abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:21:33 #1
300558 Izaag
Don't tell me what I can&
pi_81459984
Wanorde in jeugdhonken

Jongerenwerkers Crooswijk geïntimideerd en beledigd

Rotterdam - Jeugdhonken in de Rotterdamse wijk Crooswijk kampen met grote overlast van een groep jongeren. Personeel wordt stelselmatig beledigd en geïntimideerd, maar doet nauwelijks aangifte.

Door Antti Liukku

Jongerenwerkers, die anoniem willen blijven, vrezen dat de zaak binnenkort uit de hand loopt. Ook stellen ze dat de leiding van Welzijnsorganisatie 'We Zijn' de raddraaiers een hand boven het hoofd houdt.
,,Het zijn de jongeren die zich de baas voelen. Jongerenwerkers die hen niet bevallen worden naar de keel gegrepen of bedreigd. Er wordt bijna niets tegen gedaan, uit angst om het vertrouwen van de jongeren te verliezen,'' aldus een betrokkene.
De politie meldt twee aangiftes, een van diefstal uit een clubhuis en een andere van poging tot aanranding van een jongerenmedewerker. De politie erkent dat er meer voorvallen bekend zijn, 'maar als er geen aangifte wordt gedaan, kunnen we niet zo veel.' Volgens een woordvoerder gaat het om een wisselende groep van zo'n dertig jongeren, met een vaste kern van negentien personen.
Crooswijk kampt al langer met overlastgevende jongeren. Twee jaar geleden voelden winkeliers op de Crooswijkseweg zich bedreigd. Toen nam burgemeester Opstelten harde maatregelen: er kwam cameratoezicht, een mosquito en harder optreden door de politie.
Sindsdienst hebben de problemen zich verplaatst naar de jongerenhuizen, vooral in de Van Reynstraat en de Isaac Hubertstraat. De huizen worden gedomineerd door één enkele groep, die de panden als zijn territorium beschouwt. ,, Het zijn vooral Marokkaanse jongeren, de rest van de jeugd zie je niet meer,'' aldus een jongerenwerker. ,, Buiten op straat drinken en blowen ze, doen ze alles war God verboden heeft. Een klein deel houdt zich bezig met criminele activiteiten.''
Karim Zoundri, hoofd jongerenwerk van 'We Zijn', ontkent dat probleemjongeren de hand boven het hoofd gehouden wordt. ,,We komen van ver: vroeger was het ondenkbaar dat het jongerenwerk aangifte zou doen. Dat gebeurt nu wel en vereist moed. We hebben onlangs twee jongens een pandverbod gegeven, we laten dus wel degelijk zien wie hier de baas is.'' Hij erkent dat er spanningen zijn, maar wijst er op dat meer dan ooit met de politie wordt samengewerkt. ,, Dat is meteen een van de problemen. Als je praat met een agent, ben je in de ogen van de jongeren meteen een 'verrader'.''
De deelgemeente Kralingen-Crooswijk zegt de situatie te kennen en is bezorgd. ''Binnenkort komt er een gesprek met 'We Zijn', de politie en de deelgemeente om te komen tot concrete werkafspraken.''

Pagina 10
'Agent heeft hier niets te zoeken'

Bron: Algemeen Dagblad, woensdag 12 mei 2010, pagina 5.

Laten we denken in termen van oplossingen (dus niet: PVV stemmen!) en niet bashen over de afkomst, maar hoe deze hangjongeren bestreden kunnen worden.
pi_81460008
zijn jeugdhonken dan niet voor han(g?)jongeren?
<hr>
pi_81460018
Land uit schoppen. Voor de autochtone herrieschoppers hebben we dan plaats in de gevangenis.
You feel your body breaking down
I can take it all away
All I need for you to say
"Just fuck me daddy!"
pi_81460033
Direct oppakken en in een roze overall aan het werk zetten in de woonwijken.
pi_81460139
blijkbaar ontbreekt het die jongerenwerkers ook aan ballen. Ze dachten die jongeren wel ff te verbeteren maar kwamen bedrogen uit omdat ze de straatmentaliteit niet begrijpen / niet aankunnen. Noob jongerenwerkers dus met skills uit een boekje.
Dat soort jongeren moet je gewoon een schop onder de kont geven als ze aan t kutten zijn. Respect afdwingen. Leren waar het leven nu eigenlijk om draait en motiveren om hun eigen ding te doen.
.
pi_81460276
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:22 schreef BeeKneus het volgende:
Land uit schoppen. Voor de autochtone herrieschoppers hebben we dan plaats in de gevangenis.
Allochtoon maakt je nog geen buitenlander, rund. Blijf maar je kop in het zand steken en denken dat het probleem voor Marokko is.
pi_81460383
Hanjongeren nemen de jeugdhonken over, en de Oeigoeren kunnen weer wiebelen zeker.
pi_81460641
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:26 schreef Disorder het volgende:
Deuren dichtdoen en dan gauw alles in brand.
Waarom gauw? Lekker rustig laten sudderen en een paar keer in prikken om te kijken of het gaar is.
pi_81460712
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:47 schreef Fokski het volgende:

[..]

Waarom gauw? Lekker rustig laten sudderen en een paar keer in prikken om te kijken of het gaar is.
Ja doei, ik ga dat vlees niet eten hoor.
pi_81460817
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
zijn jeugdhonken dan niet voor han(g?)jongeren?
Dacht ik ook ja, dat die honken juist zijn om de hangjongeren van de straat te krijgen en wat constructiefs te laten doen ..

Wat ik mij afvraag .. die medewerkers daar, zijn dat profs of zijn dat (grotendeels) vrijwilligers?
pleased to meet you
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:08:27 #12
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_81461183
Gelijk aangifte doen en vervolgen. Als je die jongerenwerkers niet lastigvalt komt er ook geen agent langs. Als je dat tuig hard aanpakt kunnen normale jongeren weer in die keet komen.

Juist door dat softe gedoe loopt het zo uit de hand, als dat marokkaanse tuig merkt dat ze niet alles kunnen flikken zijn ze niet zo stoer meer.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:12:39 #13
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_81461278
Zou het misschien een idee zijn om in samenwerking met de Marokkaanse overheid projecten op te zetten voor Marokkaanse Europeanen (ook de Marokkanen uit België, Frankrijk), die het land een slechte naam bezorgen. Een soort straf/opvoedingstraject. Na twee of drie veroordelingen naar Marokko gaan om daar werk te doen, onder discipline gezet worden en duidelijk gemaakt worden welk soort gedrag gewenst is. Een streng maar rechtvaardig opvoedingstraject, waarbij uiteraard de mensenrechten in acht genomen worden. Opsluiten, laten werken, de kans geven om iets te bereiken als ze zich netjes gedragen en bij gebleken geschiktheid mogen ze terug naar Europa.

Is maar een idee...
Non possumus non loqui
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 17:12:54 #14
249559 crew  Lavenderr
pi_81461284
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Dacht ik ook ja, dat die honken juist zijn om de hangjongeren van de straat te krijgen en wat constructiefs te laten doen ..

Wat ik mij afvraag .. die medewerkers daar, zijn dat profs of zijn dat (grotendeels) vrijwilligers?
Dat zou toch niet uit moeten maken? Het probleem ligt niet bij de medewerkers maar bij die jongeren.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:21:25 #15
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_81461498
Jeugdwerkers moeten aangifte doen. Laat die hangjongeren die overlast veroorzaken mag weten dat er gevolgen hangen aan het bedreigen en intimideren van mensen. Nu komen ze er steeds mee weg omdat er geen aangifte gedaan wordt.

Geen aangifte = geen politie.

Natuurlijk moet de politie en het OM dan wel handelen als er zo'n aangifte binnenkomt. Er ligt dus een taak bij zowel deze jeugdwerkers als bij het justitiële apparaat.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:38:21 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_81462031
quote:
Laten we denken in termen van oplossingen (dus niet: PVV stemmen!) en niet bashen over de afkomst, maar hoe deze hangjongeren bestreden kunnen worden.
Flink pak op hun donder geven en aan het werk zetten. Duidelijk maken dat er gedragregels zijn die nageleeft MOETEN worden of anders : lik op stuk.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_81463077
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:50 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ja doei, ik ga dat vlees niet eten hoor.
Ach met wat tuinbonen en een wijntje is het vast goed te doen hoor.
pi_81463229
Oplossing is keihard aanpakken. Aangifte doen heeft geen zin. Zelfs al zou het in een enkel geval tot een aanhouding en veroordeling leiden; de straffen stellen geen fluit voor en dat apenvolk voelt zich alleen maar stoerder.

Knuppel er maar een stel het ziekenhuis in. Desnoods nemen buurtbewoners maar het recht in eigen hand, en dan knijpen we wel een oogje dicht als een paar van dat tuig verdwijnen.
pi_81463635
Hangjongeren nemen jeugdhonken over....... Is dit ooit anders geweest? Weg met jeugdhonken. Ga maar naar de disco of kroeg.
pi_81463673
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:33 schreef Fokski het volgende:

[..]

Allochtoon maakt je nog geen buitenlander, rund. Blijf maar je kop in het zand steken en denken dat het probleem voor Marokko is.
Alle Turken terug naar Marokko!
You feel your body breaking down
I can take it all away
All I need for you to say
"Just fuck me daddy!"
pi_81463796
De "maatregelen" die worden genomen, leiden doorgaans alleen tot verplaatsing van het probleem, in plaats van tot het oplossen van het probleem. Daaruit blijkt kraakhelder dat de genomen maatregelen niet ver genoeg gaan. Met alleen een pandverbod los je het probleem ook niet op; dan verplaatst het zich opnieuw. Harder straffen is de enige optie.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 19:27:37 #22
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_81465589
Die jongens worden gediscrimineerd en overal buitengesloten. Ze worden daarnaast gestigmatiseerd door de media en krijgen geen kansen op de arbeidsmarkt. daarom behoren ze tot de sociaal zwakkeren. Het is dus logisch dat ze zich niet altijd gedragen.

We moeten dus discriminatie stoppen en ze erbij laten horen en kansen bieden. We zouden kunnen beginnen ze een schadevergoeding aan te kunnen bieden voor alle discriminatie. Ik stel voor te beginnen met EUR 75.000,- per persoon. Dit lijkt e redelijk of niet?
pi_81465814
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 19:27 schreef Harde_Kip het volgende:
Die jongens worden gediscrimineerd en overal buitengesloten. Ze worden daarnaast gestigmatiseerd door de media en krijgen geen kansen op de arbeidsmarkt. daarom behoren ze tot de sociaal zwakkeren. Het is dus logisch dat ze zich niet altijd gedragen.

We moeten dus discriminatie stoppen en ze erbij laten horen en kansen bieden. We zouden kunnen beginnen ze een schadevergoeding aan te kunnen bieden voor alle discriminatie. Ik stel voor te beginnen met EUR 75.000,- per persoon. Dit lijkt e redelijk of niet?
Daar istie weer
pi_81466284
Net een item in RTL nieuws over agressieve zwartrijders in Rotterdam, weer allemaal jonge Marokkaanse mannen
  zaterdag 15 mei 2010 @ 19:53:18 #25
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_81466437
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 19:48 schreef JohnLocke het volgende:
Net een item in RTL nieuws over agressieve zwartrijders in Rotterdam, weer allemaal jonge Marokkaanse mannen
Als ik zo gediscrimineerd zou worden zou ik ook agressief worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')