Je realiseert je dat jij zonder olie simpelweg nooit geboren was?! En dat er dan 6 miljard mensen minder rondliepen op aarde...?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:22 schreef SiGNe het volgende:
Een vulkaan valt niet te voorkomen, die lekkende olie wel.
Als BP er niet geboord had dan was er niets aan de hand geweest.
Nee, dan had jij gewoon 20 cent per liter meer voor je benzine betaald, maar hey, wat boeit hetquote:Op zondag 16 mei 2010 18:22 schreef SiGNe het volgende:
Een vulkaan valt niet te voorkomen, die lekkende olie wel.
Als BP er niet geboord had dan was er niets aan de hand geweest.
Ik heb niet de indruk dat daar sprake van is in dit geval. Kan me ok niet voorstellen dat zoiets ooit zou gebeuren. Okee, de getroffen maatregeen waren niet allemaal even succesvol. Maar om nou te zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben...?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:22 schreef Frishe het volgende:
Of doe je bij een olievlek 2 weken niets terwijl je zeker weet dat er schade beperkt kan worden.
Er is vanalles geprobeerd. En dat is ook goed. Maar de grote mannen hebben dagen naar een groeiende vlek zitten kijken terwijl de wereld mogelijke oplossingen aandroeg die wéér dagen later pas uitgevoerd zijn.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb niet de indruk dat daar sprake van is in dit geval. Kan me ok niet voorstellen dat zoiets ooit zou gebeuren. Okee, de getroffen maatregeen waren niet allemaal even succesvol. Maar om nou te zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben...?
geld is ook niet alles.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dan had jij gewoon 20 cent per liter meer voor je benzine betaald, maar hey, wat boeit het![]()
Heb jij al vanachter je keyboard vandaan een trechter over die vulkaan heen gezet dan?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:30 schreef Frishe het volgende:
[..]
Er is vanalles geprobeerd. En dat is ook goed. Maar de grote mannen hebben dagen naar een groeiende vlek zitten kijken terwijl de wereld mogelijke oplossingen aandroeg die wéér dagen later pas uitgevoerd zijn.
Ik behoor niet tot de groep die beslissingen hierover neemt.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb jij al vanachter je keyboard vandaan een trechter over die vulkaanlekkage heen gezet dan?
Om nou te stellen dat de mens zonder olie niet had kunnen evolueren gaat wel heel erg ver, pas sinds de 19e eeuw is men er bewust naar gaan zoeken en pas sinds het ontstaan van de petro-chemische industrie is de mens er meer afhankelijk van geworden.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Je realiseert je dat jij zonder olie simpelweg nooit geboren was?! En dat er dan 6 miljard mensen minder rondliepen op aarde...?
Waarschijnlijk was dat wel beter geweest, want zoveel goeds doet de mens niet voor deze planeet, maar dat is een ander verhaal.
Ik heb geen autoquote:Op zondag 16 mei 2010 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dan had jij gewoon 20 cent per liter meer voor je benzine betaald, maar hey, wat boeit het![]()
[..]
Ik heb niet de indruk dat daar sprake van is in dit geval. Kan me ok niet voorstellen dat zoiets ooit zou gebeuren. Okee, de getroffen maatregelen waren niet allemaal even succesvol. Maar om nou te zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben...?
nee ik bedoel die vulkaan / lekkage in IJsland meneer de quoteverkloterquote:Op zondag 16 mei 2010 18:39 schreef Frishe het volgende:
[..]
Ik behoor niet tot de groep die beslissingen hierover neemt.
Mijn invloed wordt er niet groter op.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee ik bedoel die vulkaan / lekkage in IJsland meneer de quoteverkloter
Een vulkaan stoppen is ook iets moeilijker dan een menselijke fout herstellen.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee ik bedoel die vulkaan / lekkage in IJsland meneer de quoteverkloter
jaaah idd ik kon nog een week langer in spanje blijven omdat we niet weg konden (vliegtuigen konden niet vliegen)quote:Op zondag 16 mei 2010 18:24 schreef cumcumber het volgende:
Van de olie vind ik het zonde, die as is niet zo erg.
Ik stel dat de bevolkingsexplosie van 1 naar 7 miljard zonder olie niet mogelijk was geweest. 1 miljard mensen voeden lukt zonder olie, die andere 6 miljard niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Om nou te stellen dat de mens zonder olie niet had kunnen evolueren gaat wel heel erg ver, pas sinds de 19e eeuw is men er bewust naar gaan zoeken en pas sinds het ontstaan van de petro-chemische industrie is de mens er meer afhankelijk van geworden.
Iets met de grootte van het gebied? Zie jij jezelf al de Noordzee gaan "stofzuigen"?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom die Nederlandse stofzuigschepen niet naar dat gebied zijn gestuurd om de olie die op de oppervlakte drijft op te zuigen.
Dat zou dan juist goed zijn voor de visstand!quote:Op zondag 16 mei 2010 19:26 schreef Q.E.D. het volgende:Ten tweede zijn er tienduizenden vissers die nu een miljardenomzet moeten missen door de olie.
Alleen jammer dat ze nu de pijp uit gaan door de olie.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat zou dan juist goed zijn voor de visstand!
Wat een bullshit reactie.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:26 schreef Q.E.D. het volgende:
Wat een bullshit OP.
Ten eerste zijn er bedreigde diersoorten en beschermde gebieden in o.a. Louisiana die bedreigd worden met olie. Ten tweede zijn er tienduizenden vissers die nu een miljardenomzet moeten missen door de olie. Ten derde kost het heel veel geld en mankracht om de olie op te ruimen. Ten vierde zijn BP, Halliburton en nog wat bedrijven verantwoordelijk voor de grootste milieuramp in de Amerikaanse geschiedenis. En het lek is nog steeds niet gedicht.
Dat is dus totaal niet te vergelijken met een vulkaanuitbarsting.
Hoeveel berichten heb je al gehoord over duizenden vogels/vissen/natuurgebieden die besmeurd zijn?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:26 schreef Q.E.D. het volgende:
Wat een bullshit OP.
Ten eerste zijn er bedreigde diersoorten en beschermde gebieden in o.a. Louisiana die bedreigd worden met olie. Ten tweede zijn er tienduizenden vissers die nu een miljardenomzet moeten missen door de olie. Ten derde kost het heel veel geld en mankracht om de olie op te ruimen. Ten vierde zijn BP, Halliburton en nog wat bedrijven verantwoordelijk voor de grootste milieuramp in de Amerikaanse geschiedenis. En het lek is nog steeds niet gedicht.
Dat is dus totaal niet te vergelijken met een vulkaanuitbarsting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |