Is dat een aanname of weet je het zeker? Ik kan me goed voorstellen dat vissen op korte termijn weinig last hebben van voornamelijk oppervlaktevervuiling.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze nu de pijp uit gaan door de olie.
Dit gaat veel verder dan wat besmeurde vogels, als je je een beetje inleest (en dan vooral even wat googled op de wat betere rampscenarios natuurlijk) dan kan je lezen dat deze ramp nu al ernstige gevolgen heeft voor de komende decennia. Als het fout gaat bij het herstellen van de lek kan er zelfs een mass extinction plaats vinden van al het zeeleven in dat hele gebied.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:59 schreef Rookert het volgende:
[..]
Hoeveel berichten heb je al gehoord over duizenden vogels/vissen/natuurgebieden die besmeurd zijn?
Ik niet veel, alleen maar dat een poging weer is mislukt om het gat te dichten en dat BP alles moet betalen. BP betaalt alleen al jaren een soort van rampenbelasting per zoveel liter olie, dus dat geld heeft de overheid gewoon achter de hand
Je moeder is ook arbitrair.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een bullshit reactie.
Ten eerste is het aanwezig zijn van bedreigde diersoorten totaal arbitrair.
Dat mag je denken.quote:Ten tweede is economisch belang totaal egoīstisch korte-termijnbelang.
Dat is ook niet waar.quote:Ten derde kost het ook heel veel mankracht en geld om de as op te ruimen, maar daar bekommert niemand zich om
quote:Ten vierde is dat juist het punt wat ik wilde maken. Hulpeloosheid bij niet-verwijtbare natuurrampen, maar oh wee als we ergens het vingertje naar kunnen wijzen.
Dat voegt overigens niet eens wat toe aan de OP. Steengoeie OP dus gewoon
Ook nog iets zinnigs te melden?quote:Op zondag 16 mei 2010 21:07 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Je moeder is ook arbitrair.![]()
[..]
Dat mag je denken.
[..]
Dat is ook niet waar.
[..]Gezonken booreiland - Grootste milieuramp allertijden? lees dat en je snapt het.
Zoals ik al zei kunnen die zuigarmen overgevlogen worden en dan simpel op een schip worden gemonteerd.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Iets met de grootte van het gebied? Zie jij jezelf al de Noordzee gaan "stofzuigen"?
Nog afgezien van de afstand natuurlijk, een schip is daar niet zomaar.
[..]
Dat zou dan juist goed zijn voor de visstand!
Een "stofzuigerschip" zal niet gebouwd zijn op snelheid...quote:Op zondag 16 mei 2010 21:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zoals ik al zei kunnen die zuigarmen overgevlogen worden en dan simpel op een schip worden gemonteerd.
En zo'n tocht naar Amerika doet een schip geloof ik een week over, ze hadden er hoe dan ook dus allang kunnen zijn.
Ik ga uit van enige zeestromingen, een normale olievlek drijft, dan drijft het scherm mee met de stromingen. Nu is het een vaste oliebron, dus het scherm moet steeds weer teruggeplaatst worden boven het lek.quote:En waar zijn die drijvende schermen die je normaal altijd bij olierampen ziet? Die kunnen de olie in elk geval indammen.
Dit is echt totale onzin. De natuur heeft echt wel voor hetere vuren gestaan dan een gaatje in de oceaanbodem hoor. Voordat er een serieuze mass extinction aan de orde is moet er heel wat meer gebeuren.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:38 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Als het fout gaat bij het herstellen van de lek kan er zelfs een mass extinction plaats vinden van al het zeeleven in dat hele gebied.
dit dusquote:Op zondag 16 mei 2010 18:41 schreef SiGNe het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom die Nederlandse stofzuigschepen niet naar dat gebied zijn gestuurd om de olie die op de oppervlakte drijft op te zuigen.
Even filteren en ze kunnen het zelfs weer gewoon destileren tot consumenten-olie.
En dat systeem was zelfs zeer eenvoudig op andere schepen te instaleren dus kunnen die zuigarmen zelfs snel worden overgevlogen.
Tot nu toe lijkt het of ze alleen opzoek zijn naar middelen om die pijp af te sluiten maar hebben ze nog neit gedacht over wat ze met de troep aanmoeten.
Ja, panty's met haar er in, maar dat is ook geen snelle oplossing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |