abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:03:42 #251
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82506577
Heuj, nieuwe kinders! Gezellie!

Kind heeft haar ziekte overleefd, is nu helemaal weg van haar nieuwe vriendjes en zit heul onder de muggebulten en is stikverkouden...

Zegt 7 jarige jongen: Mama, mogen wij ook een baby-zusje en we noemen haar dan Beisan?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82507386
Tess! Gefeliciteerd dreumes!

Seb heeft vandaag op het potje geplast!! Niet heel bewust maar toch *trots*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_82533849
Wat goed van Seb!

iemand nog in- en doorslaaptips? Tis hier bar en boos. De afgelopen nachten waren redelijk goed maar deze nacht was helemaal prut. Mevrouw was om 3.55 wakker en weigerde te gaan slapen. Bij ons in bed lag ze alleen maar te keten en dat was ik na een uurtje wel zat. Heb d'r weer in haar eigen bed gezet en daar zette ze het op een brullen. We hebben d'r maar ff lekker laten gaan maar het ging van kwaad tot erger. Uiteindelijk is ze om 5.30 in mijn armen weer in slaap gevallen.
Inslapen is momenteel ook een regelrechte ramp. We hebben elke avond hetzelfde ritueeltje. Als Amber naar bed gebracht is mag Tess nog heel even spelen, daarna maken we een fles en die drinkt ze dan op schoot op, boekje erbij en dan naar d'r kamer. Heel dagzegritrueel in d'r kamer, we leggen haar in bed, geven d'r speen, doen d'r in d'r slaapzak en nemen de dag door. Elke avond sluit ik af met: de dag is weer voorbij, morgen is er weer een nieuwe dag. Zodra ik een stap uit d'r kamer zet is het brullen. Ook dan laten we d'r ff een paar minuten gaan maar het gaat van kwaad tot erger. Een van ons moet echt bij d'r gaan zitten tot ze in slaap valt. Dit duurt soms een half uur tot 3 kwartier

Overdag doet ze 2 slaapjes. Ik laat d'r max 1,5 uur slapen. We hebben al geprobeerd om 1 slaapje te laten vervallen maar dan stort mevrouw om 16.00 uur gewoon in en is er geen land mee te bezeilen. Tijden verleggen zou eventueel kunnen maar dan kom ik behoorlijk in de knoop met het ophalen van Amber.
De dag is nu ongeveer zo:
6.30/6.45 wakker worden en fles
9.15/9.30 -10.45/11.00 slapen
tussen 10.45/11.00 - 13.00/13.15 spelen, boterham, fruit, fles
13.00/13.15 - 14.30 slapen
tussendoor spelen en flesje water en soepstengel/rijstewafel
17.30 eten
19.15/19.30 fles
19.30/19.45 naar bed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 9 juni 2010 @ 07:15:48 #254
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_82534009
Wat een lastige situatie Vicky...

Wat je zegt over dat het slaapje overslaan, dat ze dan om 16.00 uur instort.. Welk slaapje slaapt ze dan? Want als je d'r ietsjes eerder 's middags in bed legt? En dan wat langer slapen tot max 2 uur? (of kan dat ook niet met Amber die tussen de middag thuis is en weer naar school moet?)

Over het slapen gaan 's avonds, ik weet van een vriendin van mij haar zoontje had dit ook heel erg. Die heeft op een gegeven moment een soort stappenplan opgesteld, eerst op de slaapkamer blijven totdat haar zoontje sliep, dan met de kamerdeur open op de gang gaan zitten, dan boven nog even wat was opvouwen oid, tot ze gewoon naar beneden kon lopen en haar zoontje ging slapen.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_82534086
Gefeliciteerd Tess, en welkom

Vervelend Vicky! Wij hebben dat ook een tijdje gehad en moesten idd ook bij haar blijven zitten tot ze in slaap viel, of haar mee naar ons bed nemen want daar sliep ze dan gelukkig wel.
Het is vanzelf over gegaan dus ik heb helaas geen goede tips.
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:00:40 #256
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82534356
Vervelend Vicky. Ik merk hier wel dat als Joep 2 slaapjes doet op een dag, hij vaak ook rond 19.30/19.45 gewoon nog niet moe is... terwijl als hij 1 slaapje doet, dan ligt hij om 19.25 in bed en is ook gelijk stil. Met 2 slaapjes leg ik hem gewoon iets later in bed. Meestal 20.00/20.15. Anders ligt hij inderdaad ook makkelijk een half uur te gillen. Dus misschien wat later naar bed doen? Ik laat Joep dan altijd mee opruimen (voor zover hij dat kan tuurlijk hahaha). En dan kijken we samen dwdd en om 20.00 begin ik zijn avondritueel: tanden poetsen, slaapzak en pyama aan, boekje lezen. Als hij trouwens 1 slaapje doet, dan is dat van 11.15/11.30 tot 14.15/14.30.

