abonnement Unibet Coolblue
pi_265425
Ik heb net Tessa's dagboek gelezen voor Essie. Wat ontzettend hypocriet zeg. Zal het hier nog even neer zetten voor ik met mijn berg commentaar begin.


Speciaal voor jou Essy
geschreven door Tessa
Ja, ja ik ga maar eens een stukje voor je schrijven. Je weet hoe grote schrijfster ik ben ( ahum, ahum ) maar ik wilde toch via deze manier wat tegen je zeggen omdat ik dan zeker weet dat je dit leest aangezien je ons blijft volgen.

(was mail niet een stuk gemakkelijker geweest? J)

Het is raar dat je weg bent omdat je nu pas merkt hoe stil het hier is. Geen lachjes meer na elke zin (gna gna) smile, smile, smile haha.
1 ding wat ik nooit had verwacht was onze combinatie op de bank. (goh, heeft de crew je een keertje niet van te voren ingelicht J)
Ik had alle mogelijkheden bedacht maar deze niet. Jij zit nu lekker thuis en ik hoop dat je het na je zin hebt om weer al je familie en vrienden te zien.
We hadden het nog tijdens het werk er over, wat je allemaal zal doen als je thuis bent, hoe lekker het wel zal zijn om iedereen weer te zien en het woord feesten kwam ook zeker genoeg voor. Wist je nog dat geluidje van een sms-berichtje van een mob telefoon die afging? Dat we elkaar aankeken en hetzelfde dachten, ´shit dat hebben we wel erg gemist!´ (Oh mijn god, de mobiele telefoon is hetgeen essie en tessie het meest miste! J)

Het is raar dat je weg bent en vond het absoluut niet leuk omdat we toch van de harde kern zijn die over moesten blijven. Natuurlijk gun ik Eric ook alles en is hij ook een toppertje, maar ik gunde het ons 4tjes net wat meer omdat we al zolang erin zaten. Het is trouwens onze 100ste dag, heel gek gevoel. (Hoppa, daar ging Erik J)

Het was gek om vandaag op te staan met z'n 4tjes, te eten, te chatten en nu zijn Eric en Iwan aan het werk en en zitten BEP en BEP met z'n 2tjes te rommelen in een grote bus. (god, ze hebben zelf ook door dat ze niet echt fantastisch zijn J )
Heel raar gevoel. Ik kan het al bijna op de steps hoor!

Ben benieuwd hoe het met je gaat en welke gevoelens je weer hebt om helemaal vrij te zijn? 's morgens al last gehad dat je je zender niet kon vinden en dat je de gizmo zat te zoeken? Ik geloof zeker dat het goed gaat omdat ik weet hoe je er na zat uit te kijken, mocht het zo zijn. Ik heb je geluksdino inmiddels net zo opgeplakt als jij op mijn kastje en het geluidje van de kaart blijft door de slaapkamer heen gaan. Gek dat dan alle 3 de gizmo's op mij en Iwan inzoomen, snap jij het? (Ja, je bent gewoon een trut en daarom trek je af en toe kijkers en dan het liefst in het donker omdat ze je anders te goed zien J)

Wist je nog die vraag over de chat waarom wij zo close in 1 keer waren geworden? (dat is gewoon beter voor Tessie's imago en heeft niks met haar houding tegenover jou, essie, te maken! J)
Natuurlijk word je hoe minder er overblijven meer met elkaar en trek je sneller naar elkaar toe, maar moet toch eerlijk zeggen dat ik je van een hele andere kant ben gaan zien. We hadden in het begin nooit zoveel contact omdat we toch vaak groepjes binnen de bus hadden. Natuurlijk zijn er soms opmerkingen gemaakt of werd er iets geschreven ( denk maar aan mijn dagboekstukje, wie mij ....) maar dat zijn toch houdingen geweest van bepaalde situaties die je het liefst nog een keer zou overdoen ( Ja, want je merkt het in je populariteit, toch Tessie J) en dan anders omdat je nu veel later er heel anders over bent gaan denken We moesten steeds meer samen werken, hebben in een deuk gelegen om de stomste dingen ( zegt jou het woord tapijttegels nog iets? ) en begonnen steeds meer te kletsen. Zoals ik je ook vertelde wilde ik je ook zoveel vertellen over hele herkenbare situaties die er gewoon niet uitkwamen omdat je toch een belemmering hebt en zoals je altijd zei: 'je wil zoiets liever persoonljk vertellen'. ( En tessa haalt mensen liever achterbaks onderuit als dat ze het persoonlijk verteld J)

