Als jij een Iphone in Nederland haalt, is hij van een T-mobile abbo. Tenzij je hem via een webshop hebt gehaald waar hij meestal uit Belgie is gehaald. Heb je hem van T-mobile en heb je hem niet via T-mobile simlock vrij gemaakt, dan vervalt je garantie zowel via Apple als via T-mobile.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Voor de goede orde: jailbreak is legaal hoor. Hardware- matig of software matig. Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt dat het niet legaal is.
Het enigste waar nu (nog) illegaal beschouwd is in de Verenigde Staten. Niet in de omliggende landen.
Garantie laten vervallen maakt 't nog niet gelijk illegaal.. Alleen is het voor de verkoper/fabrikant niet gewenst.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:08 schreef Dizer het volgende:
[..]
Als jij een Iphone in Nederland haalt, is hij van een T-mobile abbo. Tenzij je hem via een webshop hebt gehaald waar hij meestal uit Belgie is gehaald. Heb je hem van T-mobile en heb je hem niet via T-mobile simlock vrij gemaakt, dan vervalt je garantie zowel via Apple als via T-mobile.
Ik ken twee webshops waar je de iPhone kan krijgen in combinatie met een vodafone abbo, deze iPhones zijn vanuit de fabriek simlockvrij gemaakt, verder heb je de volledige fabrieksgarantie in combinatie met jouw aankoopfactuur.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:08 schreef Dizer het volgende:
[..]
Als jij een Iphone in Nederland haalt, is hij van een T-mobile abbo. Tenzij je hem via een webshop hebt gehaald waar hij meestal uit Belgie is gehaald. Heb je hem van T-mobile en heb je hem niet via T-mobile simlock vrij gemaakt, dan vervalt je garantie zowel via Apple als via T-mobile.
Ja, maar dan maakt het nog niet illegaal. Ik snap wat je punt is hoor. Als de kopende partij de jailbreak eraf haalt, dan heeft hij of zij weer garantie. Maar dan heb je weer het probleem dat dan de koper bijvoorbeeld de iPhone niet meer kan unlocken d.m.v. een jailbreak sinds de originele simkaart met T-Mobile lock van de verkopende partij nodig is. Het is een beetje complexe situatie.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:08 schreef Dizer het volgende:
[..]
Het toestel hoeft niet perse jailbroken te zijn, dus dat is geen probleemquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:14 schreef Dizer het volgende:
Goed prima, illigaal/legaal boeit me niet. Jailbrake wil ik niet hebben hier. Of de telefoon is van T-mobile en via T-mobile simlock vrij gemaakt, of hij komt van een erkende webshop met bon en garantie.
Als TS hier niet mee akkoord gaat, prima. Sluit ik het topic.
En nu graag weer ontopic. Verdere discussies welkom in het Feedback topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |