abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81381450
quote:
Bij een crash in Libië zijn 61 Nederlanders om het leven gekomen. De enige overlevende is een kind. Dat gebeurt vaker, zo leert een blik op de luchtvaartgeschiedenis.

Volgens experts komt dat omdat kinderen minder massa hebben en dus met minder kracht neerkomen bij een crash. Hoe kleiner het kind, hoe groter de kans op overleven. Ook bemanningsleden overleven vaak, omdat ze betere gordels hebben en (bij cabinepersoneel) soms met hun rug naar de vliegrichting zitten.

Vietnam, 14 november 1992; Vietnam Airlines Yak 40, vlucht 474

Het vliegtuig was op een geplande binnenlandse vlucht van Ho Chi Minh City naar Nha Trang. Tijdens de landing bij Nha Trang, sloeg het toestel tegen een heuvel. Alle zes bemanningsleden en 24 van de 25 passagiers werden gedood. Een reddingsteam vond na acht dagen het neergestorte vliegtuig en de enige overlevende, een vrouw genaamd Annette Herfkens.


Macedonië, 20 november 1993; Avioimpex Yak 42D

Het vliegtuig was op een vlucht van Genève, Zwitserland naar Skopje, Macedonië maar moest vanwege slecht weer uitwijken naar Ohrid. Het vliegtuig crashte vervolgens in de buurt van de berg Trojani bij Ohrid. Alle acht bemanningsleden en 115 van de 116 passagiers werden gedood.


Colombia, 17 maart 1995; Intercontinental Colombia DC9-10

Het vliegtuig stortte neer in het moeras, 60 kilometer van de luchthaven. Alle vijf bemanningsleden en 46 van de 47 passagiers werden gedood. De enige overlevende was Erika Delgado, een negen jaar oud meisje. Zij brak alleen een arm. Haar ouders en een jongere broer stierven ook bij de crash.


De enige overlevende.


Cambodja, 3 september 1997; Vietnam Airlines Tu-134, vlucht 815

Het vliegtuig was afkomstig uit Ho Chi Minh City en crashte tijdens zware regen ongeveer 800 meter van de luchthaven van Phnom Penh. Alle zes bemanningsleden en 59 van de 60 passagiers werden gedood. De enige overlevende was een één-jarige jongen.


VAE, 15 december 1997; Tajikistan Airlines Tupolev 154B; Vlucht 3183

Het vliegtuig was bezig te landen op de luchthaven van Sharjah na een vlucht vanuit Khodzhent, Tadzjikistan toen het neerstortte in een rivier op ongeveer 13 kilometer van de luchthaven. Acht van de negen bemanningsleden en alle 77 passagiers werden gedood.


Algerije, 6 maart 2003; Air Algerie 737-200

Het vliegtuig stortte neer kort na het opstijgen op een binnenlandse vlucht van Tamanrasset naar Ghardaia. Een van de motoren raakte in brand tijdens het opstijgen. Vijf van de zes bemanningsleden en Alle 97 passagiers werden gedood.


Soedan, 8 juli 2003; Sudan Airways 737-200C

Het vliegtuig stortte neer kort na het opstijgen op een binnenlandse vlucht van Port Soedan naar Khartoem. De bemanning meldde technische problemen en kort na het opstijgen stortte het vliegtuig neer. Alle 11 bemanningsleden en 105 van de 106 passagiers werden gedood. De enige overlevende was een drie-jarige jongen, Mohammed al-Fateh, die leed aan ernstige verwondingen, waaronder brandwonden en een afgerukt rechterbeen.


Verenigde Staten, 27 augustus 2006; Delta Connection (Comair) CRJ-100; Vlucht 5191

Het vliegtuig was op een binnenlandse vlucht van Lexington, Kentucky naar Atlanta, Georgia. Het vliegtuig crashte kort na de start. Twee van de drie bemanningsleden en alle 47 passagiers werden gedood. De enige overlevende was copiloot James Polehinke.


Comoren, 30 juni 2009; Yemenia Airlines; A310-300, vlucht 626

Het vliegtuig was op een vlucht van Sanaa, Jemen naar Moroni, Comoren met 142 passagiers en 11 bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig stortte neer in de zee nabij de stad Mitsamiouli, op het belangrijkste eiland Grande Comore, in de vroege ochtend van 30 juni. Een passagier, een twaalf-jarig meisje met de naam Bahia Bakari, werd tien uur na de crash gered uit het water en is de enige overlevende.
http://www.faqt.nl/?p=6465
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:13:49 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_81381612
Geen zonden he
pi_81381629
Klinkt stom maar kinderen zijn kleiner en dus minder vattend voor rondslingerende objecten zoals tassen, die tijdens een duikvlucht een enorme impact teweeg kunnen brengen op de menselijke schedel
Google is your friend, abuse your friends
pi_81381690
metalfrost.. spelletje?
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
  Donald Duck held donderdag 13 mei 2010 @ 15:22:14 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_81381817
Minder massa, dus ook minder grote krachten natuurlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_81381936
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:17 schreef Smeej het volgende:
metalfrost.. spelletje?
ben al spelen met marmar
Google is your friend, abuse your friends
pi_81382036
Minder massa. Dus ook minder energie. Die leeftijd is denk ik optimaal(in die kutsituatie dan). TE jonge kinderen zijn te fragiel, oudere kinderen zijn zwaarder en dus ook praktisch ook volwassenen.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81382543
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:26 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

ben al spelen met marmar
slaat ook weer nergens op... doe mij straks invite!
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:52:46 #9
3542 Gia
User under construction
pi_81399172
Och, wie weet lag hij te slapen, ingepakt in een dekentje, met de riem om.
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:58:13 #10
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_81399409
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:14 schreef Metalfrost het volgende:
Klinkt stom maar kinderen zijn kleiner en dus minder vattend voor rondslingerende objecten zoals tassen, die tijdens een duikvlucht een enorme impact teweeg kunnen brengen op de menselijke schedel
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  vrijdag 14 mei 2010 @ 12:02:54 #11
3542 Gia
User under construction
pi_81412230
In de krant stond vandaag een verklaring hiervoor van een arts uit Maastricht.
Een zwaarder, volwassen lichaam beweegt trager dan de snelheid van een crash, terwijl de organen wel meebewegen met de snelheid van de crash. De bloedvaten scheuren dan af en je bloedt dood.
Ook het hoofd van een volwassene is zwaarder, waardoor de kans op het breken van de nek groter is.
Verder overzien volwassenen de ernst van de situatie beter en zetten zich schrap, waarbij ze ook met hun strotteklepje, onwillekeurig, hun luchtpijp afsluiten. De lucht die naar buiten wil bij de impact kan dan niet ontsnappen.

Kinderen en lichtgewichten hebben geen last van de zwaarte van de massa. Hun lichaam gaat dus bijna net zo snel als hun organen bij zo'n crash. Daarbij zijn hun bloedvaten nog flexibeler en rekbaarder, die scheuren minder gauw af. Ook hun ribben kunnen meer hebben.

Aldus het verhaal van die arts.

Verder zal hij op een, voor deze crash, gunstige plek hebben gezeten. Anders hadden wel meer kinderen overleefd.

Met linkje:

http://www.ed.nl/specials(...)-overlevingskans.ece

[ Bericht 8% gewijzigd door Gia op 14-05-2010 12:08:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')