En een grote jubel voor Seb! Je zult inderdaad wel trots zijn Estrys!
Niet mieten! Door gieten!
pi_82534792
Vicky, geen idee
HIer hebben we al heel lang 1 slaapje. Eerst van 11:30 tot 14:30 en tegenwoordig van ergens tussen 12 en 1 tot ergens tussen 2 en 3
pi_82535430
Marie, Amber heeft continurooster dus dat is niet zo erg. Op woensdag is Amber om 12.15 uit dus dan zou een langere tuk wel wat lastiger zijn al rijd ik net zo makkelijk ff snel heen en weer naar school als Tess in bed ligt
Misschien is naar 1 slaapje gaan wel een optie. Echter, Tess zit om 9.00 uur al in haar ogen te wrijven en te gapen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82535532
Afleiden! Ergens heen gaan, boodschappen doen, eendjes voeren, samen spelletjes doen...

Het is 2 weken rekken en vervelend en dan wil het wel
pi_82535563
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:11 schreef freecell het volgende:
Afleiden! Ergens heen gaan, boodschappen doen, eendjes voeren, samen spelletjes doen...

Het is 2 weken rekken en vervelend en dan wil het wel
mevrouw valt gewoon in slaap in de wagen
ik ga het eens in de groep gooien hier
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:16:55 #261
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_82535678
Wat Free zegt! Dat doe ik hier ook hoor. Rekken. Even wandelen, naar de speeltuin, stukje fietsen. Joep is soms ook om 09.00 een beetje moe, dan even wat fruit eten en iets gaan doen en om 11.00 uur begin ik de lunch in orde te maken, dan eten we en dan naar bed.
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:53:15 #262
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_82536704
Lastig Vicky, ik heb ook niet echt een idee... Lennon heeft eigenlijk altijd wel goed geslapen en als hij dat niet doet, heeft hij iets...

Vannacht heeft hij voor het eerst sinds vrijdag weer de hele avond en nacht doorgeslapen Hij is vandaag ook een stuk vrolijker en eet ook wat beter dan gisteren. Hij is ook gewoon weer lekker aan het spelen!! Hopelijk hebben we de piek gehad.

Ow Tinuviel, als je Nurofen geeft, zou ik 2,5 ml doen ipv 5 of is Jair nog geen 10 kg? 2,5 ml werkt ook al heel goed vind ik, in ieder geval bij Lennon.
Make love, not war ☮
pi_82540364
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

mevrouw valt gewoon in slaap in de wagen
ik ga het eens in de groep gooien hier
Ja, zelfs Leander valt nog in slaap in de wagen
Dus niet met de wagen gaan
pi_82561232
Ik val even binnen. Ik ben zoooo trots

Mijn kleine man is vandaag weer op het potje gegaan, eerst door oma erop gezet en een plas gedaan, daarna ging hij er nog een keer spontaan zelf op zitten en toen een grote boodschap

en het resultaat, even onder een spoiler, als je nog moet eten niet klikken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:13:41 #265
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_82561278
Wow, trotse mama! Seb is er vroeg bij...

Ik vond het een foto-waardige drol
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_82562053
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:12 schreef Estrys het volgende:
Ik val even binnen. Ik ben zoooo trots

Mijn kleine man is vandaag weer op het potje gegaan, eerst door oma erop gezet en een plas gedaan, daarna ging hij er nog een keer spontaan zelf op zitten en toen een grote boodschap

[ afbeelding ]

en het resultaat, even onder een spoiler, als je nog moet eten niet klikken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat knap!
ga ik ook eens proberen..
pi_82562316
Mijn moeder denkt dat het iets eenmalig is. Dat hij per toeval moest poepen maar ach, het is een begin.
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:34:11 #268
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_82564908
Leuk is dat, dat potje... Goed hoor Seb!
Maarten heeft er een tijdje terug ook steeds op gezeten, maar tegenwoordig heeft hij er geen interesse meer in al plast hij bijna altijd als hij in zijn nakie lopend naar de douche gaat vanaf zijn kamertje