Ik ben je gaan waarderen om je positieve instelling, jouw gedachtes en lieve woorden. Ik weet nu inmiddels hoe je je ook hebt gevoeld net zoals je vertelde met je ongeluk, maar ik heb respect voor je. (Dit moet ik zeggen anders krijg ik minder stemmen, J)
Grappig eigenlijk dat na zo'n lange tijd het contact meer kwam, maar ja zoals wij al zeiden en wat anderen niet weten, zijn toch de situaties waarin je verkeert. We hebben een hoop geleerd hier en in welke situatie dan ook, er zijn toch heel veel zaken veranderd qua gevoelens en gedachtes.

Ik ben blij dat ik je de laatste tijd van dichterbij heb meegemaakt en als ik eruit kom gaan we door en alle afspraken blijven staan hoor! Ik zal volhouden zoals ik je beloofd heb en het zal niet gebeuren dat ik woensdag 31 mei eruit moet. Ik ga er alles aan doen, dat beloof ik je. (Zelfs Erik onderuit halen waarvan ik elke keer zeg dat het mijn vriendje is J)

He meissie, het gaat je goed en maak er wat van. Hoop dat je af en toe nog eens er door komt met chatten zodat we wat van je blijven horen! Je hebt nog wat van me tegoed. Pas je op dat je niet al teveel risolles eet? En ik hoop nog dat alles goed komt met de zaken waar je soms over twijfelde. Het lukt vast wel, succes!

Liefs Tess

En nou moeten wij zeker geloven dat ze dit alleen maar voor Essie deed en niet om populairder te worden bij de buitenwereld. Ik hoop voor haar dat ze het zelf geloofd. Als ze het alleen voor Essie deed had ze ook gewoon een mailtje kunnen sturen. Dan wist ze tenminste zeker dat niet heel de buitenwereld meegenoot met haar "persoonlijke gevoelens" voor Esmeralda.

Ik moet hier echt gewoon van kotsen.
Is een soort reclame campagne voor Tessa. Eerst via SBS zelf door het stuk wat ze op de bus-site hebben gezet en nou weer dit verschrikkelijke dagboekstuk.

Ik ben niet iemand die een ander snel veroordeelt zoals de meeste wel weten. Maar hiervan ga ik gewoon echt over mijn nek.

Wat een verschrikkelijke bitch en een achterbaks kreng is die Tessa. Net of zij ook maar iets voor iemand anders doet, alles is voor Tessa.

En en passant ook nog even Erik onderuit halen. Toch wel handig dat je zo'n dagboekstukje mag schrijven om het publiek even te bewerken. En het ergste is dat ze dat eigenlijk helemaal niet hoeft te doen omdat de gehele crew al heel hard bezig is om haar te steunen.

Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

  donderdag 25 mei 2000 @ 13:33:00 #2
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_265426
Tessa in een smiley

bleech vieze smaak in mijn bek

  donderdag 25 mei 2000 @ 13:52:00 #3
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_265427
Nou nou jolleke jij bent na de bus ook al rijp voor het riagg.
pi_265428
Wat ik er uiteraard even uit wil lichten :
Het was gek om vandaag op te staan met z'n 4tjes, te eten, te chatten en nu zijn Eric en
Iwan aan het werk en en zitten BEP en BEP met z'n 2tjes te rommelen in een grote bus.

is die valse bitch nou helemaal van de pot gerukt door nu ook nog eens te proberen mij
hier in een kwaad daglicht te stellen, kom nou, er is maar een BEP en dat ben ik.

Jolleke, leuk stukkie meid!


pi_265429

need I say more ....

pi_265430
Dank je tante bep! En het is inderdaad een enorme belediging voor jou!

En Koos, jij kunt in één plaatje samenvatten waar ik zoveel woorden voor nodig heb. BRAVO!

Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

  donderdag 25 mei 2000 @ 14:40:00 #7
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_265431
Helemaal met de vorige sprekers eens.

En dat gelul gisteren tussen Ant en TeSS over Bolle Eric.
'ik heb niks tegen Eric hoor, maar eigenlijk zo die op moeten tieven. het is toch niet eerlijk als iemand die later gekomen is blablabla...' 'Nee ik heb niks tegen hem hoor, maar de vaste kern ....'

Terwijl ze hem de dag ervoor nog vertelden hoe trots ze op hem waren. Driewerf !!!

Wat overigens wel weer vermakelijk was: Tess en Ant die elkaar het systeem van percentages uit proberen te leggen....

pi_265432
Bah, Tessa probeert (heel onopvallend, NOT)met dit dagboekstukje gewoon de bellers voor Essy op haar hand te krijgen ! Ze zijn toch opeens zulke dikke maatjes geworden ...
may I ?
(And) I know life is getting shorter. I can't bring myself to set the scene.
Even when it's approaching torture, I've got my routine.
pi_265433
Jippie, het is weer eens zo ver! Fijn om te weten dat jij het met mij eens bent. Altijd een grote steun na een huwelijksaanzoek.
Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

pi_265434
quote:
op 05-25-2000 om 02:40 PM schreef Rocket Ride het volgende:

'ik heb niks tegen Eric hoor, maar eigenlijk zo die op moeten tieven. het is toch niet eerlijk als iemand die later gekomen is blablabla...'


Ja, hoe kan een mens nou zó diep zakken, zou je zeggen.
Nou, simpel: er is een beloning, en dus moet er een prestatie zijn. Alleen niemand weet wat die is, en voor de buitenstaander is het gewoon pure uitbuiting van onbetaalde soapsterren/levende reklame-borden.
Maar niet voor degeen die 'binnen' zit. En dus 'verzinnen' ze maar een prestatie: het lang erin blijven, het 'zó goed zijn dat je niet afgewezen wordt',
een van de eerste overlevings-strategieën die een afgewezen kind leert.

En klopt ook dat plots niet meer: Eric die dat nog niet zo lang volhoudt, krijgt toch de 'beloning' van erin blijven (=niet afgewezen worden). Voor het primitieve kind-bewustzijn waar ze allemaal in terugvallen is dat ongerijmd en verwarrend, en roept dus boosheid op.

Antonette had nog een andere boosheid: op zichzelf, en schaamte.
Wie herinnert zich nog de tijd dat zij best wel 'close' was met Essie ? En toen die laatste Bul 'kwijt' was, hoe Antonette zich toen geleidelijk bij de Tessa-Iwan kliek voegde, denkende dat dat de beste strategie was ? En nu, door het vertrek van Essie, voelt Antonette vlgs. mij plotseling weer hoe zij haar destijds 'verraden' heeft. Het vertrek van Essie maakt 'zichtbaar' wat Ant's geheime wens is geweest toen zij zich bij (toen nog) Tessa-Iwan aansloot.

Maar Ant. krijgt daar geen helderheid over bij zichzelf, voelt zich alleen maar 'rot'.

  donderdag 25 mei 2000 @ 16:23:00 #11
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_265435
Ant zit al voor het vertrek van Bul bij de zgn. kliek.

Die echte hechte groep van vier is ontstaan vlak voor het vertrek van Seki.

  donderdag 25 mei 2000 @ 16:30:00 #12
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_265436
Ik vind dit dus even pure onzin

Tessa heeft namelijk al ver voordat ze wist dat Esmeralda op de bank zat in diverse persoonlijke gesprekken met Esmeralda , laten weten hoe ze op Esmeralda gesteld was geraakt en hoezeer ze haar positieve houding
jegens mensen , bewonderde.Tessa zei in die gesprekken ook vaak dat zij dat erg moeilijk vond.Vooral als je iemand niet mag , en dan toch, zoals Esmeralda vaak deed, het positieve in die mens te zoeken, en proberen te verklaren waarom die persoon je zo irriteert en wat er aan vooraf is gegaan (zowel in het contact tussen de persoon en Essie, dan in het leven van die persoon, waardoor die bepaalde irritante houding van die persoon een beetje te verklaren is)
Tessa gaf dus vaak ook aan dat zij, in dat opzicht, veel van Esmeralda had "geleerd".

Dus om nu Tessa plotseling te gaan beschuldigingen van hypocriet geleuter en promoten van zichzelf, is niet echt gebaseerd op de feiten/gesprekken die er de afgelopen weken waren tussen Tessa en haar.

Het heeft mij ook verbaast dat Esmeralda , na Bullent's vertrek en de opmerkingen en gesprekken met Bullent (over schijnheilige personen in de bus) , plots naar Tessa toetrok, maar ik ben wel van mening dat Esmeralda ook daarvoor wel haar eigen redenen heeft.
Het contact tussen die twee meiden was indeed intiemer en veel beter dan voor Bullies vertrek.

Zoals Iwan al aangaf, stoorde het soms toch enigzins als Essie zich weer eens terugtrok (of met Bully, of met Bianca)
Na hun vertrek trok zij zich ook weleens terug door eerder naar bed te gaan dan de rest, maar voor de rest was ze toch veel meer bij het groepsproces betrokken.

Ik vond Antoinet's houding bij het vertrek van Essie ronduit onverschillig, zo ook die van Eric, die bij de tuindeur tijdens een verhaaltje van Essie het gebaar "ja hoepel nou maar op"maakte (door met zijn hand een gebaar van "wieberen"Essie te maken.

Tessa was overduidelijk het meest geemotioneerd, en Iwan ook, hetzij op een andere manier, en de werkelijkheid niet uit het oog verliezende.

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 25 Mei 2000).]

  donderdag 25 mei 2000 @ 16:51:00 #13
2867 Jolleke
'kweetniet
pi_265437
Ik ben het met Quenda eens als je zegt dat Essie en Tessa dichter bij elkaar zijn gekomen na Bulls vertrek. Dat bedoel ik ook helemaal niet. Als je zo graag iets persoonlijk wil melden aan Essie is het dan niet een stuk handiger om haar een brief te schrijven of een mail te sturen. Als je echt zo erg op iemand gesteld bent geraakt dan lijkt me dat de enige juiste manier waarop de rest van nederland niet meegeniet. Ik krijg op deze manier gewoon enorm sterk het idee dat Tessa enorm veel bij bedoelingen hiermee heeft. Want wat heeft het nou voor een nut om Erik in dat dagboek stukje nog even een trap na te geven.
Dus Quenda, als het zo is dat Tessa dichter bij Essie is komen te staan kan ik dat alleen maar toejuichen en je hebt gelijk als je zegt dat dit de afgelopen weken ook meerdere keren is gebleken. Maar dan nog, vind ik dat ze dat in dit geval enorm uitbuit.

Oh ja, het gaat me er helemaal niet om om iemand af te kraken! Ik kijk er op een andere manier naar. Naar het groepsproces en hoe mensen elkaar nodig hebben om te kunnen functioneren. En daarnaast probeer ik te bedenken hoe ik zou reageren als ik in zo'n situatie zou zitten. Ik krijg bij Tessa af en toe het idee dat zij mensen gebruikt als zij ze nodig heeft. Terwijl ik vind dat je eerlijk en open tegenover elkaar moet zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Jolleke (Datum 25 Mei 2000).]

Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

pi_265438
Het dagboek van Tessa leek mij oprecht. De laatste weken heeft zij waardering gekregen voor de positieve instelling van Esmeralda en de aandacht die Esmeralda aan haar besteedde. Ook sprak Esmeralda met haar over onderwerpen die zij niet met de anderen besprak. Ik denk niet dat ze het dagboek geschreven had als ze een hekel aan Esmeralda heeft.

Moor, mijns inziens is Antonette nooit close geweest met Esmeralda. Zij was close met Jop, die vanaf de eerste week achter haar aanzat, en met Tessa. Tessa was het bedmaatje van Iwan en Iwan werd op een gegeven moment de maat van Jop. Zij heeft zich dan ook niet later bij de Tessa-Iwan kliek gevoegd, zij zat er vanaf het begin bij.

pi_265439
Quenda, ik had je post nog niet gelezen en heb dus min of meer hetzelfde punt gemaakt.

Ik verbaasde mij in de uitzending van afgelopen dinsdag overigens over de opmerkingen die Iwan zelfs twee maal maal maakte over het feit dat Esmeralda soms haar stille momenten had. Hij heeft toch zelf ook zijn stille en kat-uit-de-boom-kijk momenten gehad. Bovendien is Esmeralda extraverter als Iwan.

pi_265440
Weet je wat ik niet snap?
Waarom Antonette vanavond alweer Tessa mee neemt op haar uitbraak. Ze kan toch gerust 1 keer Eric meenemen? Ze zitten zelfs in Limburg. Antonette heeft toch een goede band met Eric? Ik vind dat hij er allang genoeg in zit. Ze kregen al vanaf week 1 een uitbraak. Maarja, Eric blijkt het niet erg te vinden.
pi_265441
Ze zijn vandaag toch met z'n vieren op uitbraak?
pi_265442
Jaaah, ik las het ook net.
Naar die bruiloft...jak.
Heeft Eric tenminste toch 1 uitbraak......
pi_265443
Quenda Het word saai..maar ben het weer helemaal met jou eens. Ik las al die bullshit en dacht er zelf een offensiefje tegen aan tegooien..maar dit bleek niet meer te hoeven. Quenda en Jolleke voor president.
  zondag 28 mei 2000 @ 13:20:00 #20
1585 itsme
Chaoot!
pi_265444
oeps Zie net dat juist Jolleke degene is geweest die deze anti Tessa (de zoveelste gaap) heeft geopend. Dus alleen Quenda for president.
  dinsdag 30 mei 2000 @ 10:57:00 #21
2867 Jolleke
'kweetniet
pi_265445
quote:
op 05-28-2000 om 01:20 PM schreef itsme het volgende:
oeps Zie net dat juist Jolleke degene is geweest die deze anti Tessa (de zoveelste gaap) heeft geopend. Dus alleen Quenda for president.


En bedankt, doe ik ook eens een keer een negatieve uitspraak omdat ik me er dit keer echt ontzettend aan ergerde. Word ik meteen uitgekotst!

Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

pi_265446
Wat een gewauwel! Tessa moet er woensdag uit, of Ant! en wie er moet winnen: Eric. Hij mag dan wel als laatste de bus in zijn gekomen, hij heeft het wel het moeilijkst van allemaal. En dat wordt nog eens extra benadrukt door dat geroddel van de twee dames! Dus nu denk ik eens: een heer moet winnen.
Wat gebeurde er trouwens allemaal onder de dekens bij Tessa en Iwan, lag Antonette daar ook bij??
pi_265447
J Antonette was beneden aan het werk en Tessa boven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')