Sorry alvast voor lang verhaal. Ik zal het proberen kort en bondig te houden.
Ik heb ontzettende pijn in de rechterkant van mijn gezicht, vanaf mijn oor en slaap tot aan de voorkant van mijn kaken en kiezen. Ik heb al verschillende dingen gedaan, maar geen resultaat.
Overzicht met geschiedenis/afgelopen dagen:
Afgelopen weken: Af en toe een pijnscheut in onderkaak.
Zaterdagmiddag: Opeens stekende pijn in kaken, afgewisseld met zeurende pijnperiodes. Trok later ook in slaap en oor. Continu pijn. Nam Nurofen om pijn te stillen, hielp matig.
Zondag: Nog steeds erg veel pijn. Zat te trillen en te huilen van de pijn. Naar spoedpost in ziekenhuis geweest. Ze kon geen ontsteking vinden, geen koorts, oren schoon, kon nog goed bijten. Ze dacht aan aangezichtspijn. Klonk heel aannemelijk, na research op internet bleek dat precies met mijn klachten overeen te komen. Pijnstillers gekregen: Tramadol. Verder maar aankijken, na een week nog last dan naar huisarts, zei ze.
Pijnstillers genomen, resultaat: rest van de dag pijn + bijwerkingen (misselijk, duizelig, opvliegers).
Maandag: Pijn. Doorgegaan met pijnstillers, nog steeds geen resultaat en erg veel last van bijwerkingen, flauwgevallen in de douche.
Dinsdag: Gestopt met Tramadol, Ibuprofen genomen. Dat hielp een beetje, haalde de scherpe kantjes er af. Eten en slapen ging alleen nog steeds nauwelijks (vanaf zaterdag al), dus besloten woensdag weer actie te ondernemen.
Woensdag: Huisarts gebeld, kon meteen terecht. Volgens haar absoluut geen aangezichtspijn, en ook Tramadol leek haar helemaal niet geschikt, ze zei dat ik beter Ibuprofen kon nemen. Ze zei dat pijn toch ergens vandaan moet komen, dus doorverwezen naar ziekenhuis voor bloedprikken en naar tandarts voor foto's. Bloed laten prikken, kon vrijdag bellen voor uitslag.
Tandarts op vakantie, dus noodtandarts gebeld, kon meteen terecht. Met hamertje op kiezen geklopt, 2 deden erg pijn. Foto gemaakt: kies flink ontstoken.
Wortelkanaalbehandeling gehad (zonder verdoving, deed ook behoorlijk pijn

). Noodvulling er in. Moet maandag eigen tandarts bellen voor andere vulling. Tandarts zei dat het nog klein beetje pijn kon doen, maar dat de druk er nu wel af moest zijn.
Tevens 130 euro lichter. (geen tandartsverzekering). Maar als ik van de pijn af ben vind ik dat prima. Het leek even beter te gaan.
Huisartsassistente belde gistermiddag nog, omdat de uitslagen van het bloedprikken al binnen waren, en daaruit bleek dat ik wel ergens een ontsteking moest hebben, en dat het dus verstandig was om naar de tandarts te gaan, zoals afgesproken. Verteld dat ik al geweest was, idd ontsteking, bla bla, goed bezig dus.
Maar helaas, gisteravond om 23 uur begon het weer gigantisch veel pijn te doen.
Vanmorgen: Vroeg wakker geworden van de pijn. Ibuprofen genomen. Kaken en kiezen doen pijn, vooral als ik kiezen op elkaar zet (geen eens met kracht of druk).
Wat nu??? Afwachten tot maandag, en naar mijn eigen tandarts gaan? Hij kan misschien nog wat foto's maken, en kijken of er meer aan de hand is.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt?
Heeft iemand raad, tips, of peptalk?? Ik word er wanhopig van
Ik ben absoluut niet kleinzerig of aanstellerig, maar dit is gewoon niet leuk meer.
Samenvatting voor luie lezers: Sinds zaterdag continu pijn in kaken en omliggende gebied. Na spoedpost, pijnstillers, huisarts, tandarts en wortelkanaalbehandeling nog steeds pijn.