abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:48:07 #176
244933 trovey
Nachtoele
pi_82067742
Even mijn balkonnetje dan spammen hier
Foto's zijn gemaakt net voor het water geven dus hier en daar "hangt "de boel wat en oh ja mijn viooltjes lopen naar het einde toe.






Mijn balkon is met gaas afgezet i.v.m. mijn katten....hier een aantal van de katten die ook van het "tuintje" gnieten.





Alle decoratie komt van de kringloop en die rode stoeltjes kun je niet meer krijgen...die zijn inmiddels meer dan 25 jaar oud.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:52:21 #177
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_82067875
Wordt 't hier eindelijk gezellig
pi_82067953
Wat een bloeiend balkonnetje Trovey!
En vind de lantaarns enz heel leuk dat doe je echt goed hoor met die kringloop.
Ben er ook regelmatig langs gelopen maar hier hergebruiken de mensen zelf geloof ik

Als je de dode bloemen uit de viooltjes haalt (dus geen zaad laten maken) blijven ze het dan niet constant goed doen?

En de poezels prima leventje toch
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82068151
Wat een gezellig balkon!
Waar komt het plaatje achter die latjes vandaan?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:13:02 #180
244933 trovey
Nachtoele
pi_82068605
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 18:54 schreef Ml-etje het volgende:
Wat een bloeiend balkonnetje Trovey!
En vind de lantaarns enz heel leuk dat doe je echt goed hoor met die kringloop.
Ben er ook regelmatig langs gelopen maar hier hergebruiken de mensen zelf geloof ik

Als je de dode bloemen uit de viooltjes haalt (dus geen zaad laten maken) blijven ze het dan niet constant goed doen?

En de poezels prima leventje toch
Bedankt.
Ik ben creatief met van alles van de kringloop. Die viooltjes worden op een gegeven moment stakerig en beginnen om te vallen en dan is echt de mooiigheid er wel af als ze in potten zitten en ik moet straks toch ook nog wat zomerbloeiers hebben . Ik heb wel vaste viooltjes ertussen zitten en samen met de muurleeuwenbek zaaien die zich uit als een gek...ja zelf op een balkon in potten . Voor de liefhebbers die violen hetena Viola Labradorica en hebben mooi roodgroen blad en kleine paars bloempjes. Tot op heden alleen gezien bij Intratuin en ook maar heel kort verkrijgbaar. De katten zijn heel blij met het balkonnetje en nu ik een paar jaar geleden de vlonder heb vervangen door grastapijt heebben ze nu ook op de grond een warm en zacht plekje. Helaas rotten vlonders hier razendsnel weg (ondanks een voede extra behandeling met beits) en ook de potgrond die er altijd onder kwam te liggen trok naaktslakken aan. Nu heb ik dus grastapijt van Leen Bakker....ideaal...zacht, kleurvast en geen last meer van slakkenverstopplekjes en doorrottende vlonders...had ik jaren eerder moeten doen. Een nadeel....je moet na de winter even op de knietjes met een aardappelmesje en de stofzuiger om dingen als wieren los te krabben (uiteraard alleen doen als het dagen mooi weer is geweest zodat de wieren uitgedroogd zijn) want daar heb ik helaas nog steeds last van (te veel vocht op sommige plekken) enfin daarna ziet het er uit als nieuw. . Afgelopen zondag de eerste barbecue gehad...steoeltjes en tafeltje even wat verplaatsen, extra klaptafeltjes erbij voor de barbecue en de sausjes, vlees etc. en hoppa genieten maar. Het balkon heeft 1 groot nadeel...nagenoeg vol op het Zuiden dus bij 25 graden en meer brand je er weg....wel gedeeltelijk opgelost met zelf een soort zonwering te maken (doeken die ik met S-haakjes aan het gaas vastmaakt maar dan zie je weer niets van de omgeving. Ik gebruik trouwens voor de seizoensplanten kokospotgrond want anders blijf je helaas gieten zo vol op het Zuiden en natuurlijk regelmatig bemesten want anders lukt het helemaal niet om op zo'n korte termijn de boel groen te krijgen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:18:07 #181
244933 trovey
Nachtoele
pi_82068795
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:00 schreef krakkemieke het volgende:
Wat een gezellig balkon!
Waar komt het plaatje achter die latjes vandaan?

