abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81377878
Ts heb ik op lange termijn ook last van gehad. Heb de neiging te subtiel in de aanpak te zijn en wil het steeds subtieler aanpakken. Op de kortre termijn werkt zo denken wel en heeft zijn voordelen op de lange termijn is het slopend.Subtiel denken heeft zijn grenzen omdat je ook met emoties van andere te maken hebt.

Veel mensen eisen juist veel aandacht voor zichzelf op en weinig voor andere. Ik denk dat je gewoon een hobby moet zoeken of een baan waar je meer het praktische nut van dingen inziet. Zo is het nu eenmaal opgebouwd in het westen.

Kortom het probleem is denk ik niet zozeer dat je te traag bent maar het iniatief bij andere legt en daarom afhankelijk van ze word.

[ Bericht 6% gewijzigd door picardmike op 13-05-2010 13:27:15 ]
UITGESCHREVEN
pi_81400993
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 00:53 schreef 11_Dreams het volgende:
Misschien kun je eens proberen om je te laten onderzoeken op ADD/ADHD?
Ik heb idd getwijfeld of ik dat heb. Ik ben een paar jaar geleden uitgebreid psychologisch onderzocht en toen had ik ook aangekaart of ik dat mogelijk zou hebben. Ik heb het niet. Wel kwam eruit dat ik moeite heb met vaardigheden en informatieverwerking die te maken hebben met concentratievermogen.

Ik ben wel het overzicht snel kwijt. Heb ik ook thuis als ik de boel wil opruimen. Als ik bijvoorbeeld een hoop spullen wil opruimen, is het logisch dat je eerst de dingen verzameld die in een bepaalde kast horen en daarna de dingen die weer ergens anders thuishoren. In de praktijk lukt me dat gewoon niet. Ik begin met iets. Dan word ik afgeleid omdat ik bijvoorbeeld iets zie liggen wat ook gedaan moet worden en dan ga ik daar weer aan beginnen terwijl het andere nog niet klaar was.

Op mijn werk gaat dat wel beter, maar ik ben heel onzeker over mijn productiviteit. Als ik voor mijn gevoel wel lekker hard heb doorgewerkt, zou het naar mijn idee zomaar kunnen dat anderen vinden dat ik geen flikker heb uitgevoerd.
pi_81402963
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:34 schreef Ensemble_ensembled het volgende:

[..]

Ik heb idd getwijfeld of ik dat heb. Ik ben een paar jaar geleden uitgebreid psychologisch onderzocht en toen had ik ook aangekaart of ik dat mogelijk zou hebben. Ik heb het niet. Wel kwam eruit dat ik moeite heb met vaardigheden en informatieverwerking die te maken hebben met concentratievermogen.

Ik ben wel het overzicht snel kwijt. Heb ik ook thuis als ik de boel wil opruimen. Als ik bijvoorbeeld een hoop spullen wil opruimen, is het logisch dat je eerst de dingen verzameld die in een bepaalde kast horen en daarna de dingen die weer ergens anders thuishoren. In de praktijk lukt me dat gewoon niet. Ik begin met iets. Dan word ik afgeleid omdat ik bijvoorbeeld iets zie liggen wat ook gedaan moet worden en dan ga ik daar weer aan beginnen terwijl het andere nog niet klaar was.

Op mijn werk gaat dat wel beter, maar ik ben heel onzeker over mijn productiviteit. Als ik voor mijn gevoel wel lekker hard heb doorgewerkt, zou het naar mijn idee zomaar kunnen dat anderen vinden dat ik geen flikker heb uitgevoerd.
Geloof me, bijna iedereen die ik ken pakt het op die manier aan. Dat is volgens mij niet iets waar je meteen een label aan moet verbinden.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_81402994
TS,niks aan de hand denk alleen meer van dit nodig

http://nl.wikipedia.org/wiki/Self-serving_bias
UITGESCHREVEN
  vrijdag 14 mei 2010 @ 01:26:30 #30
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_81404563
De openingspost + het het verhaal van puzzar had ik kunnen schrijven. Helemaal herkenbaar!!
Oplossingen, tips of iets anders zinnigs heb ik eigenlijk niet.
Wat ik vaak wel doe: eerder aan een taak beginnen. Trekken collega's voor een taak twintig minuten uit, dan reken ik op meer dan een half uur. De gelegenheid om eerder te beginnen is er natuurlijk niet altijd en ook lang niet in elke baan, maar als het wel kan voel je je minder bezwaard door het langzame werktempo is mijn ervaring. Want je bent dus wel op dezelfde tijd klaar als je collega.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_81725650
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:19 schreef Maanvis het volgende:
Over ambtenaar worden: Het is niet eens zo'n gekke gedachte. Daar ligt minder druk op het werk en is er meer ruimte voor persoonlijke begeleiding mocht het mis gaan.
Dat is zo langzamerhand wel een fabeltje geworden!
Ook leeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')