abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81348319
quote:
Olaf wil homo-onvriendelijk Amsterdam verlaten

“Afgelopen zondagavond was ik getuige van homodiscriminatie”, zo laat fotograaf Erwin Olaf weten aan de Gay Krant. Vooral de gelaten houding van jonge homo's kwetste hem. Om die reden wil Olaf Amsterdam de rug toekeren.
“Toen ik net na middernacht de Amsterdamse homosociėteit De Trut verliet, werd ik pal voor de deur geconfronteerd met een incident waarbij twee jongens van begin twintig, die met elkaar stonden te zoenen, door een jongen met een Marokkaans uiterlijk werden uitgescholden.”
Volgens Erwin Olaf liet de jongen weten dat hij vond dat homo's niet met elkaar mogen zoenen op straat. “Hij vond dat vies en hij eiste dat ze daar onmiddellijk mee zouden ophouden.”
De twee verliefde jongens reageren geschrokken. Erwin Olaf: “Ik zag dat de Marokkaan, die gekleed was in een zwarte leren jas met dikke bontkraag en zwarte pet, uiterst agressief was. Hij liep naar een vriend van hem, gekleed in grijs joggingpak, met Gucci pet en heuptas. Die andere jongen stond lachend toe te kijken.”
Voor Erwin Olaf was de maat vol. Hij melde de twee agressieve jongens dat homo’s in Nederland met elkaar mogen trouwen en dat ze dus ook mogen zoenen.
“De jongen met de bontkraag kwam dreigend op me af. Ik belde 112, en liet de telefoniste weten wat er aan de hand was. Zij maande mij tot kalmte, maar daar stond mijn hoofd niet naar.”
“Gelukkig voelde hij nattigheid en liep weg. Van de telefoniste hoorde ik dat er hulp onderweg was. De jongen in joggingpak bleef staan en zei: ‘Ik heb niks gezegd’.”
Dat klopte, hij stond de homoseksuele jongens alleen maar uit te lachen.
Erwin Olaf zei hem dat homo’s wel erg vaak slachtoffer zijn van agressieve en discriminerende Marokkanen, denkend aan het recente voorval bij het Homomonument, waar een homo in elkaar werd geslagen door twee Marokkanen. Maar de jongen in het joggingpak liet weten dat hij geen Marokkaan is maar Joegoslaaf.
Een jonge lesbische vrouw mengde zich op dat moment in het voorval en liet aan Erwin Olaf weten dat hij niet moest discrimineren en dat niet alle Marokkanen even erg zijn.
Erwin Olaf: “De twee bedreigde twintigers ruimden intussen snel het veld, een van hen met angst in de ogen, hij zei nog dat hij totaal niks te maken wilde hebben met de politie.”

Volgens Olaf kwamen er op dat moment nog twee homoseksuele jongens, die niets zouden hebben gezien van het incident, maar die ook van mening waren dat Olaf zou discrimineren.

“Toen ik probeerde uit te leggen dat het toch van de zotte dat je in Nederland wel mag trouwen maar niet meer hand in hand kan lopen omdat veel Marokkaanse jongens zich agressief gedragen tegen homo’s, zeiden de twee jonge homo’s me dat ze sowieso niet hand in hand wilden lopen.”

Erwin Olaf was verbijsterd door die reactie: “De generatie voor mij heeft ervoor gezorgd dat jongeren zich nu iedere zondagavond een stuk in hun kraag kunnen zuipen in een sociėteit als De Trut.” Het stoort hem dat uitgerekend jonge homo’s hem nu wegzetten als een discriminerende rechtse homo.
“Moedeloos staakte ik de discussie. Verbijsterd sprong op mijn fiets en tijdens de rit naar huis besloot ik me nooit en te nimmer meer te bemoeien met de homohaat door wie dan ook. Jonge homo's en lesbo's zoeken het zelf maar uit, het is nu hun strijd.”