De tweede foto?...dat is een flexibel buitenschilderij van de Action, die latjes zijn een deel van de foto...het moet een doorblik door een raam voorstellen, trouwens hangt net en die buitenschilderijen heeft de Action dus nog steeds. Helaas kan ik de boel daar alleen met plakband op het raam vastzetten. De ramen aan die kant zijn nogal vreemd van vorm.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_82069029
Ik bedoelde de wijngaarden op de tweede foto. Achter de rode gerbera's.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:33:23 #183
244933 trovey
Nachtoele
pi_82069381
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:23 schreef krakkemieke het volgende:
Ik bedoelde de wijngaarden op de tweede foto. Achter de rode gerbera's.
Ik ook.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_82069879
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:33 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ook.
Oh! Ok, bedankt!
Het zag eruit als een scheiding met de buren, vandaar.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:49:13 #185
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82072850
Wat een gewéldig balkon!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 20:50:23 #186
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82072916
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 17:36 schreef Ml-etje het volgende:
Dude staan je clematissen al?
Hier regende het net iets te snel heb dus geen zin meer en heb ze met pot en al even in het plantgat geparkeerd.

Wel vandaag de vlonder bekleed aan de zijkanten en grond erlangs gestort, we hebben nog te weinig grond dus nog even een kar halen bij de boer achter ons
Meteen de daarvoor gekochte planten ernaast gezet en geconstateerd dat er best wat bloeiends langs mag.
Ga nu dus echt op zoek naar een kweker.
Ja hoor, woensdag meteen geplant. Ze groeien al!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82074900
Ik ben vorig weekend begonnen met het opfleuren van mijn balkonnetje. Het is helemaal opgefleurd.

Onder andere: framboos, pruimenboom, lupine en nog wat kleurrijk eenjarig en meerjarig spul. De lupine is een beetje van matige kwaliteit en ik begrijp niet hoe dat komt. Hij heeft genoeg water, de pot is groot genoeg en ik heb geknakte bladeren keuren weggesnoeid.

Vandaag een clematis aangeschaft. Deze wil ik later samen met klimop in een houten bak zetten en laten groeien tegen een gaaspaneel.

Zal ik binnenkort wat foto's maken en plaatsen?
pi_82075071
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:50 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ja hoor, woensdag meteen geplant. Ze groeien al!
morgen toch de regen in, zag al wel een bloempje
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82075089
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:25 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik ben vorig weekend begonnen met het opfleuren van mijn balkonnetje. Het is helemaal opgefleurd.

Onder andere: framboos, pruimenboom, lupine en nog wat kleurrijk eenjarig en meerjarig spul. De lupine is een beetje van matige kwaliteit en ik begrijp niet hoe dat komt. Hij heeft genoeg water, de pot is groot genoeg en ik heb geknakte bladeren keuren weggesnoeid.

Vandaag een clematis aangeschaft. Deze wil ik later samen met klimop in een houten bak zetten en laten groeien tegen een gaaspaneel.

Zal ik binnenkort wat foto's maken en plaatsen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 29 mei 2010 @ 21:29:21 #190
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82075118
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:25 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik ben vorig weekend begonnen met het opfleuren van mijn balkonnetje. Het is helemaal opgefleurd.

Onder andere: framboos, pruimenboom, lupine en nog wat kleurrijk eenjarig en meerjarig spul. De lupine is een beetje van matige kwaliteit en ik begrijp niet hoe dat komt. Hij heeft genoeg water, de pot is groot genoeg en ik heb geknakte bladeren keuren weggesnoeid.

Vandaag een clematis aangeschaft. Deze wil ik later samen met klimop in een houten bak zetten en laten groeien tegen een gaaspaneel.

Zal ik binnenkort wat foto's maken en plaatsen?
Leuk!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  Moderator zaterdag 29 mei 2010 @ 21:36:01 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_82075520
Hoi,

ik heb ook een balkonnetje, en heb voor het eerst voorzichtig plantjes erop gezet (mijn vingers zijn niet zo groen ). Maar ik doe mijn best, en het gaat best aardig.

