abonnement Unibet Coolblue
pi_81496776
Let op:
Foutje in transleren!!!

x² -> 2 naar rechts -> (x-2)²
x² -> 2 naar links -> (x+2)²
Moet het zijn.. Dus even de + en - omdraaien bij de horizontale verschuiving!

Omdat ik zuig in wiskunde-B heb ik een zooi aantekeningen op m'n GR (TI-84+) gezet, misschien dat andere mensen er iets aan hebben..
http://www.megafileupload(...)RAR-archief-rar.html
(even naar onder scrollen en 10seconden wachten)

Er staat best veel tussen (rekenregels simpele functies differentiëren en transleren). En binnenkort goniometrie.

Om het op je rekenmachine te doen heb je TI connect en notefolio nodig.

En succes allemaal !

Edit:
Oh misschien handig om erbij te vermelden.. Machtswortels staan er een beetje vaag in, bijvoorbeeld de derdemachts wortel van 10 staat dan genoteerd als 3√10.. En ik probeerde exponenten met superscript erin te zetten maar dit kon de rekenmachine ook nie. Dus bij sommige dingen staat er bijvoorbeeld ineens x4, dit moet zijn x^4. Dus als er iets heul vaags instaat even kijken of het niet een foutje is.

Edit:
Goniometrie + exponenten en logaritmen ..
Staat iniedergeval bij hoe je een functie moet opstellen enzo..
http://www.sendspace.com/file/fo77zc
Even een disclaimer:
Er kunnen uiteraard fouten inzitten.. en ik heb dit eigenlijk voor privé gebruik gedaan maar als jullie falen door mijn aantekeningen; jammer dan .

[ Bericht 17% gewijzigd door SnowLeopard op 18-05-2010 11:53:30 ]
pi_81497010


Nemen we mee!
10 hartjes voor jou


Rise and rise again, until lambs become lions...
  zondag 16 mei 2010 @ 18:11:00 #3
206322 Seam
Pillz-E
pi_81497252
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:57 schreef SnowLeopard het volgende:
Omdat ik zuig in wiskunde-B heb ik een zooi aantekeningen op m'n GR (TI-84+) gezet, misschien dat andere mensen er iets aan hebben..
http://www.megafileupload(...)RAR-archief-rar.html
(even naar onder scrollen en 10seconden wachten)

Er staat best veel tussen (rekenregels simpele functies differentiëren en transleren). En binnenkort goniometrie.

Om het op je rekenmachine te doen heb je TI connect en notefolio nodig.

En succes allemaal !
Haha tof
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_81498888
Leuk voor de kinderen. Dank je!
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_81500972
Oh misschien handig om erbij te vermelden.. Machtswortels staan er een beetje vaag in, bijvoorbeeld de derdemachts wortel van 10 staat dan genoteerd als 3√10.. En ik probeerde exponenten met superscript erin te zetten maar dit kon de rekenmachine ook nie. Dus bij sommige dingen staat er bijvoorbeeld ineens x4, dit moet zijn x^4. Dus als er iets heul vaags instaat even kijken of het niet een foutje is.

En bedankt voor de reacties ik hoop dat jullie er nog wat aan hebben .
  zondag 16 mei 2010 @ 20:34:24 #6
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_81504447
Tvp.
pi_81504892
Oh ik heb ook nog een shitload aan zooi (ook van wiskunde B) die ik zou uploaden, ook met de stellingen enzo erin. Doe ik binnenkort wel even dus TVP.
pi_81511830
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:40 schreef Mexicaantje. het volgende:
Oh ik heb ook nog een shitload aan zooi (ook van wiskunde B) die ik zou uploaden, ook met de stellingen enzo erin. Doe ik binnenkort wel even dus TVP.
Liefst voor dinsdag half 2
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_81511875
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:09 schreef Dropdown het volgende:

[..]

Liefst voor dinsdag half 2
Dinsdag alsin overmorgen?
  zondag 16 mei 2010 @ 22:26:42 #10
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_81513088
Ja, dan is Wis B CSE
  zondag 16 mei 2010 @ 23:38:35 #11
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_81517131
20 wiskundige stellingen voor jou!

Is dit voor havo of vwo? Wil nl. ook zoiets erin hebben ook met integralen erbij
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_81524708
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:57 schreef SnowLeopard het volgende:
Omdat ik zuig in wiskunde-B heb ik een zooi aantekeningen op m'n GR (TI-84+) gezet, misschien dat andere mensen er iets aan hebben..
http://www.megafileupload(...)RAR-archief-rar.html
(even naar onder scrollen en 10seconden wachten)

Er staat best veel tussen (rekenregels simpele functies differentiëren en transleren). En binnenkort goniometrie.

Om het op je rekenmachine te doen heb je TI connect en notefolio nodig.

En succes allemaal !

Edit:
Oh misschien handig om erbij te vermelden.. Machtswortels staan er een beetje vaag in, bijvoorbeeld de derdemachts wortel van 10 staat dan genoteerd als 3√10.. En ik probeerde exponenten met superscript erin te zetten maar dit kon de rekenmachine ook nie. Dus bij sommige dingen staat er bijvoorbeeld ineens x4, dit moet zijn x^4. Dus als er iets heul vaags instaat even kijken of het niet een foutje is.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_81540377
Als je de rekenregels van wortels nog niet uit je hoofd kent/begrijpt doe je wel iets ernstig verkeerd trouwens
pi_81541918
http://www.megaupload.com/?d=MW5H6EYI
Werkt die? Er komen er nog meer aan.
pi_81542258
http://www.megaupload.com/?d=KVECS58I
http://www.megaupload.com/?d=M42C5BI8
http://www.megaupload.com/?d=7ZOBHLBS

Zie omschrijving voor wat erin staat.

Zometeen nog gonioregels, integreren en logaritmen, als hij het doet.
pi_81542363
Lukt niet op MU, dus zippyshare:
LOGARITM.8xv
INTEGRER.8xv
GONIO.8xv
pi_81542514
Niks voor de Casio?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  maandag 17 mei 2010 @ 18:17:32 #18
301774 E.R.O.L.
Keeps the kids dancing.
pi_81544050
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:40 schreef Mexicaantje. het volgende:
Lukt niet op MU, dus zippyshare:
LOGARITM.8xv
INTEGRER.8xv
GONIO.8xv
VWO toch? En wat staat er precies in? Dan zoek ik ondertussen maar eens dat kabeltje van m'n rekenmachine op.... die moet toch nog ergens liggen....
The inevitable rise of Niggy Tardust.
pi_81544194
VWO, alle regels die ik kon vinden.
Je kan ook gewoon downloaden en kijken want ik weet dat allemaal niet uit mijn hoofd.

OH trouwens! Bij gonioregels staan onderaan een aantal fouten, bijv. 0,5 + 2k * pi
Moet dan 0,5 * pi + 2k * pi zijn. Oid. Maar dat is allemaal wel logisch dus moeten jullie maar even zelf kijken.
  maandag 17 mei 2010 @ 18:24:13 #20
301774 E.R.O.L.
Keeps the kids dancing.
pi_81544392
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:20 schreef Mexicaantje. het volgende:
VWO, alle regels die ik kon vinden.
Je kan ook gewoon downloaden en kijken want ik weet dat allemaal niet uit mijn hoofd.

OH trouwens! Bij gonioregels staan onderaan een aantal fouten, bijv. 0,5 + 2k * pi
Moet dan 0,5 * pi + 2k * pi zijn. Oid. Maar dat is allemaal wel logisch dus moeten jullie maar even zelf kijken.
Ok bedankt! Ik zal idd even kijken. Ja die fouten moet ik wel herkennen als het goed is. Ik heb hier ook nog een programmatje van de nerd van onze klas hier... die heeft wat geschreven zodat je zowat iedere functie kan differentiëren door hem gewoon ff in te tikken maar dat is niet toegestaan op het CE. als ze daar achter komen dan kan je of een 1 krijgen of worden uitgesloten voor alle examens... Als jullie hem echt willen en dat risico willen lopen kan ik hem misschien wel posten maar dan moet ik eerst m'n kabeltje vinden... hoe zag die eruit om hem met de pc te verbinden? Hetzelfde als die kabel om 2 GRM's te linken of anders?

The inevitable rise of Niggy Tardust.
pi_81544462
Je mag alles in je GR zetten wat je wilt. Wat je neit mag doen is opschrijven 'blabla ik gebruik dit programma om blabla te doen' als je het programma zelf gemaakt hebt, maar je mag het wel controleren met dat programma. Dat is me althans verteld door een wiskunde B leraar met 30 jaar examenervaring.
pi_81544477
Dus als je hem wilt uploaden, graag.
  maandag 17 mei 2010 @ 18:37:49 #23
301774 E.R.O.L.
Keeps the kids dancing.
pi_81545015
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:26 schreef Mexicaantje. het volgende:
Dus als je hem wilt uploaden, graag.
Ok ik heb de kabel dus gevonden. Nu nog ff TI connect erop zetten en dan staat hij er later vandaag op. Maar ik weet het toch niet zeker hoor... over de GRM staat dus dat je gebruik mag maken van alle standaard functies van de rekenmachine, maar differentiëren hoort daar niet bij. Het programma is wel zelf geschreven dus het is zegmaar nog een beetje vaag maar je moet het zelf weten natuurlijk. Ik stel me dan ook nergens verantwoordelijk voor, wie het dan ook gaat gebruiken!

Het is trouwens niet echt een heel fijne notatie van hoe de uitkomst is want je krijgt zegmaar een lange reeks waarin je naar rechts moet scrollen.
Ter illustratie:

Differentieer f(x)=(x^2+x+1) / (x+1)

Dit voer je dus in op je scherm op deze manier volgens het programma:

Y=(x^2+x+1) / (x+1)

en dit geeft dan op je scherm:

Y=((2*x+1)*(x+1)-(x^2+x+1)*1) / (x+1)^2

Hij pakt dus ook heel letterlijk iedere ketting etc mee dus het wordt altijd zelf nog even vereenvoudigen. ook duurt het enige tijd voor er is gedifferentiërd (bij sommige functies een minuut ofzo ) maaarrrrr ik gebruik het dan ook alleen ter controle Dan kan je hem mooi ff intypen en terwijl je GRM bezig is met uitwerken, kan jij ondertussen de functie differentiëren

nu eerst ff in bad
The inevitable rise of Niggy Tardust.
  maandag 17 mei 2010 @ 18:44:32 #24
303509 Vaporice
Doet examen AAAH
pi_81545327
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:37 schreef E.R.O.L. het volgende:

[..]

Ok ik heb de kabel dus gevonden. Nu nog ff TI connect erop zetten en dan staat hij er later vandaag op. Maar ik weet het toch niet zeker hoor... over de GRM staat dus dat je gebruik mag maken van alle standaard functies van de rekenmachine, maar differentiëren hoort daar niet bij. Het programma is wel zelf geschreven dus het is zegmaar nog een beetje vaag maar je moet het zelf weten natuurlijk. Ik stel me dan ook nergens verantwoordelijk voor, wie het dan ook gaat gebruiken!

Het is trouwens niet echt een heel fijne notatie van hoe de uitkomst is want je krijgt zegmaar een lange reeks waarin je naar rechts moet scrollen.
Ter illustratie:

Differentieer f(x)=(x^2+x+1) / (x+1)

Dit voer je dus in op je scherm op deze manier volgens het programma:

Y=(x^2+x+1) / (x+1)

en dit geeft dan op je scherm:

Y=((2*x+1)*(x+1)-(x^2+x+1)*1) / (x+1)^2

Hij pakt dus ook heel letterlijk iedere ketting etc mee dus het wordt altijd zelf nog even vereenvoudigen. ook duurt het enige tijd voor er is gedifferentiërd (bij sommige functies een minuut ofzo ) maaarrrrr ik gebruik het dan ook alleen ter controle Dan kan je hem mooi ff intypen en terwijl je GRM bezig is met uitwerken, kan jij ondertussen de functie differentiëren

nu eerst ff in bad
Dat is een goed plan, in bad gaan!
Geeft ie ook de tussenstappen bij dat differentieren?
  maandag 17 mei 2010 @ 18:48:12 #25
301774 E.R.O.L.
Keeps the kids dancing.
pi_81545525
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:44 schreef Vaporice het volgende:

[..]

Dat is een goed plan, in bad gaan!
Geeft ie ook de tussenstappen bij dat differentieren?
Nee helaas Alleen het eindantwoord, en bij een heel complexe formule is het af en toe echt goed kijken wat er nou wordt bedoeld, maar hé we moeten niet klagen dat ik zo'n nerd in m'n klas heb!
The inevitable rise of Niggy Tardust.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')