Erwin Olaf, jurylid van de Jos Brink-award, de staatsprijs voor homo-emancipatie die dit jaar werd toegekend aan Henk Krol, laat aan de Gay Krant weten dat hij om die reden genoeg heeft van Amsterdam en wil verhuizen naar Berlijn.
http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=7785

Triest verhaal. Een erg getalenteerde fotograaf, en daarmee een groot gemis. De houding van van de jonge lesbische vrouw in het verhaal doet me denken aan de algehele houding van veel mensen in Nederland. Discriminatie telt kennelijk alleen als iemand met een tintje ergens op aan wordt gesproken. Andersom mag alles, en wordt de discriminerende zelfs beschermd.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:25:31 #2
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81348436
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:22 schreef Disorder het volgende:

[..]

http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=7785

Triest verhaal. Een erg getalenteerde fotograaf, en daarmee een groot gemis. De houding van van de jonge lesbische vrouw in het verhaal doet me denken aan de algehele houding van veel mensen in Nederland. Discriminatie telt kennelijk alleen als iemand met een tintje ergens op aan wordt gesproken. Andersom mag alles, en wordt de discriminerende zelfs beschermd.
Ben benieuwd waar ie heen vlucht.

Kan nog wel eens een koude kermis worden, maar ik wens hem alle succes verder.
Intelligent, but fucked up.
pi_81348525
Weer Marokkanen Maar mensen, dit is een incident! Voor 100 miljoen extra een straatcoaches verhelpen we dit probleem in een paar weken!!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:30:15 #4
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81348617
Erwin Olaf .

Maar wat een vreemde reacties van de mensen die er later bijkwamen. Best treurig.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:30:32 #5
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81348633
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:27 schreef bijdehand het volgende:
Weer Marokkanen Maar mensen, dit is een incident! Voor 100 miljoen extra een straatcoaches verhelpen we dit probleem in een paar weken!!
Lees tenminste het nieuwsbericht even.
pi_81348668
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:30 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Lees tenminste het nieuwsbericht even.
Ik wil een paspoort zien voordat ik geloof dat het een joegoslaaf was.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81348676
Ik verbaas me als ouwe lesbo ook wel vaak over passieve/gelaten houden van jonge homo's. Ik begrijp heel goed waar Olaf over spreekt.
pi_81348819
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:31 schreef bijdehand het volgende:
Dus je gelooft wel een "oude, rechtse homo" die dacht dat hij met Marokkanen van doen had?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_81348911
want homo-discriminatie komt in Berlijn niet voor
pi_81348913
Schijnbaar moeten we dit soort gedrag tegen homo's maar accepteren...
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:37:32 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81348925
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

je ziet alleen wat je wil zien, dus beeld je maar een prachtig Marokkaans paspoort in
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:38:34 #12
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81348969
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:37 schreef Amos_ het volgende:
Hoe kom je daar bij?
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:40:33 #13
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_81349030
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:37 schreef Amos_ het volgende:
Nou ja, blijkbaar niet (als het aan Erwin Olaf ligt), maar vervolgens wordt degene die er iets van zegt door zijn eigen "soort" (bij gebrek aan beter woord) beschuldigd van discriminatie. . Omdat ie (terecht) ergens iets van zegt.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_81349150
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
De reacties van de omstanders.
pi_81349275
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:31 schreef lezzer het volgende:
Ik verbaas me als ouwe lesbo ook wel vaak over passieve/gelaten houden van jonge homo's. Ik begrijp heel goed waar Olaf over spreekt.
Meer info? Ben wel nieuwsgierig hoe dit in de gayscene ligt.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:47:08 #16
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81349279
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:43 schreef Amos_ het volgende:

[..]

De reacties van de omstanders.
Als je opoe als een voetbal de straat door wordt geschopt staan ze er ook bij een kijken ze er naar.
pi_81349358
Wat doen die Marokkanen trouwens elke keer in de buurt van homo's en gaybars?
pi_81349386
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Als je opoe als een voetbal de straat door wordt geschopt staan ze er ook bij een kijken ze er naar.
Klopt. Dat is ook jammer van het Nederland van nu.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:52:36 #19
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_81349483
Verhuizen om 1 incident? Laat m maar....
How can I make this topic about me?
pi_81349569
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Verhuizen om 1 incident? Laat m maar....
Het komt wel vaker voor in A'dam he.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:55:51 #21
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81349614
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:49 schreef Disorder het volgende:
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:57:53 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81349691
Triest dit, maar herkenbaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:10:30 #23
5740 Stroekie
rimpelsauriėr
pi_81350105
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:31 schreef lezzer het volgende:
jij bent heul niet oud maar hebt wel volkomen gelijk
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:11:41 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_81350149
Mensen weten niet meer wat discriminatie betekent...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:13:24 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81350202
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:49 schreef Disorder het volgende:
Op zoek naar homos die alleen weggaan, om te beroven, in elkaar te rossen, etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')