Ik heb twee bakjes met violen, en een potje gras waar het konijn aan knaagt. Ook nog een tweede plantje voor het konijn, en sinds vandaag ook een aardbeienplant van de AH. Ik ben benieuwd of het wat wordt!

Foto's volgen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_82091636
wat een vrolijk en kleurig balkon zeg. Zo kan je zien dat je helemaal niet zoveel ruimte nodig hebt om er een mooi bloeiend geheel van te maken.
  zondag 30 mei 2010 @ 10:42:08 #193
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_82092193
@dennisdotcom Lupine is een plant die kort maar hevig bloeit dus eigenlijk niet geschikt voor in een pot. sterker nog ik zou hem niet eens in mijn tuin willen hebben. Omdat hij na de bloei helemaal niet mooi meer is en zoals hij nu in de berm groeit zou hij het niet doen in mijn tuin. Maar toch wordt hij wel vaak verkocht als plant want hij toont wel. Veel mensen kopen hem dan daarna erg treurig dus kopen ze weer een nieuwe plant.
  zondag 30 mei 2010 @ 11:00:23 #194
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_82092571
Ik heb anders een Lupinus hier in een pot en hij is erg mooi, als ie uitgebloeid is toont 't niet meer zo maar dat geld voor alle planten.

Wiki:
Lupine (Lupinus) is een geslacht uit de vlinderbloemenfamilie (Fabaceae). Het geslacht telt zo'n 200 soorten kent vele hybriden en cultivars. In Noordwest-Europa komt alleen de vaste lupine (Lupinus polyphyllus) in het wild voor. Deze soort is in de 19e eeuw uit Noord-Amerika ingevoerd.

De meeste lupines zijn paars, wit en roze gekleurd, maar ook geel is geen uitzondering. Door kruisingen zijn ook combinaties van deze kleuren mogelijk. Lupines houden niet van kalkrijke grond. Ze hebben voorkeur voor zure tot neutrale grond.

Afhankelijk van de soort kunnen ze een hoogte bereiken die varieert van 50 cm tot wel 2 m en de bloeitijd kan van juni tot oktober doorlopen.

Ze kunnen vermeerderd worden door middel van zaaien of wortelstekken, waarbij de jonge, witte wortelstokken uitgeplant kunnen worden. Door zaaien kunnen nieuwe kleurcombinaties ontstaan.
  zondag 30 mei 2010 @ 14:20:15 #195
244933 trovey
Nachtoele
pi_82099060
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:46 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Oh! Ok, bedankt!
Het zag eruit als een scheiding met de buren, vandaar.

Dan ben ik in mijn opzet geslaagd Het is normaal een raar raam aan de zijkant van mijn inpandige balkon, daarachter zit nog een stukje woonkamer met een schuin dak, niet echt interessant, daarom dit maaar ervoor zodat er wat leukers te bekijken is als ik op het balkon zit.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 30 mei 2010 @ 14:20:46 #196
244933 trovey
Nachtoele
pi_82099087
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:49 schreef Duderella het volgende:
Wat een gewéldig balkon!
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_82102167
Lekker drukjes hier met mooie plaatjes, kleurrijk gezellig balkon
  zondag 30 mei 2010 @ 16:38:36 #198
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_82105204
Onze tuin hier thuis is een oerwoud aan het worden momenteel Ik wilde vandaag even met de elektrische heggenschaar gaan rambo-en maar 't regent al de ganse dag
  zondag 30 mei 2010 @ 16:47:30 #199
244933 trovey
Nachtoele
pi_82105560
Lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee om met regen te gaan snoeien. Staat heel stoer, zeker maar alles plakt aan je, kom je zelf het huis in als een soort veredelde heg. Hier ook al de hele dag regen...wel goed voor de plantjes..scheelt weer watergeven. Aan de voorzijde van het huis maar weer eens tomaten geplant en dingen als kruiden en rucola. Tomaten moeten helaas aan de voorzijde van het huis i.,v.m. plantetende katten. en de rucola eet ik liever zelf op
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 30 mei 2010 @ 17:07:58 #200
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_82106365
Watjes! Ik heb zojuist met de heggenschaar de heg gerambo't. En nee ik been nu geen veredelde heg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')