[ Bericht 18% gewijzigd door Marie79 op 09-06-2010 19:50:25 ]
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_82565731
Wow ! Wat goed van je Seb! Stoere man!
pi_82566559
Wat goed van Seb!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_82568231
Wat goed van Seb

Vicky wij hebben het soms ook gehad met het niet willen slapen en gaan huilen. Meestal als die s'avonds voor het naar bed gaan huilt is het maar heel kort. Dan valt hij in slaap. Als het echter s'nachts gebeurd dan kan die het idd ook gewoon 10-15 minuten volhouden en wordt het alleen erger. Naar mijn idee heeft die dan vaak ook tandenpijn of is er iets mis. Wat wij dan doen is uit bed halen, luier verschonen, op de arm even op een stoel zitten totdat hij tot rust komt, eventueel drinken geven enz. Ik kan me voorstellen dat als het bij jou s'avonds al gebeurd dat jij het grootste deel van de dingen die wij hier dan doen net hebt gehad (schone luier en drinken bijvoorbeeld). Zou het misschien helpen om d'r toch nog even op de arm te houden, met haar gaan zitten, heen en weer wiegen, liedje zingen of zo? Anders zou ik het ook niet weten helaas.

Diaan afgelopen nacht Nurofen gegeven en wij hebben 5ml gedaan. Heeft nog best een tijd geduurd voordat meneer weer ging slapen en dat was bij ons in bed. Ben er nog niet over uit of het beter helpt dan paracetamol.

Hier wordt graag geplast nadat meneer in bad is geweest en half afgedroogd, nam ik hem vaak over de schouder om haar en rug goed af te drogen en ging die telkens dan plassen. Is dat een teken dat die het nog niet voelt aankomen of kan ophouden Anders zou het toch echt eff kunnen wachten totdat de luier om is en niet meer tegen mama aan wordt geplast

[ Bericht 6% gewijzigd door Tinuviel op 09-06-2010 20:35:35 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_82568471
Ik denk dat Tess gewoon ontzettend last van verlatingsangst heeft. Vanavond was het weer brullen. We hebben haar ff laten gaan omdat ze 's middags meestal heel even huilt om in slaap te vallen.
Ik ben bij d'r gaan zitten en uiteindelijk viel ze in slaap. Op het moment dat ik mijn kont optilde werd mevrouw weer wakker en bleef me aankijken. Ik ben ff op de gang blijven staan maar mevrouw ging lekker zitten in haar bed en begon te lachen. Toen ben ik maar weggelopen. M. heeft nog een minuut of 10 bij d'r gezeten en toen is ze uiteindelijk gaan slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_82571741
Lastig Vicky. Ik weet ook niet zo goed hoe ermee om te gaan. Ik zou het denk ik ook zo doen als jij/ jullie al doen. Af en toe ook even laten huilen om haar aan te leren uit zichzelf te gaan slapen. Als ze echter ontroostbaar is ook weer naar haar toe gaan om te laten zien dat je er bent voor haar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:47:34 #274
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_82575143
Oeke en Kobus, welkom en nog gefeliciteerd!!

Memmel en Morris, ook welkom en gefeliciteerd! De traktatie zag er gezellig uit!

Vicky, nog gefeliciteerd met je kleine dreumes! Wij hebben nog een tijdje over haar neusbruggetje geaaid voor ze ging slapen. Het was echt een fase/oorpijn. Ineens kon ik gewoon naast haar bedje blijven staan en 2 dagen later kon ik weer gewoon weglopen. Al met al hooguit 2 weken voor het weer normaal was.

Seb wat een grote jongen ben jij al!!

Fruppel, hoe is het nu met Danique?
pi_82601036
Zieke dreumes?

Gisteren al huilerig en mieperig, maar ik dacht dat hij nog moest bijkomen van de vakantie.

Gisteravond werd hij wakker rond een uur of 11: 'mama?' dus ik even heen... kacheltje! 39,5 Paracetamol en weer in bed gelegd. (vind ik altijd een beetje eng, dus toen ik er om 3:30 uit moest voor F. meteen maar even bij hem gespiekt)

Hij ligt nu nog te slapen (das luxe ) Hij det het nog wel, want ik hoorde hem even wat mompelen net door de babyfoon, maar hij is blijkbaar weer gaan pitten. Ben benieuwd hoe hij wakker wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')