Hier kun je voor 17.50 dagkaarten halen http://www.webwinkel.tctu(...)gkaart-trein-p-2252/ misschien heb je daar wat aan..quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dubbeldeks ICE![]()
Heeft er iemand nog wat kruidvatkaartje's liggen voor het weekend van 30 mei? Ik heb nog wel interesse in 2-5 aangezien ik naar pinkpop moet
De Gelderlanderquote:Prorail: hoofdoorzaak storingen op Arnhem-Winterswijk gevonden
Spoorbeheerder ProRail denkt de hoofdoorzaak van de storingen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk gevonden te hebben. De magneetremmen van de Syntus-treinen zouden ‘inwerken’ op de zogeheten assentellers in het spoor, waardoor die niet goed werken.
“We zijn er vrij zeker van dat dat de belangrijkste oorzaak is”, aldus woordvoerster Babet Verstappen van ProRail. “We hebben vandaag (donderdag, red.) aan machinisten gevraagd de magneetremmen niet te gebruiken en we hebben vrijwel geen storingen gehad.”
Vrijdagnacht worden er testritten uitgevoerd. Afhankelijk van de resultaten hoopt ProRail vrijdagmiddag te kunnen vertellen hoe lang het nog duurt voordat de problemen zijn opgelost. De spoorbeheerder houdt wel een slag om de arm. “We denken dat dit de hoofdoorzaak is, maar dat neemt niet weg dat we nog te maken kunnen krijgen met andere, kleinere storingen.”
Woensdag was er nog een storing waardoor de vertraging opliep tot een uur. De Gelderse gedeputeerde Marijke van Haaren is woedend over de gang van zaken. Ze dreigt ProRail met een schadeclaim.
Volgens Van Haaren communiceert zowel ProRail als Syntus slecht over de vertragingen. Beide partijen hebben beterschap beloofd.
Fles die een VIRM redelijk fatsoenlijk noemt. De wonderen zijn de wereld nog niet uitquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben net terug van mijn SLT-debuutritje naar Den HaagBest een leuk treintje, maar ik ben idd gewoon met een fatsoenlijke IC (naja okee dan, een VIRM4) teruggekomen
Ik had een 1e klas kaartje hequote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Fles die een VIRM redelijk fatsoenlijk noemt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Omdat ik rustig foto's wil kunnen maken, ook van binnen. Zonder mensen die daar bezwaar tegen maken en zonder security muppets die zouden kunnen dromen over mensen die daar bezwaar tegen zouden kunnen makenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:33 schreef ReisT het volgende:
Maar waarom koop je dan ook een 1eklas kaartje voor een slagje SLT?
Overstap mogelijkheden verschijnen dus wel op die schermenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag was het dan eindelijk tijd voor mijn langverwachte SLT-debuut. Ik had het genoegen met het vierwagenstel 2424, die samen met de 2428 om 12:35 uit Utrecht Centraal vertrok als sprinter naar Den Haag Centraal. Een paar dingen die me opvielen: Allereerst de enorme hoeveelheid licht binnen. Die ramen zijn echt GROOT gewoon. Daarnaast het inmiddels bekende pauperbeleid: 2e klas blauwe bankjes, 1e klas dezelfde bankjes, alleen in het roodDaar betaal je dan 70% extra voor
Daarnaast wordt elke halte aangekondigd met het perrondjingeltje gevolgd door "Dames en heren. Goedemiddag. Het volgende station is: <<naam station>>. Station <<naam station>>." Niet over nagedacht
Perrondjingeltje hoort op het perron, niet in de trein. En dat iedere keer "Dames en heren." en dat iedere keer "Goedemiddag"? Dient geen enkel doel en gaat snel vervelend worden. Maar informatie over aan welke kant van de trein het perron komt, een langgekoesterde wens van velen, krijg je nog steeds niet. Overstaps? Ook niet. In Den Haag Centraal kon er niet eens een "eindpunt. Allemaal uitstappen" vanaf
![]()
Deugt er dan ook nog iets WEL aan? Ja, de informatiedisplays namelijk. Met de aankomsttijden op alle volgende stations. Niet alleen volgens de dienstregeling, maar ook volgens de werkelijkheid (die waren op mijn allereerste rit al meteen niet helemaal hetzelfde dus). Dat is nuttig. Snelheid, binnen- en buitentemperatuur is leuk, maar niet echt waar mensen op zitten te wachten.
Conclusie: Leuk om een keer mee gereden te hebben, maar toch maar een VIRM4 terug naar Utrecht.
Dan wat foto's tot besluit:
1. De ruim bemeten stuurpost van de SLT
[ afbeelding ]
2. De infodisplay
[ afbeelding ]
3. De trein tijdens de lange haltering op Gouda Goverwelle
[ afbeelding ]
4. Het 1e-klascompartiment (MET kerstverlichting aan de bagagerekken, ook zoiets.. 2e klas heeft dat niet)
[ afbeelding ]
5. Bij het uitstappen in Den Haag kon ik nog snel ook even het 2e-klascompartiment fotograferen, vrijwel zonder mensen
[ afbeelding ]
6. En nog allerlei goedbedoelde boodschappen bij het verlaten van de trein
[ afbeelding ]
Toch een leuk ritje voor een keer
Niks gezien. Niet bij Gouda, niet bij Den Haag Centraal. En ook niet bij Woerdenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Overstap mogelijkheden verschijnen dus wel op die schermen
ik zie elke ochtend dat ik om 8.37 kan overstappen naar deventer ofzoquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niks gezien. Niet bij Gouda, niet bij Den Haag Centraal. En ook niet bij Woerden
Naja, t zou kunnen op zich, er kan veel op die schermen. Maar overstaps werden bij mijn ritje niet aangegeven iigquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zie elke ochtend dat ik om 8.37 kan overstappen naar deventer ofzoEr is alleen nog nooit iets of iemand dat de overstap zoetermeer-> amsterdam aangeeft op gouda
Dan zal jij wel pech hebben gehad. Ik heb me er de eerste keer nog over verbaasd dat die overstap-informatie zelfs (in tegenstelling tot het Duitse broertje van de SLT) slim genoeg is om de eerstvolgende trein terug niet als overstap te noemen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Naja, t zou kunnen op zich, er kan veel op die schermen. Maar overstaps werden bij mijn ritje niet aangegeven iig
Dat is alleen bij de grotere stations, waar genoeg nieuwe mensen instappen. Op het stichtse lijntje bijvoorbeeld alleen maar in Utrecht C en Den Dolder. Hier is het echt ELK station dat gedoequote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:31 schreef Igen het volgende:
En de omroep in de trein is altijd nog beter dan in de SGMm, waar bij zowat elk station wordt omgeroepen dat "Goedemiddag! Deze sprrrinterrrr rijdt naar X, Y, Z, AA, AB en AC"
En dat er geen plee in zit.quote:Het grootste bezwaar vind ik persoonlijk eigenlijk dat de nieuwe sprinters gewoon ontzettend kil en ongezellig zijn.
Dat hebben wij mannen toch helemaal niet nodig?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
En dat er geen plee in zit.
ik moet 's ochtend toch best wel vaak pissenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:56 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Dat hebben wij mannen toch helemaal niet nodig?![]()
Het leukste vind ik nog dat de snelheid op het scherm wordt aangegeven. Helaas verschijnt het maar af en toe, omdat men de volgende stations en overstapmogelijkheden belangrijker vond![]()
Ik ook. Maar daar wacht ik toch echt niet mee tot ik in de trein zitquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik moet 's ochtend toch best wel vaak pissen![]()
En daarna in diezelfde wasbak je tanden poetsen en per ongeluk een klodder tandpasta morsen?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ook. Maar daar wacht ik toch echt niet mee tot ik in de trein zitIs zo'n beetje het eerste wat ik doe smorgens, na wakker worden, opstaan en naar de wasbak lopen
![]()
Net zo goedquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:22 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
En daarna in diezelfde wasbak je tanden poetsen en per ongeluk een klodder tandpasta morsen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |