abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 mei 2010 @ 18:17:42 #1
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81497540
Okee, er zit een gat in de aardkorst onder de Mexicaanse golf waaruit olie lekt. Olie die het omgevend medium (water) vervuilt. De hele wereld valt over elkaar heen, want God wat is het allemaal vreselijk.

Okee, er zit een gat in de aardkorst onder de IJslandse hemel waaruit (g)as lekt. (G)as die het omgevend medium (lucht) vervuilt. Nou, we sluiten wat luchtruimen, hinderlijk, maar hey, we konden er niks aan doen.

ZO veel verschillen beide situaties toch niet. Juist vanwege het gasvormige karakter van het laatstgenoemde incident is het aannemelijk dat dat zich verder en sneller verspreidt. Maar in het eerstgenoemde geval kunnen we lekker vingertje wijzen naar een Schuldige.

Wat is nou belangrijker? De schade die zo'n ramp aanricht of het feit dat we een schuldige met pek en veren de straat op kunnen jagen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 mei 2010 @ 18:19:56 #2
299208 Rifoki
Met de noorderzon vertrokken.
pi_81497622
Volkomen gelijk.
While writing the story of your life, don't let anyone else hold the pen.
pi_81497751
Beide niet zo belangrijk.

Hoe ga je ermee om? Sluit je een luchtruim om eventuele schade te beperken? Of doe je bij een olievlek 2 weken niets terwijl je zeker weet dat er schade beperkt kan worden.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:22:51 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_81497770
Een vulkaan valt niet te voorkomen, die lekkende olie wel.
Als BP er niet geboord had dan was er niets aan de hand geweest.
pi_81497860
Van de olie vind ik het zonde, die as is niet zo erg. (al heb ik wel mijn auto's extra kunnen wassen!)
pi_81497918
De vulkaan heeft de mensheid daar niet neergezet!
  zondag 16 mei 2010 @ 18:26:30 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81497964
Obama zegt: stop met vingertjes wijzen!

Verder is het hele Mexico-verhaal natuurlijk totaal niet interessant in Nederland, we hebben er geen last van, merken het niet eens, maar hey, media vinden het interessant...
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:22 schreef SiGNe het volgende:
Je realiseert je dat jij zonder olie simpelweg nooit geboren was?! En dat er dan 6 miljard mensen minder rondliepen op aarde...?
Waarschijnlijk was dat wel beter geweest, want zoveel goeds doet de mens niet voor deze planeet, maar dat is een ander verhaal.
censuur :O
  zondag 16 mei 2010 @ 18:26:45 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81497975
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:22 schreef SiGNe het volgende:
Nee, dan had jij gewoon 20 cent per liter meer voor je benzine betaald, maar hey, wat boeit het
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:22 schreef Frishe het volgende:
Of doe je bij een olievlek 2 weken niets terwijl je zeker weet dat er schade beperkt kan worden.
Ik heb niet de indruk dat daar sprake van is in dit geval. Kan me ok niet voorstellen dat zoiets ooit zou gebeuren. Okee, de getroffen maatregeen waren niet allemaal even succesvol. Maar om nou te zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben...?
pi_81498187
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

Ik heb niet de indruk dat daar sprake van is in dit geval. Kan me ok niet voorstellen dat zoiets ooit zou gebeuren. Okee, de getroffen maatregeen waren niet allemaal even succesvol. Maar om nou te zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben...?
Er is vanalles geprobeerd. En dat is ook goed. Maar de grote mannen hebben dagen naar een groeiende vlek zitten kijken terwijl de wereld mogelijke oplossingen aandroeg die wéér dagen later pas uitgevoerd zijn.
pi_81498222
quote:

[..]

Nee, dan had jij gewoon 20 cent per liter meer voor je benzine betaald, maar hey, wat boeit het

geld is ook niet alles.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:32:07 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81498245
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:30 schreef Frishe het volgende:

[..]

Er is vanalles geprobeerd. En dat is ook goed. Maar de grote mannen hebben dagen naar een groeiende vlek zitten kijken terwijl de wereld mogelijke oplossingen aandroeg die wéér dagen later pas uitgevoerd zijn.
Heb jij al vanachter je keyboard vandaan een trechter over die vulkaan heen gezet dan?
pi_81498586
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb jij al vanachter je keyboard vandaan een trechter over die vulkaanlekkage heen gezet dan?
Ik behoor niet tot de groep die beslissingen hierover neemt.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:41:19 #13
45 SiGNe
pi_81498670
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Je realiseert je dat jij zonder olie simpelweg nooit geboren was?! En dat er dan 6 miljard mensen minder rondliepen op aarde...?
Waarschijnlijk was dat wel beter geweest, want zoveel goeds doet de mens niet voor deze planeet, maar dat is een ander verhaal.
Om nou te stellen dat de mens zonder olie niet had kunnen evolueren gaat wel heel erg ver, pas sinds de 19e eeuw is men er bewust naar gaan zoeken en pas sinds het ontstaan van de petro-chemische industrie is de mens er meer afhankelijk van geworden.
quote:
[..]
[..]
Ik heb niet de indruk dat daar sprake van is in dit geval. Kan me ok niet voorstellen dat zoiets ooit zou gebeuren. Okee, de getroffen maatregelen waren niet allemaal even succesvol. Maar om nou te zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben...?
Ik heb geen auto (wil overigens niet zeggen dat ik geen gebruik maak van gemotoriseerde voertuigen.)

Ik snap nog steeds niet waarom die Nederlandse stofzuigschepen niet naar dat gebied zijn gestuurd om de olie die op de oppervlakte drijft op te zuigen.
Even filteren en ze kunnen het zelfs weer gewoon destileren tot consumenten-olie.
En dat systeem was zelfs zeer eenvoudig op andere schepen te instaleren dus kunnen die zuigarmen zelfs snel worden overgevlogen.
Tot nu toe lijkt het of ze alleen opzoek zijn naar middelen om die pijp af te sluiten maar hebben ze nog neit gedacht over wat ze met de troep aanmoeten.
Ja, panty's met haar er in, maar dat is ook geen snelle oplossing.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:43:30 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81498770
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:39 schreef Frishe het volgende:

[..]

Ik behoor niet tot de groep die beslissingen hierover neemt.
nee ik bedoel die vulkaan / lekkage in IJsland meneer de quoteverkloter
pi_81498866
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mijn invloed wordt er niet groter op.
  zondag 16 mei 2010 @ 18:47:55 #16
45 SiGNe
pi_81498993
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een vulkaan stoppen is ook iets moeilijker dan een menselijke fout herstellen.
Ze zijn daar overigens ook nog mee bezig, ze zitten eraan te denken om een soort ontluchtingspijp te maken zodat de druk van de vulkaan kan onsnappen.
Probleem is alleen wel dat het dan een enorm risico is dat de "deksel" instort waardoor er miljoenen tonnen ijs in de lava terechtkomt waardoor de boel ontploft.
Zoals ik al zei, iets moeilijker..
pi_81499032
In het ene geval is er gelogen en zijn er fouten gemaakt, waardoor we te maken hebben met een van de grootste olierampen ooit, en in het andere geval wordt een vulkaan wat actiever, waartegen bar weinig te doen is. Het is appels met peren vergelijken.
pi_81499150
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:24 schreef cumcumber het volgende:
Van de olie vind ik het zonde, die as is niet zo erg.
jaaah idd ik kon nog een week langer in spanje blijven omdat we niet weg konden (vliegtuigen konden niet vliegen)

maar dat van die olie is gewoon zonde en het is ook heel slecht voor het milieu
pi_81500793
2012 nadert
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 16 mei 2010 @ 19:26:59 #20
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81500829
Wat een bullshit OP.

Ten eerste zijn er bedreigde diersoorten en beschermde gebieden in o.a. Louisiana die bedreigd worden met olie. Ten tweede zijn er tienduizenden vissers die nu een miljardenomzet moeten missen door de olie. Ten derde kost het heel veel geld en mankracht om de olie op te ruimen. Ten vierde zijn BP, Halliburton en nog wat bedrijven verantwoordelijk voor de grootste milieuramp in de Amerikaanse geschiedenis. En het lek is nog steeds niet gedicht.

Dat is dus totaal niet te vergelijken met een vulkaanuitbarsting.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:32:03 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81501066
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:41 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Om nou te stellen dat de mens zonder olie niet had kunnen evolueren gaat wel heel erg ver, pas sinds de 19e eeuw is men er bewust naar gaan zoeken en pas sinds het ontstaan van de petro-chemische industrie is de mens er meer afhankelijk van geworden.
Ik stel dat de bevolkingsexplosie van 1 naar 7 miljard zonder olie niet mogelijk was geweest. 1 miljard mensen voeden lukt zonder olie, die andere 6 miljard niet.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:32:55 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81501099
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:41 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ik snap nog steeds niet waarom die Nederlandse stofzuigschepen niet naar dat gebied zijn gestuurd om de olie die op de oppervlakte drijft op te zuigen.
Iets met de grootte van het gebied? Zie jij jezelf al de Noordzee gaan "stofzuigen"?
Nog afgezien van de afstand natuurlijk, een schip is daar niet zomaar.
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:26 schreef Q.E.D. het volgende:Ten tweede zijn er tienduizenden vissers die nu een miljardenomzet moeten missen door de olie.
Dat zou dan juist goed zijn voor de visstand!
pi_81501655
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:32 schreef RemcoDelft het volgende:

Dat zou dan juist goed zijn voor de visstand!
Alleen jammer dat ze nu de pijp uit gaan door de olie.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 16 mei 2010 @ 19:51:53 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81502010
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:26 schreef Q.E.D. het volgende:
Wat een bullshit OP.

Ten eerste zijn er bedreigde diersoorten en beschermde gebieden in o.a. Louisiana die bedreigd worden met olie. Ten tweede zijn er tienduizenden vissers die nu een miljardenomzet moeten missen door de olie. Ten derde kost het heel veel geld en mankracht om de olie op te ruimen. Ten vierde zijn BP, Halliburton en nog wat bedrijven verantwoordelijk voor de grootste milieuramp in de Amerikaanse geschiedenis. En het lek is nog steeds niet gedicht.

Wat een bullshit reactie.

Ten eerste is het aanwezig zijn van bedreigde diersoorten totaal arbitrair.
Ten tweede is economisch belang totaal egoïstisch korte-termijnbelang.
Ten derde kost het ook heel veel mankracht en geld om de as op te ruimen, maar daar bekommert niemand zich om
Ten vierde is dat juist het punt wat ik wilde maken. Hulpeloosheid bij niet-verwijtbare natuurrampen, maar oh wee als we ergens het vingertje naar kunnen wijzen.

Dat voegt overigens niet eens wat toe aan de OP. Steengoeie OP dus gewoon
pi_81502390
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:26 schreef Q.E.D. het volgende:
Wat een bullshit OP.

Hoeveel berichten heb je al gehoord over duizenden vogels/vissen/natuurgebieden die besmeurd zijn?

Ik niet veel, alleen maar dat een poging weer is mislukt om het gat te dichten en dat BP alles moet betalen. BP betaalt alleen al jaren een soort van rampenbelasting per zoveel liter olie, dus dat geld heeft de overheid gewoon achter de hand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')