (in tegenstelling tot België)quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee, maar dat kan je vroeger eigelijk ook niet
Ja dat snapte ik, maar kort samengevat: of er nou poortjes staan of niet, onderbreken kan altijd.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet echt wat ik wil verduidelijken.
De poortjes staan op NS-stations nog niet gesloten, je kan doorlopen.
Als je er even uit wilt, om te eten, de stad in te gaan of what else, en je reis daarna weer vervolgen, kan dit zonder uit- en in te checken. Je kan gewoon weer de trein instappen om verder te reizen, zonder maar te hoeven inchecken, en dus opnieuw instaptarief betalen.
Is het je eindpunt, en wil je later weer terug naar je 'beginpunt', moet je natuurlijk uitchecken, maar hier ging het om een tijdelijke reisonderbreking.
Met de chipkaart kan je dus wel degelijk reizen onderbreken bij stations waar poortjes staan, en hem later weer vervolgen, zonder uit- en in te checken.
Vind je vervolg van de reis de volgende dag pas plaats, ja, check dan wel uit en de volgende dag weer in..
klopt, maar in de bus nietquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
In Nederland mag je gewoon je reis onderbreken hoor (in tegenstelling tot België)
Tijdstip + Treinnummer van de laatste keer dat je kaartje geknipt is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:29 schreef greavy het volgende:
In België mag je je reis niet onderbreken, maar hoe kunnen ze controleren of je de reis onderbroken hebt
Dat is er nu precies FAIL aan dat ding. Je moet ook de mogelijkheid hebben om een reisproduct zoals een retourtje of een dagkaart op het ding te zetten. Dan kun je de reis zo vaak onderbreken als je wilt, maar betaal je niet te veel.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:29 schreef greavy het volgende:
Ja. Maar wanneer de OV-chipkaart volledig is ingevoerd bij de Nederlandse Spoorwegen zal je dan ook moeten uit- en inchecken. Nu is dat niet het geval.
Er zit toch zeker wel een maximum op het uitgegeven geld?quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is er nu precies FAIL aan dat ding. Je moet ook de mogelijkheid hebben om een reisproduct zoals een retourtje of een dagkaart op het ding te zetten. Dan kun je de reis zo vaak onderbreken als je wilt, maar betaal je niet te veel.
In Nederland wel hoor.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er zit toch zeker wel een maximum op het uitgegeven geld?
Dat is in Londen in ieder geval wel zo. Heb je het maximum binnen een bepaald aantal zones bereikt gaat er geen geld meer af. Pas als je naar zones verder van het centrum reist, waar je nog niet geweest bent, dan wordt er weer geld afgeschreven.
Ik neem aan dat de OV-chip ook nooit meer afschrijft dan het dagkaarttarief bij 1 vervoerder.
Nee, zo zit het in Nederland niet. Je betaald per reis. Als je op 1 dag Rotterdam - Leeuwarden doet, en weer uitcheckt in Leeuwarden, incheckt en naar Maastricht gaat, daar uitcheckt, en dan naar Alkmaar en weer uitcheckt, zal je toch echt het hele tarief moeten betalen. Je betaalt dan niet het dagkaarttarief. Het wordt gezien als enkele reizen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er zit toch zeker wel een maximum op het uitgegeven geld?
Dat is in Londen in ieder geval wel zo. Heb je het maximum binnen een bepaald aantal zones bereikt gaat er geen geld meer af. Pas als je naar zones verder van het centrum reist, waar je nog niet geweest bent, dan wordt er weer geld afgeschreven.
Ik neem aan dat de OV-chip ook nooit meer afschrijft dan het dagkaarttarief bij 1 vervoerder.
mja, dat betwijfel ik dus, omdat het volgens mij per traject gaat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er zit toch zeker wel een maximum op het uitgegeven geld?
Dat is in Londen in ieder geval wel zo. Heb je het maximum binnen een bepaald aantal zones bereikt gaat er geen geld meer af. Pas als je naar zones verder van het centrum reist, waar je nog niet geweest bent, dan wordt er weer geld afgeschreven.
Ik neem aan dat de OV-chip ook nooit meer afschrijft dan het dagkaarttarief bij 1 vervoerder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |