abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81460527
Hi,

Ik studeer/woon nu bijna een jaar in Amsterdam, en ik vind het fantastisch. Er mist echter nog iets in mijn leventje en ik vermoed dat dat een studentenvereniging is.
Nu denk ik erover na lid te willen worden bij het A.S.C./A.V.S.V. aangezien me dat de meest degelijke vereniging lijkt. Ik ben er echter nog niet helemaal over uit, dus ik hoop dat mensen mij hier, met gezellige commentjes/argumenten, over de streep kunnen trekken! Alsjeblieft geen opmerkingen in de trant van 'verenigingen zijn gay' want daar ben ik het sowieso niet mee eens, dus haat maar ergens anders . En als er mensen zijn die net zoals ik evt. lid willen worden, laat van je horen!

Groet,
Julia
pi_81460583
tijdens de intro week bij beide langs gaan en dan een keuze maken is geen optie?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_81460781
mwa, misschien, maar het lijkt me leuk om er alvast wat over te horen.
(btw, het asc/avsv is een en dezelfde vereniging: Amsterdamsch Studenten Corps en de Amsterdamsche Vrouwelijke Studenten Vereeniging)
pi_81461077
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:52 schreef juliabb het volgende:
mwa, misschien, maar het lijkt me leuk om er alvast wat over te horen.
(btw, het asc/avsv is een en dezelfde vereniging: Amsterdamsch Studenten Corps en de Amsterdamsche Vrouwelijke Studenten Vereeniging)
Aha (niet zo bekend met verenigingen in Amsterdam)
Maar alsnog, ga een keertje kijken
Verhalen van leden zijn toch vrijwel alleen positief.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:13:45 #5
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_81461312
Hoi Julia,

Ik ben voorzitter van beide. Neuk me en je zit er in.

Groentjes!
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_81461485
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:13 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Hoi Julia,

Ik ben voorzitter van beide. Neuk me en je zit er in.

Groentjes!
Nee, dan zit jij er in.
gr gr
pi_81461962
Blegh het corps Als ik die kereltjes in de stad zie hebben ze allemaal hetzelfde jasje/dasje aan, want hey, wij zijn het corps Verder zijn het allemaal bekakte figuren die geen bier drinken, maar "pils" etc. Heb ook gehoord dat je daar het 1e uur/eerste 2 uur bij de borrels alleen met mensen uit je eigen dispuut mag praten...moet niet gekker worden stelletje eppo's bij mekaar Ik ben redelijk aan het generaliseren ja, maar wat ik van het corps zie is echt zum kotsen
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:37:42 #8
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_81462002
of je het nou wil of niet, Studentenverenigingen zijn gewoon gay
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_81462060
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:44 schreef Jesse_ het volgende:
tijdens de intro week bij beide langs gaan en dan een keuze maken is geen optie?
ASC en AVSV zijn dezelfde vereniging en hun ontgroening is al bezig tijdens de intro week, dus zal TS zich moeten inschrijven voor de intro week.

Zelf goede verhalen gehoord over ASC, dus als je een vereniging leuk vind zou ik zeker lid worden.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:57:52 #10
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_81462678
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:37 schreef SwOoSh het volgende:
of je het nou wil of niet, Studentenverenigingen zijn gewoon gay
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_81496788
Stelletje huilende spoorknorren op dit forum zeg. Meningen gebaseerd op lucht, daar heeft TS niets aan.

Ja, ASC is leuk. Gewoon kijken in de introweek en dan beslissen.
  maandag 17 mei 2010 @ 14:38:42 #12
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_81534515
als je er bij past: ja
ik zou adviseren eens naar een reguliere borrelavond te gaan, krijg je toch de beste indruk
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_81547890
Ik zit er ook aan te denken komend jaar lid te worden bij het ASC. Ik vraag me alleen de volgende dingen nog af:
-Mis je sowieso je eerste weken college door de dispuutsontgroening of verschilt dit per dispuut? Dit zie ik niet zo zitten aangezien ik al 2 opleidingen heb verprutst(o.a. door doordeweekse zuippartijen) en toch eens serieus bezig moet.
-Hoe vaak in de week wordt van je verwacht dat je je kop laat zien?
-Welke ASC-disputen zijn volgens jullie het leukst, welke zijn met minst corporaal, minste regeltjes, laagste gehalte 'balletjes', minste verplichtingen.
  maandag 17 mei 2010 @ 19:45:59 #14
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_81548368
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:36 schreef MarcoMR het volgende:
Ik zit er ook aan te denken komend jaar lid te worden bij het ASC. Ik vraag me alleen de volgende dingen nog af:
-Mis je sowieso je eerste weken college door de dispuutsontgroening of verschilt dit per dispuut? Dit zie ik niet zo zitten aangezien ik al 2 opleidingen heb verprutst(o.a. door doordeweekse zuippartijen) en toch eens serieus bezig moet.
-Hoe vaak in de week wordt van je verwacht dat je je kop laat zien?
-Welke ASC-disputen zijn volgens jullie het leukst, welke zijn met minst corporaal, minste regeltjes, laagste gehalte 'balletjes', minste verplichtingen.
Bij het corps en dan verlangen dat je niet tussen de corpsballen zit.
pi_81549041
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Granaatappel het volgende:

[..]

Bij het corps en dan verlangen dat je niet tussen de corpsballen zit.
Hehe ik weet dat er een bepaald slag mensen komt ja. Maar ik ken ook wat mensen die in Rotterdam lid zijn en dat zijn prima gasten.
Met 3000 leden zullen er ook genoeg mensen tussen zitten die niet in de categorie -Jan-Diederik en Maurits, lange haartjes, hockey, kak, geld van pappie, uurrr urrrr, jasje-dasje, kijk mij eens wat zijn- vallen. Verschilt volgens mij ook per dispuut, vandaar mijn vraag.

[ Bericht 0% gewijzigd door MarcoMR op 17-05-2010 20:26:35 ]
  maandag 17 mei 2010 @ 20:32:19 #16
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_81550935
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:58 schreef MarcoMR het volgende:

[..]

Hehe ik weet dat er een bepaald slag mensen komt ja. Maar ik ken ook wat mensen die in Rotterdam lid zijn en dat zijn prima gasten.
Met 3000 leden zullen er ook genoeg mensen tussen zitten die niet in de categorie -Jan-Diederik en Maurits, lange haartjes, hockey, kak, geld van pappie, uurrr urrrr, jasje-dasje, kijk mij eens wat zijn- vallen. Verschilt volgens mij ook per dispuut, vandaar mijn vraag.
Ligt er net aan hoe je met die mensen omgaat, ik ben zelf geen kakker maar vind vele andere kakkers gewoon aardig hoor. Heel veel mensen doen daar altijd heel misselijk over, maar toevallig vandaag nog een echte bal tegengekomen waar ik normaal nooit mee praat maar die mij wel even netjes succes wenste voor mijn eindexamens. Je moet echt de sfeer proeven binnen de vereniging en dan pas oordelen en niet met vooroordelen over corpsballen een vereniging proberen te kiezen.
pi_87695357
En? Zijn jullie lid geworden of nog steeds "knorren"? Welk dispuut?

Voor het geval je nog twijfelt en bij een niet zo prominent dispuut wil: Energia, Hebe(=interlectueel), Orestes, Hermes.
Allemaal leuke disputen die net iets minder corporaal zijn.

xx
pi_87703384
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:59 schreef AppeltjeGroen het volgende:
(=interlectueel),
Zo te lezen valt dat wel mee. :P
pi_87718880
Je kunt in Amsterdam ook naar andere verenigingen kijken die iets minder ballerig zijn.
Over Unitas hoor ik wel leuke dingen.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_87749580
Of Lanx. Genoeg keus in Amsterdam dunkt me.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:04:41 #21
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87749633
Het corps, blijft natuurlijk een fascistisch clubje niet in de wetenschap geïnteresseerde ballo's die op de makkelijkste manier veel geld willen verdienen. En dat noemt zich student :N
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')